abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 21
    včera 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    18.2. 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 908 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Dell již na webu nenabízí Ubuntu

    Po nedávné změně na webu společnosti Dell týkající se výběru mezi MS Windows a Ubuntu je tu další – Dell přestal Ubuntu přes web nabízet. Nadále je možné si objednat počítač s Ubuntu pouze telefonicky. Důvodem je prý snaha o zjednodušení nabídky a zaměření na nejpopulárnější volby. Stránky o Ubuntu navíc prý procházejí změnami, a tak byly staženy. Mluvčí však nepotvrzuje kdy a zda vůbec se nabídka na web vrátí.

    25.7.2010 13:34 | Tomáš Heger (geckon) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 25.7.2010 13:36 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    No hezky to vytlačili, to se musí nechat, aspoň že stále ta možnost objednat si notebook u dellu bez licence Windows existuje... když už nic tedy.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    poky74 avatar 25.7.2010 14:11 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu

    MS zaloboval?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.7.2010 14:13 Jay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    MS zatiahol za nitky...škoda no.
    25.7.2010 15:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Za tohle by měl být Microsoft souzen až do bankrotu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.7.2010 15:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    A Dell samozřejmě taky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.7.2010 19:07 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Mamka ma obchod, Ubuntu taky nenabizi, co byste udelali s ni?
    25.7.2010 19:17 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    A nabizela nekdy Ubuntu? Pokud ne, tak je tvuj dotaz naprosto mimo. Pokud ho nabizela a prestala, ptal bych se po duvodu proc s tim prestala...
    25.7.2010 19:40 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    A pokud by nerekla, tak byste ji taky soudili az k bankrotu? Ma podle Vas Vam povinnost na Vasi otazku odpovidat?
    25.7.2010 19:51 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    K rozhodnuti stahnout kvalitni produkt musi byt nejaky dovod. Bud to je smejd, nebo jsou v tom penize (poruseni souteze) a nebo vyhruzky...
    Vykook avatar 25.7.2010 22:01 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    A taky v tom muze bejt naprostej nezajem trhu.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    25.7.2010 23:02 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Nemusi v tom byt ziadny dovod a linux nie je kvalitny produkt.
    26.7.2010 07:17 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    V porovnání s čím?
    Vykook avatar 26.7.2010 08:39 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Tak treba proti pivu...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    vain avatar 26.7.2010 08:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Záleží kterému.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.7.2010 12:53 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    A na to jsi prisel jak?
    25.7.2010 22:34 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Zneuzivanie monopolneho postavenia - uz si o takom dacom dakedy pocul? Lebo sa tvaris jakeby nie, heh.
    25.7.2010 19:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    To záleží. Pokud by ho nabízela a pak přestala z důvodu, že vstoupila do tajné protizákonné smlouvy s Microsoftem o tom, že bude nadále nabízet v rámci vázaného prodeje pouze jeho produkty (a navíc začne lživě poškozovat jméno konkurence), pak ano, patřil by jí soud.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    corwin78 avatar 25.7.2010 15:37 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Vypadá to tak. A DELL se očividně nepoučí. Teď vyfasoval 100 mega za podvody s Intelem a na další si zadělává.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    25.7.2010 19:06 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Přestat nabízet Ubuntu je podvod?
    25.7.2010 19:19 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Pokud se jedna o alternativu (a mozna i nahradu) k druhemu produktu...pak je to minimalne velmi podivne.
    25.7.2010 17:37 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    No já nevím. Když měli ten "Dell IdeaStorm", tak byl linux hlavní bod, protože tam zřejmě přišel halsovat kdekdo... ale čert ví, kolik si jich skutečně komp koupilo, podle mě byly prodeje realativně nízké (tedy relaitvně k tomu, jak moc se kolem toho křičelo).
    25.7.2010 16:06 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    25.7.2010 20:26 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Ono je to mi v podstate jedno. Svine ostanú svine - a keď MS "trochu" potlačil na DELL tak nak sa z toho poserú(jemne povedané). Ak si na to samozrejme nezoberé MS nový "get the fact" vymývanie mozgov manažérom.
    gtz avatar 25.7.2010 20:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Chtěl bych vidět statistiku prodeje a statistiku kolik lidí si Buntu reinstalo na Windows.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.7.2010 10:02 balevas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    To by aj mna zaujimalo. Ja som si v kazdom pripade musel kupit netbook s Win7, ale hned som tam dal Ubuntu, aby sa to dalo pouzivat.
    yac avatar 25.7.2010 21:12 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Vidím, že to všem komentujícím přijde stejně jasné. Proto by mě zajímalo, zda za tím náhodou nestojí nějaké jiné důvody, jako "moc sraní se servisem", či neschopnost/neochota najmout schopný personál, který by zvládl někomu pomoct s rozbitým linuxem. Sice si umím představit, že z pohledu mnoha lidí linux smrdí tak mocně, že se prostě nevyplatí ho prodávat, ale v kontrastu s hlavní "alternativou" mi přijde mnohem pravděpodobnější lobbingový zásáh (čti prasárna) v souladu s tradicemi velkých [hs]ráčů. Ano, řekl bych, že

