abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Epiphany přejde na Webkit

    Podle oznámení na mailing listu přejde Epiphany plně na WebKit. Podpora Gecka bude zahozena, protože je obtížné udržovat abstrakční vrstvu pro obě renderovací jádra a nešlo by využít všech výhod WebKitu. Výhodou WebKitu má být rychlejší vývojový cyklus, lepší API, přímé využívání GNOME technologií (např. přímá podpora pro HTML5 tag <audio> a <video> přes GStreamer), atd. Oznámení vyšlo 1. dubna, ale dle vyjádření se nemá jednat o aprílový žert.

    2.4.2008 19:57 | xm | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.4.2008 20:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Super! Epiphany me posledni dobou dost imponuje a kdyby vylepsilo podporu del.icio.us a jeste par veci, zustal by mi FF uz fakt jen na vyvoj webu... Navic by odpadla nutnost lezt do Windows kvuli testovani v Safari (i kdyz otazka je, jak moc by se to chovalo stejne jako safari).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 2.4.2008 21:12 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Teď ještě zbývá, aby dali Webkit i do Konqueroru... Přece jenom, ne každému vyhovuje GTK kabátek, který s sebou Epiphany nese. Možná teď budu asi plácat, ale když jsem před dvěma lety zkoušel Epiphany, tak mě opravdu moc nenadchnulo. Startovalo pomalu a bylo ošklivé. Krom toho používalo již výše zmíněné GTK. Tak teď už je na řadě jenom Firefox a bude dílo Applu dokončeno :-D Ba ne, ale na druhou stranu, nebyl by to špatný aprílový vtípek (bohužel však nikoho nenapadnul a teď je jaksi pozdě) ...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    2.4.2008 21:21 Jaroslav Šmíd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    WebKit snad má být v konqueroru z kde 4.1 (protože bude součástí qt4.4)
    2.4.2008 22:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ano, součástí Qt 4.4 WebKit je (a třeba Plasma a Amarok ve vývojovém KDE 4 ho extenzivně používají), ale kvůli zbývajícím vývojářům KHTML (nebo přesněji řečeno kvůli jejich uraženému egu) ještě v Konqueroru jako defaultní volba dlouho nebude.

    Nicméně ve vývoji je QtWebKit KPart, takže si člověk bude moct sám vybrat jestli v Konqueroru renderovat stránky pomocí defaultního KHTML KPart nebo nového QtWebKit KPart. A jestli Linuxové distribuce sami budou měnit defaultní předvolbu na WebKit (jako to má třeba v plánu Kubuntu), tak KHTML snad za nějakou dobu zemře důstojnou smrtí a stane se jen odkazem minulosti...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 10:05 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    To je hnus, jak pliveš na vývojáře KHTML.

    WebKit by tu bez nich nebyl a jestli považují svou větev za lepší, proč by se měli teď potento a svou práci zahodit?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    3.4.2008 10:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Vítej ve svobodném světě - pokud se vývojáři věcí, které dnes používají KHTML, rozhodnou přejít na WebKit, tak hádej, co proti tomu mohou vývojáři současného KHTML dělat. ;-)
    3.4.2008 11:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Vylepšit ho tak, aby stálo za to přejít zpátky? :-)
    3.4.2008 13:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ano, jiná možnost mě taky nenapadla. :-)
    3.4.2008 16:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Jeste take muzou forknout programy, ktere pouzivaly jejich verzi, a upravit je spatky.
    3.4.2008 21:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    A udržovat to pak podobně jako Oracle svůj "nerozbitný" linux, že? :-)
    5.4.2008 07:07 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Proti forku nic nemám, naopak webkit vítám. Stejně tak, jako ne tak dávno x.org. Oba forky ukázaly výhody svobodného softwaru.

