abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 592 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dopravní nehoda

    Nejen lidé bývají obětmi dopravních nehod. V americkém Texasu při havárii nákladního automobilu patřícího zoologické zahradě přišli o život čtyři tučňáci a pátý má zlomené křídlo, píše idnes.

    9.8.2006 12:50 | Tomáš Hála | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 9.8.2006 14:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Na jejich počest bych na minutu odstavil tento server.
    9.8.2006 14:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Na jejich počest bych na věky odstavil servery microsoftu. :-)
    freshmouse avatar 9.8.2006 14:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Na jejich počest bych zakázal propagaci komunismu: stejně tak, jako je zákaz propagace nacismu.

    To by uctilo nejen ta milá a nebohá zviřátka, ale i 100 milionů obětí komunismu.
    Mikos avatar 9.8.2006 15:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Koukam že nemáš žádnou úctu k svobodě slova a demokracii. Tím se tedy od těch komoušů zas tolik nelišíš ;-)

    Já bych naopak i u té propagace nacismu zmírnil. Svoboda slova má být podle mě téměř absolutní. Ať si každý říká co se mu zlíbí, trestané mají být pouze činy (tedy samozřejmě i věci jako výhružky, určitá hranice být vždycky musí). Klidně ať si vznikne nacistická strana která bude mít v programu že pokud ve volbách vyhraje, zavede totalitu a koncentrační tábory. Pokud by vyhrála demokratickou cestou, má na to právo. To samé platí o komunistech a dalších zvrhlících. Ale pokud by se pokusili o převrat nedemokratickou cestou, musí s nimi být pořádně zatočeno.

    Prostě svoboda slova a demokracie je pro mě svatá. Zákazy různých stran a názorů už nejsou skutečně svobodné a demokratické. Takový režim se částečně stává tím, proti čemu bojuje...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.8.2006 15:17 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Nemohli byste si politickou diskuzi nechat na server, kde se řeší politika a ne Linux?
    Mikos avatar 9.8.2006 15:46 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Já s tím nezačal ;-) Nevím proč se tu ten příspěvek o komunismu objevil. Ale když už ho někdo napsal, musel sem na něj reagovat :-) Každopádně měli bychom toho nechat a tuto diskuzi utnout, je to tu skutečně silně off-topic.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    freshmouse avatar 9.8.2006 15:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Já mám úctu ke svobodě slova. Je však třeba zavést určitou prevenci, která je postavena na základě historických zkušeností.

    Uznávám, že máš naprostou pravdu. Pokud většina lidí bude chtít nácka nebo komouše, je nesmysl to zakazovat.

    Ale tohle je reflex. Pochop můj reflex.

    "..., ale s ohledem na menšiny."

    V zákazu propagaci komunismu vidím ale ještě jeden háček. Je to hodně o slovíčkaření. V nějakých zemích si přejmenovali Stranu, a (také) proto se pak dostali k moci. Je svým způsobem dobře, že se u nás jmenuje pořád stejně, protože to působí jako "strašák".
    9.8.2006 15:33 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Klidně ať si vznikne nacistická strana která bude mít v programu že pokud ve volbách vyhraje, zavede totalitu a koncentrační tábory.

    Autor to asi nemá v hlave v poriadku.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    9.8.2006 15:36 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Prostě svoboda slova a demokracie je pro mě svatá.

    Promiň, ale podle mě si pleteš demokracii a anarchii.

    Článek 5 Ústavy: Politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a odmítajících násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů.

    Článek 9 odst. 2 Ústavy: Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná. - A princip svobodné souteže politických vyjádřený článkem 5 (viz výše) imho JE podstatnou náležitostí demokratického státu. Kde je násilí a diktatura, ať otevřená nebo potenciální, je potlačována svoboda (svobodně volit…)

    Dodnes jsem si myslel, že článek 23 Listiny základních práv a svobod o možnosti se postavit na legitimní odpor je mrtvé ustanovení. Jak vidím, tak kvůli lidem jako vy má toto ustanovení své místo. Přečtěte si prosím Ústavu a Listinu - je to 157 článků.

    Only Sith deals in absolutes.
    Mikos avatar 9.8.2006 15:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Ústavu jsem samozřejmě četl (kompletní), z Listiny základních lidských práv a svobod jsem četl jen něco. Každopádně já tu prezentuji pouze svůj názor na to, jak by správná skutečná svoboda a demokracie měla vypadat. Nemluvím o tom jak to v současnosti je.

