Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Portál zaměřený na články nejen o programování devnet.yweb.cz prošel velkými změnami. Byl kompletně předělán jeho vzhled a došlo k přejmenování na netdeveloper.cz. Portál už má i svoji vlastní doménu netdeveloper.cz. Přibyla i funkce založení vlastního blogu, viz blog.netdeveloper.cz.
Tiskni
Sdílej:
.
int velikost = 19; // deklarace a definice zároveň int velikost; // deklarace proměnné velikost = 19 // definice proměnnéTohle je jako jediná věc správně -
int velikost = 19;.
int velikost; je definice (a také deklarace), vytváří se objekt v paměti a ten bude mít nedefinovanou hodnotu. A to je tak jediný rozdíl mezi int velikost = 19;.
Tohle: velikost = 19; je pouhé přiřazení hodnoty l-hodnotě.
Deklarace je naproti tomu třeba extern int GlobalVariable;. Objekt GlobalVariable nevzniká v paměti, pouze deklarujeme, že nějaká taková proměnná někde existuje. Ještě jasnější jsou deklarace funkcí.
Řekl bych, že tohle je dostatečně jednoduché na to, aby to pochopil i čtenář-začátečník a není proto třeba čekat na cokoliv.
Škoda že se internet plní takovýmhle sajrajtem, pak aby tam člověk našel něco opravdu fundovaného...Nechápu proč náš projekt nazýváte "sajrajtem" ? Pokud je v článku něco co by mohlo uživatele zmást, není nic jednoduššího než-li použít komentáře a upozornit autora na danou chybu. Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ? Ale řekl bych že jsme si nezasloužili to aby web, který se snažíme vybudovat byl nazván "sajrajtem". Popravdě řečeno váž názor mě dost mrzí, protože jsem do toho projektu investoval mnoho úsilí a také mnoho svého času. Nechci vypadat že nemám rád kritiku, mám ale v určité míře a s určitou slušností. Martin Pernica
Už jsem se i zaregistroval...
Já jsem člověk, kterýho akutní potřeba mít stránku donutila naučit se během týdne HTML a CSS, ačkoliv o tom neměl ponětí, první stránky jsou sice prasárna, ale jsoufunkční, nová verze kterou připravuju bude podstatně lepší i když vim, že to taky ještě neni to pravý ořechový...
...jednou třeba budu potřebovat PHP, nebo C++...
Ten "sajrajt" jak to tu někdo nazval, je servis přesně pro tenhle typ lidí, čili praktická pomoc pro neexperty a nemladý mozky
Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ?Jsem směřoval na ty spíše zkušenější uživatele ;)
Moc té motivaci psát tímto způsobem nerozumím. Není daleko zajímavější se ty věci raději pořádně učit, místo aby člověk trávil spoustu času tím, že je špatně předžvýká ostatním?Zkuste si web přečíst a možná zmeníte názor. Články/Seriály nejsou dle názoru mích kolegů a přátel nikterak špatné. Ale samozřejmě že se najde vždycky nějaká chybka, protože nikdo není neomylný. Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím). Protože mi něco uvnitř říká poděl se s ostatními s tvými zkušenosti ...atd. Proto jsem taky na naší škole začal dělal přednášky o různých problematikách v programování (PHP, C#, AJAX ...) a přednášky jsou celkem dost navštěvovány. Ale vážně záleží na autorovi jak svůj článek reprezentuje. Určitě by bylo dobré kdy nám uživatelé (jak zkušení tak nováčci) psali co by od webu chtěli či kde je nějaká chybka (myslím si že je na webu dost prostoru a možností jak se vyjádřit). Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru...
Zkuste si web přečíst a možná zmeníte názor. Články/Seriály nejsou dle názoru mích kolegů a přátel nikterak špatné.
Asi ne. Náhodně jsem prolistovala pár článků o věcech, kterým aspoň trochu rozumím...
Čeština mizerná (to sice zní jako podružné rýpání, ale dobře psát bez znalosti jazyka se prostě nedá). Informace veskrze triviální - to znamená nic, co by se nedalo najít v učebnici, typicky v nesrovnatelně vyšší kvalitě. (Když píše nějaký tutoriál člověk, který nemá zkušenost učením, těžko to může dopadnout jinak než špatně - neví, co lidem připadá těžké, hýří spoustou cizích slov jež nevysvětluje, okecává nepodstatné věci a mlží ty důležité...) První dojem: mlha. A dělat si druhý se mi nechce.
Ale samozřejmě že se najde vždycky nějaká chybka, protože nikdo není neomylný.
