abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 609 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Vývojáři Debianu dali k dispozici live cd této distribuce s KDE 4.3.0. Pokud máte zájem si toto desktopové prostředí vyzkoušet, neváhejte a stahujte. Zdroj: Debian-Linux.cz

    12.8.2009 07:59 | Tomáš Heger (geckon) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.8.2009 08:04 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    jaký to má význam, když podporovat to stejně budou nejdřív za rok?

    12.8.2009 09:31 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Má to význam pro každého, kdo má "zájem si toto desktopové prostředí vyzkoušet"  bez toho aby něco instaloval, co je na tom nepochopitelné?

    12.8.2009 10:13 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Odporucam http://kde4.debian.net//

    deb http://kde4.debian.net/ lenny main

    a

    aptitude install kde4-minimal

    alebo

    aptitude install kde4
    kouby avatar 12.8.2009 10:58 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    On někdo vážně používá Debian stable na desktop? :-)

    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    12.8.2009 13:21 xobot | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    hej, napr. priatelka denne pouziva OO, TVtime, browsuje, multimedia, ... kde je problem?

    stabilnejsi desktop som ja este nevidel a funguje tam vsetko co treba

    12.8.2009 13:37 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Ano, treba ja. A znam i nekolik dalsich lidi.
    12.8.2009 13:45 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    třebas já. :-)
    12.8.2009 14:08 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    On lenny v dnešní době není moc rozdílný od testingu.
    kouby avatar 12.8.2009 14:10 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    O testingu zde nikde řeč nebyla. :-)

    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.8.2009 19:14 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Ano. Co je na tom divného? V mém okolí je takových kompů docela dost :-)

    13.8.2009 19:13 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Tak to já doporučuji Debian-Desktop.org kde je momentálně KDE 4.2.4.

    12.8.2009 09:28 janklaus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Ale stahování jde rychle, což je myslím plus.

    12.8.2009 10:13 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    To možná jo, ale vytvoření pořádných ovladačů na karty Intel by bylo plus větší ... 

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    vlastikroot avatar 12.8.2009 10:45 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Nereptej a tvor ;-) git strom je otevreny tvym patchum :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.8.2009 12:02 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Nejsem programátor a proto jen rejpu, aby bylo vidět, že to někomu vadí. Vždyť každý musí uznat, že je to prostě objektivně pomalejší (místy nepoužitelné), než na Windows.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    vlastikroot avatar 12.8.2009 12:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Jenze tvoje rejpani tady je naprosto k nicemu, bud pis patche, nebo kdyz nejsi programator, tak testuj a posilej bugreporty na regrese. Pokud nejsi schopny tohle delat, tak nemas pravo kritizovat praci programatoru kterym nesahas ani po kotniky :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.8.2009 12:14 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Ok, co můžu udělat pro to, když mám kartu Intel GM965, na které jsou efekty prostě zpomalené, ať si namlouvám co chci. Plasma nepadá, ale je pomalá. Jak mám posílat bugreporty? Udělám to, ale pročítat e-mailové konference vývojářů abych přišel jak na to, na to fakt nemám čas.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    vlastikroot avatar 12.8.2009 12:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Pro zacatek, pouzivas oficialni balicek ovladacu od intelu (tzn jadro,driver,libdrm a mesa)?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.8.2009 12:23 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Mám to co je v distribuci. Kubuntu 8.10, 9.04. Na Kubuntu 9.04 s jádrem 2.6.30 -aby to šlo používat, v těch 2.6.28 je ten problém s novými ovladači.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    vlastikroot avatar 12.8.2009 12:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Ubuntu je ted povestne spatnym stavem intel ovladacu. A vi se o tom. Za neschopnost balickovacu ubuntu ale vyvojari intelich ovladacu nemuzou.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.8.2009 12:31 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    To je v tom 9.04 s jádrem 2.6.28, v tom je kompozitní desktop nepoužitelný, ale řeší se to instalací jádra 2.6.30 což jsem udělal. A stejně je to prostě pomalé v porovnání s Windows. A obecně když koukám na nějaká videa s KDE 4.x, tak je to zpomalené a to přeci není jen nahrávacím softwarem. 

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    kouby avatar 12.8.2009 12:23 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Pokud nemáte čas na nastavení debugovacího prostředí, tak s tím opravdu nic nenaděláte, když se to ani vývojáři nedozvědí. To se pak těžko něco opravuje. Někteří ti vývojáři to dělají taky ve svém volném čase, ale křišťálovou kouli nevlastni zatím ani jeden z nich. :-)

    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    12.8.2009 12:30 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Já si klidně nainstaluju debugovací balíčky, ale asi nemůžou po uživatelech chtít pročítat dlouhé konference. Moje ideální představa je taková, že na pozadí poběží nějaká služba, která bude odchytávat FPS a běžící věci a na základě toho pozná, kde je chyba a uživatel to pak odešle. Ve svém volném čase můžu dělat něco jiného pro prostředí, úprava webu, překlad do češtiny, něco co umím a u čeho nebudu ztrácet hodiny jen tím že budu přicházet, jak asi na to.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    vlastikroot avatar 12.8.2009 12:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Jedna moznost je kompilovat si vsecky tyhle casti z gitu a testovat + hledat v git logu patch ktery zpusobil negativni zmeny.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    12.8.2009 12:37 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Hm, tak k tomu se bohužel nedostanu. Tak díky.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.8.2009 18:22 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Bud rad, ze je to takovy jaky to je. Kdyz je to zadarmo. Poslals nejakymu vyvojari aspon flasku, aby se zabyval tvymi problemy?