    Pokud by demokratickou cestou vyhrála strana, jenže by zavedla totalitu (načež by měla mít prostě a jednoduše právo, pokud tuto skutečnost i před volbami prezentovala a její program nebyl lživý), pak jakožto občan mám právo se postavit na odpor i nedemokratickými cestami, jelikož v ten okamžik už žádná demokracie nefunguje :-)

    Prostě tohle co popisuju je z mého pohledu skutečná demokracie a svoboda. Když začnu některé názory potlačovat, pomalu se sám stávám tím proti čemu bojuji...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.8.2006 16:09 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Strana, která chce zavést totalitu není demokratická, a proto se imho nemůže účastnit demokratické soutěže (volby). Zavedení totality je pak otázka legitimity. Z výše uvedeného by vzniklý režim nebyl imho legitimní. O demokratickém odporu jsem to asi nepochopil (myslíš volby?).

    Demokracie se dá definovat různě. Podle jedné definice se jedná o vládu většiny, což je velmi zjednodušené. Moderní pojetí tohoto je vláda většiny a respoktování práv menšin. Nejen tedy menšin národnostních, ale i politických (což jsou v našem příkladě totalitní strany všichni ostatní).

    Vzhledem k tragicky zesnulým tučňákům není myslím politická diskuze přípiš pietní :-) V diskuzi někdy můžeme, pokud chceš, pokračovat přes mail nebo nějaký im (mám v profilu). Tvoje definice demokracie by mě pak doopravdy zajímala.
    Only Sith deals in absolutes.
    9.8.2006 19:14 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Ani totalita ani demokracia nie je najlepším systémom. Demokracia je len najširšie akceptovaným (trpeným) systémom. Oveľa lepšia môže byť absolutistická monarchia. Ale pozor! Rovnako môže byť oveľa horšia. Závisí to od osobnosti monarchu. Pozrite si "Pyšnú princeznú", kde v dvoch podobných kráľovstvách boli ľudia diametrálne (ne)šťastný. Pokiaľ monarchovi leží na srdci dobro ľudí a stará sa o krajinu, tak sa minimalizuje "demokratické hrabanie a drancovanie".

    :)
    9.8.2006 22:09 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Pozrite si "Pyšnú princeznú", kde v dvoch podobných kráľovstvách boli ľudia diametrálne (ne)šťastný.
    Jo, v jednom ani trávu nesekali a na šutru seděl havran a v druhém vesele svítilo Slunce. Moc se mi též líbil štastný konec příběhu - jak "Skončila se panská pýcha" a všichni byli najednou "navěky svobodni". I Slunce se rozsvítilo, havran odletěl.

    PS: A přece tě mám rád Pyšná princezno, i s tou agitkou ;-)
    Mikos avatar 9.8.2006 15:53 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Jo a k tomu pletení si demokracie s anarchií - podle mě si je rozhodně nepletu. O anarchismu jsem už pár věcí četl a to je ještě něco úplně jiného... to co já prosazuji je IMHO prostě skutečná demokracie v jejím pravém slova smyslu. Anarchie je opravdu něco jiného.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.8.2006 16:00 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Moje svoboda končí tam kde začíná svoboda druhého ...
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    9.8.2006 22:17 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Uplne s Vami suhlasim. Slobodu si tiez predstavujem rovnako ako Vy. Demokracia je len jeden z rezimov, na ktorych sa ludia dohodli. Nie je to ziva vec, takze nema mat ziadny pud sebazachovy alebo obranny mechanizmus. Tak, ako bola zavedena (ludmi) ma byt opat aj zvrhnutelna a nahradena cimkolvek, na com sa zhodne vacsina (kedze ide prechod od demokracie).
    10.8.2006 11:31 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Asi by sis chlapče měl něco nastudovat o mechanizmech násilý a genocidy. Jedním ze základních předpokladů vzniku genocidy je, že se identifikuje skupina, přeskupí a posléze zničí. No a k tomu prvnímu je poutřeba jen a pouze slova. Prostě stačí dostatečně dlouho mluvit a mluvit, nic víc a pak se to už jen veze. Začíná to tím, že se vezme nějaká idea jako dogma (ať už pokřivíš darwinismus nebo marxismus či jiný ismus) a na základě této ideologie (zdánlivě neprůstřelné logiky ideje jak už sám název napovídá) se vymezí skupina, která do této "logiky" nezapadá. Tuto skupinu prohlásíme za původce toho, proč současný stav není "ideální" a pak naprosto "logicky" eliminací této skupiny se do toho "ideálního" stavu dostaneme, že. Pak jen už stačí odlidštit onu skupinu, takže použijeme slova z medicínského prostředí a ze zoologie. Takže společnost zbavujeme nemoci, nákazy, hmyzu, psů, plísně a nečistoty. "Logické" vyústění takovéto snahy o "vyléčení" je potom samožřejmě konečné řešení, vyříznutí nádoru, vyhubení hmyzu ...

