Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Na svět přichází nová opensource FPS hra zvaná Blood Frontier. Zakládá se na Cube Engine 2, jež je znám ze hry Sauerbraten, a využívá jeho plný potenciál. Může se také pochlubit fyzikální funkcí zvanou ragdoll nebo zabudovaným IRC klientem. Nyní je k dispozici beta verze, lze ji stáhnout jak pro GNU/Linux, tak Windows ze SourceForge stránek projektu.
Tiskni
Sdílej:
Zase FPS :-/
A vypadá moc pěkně. A svižně se hýbe.
FPS mi nevadí, jen je škoda, že na Linuxu jsou FPS snad výhradně jen multiplayerový akce aka Quake 3, kde se zběsile pobíhá po aréně a střílí, co se dá. Chtělo by to nějakou FPS s příběhem, něco jako Doom 3, takových her je na Linuxu opravdu minimum.
Ale už mě trochu otravuje 1 000 000x ohraná střílečka na upraveném Quake 1/2/3 enginu.
Kdyby radši vydali něco pořádnýho (klidně i na tom enginu) ve stylu Morrowind/ Gothic/
jinak všechny díly FF před desítkou se dají bez problémů emulovat na PC (a zbytek je stejně o ničem)
Udělat generickou FPS je zjevně „strašně“ snadné. Ale napsat scénář k RPG, dialogy, vymyslet a naskriptovat nějaké originální questy, složit sednoucí hudbu, vymyslet systém soubojů… Na takové „epické“ FOSS RPG si asi ještě nějaký ten pátek počkáme.Pravda, ale to neplatí jen na opensource. Poslední dobou mám dojem, že dělat opravdová jRPG na velké konzole se už nevyplácí, takže se buď westernizují (FF), nebo přesouvají na handheldy (Soma Bringer, The World Ends With You a Infinite Line vypadaíjí špičkově, asi si budu muset koupit DS
).
Tak si nainstalujte Sauerbraten a místo příkazu sauerbraten zkuste eisenstein. Netvrdím, že to je zajímavé (na to nemám ani zkušenosti ani buňky), ale rozhodně to není zastřel co se hýbe.
Pokud to je na vás málo zajímavé, tak zkuste někomu pomoci. Ono to asi bude tak, že hry s příběhem jsou pracné a autorovi rozhodně zajímavé nepřijdou, když bude znát příběh do posledního bitu (popravdě řečeno i normální hráč po odehrání takovou hru odloží, protože mu už nemá co dát).
Mně teda grafika připadá lepší než s enginem id tech 4, dojem můžou skazit jen mapy nebo modely.
Pozor! Ten engine je opravdu revoluční, dokonce autor něco jako RPG na tom enginu vyvíjí / vyvíjel, v sauerbratenu bylo pár RPG map jako demo, bohužel se to zatím asi nikam nepohlo.
Kdysi dávno se slzou v oku vzpomínám, jak jsem pro CUBE (tak se jmenovala první verze) dělal mapy a hrál to po síti... to byly časy.
Zabudovaný IRC klient? Aby se ze 3D střílečky nestala 3D tlachárna, kde uprostřed mapy bude stát banda linuxáků a řešit problémy s nejnovějším jádrem :)) Flamewar by získal novou podobu.
Pokud je mezi povolenymi zbranemi take plamenomet ... 
Plamenomet tam je taky :-B
... Aby se ze 3D střílečky nestala 3D tlachárna, kde uprostřed mapy bude stát banda linuxáků a řešit problémy s nejnovějším jádrem :)) Flamewar by získal novou podobu.Ted mne napadlo, jak by asi takova flamewar mohl vypadat ve virtualni realite
Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV)
Já zkoušel binárku spustit na x86_64 (Gentoo) a funguje to na jedničku.