Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Portál zaměřený na články nejen o programování devnet.yweb.cz prošel velkými změnami. Byl kompletně předělán jeho vzhled a došlo k přejmenování na netdeveloper.cz. Portál už má i svoji vlastní doménu netdeveloper.cz. Přibyla i funkce založení vlastního blogu, viz blog.netdeveloper.cz.
Tiskni
Sdílej:
int velikost = 19; // deklarace a definice zároveň int velikost; // deklarace proměnné velikost = 19 // definice proměnnéTohle je jako jediná věc správně -
int velikost = 19;
.
int velikost;
je definice (a také deklarace), vytváří se objekt v paměti a ten bude mít nedefinovanou hodnotu. A to je tak jediný rozdíl mezi int velikost = 19;
.
Tohle: velikost = 19;
je pouhé přiřazení hodnoty l-hodnotě.
Deklarace je naproti tomu třeba extern int GlobalVariable;
. Objekt GlobalVariable nevzniká v paměti, pouze deklarujeme, že nějaká taková proměnná někde existuje. Ještě jasnější jsou deklarace funkcí.
Řekl bych, že tohle je dostatečně jednoduché na to, aby to pochopil i čtenář-začátečník a není proto třeba čekat na cokoliv.
Škoda že se internet plní takovýmhle sajrajtem, pak aby tam člověk našel něco opravdu fundovaného...Nechápu proč náš projekt nazýváte "sajrajtem" ? Pokud je v článku něco co by mohlo uživatele zmást, není nic jednoduššího než-li použít komentáře a upozornit autora na danou chybu. Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ? Ale řekl bych že jsme si nezasloužili to aby web, který se snažíme vybudovat byl nazván "sajrajtem". Popravdě řečeno váž názor mě dost mrzí, protože jsem do toho projektu investoval mnoho úsilí a také mnoho svého času. Nechci vypadat že nemám rád kritiku, mám ale v určité míře a s určitou slušností. Martin Pernica
Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ?Jsem směřoval na ty spíše zkušenější uživatele ;)
Moc té motivaci psát tímto způsobem nerozumím. Není daleko zajímavější se ty věci raději pořádně učit, místo aby člověk trávil spoustu času tím, že je špatně předžvýká ostatním?Zkuste si web přečíst a možná zmeníte názor. Články/Seriály nejsou dle názoru mích kolegů a přátel nikterak špatné. Ale samozřejmě že se najde vždycky nějaká chybka, protože nikdo není neomylný. Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím). Protože mi něco uvnitř říká poděl se s ostatními s tvými zkušenosti ...atd. Proto jsem taky na naší škole začal dělal přednášky o různých problematikách v programování (PHP, C#, AJAX ...) a přednášky jsou celkem dost navštěvovány. Ale vážně záleží na autorovi jak svůj článek reprezentuje. Určitě by bylo dobré kdy nám uživatelé (jak zkušení tak nováčci) psali co by od webu chtěli či kde je nějaká chybka (myslím si že je na webu dost prostoru a možností jak se vyjádřit). Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru...
Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru......no a to je právě to
Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím).Velice užitečná může být i zkušenost, že "duševní hlas" občas prostě neříká pravdu. Člověk by ho neměl bezvýhradně poslouchat... rozhodně ne bez kritického přezkoumání. I když uznávám, že váš psavý duševní hlas rozhodně není tak nebezpečný jako hlas mého známého, který zabil svoji šestiletou dceru jen proto, že uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.
uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...
3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...Kdysi v Brně na okruhu dělali jakousi doprovodnou akci, a každý si to mohl na sobě vyzkoušet - dát si jedno pivo a pak za půl hodiny projíždět mezi kuželama, případně nesejmout gymnastický balón nečekaně hozený do cesty. Přestože každý si před jízdou myslel, že je totálně v pohodě, předvedl výrazně horší reakce než za střízliva. Jen tak pro zajímavost, podobné to bylo i při telefonování za jízdy. Takže to je další případ, kdy vnitřní hlas totálně lže - a vám radím si to vyzkoušet při nějaké podobné akci než to budete dělat v reálu, dřív než vám váš "hlas" nakecá nějakou podobnou kravinu, na kterou doplatíte vy nebo někdo nevinný.
unsigned int promena; // proměnná může nabývat jen nezáporné hodnoty 0 až 65 535 short int promenna1; // proměnná má rozsah 2^16 = 65 536 => -32 768 až 32 767 long int promenna2; // proměnná má rozsah 2^64 = 18446744073709551616 => -9223372036854775808 až 9223372036854775807short int většinou opravdu bývá 16 bitový typ. Ale Int je zpravidla 32 bitový a long může být 32 bitový nebo 64 bitový. Problém je ale ten, že tyto typy jsou závislé na architektuře. Na nějakém jednočipu můžete mít int klidně 16 bitů a long 32 bitů. Prostě a jasně: Standard vám říká, že long může být větší nebo stejný jako int, ře int může být větši nebo stejný jako short, ..., ale neřáká vám velikost. Další věc je ta, že long je na x86 a x64 architekturách většinou různý (na x86 32 bitů, a na x64 64 bitů). Zdá se vám to komplikované ? A to jsme teprve nakousli jen velikosti datových typů. V praxi navíc zjistíte, že long je pod linuxem na x64 architektuře 64 bitový, ale pod Windows 32 bitový - toto zjištění bylo pro mě osobně masakr, netušil jsem, že v této věci bude někdy rozdíl jen mezi OS. Aby jste mi neřekli, že dokážu jen kritizovat, nabízím vám předpřečtení dalších článků a jsem schopen vás upozornit na nedostatky. Mám rád C++ a velmi rád vidím kvalitní materiál o tomto jazyce, ale nikdy (a to programuju přes 10 let) jsem se neodvážil psát články o C++. Časem chci jen prezentovat svoje projekty;) PS Zdravím, taky Zlín
Upozornění: velikost(rozsah) proměnných se může v závislosti na platformě lišit, proto doporučuji si případné hodnoty zjistit.Možná jsem to měl víct rozvést, ale nechtěl jsem do toho vzášet zbytečně zmatek.
Btw. podobne blbosti v odbornych clancich jsou presne ten duvod proc stale nemame 64bit flash.Velmi dobrá připomínka. Tohle upozornění by si měli autoři vyvěsit nad postel
if (sizeof(void*) == sizeof(neco)) {} else {} // atd:)