    Jen nechápu, proč kvůli forku urážet vývojáře původní větve, kteří mají své zásluhy. Jestli má KHTML smysl nebo ne, ukáže čas. IMHO odumře.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    5.4.2008 12:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Hm, takže na KHTML máme stejný názor a lišíme se jenom v pohledu na jeho vývojáře. Podle mě tento citát:
    , ale kvůli zbývajícím vývojářům KHTML (nebo přesněji řečeno kvůli jejich uraženému egu) ještě v Konqueroru jako defaultní volba dlouho nebude.
    výborně sedí k chování vývojáře Sad Eagle např. tady.
    5.4.2008 14:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ta věta o uraženém egu zbývajících vývojářů KHTML je prosté konstatování faktu, žádné jejich urážení. Asi jste moc diskuzí s nimi nečetl, co? Jen slepý by si toho mohl nevšimnout...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 10:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Já na ně neplivu, to že se jedná o uražené ego je vidět z mnoha jejich blogpostů a komentářů v diskuzích :-) A btw. podstatné tam bylo to slovo "zbývajících" - většina původních vývojářů KHTML (včetně samotného jeho tvůrce) totiž odešla vyvíjet WebKit.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 10:36 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Nikomu urcite neni prijemny, kdyz mu umira jeho dlouholetej projekt pod rukama. Jenze chovani KHTML teamu bylo dost hloupy, zadny vyjadrovani na webu, zadny reakce na dotazy co se deje. A u nekterejch clenu vazne az nenavistny chovani ke kazdymu kdo se zminil o webkitu.

    Muj osobni nazor je jednoduchej. K cemu mi bude dobry, kdyz bude vsude WebKit a v Konqueroru KHTML? K nicemu. Pouziva ho promile uzivatelu, kdezto WebKit pouzivaj vsichni mackari a za chvili si zacne prokousavat podil i na widlich. Takova skupina uzivatelu uz si u lepsich firem zaslouzi kontrolu funkcnosti jejich web aplikaci.

    Je mi osudu KHTML lito, ale uzivatel jsem pragmatickej a pouzivam to nejvyhodnejsi.
    Ilfirin avatar 3.4.2008 10:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Taky nemám rád parazitující forky, ale co se dá dělat...

    . Kdyby Apple nevedl systém zavřených dveří, mohlo být KHTML a WebKit dnes totéž.
    Nedivím se uraženému egu vývojářů, choval bych se na jejich místech stejně.
    3.4.2008 12:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Otázka je, jestli je tohle chování k něčemu dobré – nejprve si hrál na svém písečku Apple, tak teď jim to oplatíme a budeme se tak chovat my.
    Ilfirin avatar 3.4.2008 12:49 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Otázka je, jestli je tohle chování k něčemu dobré
    To asi ne no :-(.
    xkucf03 avatar 5.4.2008 12:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Nevím o čem se tu hádáte. Přijde mi ideální, když v Konqueroru bude možnost výběru obou enginů (Pohled / Režim zobrazení) a časem se ukáže, který z nich je lepší a který budou lidé používat. Možná KHTML časem skončí, ale pokud se tak stane, tak proto, že je tu lepší náhrada. To je život.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.4.2008 22:56 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Teď ještě zbývá, aby dali Webkit i do Konqueroru...
    Webkit snad vychází z konqueroru, ne?
    2.4.2008 23:53 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ne, WebKit je forkem KHTML a KJS, které Konqueror používá jako renderovací jádro (ale vzhledem k architektuře KParts, kterou KDE využívají, není jádro KHTML s Konquerorem jakožto aplikací nijak spjaté - Konqueror prostě jen pro zobrazení HTML používá danou KPart).

    Původně Apple vyvíjel WebKit takříkajíc za zavřenými dveřmi a nebyl k opensource komunitě vůbec vstřícný, ale to se naštěstí změnilo a vývoj WebKitu je dnes už zcela otevřený, participuje na něm mnoho firem a Apple na něj nemá už žádný absolutní vliv (tedy kromě toho, že zaměstnává vývojáře ;-)).

    Dneska je kód WebKitu už dost odlišný od KHTML/KJS (i když architekturu mají stejnou). A je ve spoustě ohledů podstatně lepší než původní KHTML.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 17:06 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Jasně, když píšu konqueor, tak samozřejmě myslím (i) khtml. Akorát jsem žil v domnění, že od jisté doby je provázanost khtml a webkitu natolik velká, že jde prakticky o rovnocenný produkt.
    3.4.2008 21:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Oni od sebe navzájem sem-tam přebírají kód*, ale jinak jsou na sobě úplně nezávislé.