    Ne? Tak te to asi doopravdy nepali. :-)

    12.8.2009 15:09 petrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    hele procitat mailove konference po tobe ale nikdo nechce, myslim ze pristup na bugs.kde.org bohate postaci ;)

    12.8.2009 12:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    A já naivně myslel, že už lidi pochopili, že právo na kritiku se nezakládá na schopnosti udělat to líp. Prostor pro zlepšování zde zjevně je.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    vlastikroot avatar 12.8.2009 12:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Pravo na kritiku se zaklada na tom, vedet co je zle a kritizovat za ucelem zlepseni situace, konstruktivne. Nahodne neurcite rypnuti do prace jineho cloveka tohle nesplnuje.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    thingie avatar 12.8.2009 14:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Jenomže na těch ovladačích se docela intenzivně pracuje, předělává se první posled, a nové commity v jaderné i xkové části jenom prší. Takže co teda ten dotyčný nějak podnětně kritizuje (krom toho, že o tom asi ani nic neví)?
    Růžové lži.
    12.8.2009 14:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Myslím, že sis asi odpověděl sám.

    Ale abych byl spravedlivý, na celé čáře to, ehm, hlavně kluci v Ubuntu.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    alblaho avatar 12.8.2009 21:51 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Souhlasim. Ale konstruktivne dodavam, ze Fedora se cuka uplne stejne.
    thingie avatar 12.8.2009 21:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Ona je dost otázka, jestli a kolik oprav z novějších jader než .29, které tam je, backportovali. Pokud žádné nebo jen málo či žádné, tak to dobré není a nebude. (Radši si kompiluju aktuální z gitu.)
    Růžové lži.
    12.8.2009 16:01 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Já o tom skutečně moc nevím, kromě toho, že na stejném hardwaru jede prostředí Windows neskonale rychleji. Je super, že se úpravy od lidí co to umí jen hrnou. A to má skutečně právo vyjádřit názor "mně to jede jak zpomalený film" jen ten, kdo se vyzná v kompilaci?

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    thingie avatar 12.8.2009 16:09 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Názor ať si vyjadřuje kdo chce. Ale hodnota názoru „mělo by se s tím něco dělat, funguje mi to špatně“ v situaci, kdy s tím spousta lidí něco dělá, a že to funguje špatně ví úplně všichni, je jaksi dost nulová.
    Růžové lži.
    12.8.2009 16:19 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    To si nejsem zcela jistý, že to všichni vědí. Jsou také názory, jak jsou ovladače od Intelu perfektně v jádře a není třeba nic instalovat a jede to skvěle samo. Chtěl jsem tím komentářem naznačit, že by možná stálo za to veškeré možné úsilí (každý kdo to umí) věnovat takové zásadní věci, jako je bezvadná podpora nejpoužívanějších grafických karet, než dělat věci jiné věci, které jsou samozřejmě také důležité.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    thingie avatar 12.8.2009 16:28 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    No, že není třeba nic instalovat a funguje to samo, to je většinou pravda. Že jsou ty ovladače v mnohém lepší než jiné, které jsou někdy třeba i ještě horší, to je taky pravda. Že to vždy funguje skvěle, to už tak docela ne, ale to na druhou stranu asi nikdo příčetný ani slíbit nemohl, v dohledné době.

    Někdo by mohl chtít naznačit, že přínos všech těch lidí, kteří své argumenty teoreticky opírají akorát o znalost trojčlenky ze základní školy, je docela malý.
    Růžové lži.
    12.8.2009 18:25 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    A ti kdo to neumi by je meli v jejich usili podporit a ne jen prudit, ze je to furt pomaly a aby hejbli zadkem.

    12.8.2009 22:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Nechápu, nechápu, nechápu. Vnější kvalita softwaru (dělá to to, co má, a nedělá to to, co nemá?) je do značné míry objektivní záležitost. Poukázat na uživatelský problém je pak naprosto v pořádku, a to úplně stejně pro člověka, který ve volném čase přispívá do tří open-source projektů, a pro normálního uživatele, jehož potenciální přínos pro open source kód je nulový. Několikrát jste tady uznali, že to prostě nefunguje tak, jak má, a že se usilovně pracuje na zlepšení. Co je špatného na tom, když to řekne někdo jiný než vy?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.8.2009 10:16 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Díky, aspoň někdo chápe problém obyčejného uživatele, co nekompiluje.

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    12.8.2009 15:07 petrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vorech

    co to meles ty vorechu? :D

    Jan Šimek avatar 12.8.2009 10:40 Jan Šimek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    Je možnost z toho live cd nainstalovat systém na disk?

    kouby avatar 12.8.2009 12:12 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    S instalací netuším, ale mužete si nainstalovat Debian, upgradnout na unstable a nainstalovat KDE 4.3.0. Výsledek bude stejný.

    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.8.2009 10:55 psi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0

    docela se mi to líbí... a nedalo by se to nějak jednoduše z toho CD naládovat na oddíl a začít požívat?

    12.8.2009 17:46 Peto2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian LiveCD s KDE 4.3.0
    Bol som zvedavý, že či je problém len u mňa, ale zjavne je vo všetkých debianovských balíkoch kde. Stále mi nefunguje desktop search vždy vypíše : Strigi service failed to initialize, most likely due to an installation problem. Googlil som ale riešenia typu java od sunu a link /usr/lib/libjvm.so nefungujú. Taktiež ani zmena backandu.

    Taktiež neviem kde zmizol globe a virus z plochy.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.