    srck! Linux smrdí. Méně.
    gtz avatar 25.7.2010 22:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    No nevím co by se stalo, kdybych chtěl k DELLu NBD+ podporu pro SW i HW. Ptal jsem se na toto druhého konkurenta tedy HP, s tím, že bych chtěl MiniNote včetně NBD+ podporu na HW+Sw. Bylo mi řečeno, že tyto služby existují jen pro Windows based systémy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.7.2010 10:42 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Neznám, jak Ubuntu/Canonical je user friendly. Ale obecně výrobci HW budou dávat přednost subdodavatelům SW (MS, Canonical, Red Hat, Novell, Google ...), kteří jim vyjdou vstříc. Třeba dodají SW přímo na klíč. Jak pozoruji Android, tak Google má v tom navrch.
    Jardík avatar 26.7.2010 01:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    No už jenom podle toho, že snad ke všem notebookům nabízí 32bit šmejďárny, je jasně vidět, že dell žije 100 let za opicemi a úmyslně degraduje počítače, cpou to i do notebooků s 4GB RAM. Tím teda nechci říct, že Ubuntu je nějaká kvalitní distribuce (tou je pouze Arch Linux a Windows 7 je samozřejmě ještě lepší).
    Věřím v jednoho Boha.
    26.7.2010 07:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    To víš že jo, Windows 7 je špičková distribuce s rozsáhlými repozitáři, výběrem skvělého softwaru už v základu a obzvláště přátelskou licenční politikou. A ta bezpečnost, škálovatelnost a elegance!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    yac avatar 26.7.2010 11:07 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Krásně řečeno. *uronil slzu dojetí*
    srck! Linux smrdí. Méně.
    26.7.2010 07:24 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Může se někdo podělit, v čem je ten Arch tak skvělý? Roky jsem používal Debian, potom přešel na Ubuntu a teď uvažuju o návratu. Docela často slyším že Arch je super a že stojí za to ho vyzkoušet, ale nerad bych aby to byla opět jen bublina a la Gentoo.
    26.7.2010 07:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Je skvělý díky KISS přístupu, pkdbuildům a rolling updates s vanilkovými verzemi. Je fajn si s ním hrát, ale proti Debianu je nevyzrálý, nepřipravený a nepředvídatelný. IMHO přesně bublina a la Gentoo. Neboli hračka, nikoli produkt.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    vain avatar 26.7.2010 07:44 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    To je o preferencích, zrovna třeba Jardík Arch žere proto, že je tam velmi aktuální software (ne jen díky rolling updates), pokud ale vyloženě na tomto netrváš (jako já například) tak Jardíka neposlouchej ;-) Já se naopak poohlížím po CentOS 6.0, že bych ho nasadil v práci na pracovní počítač namísto Fedory. Já raději jistotu a klid než nejaktuálnější software.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.7.2010 11:23 Luigi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    bublina a la Gentoo? proč si myslíte, že je Gentoo bublina? používám ten systém už roky, dokonce jsem ho před cca dvěma lety nainstaloval tátovi a ségře - jsme s ním velmi spokojeni, nemáme s ním žádné problémy. Jako bublina mi připadá spíš Vaše tvrzení. Nezlobte se, ale každý kdo Gentoo skutečně používal musí vědět, že ten systém je přesně takový, jaký si ho udělá. Vůči lidem, pracujícím na této distribuci je Váš příspěvek sprostý.
    yac avatar 26.7.2010 11:32 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    +1

    Jak často updatuješ na rodinných strojích?
    srck! Linux smrdí. Méně.
    yac avatar 26.7.2010 11:25 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Po důkladném průzkumu (alespoň půl roku užívání/správy) Debianu, Gentoo, Archu, Ubuntu, Fedory a jejich derivátů musím konstatovat subjektivní zjištění, že Debian smrdí o dost méně, než cokoliv jiného.