    * Např. podpora pro acid2 v KHTML je původem z WK a naopak podpora CSS3 selektorů ve WK pochází ze současného KHTML
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.4.2008 00:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Možná teď budu asi plácat, ale když jsem před dvěma lety zkoušel Epiphany, tak mě opravdu moc nenadchnulo. Startovalo pomalu a bylo ošklivé.
    No jeeeje, ale dva roky jsou dva roky :-) Dnes je z toho IMHO velice vzdusny a pouzitelny browser, ktery bez problemu staci kazdemu, ktery neni fixovany na nejaka rozsireni pro Operu ci FF (zjednodusene receno). Ale jak rikam, jejich rozsireni pro del.icio.us je na tom dost spatne (ani nestahne zalozky) a to je pro me rozhodujici.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 3.4.2008 08:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    když jsem před dvěma lety zkoušel Epiphany, tak mě opravdu moc nenadchnulo. Startovalo pomalu a bylo ošklivé.
    Před dvěma lety? To snad ani ještě nebylo primárním prohlížečem GNOME, ne (byl to Galeon)?

    I když je v několika málo činnostech pomalé (ve verzi 2.20, 2.22 jsem ještě nezkoušel), zrovna se startem problém fakt nemá.

    Že by bylo ošklivé, to se mi osobně nezdá, ale když vidím poznámku o GTK, tak si myslím, že jsi chtěl spíš říct, že je "ošklivé, pokud ho používám v KDE".

    Některé prvky jeho ovládání (např. jediné políčko pro zadávání adresy, vyhledávání v záložkách a vyhledávání na webu -- nejprve mi to přišlo divné, ale teď bych už neměnil) bude používat i Firefox 3...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.4.2008 08:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    jediné políčko pro zadávání adresy, vyhledávání v záložkách a vyhledávání na webu -- nejprve mi to přišlo divné, ale teď bych už neměnil
    +1
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 3.4.2008 13:51 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Myslím, že to Galeon rozhodně nebyl. Bylo to Epiphany. A ošklivý bylo proto, že mi jejich celkové uspořádání připadalo takové divné, cizí. Ale to může být také tím, že jsem v té době s Linuxem začínal, takže Epiphany byla pouze jedna z věcí, která byla divná.

    Každopádně, až si do VirtualBoxu nainstaluju FreeBSD, tak se na Epiphany zkusím podívat... Teda pokud se mi tam podaří nahodit X-ka a KDE :-D

    Jinak, o tom sjednoceném políčku jsem nevěděl, docela jsem na to zvědavý, jak to funguje :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    freshmouse avatar 3.4.2008 14:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Myslím, že to Galeon rozhodně nebyl. Bylo to Epiphany.
    Špatně jsi to pochopil s tím Galeonem. Já jsem řekl, že Galeon byl (možná) v té době výchozím prohlížečem GNOME, ne že jsi používal Galeon.
    Algi avatar 3.4.2008 14:10 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Aha :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    2.4.2008 22:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Jojo, je to skvělá zpráva ;-) Jen doufám, že to opravdu není apríl (a apríl nebyla i ta zpráva, kde tvrdí, že to apríl není :-)). WebKit se tak postupně stane de facto defaultním webovým renderovacím jádrem v *nixových desktopových prostředích a monstrum jménem Gecko bude už jen doménou Mozilly :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.4.2008 00:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Jen doufám, že to opravdu není apríl (a apríl nebyla i ta zpráva, kde tvrdí, že to apríl není :-)).
    Ja jsem o techto uvahach cetl na nekterem z blogu vyvojaru uz nekolik mesicu zpatky, takze to urcite april neni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.4.2008 22:09 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Teď už jenom zbejvá, aby GNOME přešlo z GTK na QT a hnedka bude na UNIXEch jasněji. :-))))
    3.4.2008 13:58 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Není třeba celej gnome, bude stačit pár programů :)