To věru není, ale úroveň, na které člověk v nějaký omyl upadne, se může dost lišit. Lidi, co něco umějí doopravdy, dělají jiné omyly než lidi, co přečetli učebnici, napsali pár prográmků a mají pocit, že už tomu přece rozumějí :-
Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím). Protože mi něco uvnitř říká poděl se s ostatními s tvými zkušenosti ...atd.
To zní vskutku vznešeně. Jen je dobré vědět když se člověk naučí víc než trochu, většinou mu rychle spadne huba... a nechá pak tu práci dělat někoho, kdo má opravdové zkušenosti. A navěky se stydí za to, jak šířil světem různá špatná pochopení a zoufalá zjednodušení... dobře to znám
Už si s programováním hraju nějaký pátek, ale nevím nevím, jestli bych se cítila na to, abych něco takového učila ostatní. Možná jen kdyby mě k tomu nutili, protože zrovna není poblíž nikdo vhodnější.
Ano, kdysi po prvních pár řádcích a prvním okouzlení z toho, jak je to programování jednoduché, bych to viděla úplně jinak
Kdo se chce opravdu naučit pořádně programovat v C++, jistě ho trkne, že seriál „C++ pro zelenáče“ z něj experta neudělá.
Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru......no a to je právě to
většina podobných webů už počítá s tím, že se čitatel jakš-takš v dané problematice orientuje, ale co když taky právě začíná? V tom vidim přínos...
Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím).Velice užitečná může být i zkušenost, že "duševní hlas" občas prostě neříká pravdu. Člověk by ho neměl bezvýhradně poslouchat... rozhodně ne bez kritického přezkoumání. I když uznávám, že váš psavý duševní hlas rozhodně není tak nebezpečný jako hlas mého známého, který zabil svoji šestiletou dceru jen proto, že uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.
uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...
3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...Kdysi v Brně na okruhu dělali jakousi doprovodnou akci, a každý si to mohl na sobě vyzkoušet - dát si jedno pivo a pak za půl hodiny projíždět mezi kuželama, případně nesejmout gymnastický balón nečekaně hozený do cesty. Přestože každý si před jízdou myslel, že je totálně v pohodě, předvedl výrazně horší reakce než za střízliva. Jen tak pro zajímavost, podobné to bylo i při telefonování za jízdy. Takže to je další případ, kdy vnitřní hlas totálně lže - a vám radím si to vyzkoušet při nějaké podobné akci než to budete dělat v reálu, dřív než vám váš "hlas" nakecá nějakou podobnou kravinu, na kterou doplatíte vy nebo někdo nevinný.
unsigned int promena; // proměnná může nabývat jen nezáporné hodnoty 0 až 65 535 short int promenna1; // proměnná má rozsah 2^16 = 65 536 => -32 768 až 32 767 long int promenna2; // proměnná má rozsah 2^64 = 18446744073709551616 => -9223372036854775808 až 9223372036854775807short int většinou opravdu bývá 16 bitový typ. Ale Int je zpravidla 32 bitový a long může být 32 bitový nebo 64 bitový. Problém je ale ten, že tyto typy jsou závislé na architektuře. Na nějakém jednočipu můžete mít int klidně 16 bitů a long 32 bitů. Prostě a jasně: Standard vám říká, že long může být větší nebo stejný jako int, ře int může být větši nebo stejný jako short, ..., ale neřáká vám velikost. Další věc je ta, že long je na x86 a x64 architekturách většinou různý (na x86 32 bitů, a na x64 64 bitů). Zdá se vám to komplikované ? A to jsme teprve nakousli jen velikosti datových typů. V praxi navíc zjistíte, že long je pod linuxem na x64 architektuře 64 bitový, ale pod Windows 32 bitový - toto zjištění bylo pro mě osobně masakr, netušil jsem, že v této věci bude někdy rozdíl jen mezi OS. Aby jste mi neřekli, že dokážu jen kritizovat, nabízím vám předpřečtení dalších článků a jsem schopen vás upozornit na nedostatky. Mám rád C++ a velmi rád vidím kvalitní materiál o tomto jazyce, ale nikdy (a to programuju přes 10 let) jsem se neodvážil psát články o C++. Časem chci jen prezentovat svoje projekty;) PS Zdravím, taky Zlín
Upozornění: velikost(rozsah) proměnných se může v závislosti na platformě lišit, proto doporučuji si případné hodnoty zjistit.Možná jsem to měl víct rozvést, ale nechtěl jsem do toho vzášet zbytečně zmatek.
Btw. podobne blbosti v odbornych clancich jsou presne ten duvod proc stale nemame 64bit flash.Velmi dobrá připomínka. Tohle upozornění by si měli autoři vyvěsit nad postel
.
if (sizeof(void*) == sizeof(neco))
{} else {}
// atd:)
Já jsem na tom s časem taky dost špatně a práce a zájmů je čím dál víc ;)