    Co se archu týče, je jednoduchý. Někdy příjemně, někdy nepříjemně. Balíčky mi přišly na horší úrovni, než v Debianu (no ale kde nejsou, že), ale zase se do nich méně zasahuje (když najdeš bug, je to nejčastěji bug v upstreamu, ne něco, co vytvořila distribuce). Jako hlavní výhodu bych viděl PKGBUILDy aneb "jak udělat balíček s minimem sraní" a AUR, který obsahuje PKGBUILDy od uživatelů, tedy často se vyhneš ručnímu doinstalovávání závislostí při kompilaci něčeho, co není v rezpozitářích.

    Také bych dodal, že Gentoo IMHO není bublina - funguje a má své výhody (barvičky všude - whoooo), dost jsem se toho při jeho používání naučil. A díky němu si mnohem více vážím binárních balíčků, se kterými není třeba kvůli vydání nové, byť jen opravné verze FF/OOo/čehokoliv-velkého hodiny kompilovat.
    srck! Linux smrdí. Méně.
    herne the hunter avatar 26.7.2010 15:03 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    driv (5 let zpatky) jsem ho asi 2 roky pouzival. neni to spatny distro, ale ty reci o nejlepsim distru vsech dob™, co jsou posledni dobou cim dal vic slyset mi prijdou mimo. prechod z debianu bych ti doporucil jen pokud primo chces rolling updates. to byl mimochodem nakonec ten hlavni duvod, proc jsem odesel jinam.

    obtw kdyz jsem arch pred asi 2 mesicema zkousel na testovaci partisne, tak kazdej pokus o spusteni X serveru skoncil naprostym zamrznutim celyho systemu (aniz bych nasel neco podezrelyho v logu), takze zas tak skvelej system to asi nebude ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    27.7.2010 09:09 srigi nl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Menej srania na Arch a viac studovania ;) čo takto spustenie HAL pred spustenim Xorg (v aktuálnom Archu už netreba - má Xorg 1.8).
    herne the hunter avatar 27.7.2010 18:11 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    nepochopil. ja se neptal, jak to spravit. jen si myslim, ze „kvalitni distribuce“ by to mohla resit trochu jinak, nez ze musim natvrdo resetovat pocitac.
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Shadow avatar 28.7.2010 11:55 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Mně přijde, že naopak vy jste nějak neopchopil Arch, resp. principy, na kterých je postaven. Trošku mi to přijde jako nadávat na kolo, jak je to nekvalitní dopravní prostředek, protože na něm, na rozdíl od auta, musíte udržovat rovnováhu. Arch opravdu není distribuce, která by vedla uživatele za ručičku. Na to máme úplně jiná distra.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    herne the hunter avatar 28.7.2010 16:22 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    jasny, tim to urcite bude. mel jsem arch jako hlavni system 2 roky a vic jak 4 roky slack, ale nechapu, co to je KISS :) imho vypsat pri instalaci xorgu "nezapomen XXX jinak ses v rejzi" neni vozeni uzivatele za rucicku. ale hadat se nebudu, je mi to totiz v podstate jedno. ona uz ta puvodni poznamka byla jen takovy rejpnuti smerem k lidem, ktery si myslej, jak je arch vyjimecnej. pravda to podle me neni, ale proc bych jim to cpal…
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Shadow avatar 28.7.2010 21:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    jasny, tim to urcite bude. mel jsem arch jako hlavni system 2 roky a vic jak 4 roky slack, ale nechapu, co to je KISS :)

    No jo, měl jsem si přečíst celé vlákno znovu, než jsem reagoval. To se omlouvám.

    imho vypsat pri instalaci xorgu "nezapomen XXX jinak ses v rejzi" neni vozeni uzivatele za rucicku

    To ano, s tím bych souhlasil, to by nebylo vodění uživatele za ručičku. Je samozřejmě otázka, na kolik je to u distribuce, která předpokládá, že uživatel ví, co dělá, nutné. Závislost Xorg na udevu (u starší verze i na halu) je velmi dobře popsána v dokumentaci (resp. wiki), což může být považováno za dostatečné. Tak či onak, určitě to lze navrhnout příslušnému maintainerovi.

    ona uz ta puvodni poznamka byla jen takovy rejpnuti smerem k lidem, ktery si myslej, jak je arch vyjimecnej

    Aha, OK.