    Zkrátka je třeba anektovat území, která svatým právem mají patřit KDE:)
    Drom avatar 3.4.2008 14:37 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    A nebo opacne... i kdyz, co by asi Gnome z KDE chtelo :)
    3.4.2008 14:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Chtělo nebo potřebovalo? To je rozdíl… :-)
    freshmouse avatar 3.4.2008 19:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Osobně by mi nevadil např. Decibel nebo Phonon (to jsou ale věci pro vývojáře, uživateli to může být jedno). Potom taky výkon Qt (i když na mém procesoru není rozdíl viditelně poznat). Jinak po ničem z KDE netoužím a rozhodně ne po aplikacích.
    jiri.one avatar 3.4.2008 18:47 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    jezis, to je hrozna predstava Gnome pod QT :) holt by byl asi masivni odliv uzivatelu k XFCE :)
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    freshmouse avatar 3.4.2008 08:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Je to zajímavá a pro mě docela šokující zpráva. Před nedávnem jsem se ptal vývojáře Yelpu, jestli nechce vytvořit pro Yelp pozadí užívající WebKit a jestli se neplánuje nějaká abstraktní vrstva, která by umožnila implementovat Gecko i WebKit. Prý se neplánuje, že by to bylo hodně těžké kvůli zcela rozdílným přístupům obou produktů.

    Ale že to bude mít takovýhle konec, to mě opravdu překvapuje. Ne že by mi ztráta Gecka vadila -- de facto je mi jedno, co prohlížeč používá. A jestli je WebKit rychlejší a spotřebovává méně paměti, není co řešit... Hlavně, aby i ostatní aplikace v GNOME používaly WebKit. Liferea používá Gecko nebo GtkHTML, Evolution GtkHTML atd. Lepší by byla jednotnost.
    3.4.2008 08:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Hlavně, aby i ostatní aplikace v GNOME používaly WebKit. Liferea používá Gecko nebo GtkHTML, Evolution GtkHTML atd. Lepší by byla jednotnost.
    Nechci v žádném případě vyvolávat nějaké flejmy na téma GNOME vs. KDE, ale kdyby v GNOME bylo něco jako KParts, tak takový problém neexistuje. Prostě by byla KPart používající Gecko vyměněna za KPart používající WebKit a všechny aplikace by rázem měli WebKit místo Gecka. Vážně GNOME žádnou takovou technologii nemá a každá aplikace si to implementuje nezávisle sama?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    freshmouse avatar 3.4.2008 08:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Vykreslovací jádro si podle mě implementuje každý sám, takže to asi není součástí nějaké obdoby KParts. Jinak, i když nevím podrobnosti, tak bych řekl, že nějaká obdoba KParts existuje. (Na Wikipedii o termínu KParts píšou, že je analogické Bonobu, které GNOME používá.)
    freshmouse avatar 3.4.2008 08:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Teď koukám na GNOME Library, a tam se píše:

    This module is heading towards planned deprecation. It will continue to be supported and API/ABI stable throughout the GNOME 2.x series, but we do not recommend using it in new applications unless you require functionality that has not already been moved elsewhere.)

    Ale nevím, čím Bonobo chtějí nahradit, nezajímal jsem se o to...
    Drom avatar 3.4.2008 14:45 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    GParts :), ale to sem ted vygooglil, takze nevim, do jaky miry se s tim pocita.

    http://live.gnome.org/SummerOfCode2008/Ideas/GParts
    freshmouse avatar 3.4.2008 15:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Napadlo mě to googlit, ale pak jsem to zavrhl s tím, že je to pitomost. :-)

    Každopádně nerozumím "Bonobo has not been widely adopted, mainly because it's hard to use and because it's based on an IPC system, namely CORBA.".

    Nebylo by jednodušší nějak zjednodušit a prosadit Bonobo, než psát něco "from scratch"? GSoC bude v létě, takže někdy na podzim bude výsledek, takže se to nejspíš nestihne prosadit do GNOME 2.24, takže v nelepším případě to bude ve verzi 2.24, ale spíš ve 2.26. A to bude knihovna, ne přímo "části", které ji budou využívat.