    Vždyť jsou to jen řeči a svoboda slova je nade vše. Jenže pro každou genocidu v historii byly tyhle řeči nezbytným předpokladem a předehrou. Bez těch řečí genocida není možná, protože žádný normální člověk přece nezabije člověka. Ale odstranit nákazu, očistit se, vyříznout nádor, vyhubit vši to už je jiná. Vždyť vlastně není ani jiné východisko, když ten nádor nevyřízneme, tak zemřeme sami. A že pak napsrosto normální lidé jsou schopni neskutečných věcí nám ukázala nejen historie, ale i třeba laboratorní pokus se studenty jako vězni a dozorci, který provedl Philip G. Zimbardo.

    Čím méně toho víš, tím snáz se rozhoduješ. Jo ty toho ještě honě málo víš chlapče. Svoboda slova je chyméra a společnost, která chce přežít jako společnost kulturní musí tuto svobodu omezit, pokud se zítra nechce probudit do reality jako společnost zločinecká. Proto je potřeba dnes a denně dávat pozor jestli někdo někoho jiného neoznačuje za psa, nákazu, špinavého <doplň si sám> jen na základě jeho příslušnosti k nějeké skupině a takové jednání stíhat a to podle trestního zákoníku, protože se jedná o zločin nejen proti tomu jednotlivci a proti té skupině, ale především proti této společnosti.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Mikos avatar 10.8.2006 12:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Bez těch řečí genocida není možná, protože žádný normální člověk přece nezabije člověka.
    Takže v zájmu minimalizování možnosti, že se někomu povede zopakovat genocidu, omezíme svoje svobody. Opravdu úžasné řešení. Taky můžeme zakázat prodej nožů, protože s nimi někdo může být zavražděn. A všechny muže preventivně vykastrujeme, protože přeci se svým "nádobíčkem" mohou někoho znásilnit. Tuhle "logiku" opravdu miluju...

    V tomhle s vámi prostě nemohu souhlasit. Plně se ztotožňujki s tím co jednou řekl Benjamin Franklin: "Ti, kdo obětují svobodu za svou bezpečnost si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost".
    Čím méně toho víš, tím snáz se rozhoduješ. Jo ty toho ještě honě málo víš chlapče.
    Prosil bych abyste se oprostil od toho "ponižování" či jak to nejlépe nazvat. To že máte jiný názor ten váš názor ještě nečiní lepším, patent na pravdu rozhodně nemáte (stejně jako ho nemám já)...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.8.2006 13:08 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Čím méně toho víš, tím snáz se rozhoduješ. Jo ty toho ještě honě málo víš chlapče.
    Prosil bych abyste se oprostil od toho "ponižování" či jak to nejlépe nazvat. To že máte jiný názor ten váš názor ještě nečiní lepším, patent na pravdu rozhodně nemáte (stejně jako ho nemám já)...
    Jenže já jsem si o tom aspoň něco nastudoval, kdežto ty jen planě plácáš a šermuješ pojmy o kterých tušíš kulové. Kdyby jsi kromě technických věcí investoval taky trochu svého času do rozšiřování svých obzorů v ostatních oblastech, nevypadal bys jako idealistický snílek. Ve svém oboru by sis to patrně nedovolil, ale v oboru o kterém víš méně než málo je dovoleno plácnout cokoli.
    Takže v zájmu minimalizování možnosti, že se někomu povede zopakovat genocidu, omezíme svoje svobody. Opravdu úžasné řešení. Taky můžeme zakázat prodej nožů, protože s nimi někdo může být zavražděn. A všechny muže preventivně vykastrujeme, protože přeci se svým "nádobíčkem" mohou někoho znásilnit. Tuhle "logiku" opravdu miluju...
    Ano jistě, většina masových vrahů před svým činem prokazatelně jedla chleba. Zakažme chleba! Myslým, že je tady jeden podstatný rozdíl. Odlidštění oběti je nezbytný krok ke zločinu a po něm se to už veze a je dosti problematické mu po tomto kroku zabránit. Zbavit se práva o někom prohlásit, že není lidská bytost a pro další existenci je nezbytné se ho zbavit nepovažuji za žádnou újmu na lidských právech. Nemožnost si ukrojit chleba ano. Jestli ten rozdíl nechápeš, je to jen tvoje omezenost. Svá přirovnání si nech od cesty, protože kulhají na všechny nohy. Naštěstí si ten rozdíl uvědomují jiní lidé včetně tvůrců našeho trestního zákona a nejen našeho.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Marek Bernát avatar 10.8.2006 20:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Neviem, či si to uvedomuješ, ale idealizmus je extrémistický pohľad na svet. Myšlienka slobody je síce veľmi pekná, ale problematika okolo nej je ďaleko zložitejšia než len hovorte si, čo chcete. Je to tak zložité, že treba neustále balansovať na pokraji anarchie a totality (každý jedinec má prirodzenú túžbu robiť si čo chce, rovnako ako má potenciu stať sa časticou nemysliaceho stáda). Ak zaujmeš čiernobiely pohľad dokonalej slobody, tak nie si schopný vidieť ostatné odtiene, v ktorých sa svet topí…
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.8.2006 19:20 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Snim ci bdim? Co to tady proboha melete za off-topic plky? :-(
    9.8.2006 21:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    kolega píše v patičce:

    Mám 40 let důvodů se na komouše dívat skrz prsty.

    jelikož vláda Strany skončila v roce 1989, Strana mu musela začít škodit v roce 1949; aby toto mohl začít rozumně vnímat a pamatovat si pro léta budoucí, nemohl být tehdy malé robě, ale člověk zletilý, popř. alespoň puberťák, tedy odečtěme 15 let a jsme u roku narození 1934 ... dnes se píše 2006 - ve věku 72 a více let již má nárok na trochu té senility ;-)

    anebo se podívejme do profilu, kde uvádí rok narození 1987 - za předpokladu, že mu jej budeme věřit, zjišťujeme, že o období tzv. reálného socialismu ví z vlastních zkušeností kulový, a tedy jen pitomě kecá podlehnuv módní propagandě; jak je nyní mezi mládeží populární, dosti možná je zfetovanej natolik, že si ani neuvědomuje, že jeho plky jsou offtopic ...

    p.s. sorry za offtopic ;-)
    freshmouse avatar 9.8.2006 22:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    1) Věděl jsem, že někdo začne špekulovat ohledně doby vlády Strany. Je to ale hezky kulaté číslo. Doufal jsem, že to všichni pochopí. Doufal jsem špatně.

    2) Nemusíš žít v době, o které mluvíš. Pokud v ní žiješ, je to jen plus, ale pokud ne, neznamená to, že musíš o té době mlčet. Obraťme to: pokud jsi nežil za dob vlády Karla IV., nemluv o ní. Pokud jsi nezažil dobu lovců mamutů, nemluv o ní. Atd. Historie nezačíná tvým 15. rokem života.

    3) Ano, narodil jsem se před (a teď to zaokrouhleme) před 19 lety. A CO JAKO? Možná nepamatuju uhlí kvést, ale to neznamená, že bych byl něco méně než ty.

    Nepopírám, že můj věk je příčinou výbušnějších reakcí a rychlou touhou po radikálních soudech, ALE CO?

    Já jsem to, co jsi byl ty před X lety. Ty jsi byl jiný?

    Starší lidé jsou zkušenější, ale to neznamená, že umějí zkušenosti využít.

    4) Dokaž mi, že jsem podlehl módní vlně. Dokaž mi módní vlnu.