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    26.7.2010 01:24 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Kdysi jsem fandil IBM notebookom, pak Dellu, ale posledni cas jde kvalita dolu. Asi nastal cas se posunout, zkusim tentokrat Toshibu.
    26.7.2010 07:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    No nevím, nejsou Toshiby úplně ty nejmíň kompatibilní stroje vůbec?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2010 12:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Asi jak s čím. Toshiba L550 s Windows 7 šlape nádherně a je tichá.

    Taky nechápu, proč když to má 4GB RAM k tomu nedávají 64-bitové Windows. Není tam ani PAE.
    vain avatar 26.7.2010 13:06 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Takovou reakci bych čekal tak možná na Živě.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.7.2010 13:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Ale pokud není kompatibilní s pořádnými OS (já nevím, třeba je), stojí za ovno.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 27.7.2010 01:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Nevím, provozuju Fedoru 13 na Toshibě u300-13 a nevšiml jsem si žádné nekompatibility kromě snad občasnými problémy s uspáváním, probouzením a reagováním na události týkající se víka a napájení... ale o těch jsem slyšel i u jiných uživatelů této distribuce, co Toshibu nemají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.7.2010 02:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Jak jsem dal najevo, ten stroj neznám a je dost možné, že je podporovaný dobře. Obecně mám ale Toshibu za nepříliš vstřícnou značku ke svobodným OS. Která ale dneska je? Škoda, že notebook si člověk nemůže poskládat notebook podle svých představ a potřeb jako desktop. Nebo aspoň kdyby ty BIOSy nebyly takový šmejďárny.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2010 16:02 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Naposledy som kupoval Asus. Mali verzie bez OS. :D MS smejdarnu nepodporujem :D.

    Bez OS sa da kupit myslim aj Fujitsu-Siemens. HP ProBooky sa daju kupit so SLED, Dell teraz najnovsie uz neviem ako. :/

    vain avatar 26.7.2010 16:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Mohl bych doporučit i MSI, výběr notebooků bez OS celkem mají (nebo tedy alespoň měli když jsem kupoval a zjišťoval) a funguje skvěle.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.7.2010 21:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Výběr určitě mají, ale sehnat nějaký v našich obchodech je nadlidský úkol, tak jsem nakonec vyměkl, koupil verzi s Windows 7 a přeinstaloval. Jen nechápu, proč mám v krabici obálku s (nejspíš) instalačním DVD, na které je napsáno "For distribution only with a PC in Middle East and Africa". Přitom to není žádný šedý dovoz, jde o model určený pro ČR.
    26.7.2010 17:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    jo, FSC bez OS ... tož vybrali jsme, no a pak že je k tomu Linux - hm, tak to spočívalo v přiloženém prehistorickém DVD Knopixxu, který polovinu hardware (včetně grafiky - jen VGA, síťovky a USB) vůbec nepodporoval, výborná reklama na "ty Linuxy" ;-)

    samozřejmě jakékoliv aktuální (v době koupě NB) Live, co jsem na tom zkusil, jelo vcelku bez problémů
    26.7.2010 18:25 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Vykašlete se na konspirační teorie...To vás nenapadlo, že běžní zákazníci, kterých je většina, prostě věčně rozvrtaný, neustále se měnící a sám se sebou věčně nekompatibilní operační systém prostě nechtějí?
    V podobě dnešních distribucí je Linux pro tyto lidi bohužel naprosto nevhodný - vpodstatě s ním více řeší problémy než něco dělají. Smutná realita.
    26.7.2010 19:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Ne, to by napadlo akorát debila.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    poky74 avatar 26.7.2010 19:46 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu

    +1 :-D

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    26.7.2010 21:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Proč mi to jen připomíná historii projektu Kylix u Borlandu?
    Jendа avatar 27.7.2010 14:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dell již na webu nenabízí Ubuntu
    Nebo Corelu, co jsem tak slyšel od pamětníků.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.