    Mno, ale cením si toho, že někdo něco tvoří.
    3.4.2008 15:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Brrr, tak jestli je Bonobo založené na architektuře CORBA, tak to se vůbec nedivím, že se neprosadilo :-) CORBA je naprosto hrozná šílenost, zjednodušovat to by bylo myslím si o dost složitější (pokud vůbec pořádně realizovatelné), než něco takového napsat "from scratch" třeba založené na DBusu.

    Jak se říká: existují dobrá API, špatná API a pak je tu CORBA :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 15:48 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Nicméně DBus je čistě message bus (narozdíl od architektury CORBA, která plní nejen roli message busu, ale i komponentního modelu, což je v tomto případě to podstatné), takže ten také není řešením. Stejně by museli implementovat něco jako KParts :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 10:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    A jestli je WebKit rychlejší a spotřebovává méně paměti, není co řešit...
    A odkaz na testy bude?
    freshmouse avatar 3.4.2008 10:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Kdyby byl, bylo by to super.

    (Dobrá, nebudu dělat hloupého: já je hledat a poskytovat nebudu. Asi předpokládáš, že jsem myslel, že WebKit je rychlejší než Gecko -- to jsem ale neřekl a ani nemyslel. Řekl jsem "jestli".)
    3.4.2008 10:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Představ si, že vůbec nic nepředpokládám a moc by mě to zajímalo. Víš, ono je docela dobře možné, že dneska to Gecko již může právě být rychlejší a méně paměťově náročné než WebKit. Jinými slovy tu můžete jásat nad změnou k horšímu. A tím bych se teda moc nechlubil, pokud si tím nejsem jistej.
    freshmouse avatar 3.4.2008 11:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Řekl jsem, že ASI předpokládáš -- jinak nevím, proč by ses mě ptal na dokaz. Nicméně to je jedno, nechci zakládat diskuzi o slovíčkách.

    Já jsem řekl, že je mi jedno, co se použije -- já jsem uživatel, a tak chci: a) kvalitní výstup, b) dobrý výkon. Ať už je to Gecko, nebo WebKit. Jak a proč se to použije, mě moc nezajímá. Takže nijak nejásám, pro mě to je prostě změna, které si ani nemusím všimnout.

    Druhou stranou mince jsou ale vývojáři. Poznámky o vývojovém cyklu Gecka jsou dost racionální. Kromě toho může být vývojářům Epiphany bližší API WebKitu a dál může jít třeba o vazbu vykreslovacího jádra na GTK. Takže jde o velmi pochopitelné důvody přechodu.
    3.4.2008 15:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Řekl jsem, že ASI předpokládáš -- jinak nevím, proč by ses mě ptal na dokaz.
    Nepředpokládal jsem nic. Ptal jsem se ze zájmu, jak to ve skutečnosti je. Co na tom nechápeš?

    Jinak důvody vývojářů chápu. To je věc druhá.
    Drom avatar 3.4.2008 14:41 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    A stejne tak je mozne (a imho pravdepodobne) ze Gecko je porad stejnej nenazranec.
    3.4.2008 15:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ne, to možné není, jak dokazují všechny testy, které jsem dělal a viděl. A to má jinou vypovídající hodnotu než vaše domněnky a spekulace.
    Drom avatar 4.4.2008 22:55 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Ale protoze to rekl vsevedouci Petr Tomes, tak to tak je :)
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 3.4.2008 09:07 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Výborně! Konečne se mi dostane do rukou "GTK-konqueror" urcite jej budu vyuzivat jako 2-3 prohlizec :-ú

    volba gecko je celkem k nicemu. firefox je myslim lepsi volba.
    3.4.2008 09:21 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Firefox este nie je na zahodenie, hlavne nova verzia, odporucam kazdemu vyskusat - start asi 0,5s, nacitanie abclinuxu tak 0,3s (proste skoro okamzite), pamat 50M a uz mi bezi 2 dni. Ale skusal som aj safari a je to podobne rychle, takze nech si vybere kazdy co chce, vo firefoxe mam asi 10 pluginov ktore by som na safari al. operu asi tazko zhanal.
    3.4.2008 09:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Tady ale o Firefoxu řeč nebyla ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.4.2008 16:14 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Epiphany přejde na Webkit
    Pre mna je firefox synonymom pre gecko.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.