Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Portál zaměřený na články nejen o programování devnet.yweb.cz prošel velkými změnami. Byl kompletně předělán jeho vzhled a došlo k přejmenování na netdeveloper.cz. Portál už má i svoji vlastní doménu netdeveloper.cz. Přibyla i funkce založení vlastního blogu, viz blog.netdeveloper.cz.
Tiskni
Sdílej:
int velikost = 19; // deklarace a definice zároveň int velikost; // deklarace proměnné velikost = 19 // definice proměnnéTohle je jako jediná věc správně -
int velikost = 19;
.
int velikost;
je definice (a také deklarace), vytváří se objekt v paměti a ten bude mít nedefinovanou hodnotu. A to je tak jediný rozdíl mezi int velikost = 19;
.
Tohle: velikost = 19;
je pouhé přiřazení hodnoty l-hodnotě.
Deklarace je naproti tomu třeba extern int GlobalVariable;
. Objekt GlobalVariable nevzniká v paměti, pouze deklarujeme, že nějaká taková proměnná někde existuje. Ještě jasnější jsou deklarace funkcí.
Řekl bych, že tohle je dostatečně jednoduché na to, aby to pochopil i čtenář-začátečník a není proto třeba čekat na cokoliv.
Škoda že se internet plní takovýmhle sajrajtem, pak aby tam člověk našel něco opravdu fundovaného...Nechápu proč náš projekt nazýváte "sajrajtem" ? Pokud je v článku něco co by mohlo uživatele zmást, není nic jednoduššího než-li použít komentáře a upozornit autora na danou chybu. Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ? Ale řekl bych že jsme si nezasloužili to aby web, který se snažíme vybudovat byl nazván "sajrajtem". Popravdě řečeno váž názor mě dost mrzí, protože jsem do toho projektu investoval mnoho úsilí a také mnoho svého času. Nechci vypadat že nemám rád kritiku, mám ale v určité míře a s určitou slušností. Martin Pernica
Pokud nebudou odezvy od uživatelů tak se články nemusí nikdy líbit, ale když se Vám to nelíbí tak proč třeba nenapsat jeden krátkej komentář, který může nasměrovat autora v jeho dalším psaní do lepších kolejí ?Jsem směřoval na ty spíše zkušenější uživatele ;)
Moc té motivaci psát tímto způsobem nerozumím. Není daleko zajímavější se ty věci raději pořádně učit, místo aby člověk trávil spoustu času tím, že je špatně předžvýká ostatním?Zkuste si web přečíst a možná zmeníte názor. Články/Seriály nejsou dle názoru mích kolegů a přátel nikterak špatné. Ale samozřejmě že se najde vždycky nějaká chybka, protože nikdo není neomylný. Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím). Protože mi něco uvnitř říká poděl se s ostatními s tvými zkušenosti ...atd. Proto jsem taky na naší škole začal dělal přednášky o různých problematikách v programování (PHP, C#, AJAX ...) a přednášky jsou celkem dost navštěvovány. Ale vážně záleží na autorovi jak svůj článek reprezentuje. Určitě by bylo dobré kdy nám uživatelé (jak zkušení tak nováčci) psali co by od webu chtěli či kde je nějaká chybka (myslím si že je na webu dost prostoru a možností jak se vyjádřit). Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru...
Náš projekt v podstatě začíná takže ještě to není nic extra ale každej projekt který začínal nebyl hnedka top ve vsém oboru......no a to je právě to
Mimochodem má motivace je "duševní hlas" (zní to divně, já vím).Velice užitečná může být i zkušenost, že "duševní hlas" občas prostě neříká pravdu. Člověk by ho neměl bezvýhradně poslouchat... rozhodně ne bez kritického přezkoumání. I když uznávám, že váš psavý duševní hlas rozhodně není tak nebezpečný jako hlas mého známého, který zabil svoji šestiletou dceru jen proto, že uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.
uveřil svému duševnímu hlasu když mu říkal, že řídit po třech pivech v pohodě zvládne.3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...
3 piva? Tak to nebylo pivem, ale rukama...Kdysi v Brně na okruhu dělali jakousi doprovodnou akci, a každý si to mohl na sobě vyzkoušet - dát si jedno pivo a pak za půl hodiny projíždět mezi kuželama, případně nesejmout gymnastický balón nečekaně hozený do cesty. Přestože každý si před jízdou myslel, že je totálně v pohodě, předvedl výrazně horší reakce než za střízliva. Jen tak pro zajímavost, podobné to bylo i při telefonování za jízdy. Takže to je další případ, kdy vnitřní hlas totálně lže - a vám radím si to vyzkoušet při nějaké podobné akci než to budete dělat v reálu, dřív než vám váš "hlas" nakecá nějakou podobnou kravinu, na kterou doplatíte vy nebo někdo nevinný.
unsigned int promena; // proměnná může nabývat jen nezáporné hodnoty 0 až 65 535 short int promenna1; // proměnná má rozsah 2^16 = 65 536 => -32 768 až 32 767 long int promenna2; // proměnná má rozsah 2^64 = 18446744073709551616 => -9223372036854775808 až 9223372036854775807short int většinou opravdu bývá 16 bitový typ. Ale Int je zpravidla 32 bitový a long může být 32 bitový nebo 64 bitový. Problém je ale ten, že tyto typy jsou závislé na architektuře. Na nějakém jednočipu můžete mít int klidně 16 bitů a long 32 bitů. Prostě a jasně: Standard vám říká, že long může být větší nebo stejný jako int, ře int může být větši nebo stejný jako short, ..., ale neřáká vám velikost. Další věc je ta, že long je na x86 a x64 architekturách většinou různý (na x86 32 bitů, a na x64 64 bitů). Zdá se vám to komplikované ? A to jsme teprve nakousli jen velikosti datových typů. V praxi navíc zjistíte, že long je pod linuxem na x64 architektuře 64 bitový, ale pod Windows 32 bitový - toto zjištění bylo pro mě osobně masakr, netušil jsem, že v této věci bude někdy rozdíl jen mezi OS. Aby jste mi neřekli, že dokážu jen kritizovat, nabízím vám předpřečtení dalších článků a jsem schopen vás upozornit na nedostatky. Mám rád C++ a velmi rád vidím kvalitní materiál o tomto jazyce, ale nikdy (a to programuju přes 10 let) jsem se neodvážil psát články o C++. Časem chci jen prezentovat svoje projekty;) PS Zdravím, taky Zlín
Upozornění: velikost(rozsah) proměnných se může v závislosti na platformě lišit, proto doporučuji si případné hodnoty zjistit.Možná jsem to měl víct rozvést, ale nechtěl jsem do toho vzášet zbytečně zmatek.
Btw. podobne blbosti v odbornych clancich jsou presne ten duvod proc stale nemame 64bit flash.Velmi dobrá připomínka. Tohle upozornění by si měli autoři vyvěsit nad postel
if (sizeof(void*) == sizeof(neco)) {} else {} // atd:)