    5) Toto (resp. můj původní příspěvek; toto už je) není offtopic. Probírali jsme téma ve zprávičce.
    9.8.2006 22:30 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Když ona je ta tvoje patička taková... Vyvolává dojem, že jsi 40 let hnil v tajné kobce NKVD ;-) Tvůj postoj ti neberu, ale přiznej si, že když nemáš přímou zkušenost, tak taková prohlášení mohou vzbuzovat pozornost :-)

    Ale nejsi v tom sám, zažil jsem div ne inzultaci jedné (už starší) ostravské historičky na diskuzi k odsunu Němců. Mimo jiné jí vyčítali i absenci přímé zkušenosti. Ono je to vždycky ošemetné, do určitého věku si asi musíš zvyknout na "utři si mlíko z brady" a nebrat to jako urážku ;-)

    Poslední větu jsem nemyslel přímo na tebe, jsme stejná věková kategorie.
    freshmouse avatar 10.8.2006 00:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Vzbuzovat pozornost může. Dokonce si myslím, že ji vzbuzuje.

    Ono se o většině jevů dá mluvit takhle.
    9.8.2006 23:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    1) Věděl jsem, že někdo začne špekulovat ohledně doby vlády Strany. Je to ale hezky kulaté číslo. Doufal jsem, že to všichni pochopí. Doufal jsem špatně.
    moc pěkně se pokoušíš ukázat, jací jsou někteří blbci a jak ty jsi na výši - ovšem opět se shazuješ, zjednodušením na "40 let" dáváš najevo, že absolutně ignoruješ historické souvislosti (obzvláště vtipné je, když se sice zaštiťuješ 40 lety, ale mluvíš nejspíše o Sovětském Svazu ...)
    2) Nemusíš žít v době, o které mluvíš. Pokud v ní žiješ, je to jen plus, ale pokud ne, neznamená to, že musíš o té době mlčet. Obraťme to: pokud jsi nežil za dob vlády Karla IV., nemluv o ní. Pokud jsi nezažil dobu lovců mamutů, nemluv o ní. Atd. Historie nezačíná tvým 15. rokem života.
    jistě, ale bývá zvykem v takovém případě snažit se danou dobu poznat komplexně, nikoliv vybrat si z ní nejhorší svinstvo - pak bys totiž mohl říci, že máš např. 44 let důvodů nenávidět Karla IV.
    3) Ano, narodil jsem se před (a teď to zaokrouhleme) před 19 lety. A CO JAKO? Možná nepamatuju uhlí kvést, ale to neznamená, že bych byl něco méně než ty.
    řekl někdo něco takového?
    4) Dokaž mi, že jsem podlehl módní vlně. Dokaž mi módní vlnu.
    eh? jak si takový důkaz představuješ, pokud nestačí přímo co píšeš? (tedy co se týče toho podlehnutí, co se týče "módní vlny", psalo se snad před 20 lety na každém rohu, jaké je komunismus zlo? má cenu psát to dnes, kdy mnohem akutnější problém je ten, že "vzor demokracie" obsadil dvě země a mohutně podporuje likvidaci dvou dalších, nebo je to opravdu jen móda otírat s o zavražděné a další nepravosti jen na jedné straně?)
    5) Toto (resp. můj původní příspěvek; toto už je) není offtopic. Probírali jsme téma ve zprávičce.
    WTF? jak souvisí tučňáci s propagací komunismu? kolik z těch tvých "100 milionů obětí komunismu" byli tučňáci?
    9.8.2006 23:16 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    WTF? jak souvisí tučňáci s propagací komunismu? kolik z těch tvých "100 milionů obětí komunismu" byli tučňáci?
    ROTFL! :-D :-)
    nemo avatar 9.8.2006 23:53 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Za zadnych okolnosti si NIKDO nesmi brat do ust tucnaky a jejich ulohu jak v dejinach (jakychkoliv), tak kdekoliv jinde!

    A kazdy, kdo videl Pochod tucnaku, musi projevit vsem tucnakum dvojnasobne uznani!
    "Laughter is the best tech support!"
    freshmouse avatar 10.8.2006 00:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    moc pěkně se pokoušíš ukázat, jací jsou někteří blbci a jak ty jsi na výši - ovšem opět se shazuješ, zjednodušením na "40 let" dáváš najevo, že absolutně ignoruješ historické souvislosti (obzvláště vtipné je, když se sice zaštiťuješ 40 lety, ale mluvíš nejspíše o Sovětském Svazu ...)

    I když nevím, jak bych zaokrouhlením čísla ukázal na blbce, ale zdá se, že se mi to přesto povedlo. ;-)

    Co se týče SSSR, vůbec nevím, na co narážíš.

    jistě, ale bývá zvykem v takovém případě snažit se danou dobu poznat komplexně, nikoliv vybrat si z ní nejhorší svinstvo - pak bys totiž mohl říci, že máš např. 44 let důvodů nenávidět Karla IV.

    První věc je poznat ji komplexně, druhá je mluvit o ní komplexně. A obvykle se o nějaké (= jakékoli) době (a nejen době) nemluví ve stylu: "..., ale jinak to byla průměrná doba." Obvykle se vyzdvihávají úspěchy a neúspěchy. Nebo je možné ji zhodnotit relativně: "Byla to horší / lepší doba NEŽ (...)"

    řekl někdo něco takového?

    Neřekl. A řekl jsem snad, že to někdo řekl?

    eh? jak si takový důkaz představuješ, pokud nestačí přímo co píšeš? (tedy co se týče toho podlehnutí, co se týče "módní vlny", psalo se snad před 20 lety na každém rohu, jaké je komunismus zlo? má cenu psát to dnes, kdy mnohem akutnější problém je ten, že "vzor demokracie" obsadil dvě země a mohutně podporuje likvidaci dvou dalších, nebo je to opravdu jen móda otírat s o zavražděné a další nepravosti jen na jedné straně?)

    Když už ne důkaz (např. ve formě statistiky), tak alespoň zdůvodnění tvrzení, že jsem podlehl nějaké vlně.

    Jaký vzor demokracie? Já žádný současný nevidím. Jestli si myslíš, že opakem komouše je zapálený proamerický kapitalista, šeredně, ale velmi šeredně, se mýlíš.

    WTF? jak souvisí tučňáci s propagací komunismu? kolik z těch tvých "100 milionů obětí komunismu" byli tučňáci?

    Co to povídáš? Bavili jsme se o tom, jak bychom nejlépe uctili mrtvé tučňáky, já navrhl nějaká řešení, to je vše. Druhá věc (offtopic věc) je, že teď ti tady vysvětluju co nebo proč, tati.

    10.8.2006 01:01 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Možná budu teď mít unáhlené závěry (a jestli vůbec reaguju na správnou osobu).

    Kdybych si do patičky dal, že vím o 392 letech důvodů, proč nežít v absolutisticé monarchii, vymlouval by mi to někdo? Asi bych to taky zaokrouhlil na 400 (lépe to vypadá). Vadilo by to někomu? Bude mi někdo vymlouvat, že komunismus (reálný socialismus, whatever) byl zločinný režim? Nechápu, že tady někdo chce pitvat, cupovat nebo pranýřovat devatenáctiletého kluka, který se poučil z minulosti. Lidé se mají učit z chyb - a nikde není řečeno, že z vlastních. Historia magistra vitae (latiníci prominou chyby :-) ).

    Než se mi budete dívat do profilu, tak vás ubezpečím, že jsem ani jeden ze zmíněných státních režimů pořádně nezažil. Je mi jednadvacet a je mi jasné, že svět není a nebyl černobílý. Pořád jsou ale hodnoty, kterých si vážím více než pohodlnosti (narážím na plnou zaměstnanost v socialismu a podobné socialistické výdobytky). A to jsem sakra líný a pohodlný člověk.

    Nazývejte si kritiku minulého režimu módní vlnou. Nazývejte si tak klidně kritiku fašismu a nacismu. Jde ale o kritiku potlačování lidských práv.

    P.S.: Nneí nic lepšího, než napadat nškojo, že danou situaci nezažil a že nebí o čem mluví. Také se hodí napadat formální nedostatky a vzhledem k rozsahu nutně použité logické zkratky. Proto i mě berte s rezervou (vzhledem k hodině atp.) a pochopením.
    Only Sith deals in absolutes.
    10.8.2006 11:18 estri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    len ku tej modnej vlne.
    ono neni modne byt len proti komunizmu.
    ona je to moda byt PROTI !
    preco ? lebo je to tak strasne jednoduche. som proti komunizmu , fasizmu, nazcizmu , rasizmu , *izmu. co preto treba robit ?
    dokopy nic, hlavne to hodne hlasat okolo seba. neskusite byt radsej ZA nieco ? nieco zmysluplne ? a este aj nieco preto urobit ?
    tazke ?! ze . urcite aj namahave . chapem. aj napriklad taka paticka [ mam 1 dobry dovod preco niekomu pomoct] neni taka cool ;)
    Marek Bernát avatar 10.8.2006 20:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda
    Celkom s tebou súhlasím. Konečne nejaká zaujímavá myšlienka, hodná zosnulých tučniakov.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.