abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Upozornění

    V neděli 30. června skončí (EOL) podpora CentOS Linux 7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    David Tschumperlé a Garry Osgood v obšírném článku se spoustou náhledů shrnují vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 50
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen

    Švédský bezpečnostní expert demonstroval známou skutečnost, že Tor není vhodný pro přenos nešifrovaných dat, protože data jsou přenášena přes neznámé cizí servery - Tor zajišťuje anonymitu, a ne soukromí. Vytvořil 5 výstupních routerů a měl štěstí: zachytil hesla k e-mailovým schránkám ambasád a také organizací pro lidská práva. Část ze zachycených dat zveřejnil jako ukázku problému. Nyní jej policie zatkla a zabavila jeho hardware a dokumenty.

    15.11.2007 17:07 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.11.2007 17:26 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    střílejte posly....

    ideální řešení možných problémů :-(
    Ilfirin avatar 15.11.2007 17:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    No to snad není pravda.. O_O
    15.11.2007 18:14 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Proč myslíš? Já tedy nevím, jaký byl přesně důvod jeho zatčení, ale troufnul bych si odhadnout, že to bylo kvůli zveřejnění těch citlivých dat. To by mi přišlo celkem pochopitelné a v pořádku.
    Ilfirin avatar 15.11.2007 18:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Hmm, to je fakt :-/
    15.11.2007 18:03 juzna | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Jaky byl duvod toho zatceni?
    You can be the best, or you can be the rest
    15.11.2007 18:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Že zveřejnil zachycená data. To se nemůže ani u nás.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2007 18:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ani pokud jsou data nasměrována přes můj systém?
    15.11.2007 18:28 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    To bych řekl, že je úplně jedno. Ale žádný důkaz pro to teď nemám.
    15.11.2007 18:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Předpokládám, že ani tak ne. Rozhodně pošta nebo poštovní doručovatelka nemá právo číst si moje dopisy jenom proto, že prochází „přes ně“ – a „tajemství dopravovaných zpráv“ bylo na elektronickou komunikaci rozšířeno již docela dávno.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2007 19:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Problémem Toru je to, že data jsou technicky směřována vám. Vy (výstupní router) je dešifrujete a z vaší adresy jsou poslána dál.
    15.11.2007 19:09 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ale jen technicky. Snad aždá komunikace v internetu prochází přes spoustu uzlů, s kterými nemá nic společného ani příjemce ani odesilatel.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2007 19:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    No pozor, v IP hlavičce je jako cílová adresa v moment přijetí adresa výstupního routeru. V tom se to od běžných routerů liší.
    15.11.2007 19:37 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    A proč by někoho mělo zajímat, co je v hlavičce. Dá se poznat, že to nejsou jeho data? Ano. Řekl bych, že je to podobné jako vrstva Toru + síťová vrstva vs síťová vrstva + linková vrstva.
    15.11.2007 20:14 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    A proč by někoho mělo zajímat, co je v hlavičce. Dá se poznat, že to nejsou jeho data? Ano. Řekl bych, že je to podobné jako vrstva Toru + síťová vrstva vs síťová vrstva + linková vrstva.
    Taky si myslim, jenže co se týká zákonů zarazíš se už na té vrstvě toru. ...smůla.
    16.11.2007 01:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    To co tvrdíte je naprostá pitomost. Tím že provozujete Tor server, provozujete veřejnou službu, která se dá zcela oprávněně přirovnat třeba k té k reálné poště. Co co je uvedeno v IP hlavičce je naprosto irelevantní, to je jen technická otázka (skutečný cíl zprávy je jiný), v principu je to prostě a jednoduše to samé jako kdyby pošťák na Internetu zveřejňoval dopisy lidí, které ráno roznášel do schránek.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2007 16:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    A definuje nějak zákon, jak má být určeno, komu je paket vlastně směrován?
    16.11.2007 17:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Zákon naštěstí neřeší takovéhle technické detaily, ale zabývá se věcnou stránkou věci. Tj. onen expert nejpozději v době zveřejnění věděl, že ty zprávy nebyly určené jemu – jinak by je asi nezveřejňoval :-)
    16.11.2007 08:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Mail na server také přijde s cílovou IP adresou serveru, ale hlavičky e-mailu určují, kam má být předán dál – a to ještě neznamená, že správce serevru ty e-maily může číst. Ostatně dopis je také směrován nejprve na počtu dle PSČ, a teprve odtud jde do vaší schránky.
    15.11.2007 21:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Rozhodně pošta nebo poštovní doručovatelka nemá právo číst si moje dopisy jenom proto, že prochází „přes ně“
    A vztahuje se to i na pohledy a korespondenční lístky?
    16.11.2007 08:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ano, i na ně. Nezáleží na tom, jak moc pracné je k obsahu se dostat.
    15.11.2007 19:36 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Aj ked mi omylom pride cudzia posta na moju adresu, nemozem porusit listove tajomstvo... Takisto ako nemozem citat postu podnajomnikov a podobne... Myslim ze v tomto pripade je to to iste
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2007 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Je to jako kdyby vám přišel dopis s vaší adresou (IP hlavička), uvnitř kterého by na začátku bylo napsáno, že to máte dát sousedovi.
    16.11.2007 06:42 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    rozdiel je v tom, že to nie je vnútri, ale sused ti vopred oznámil, že ti ten-a-ten pošle "omylom" list prenho.
    15.11.2007 18:21 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    On nezveřejnil zachycená data, spíš bych to přirovnal k principu když tobě někdo pošle spam a ty ho pak vyvěsíš. Důvod zatčení byl nejspíš jiný, něco jako odposlech tajných služeb a hackerů... - to ale není ilegální, i když určitě nemilé pro dané instituce.
    Nevšiml jsem si, že by v českých zprávách o tom proběhla žádná zpráva, přitom seznam byl uveřejněn 30 srpna..
    15.11.2007 18:24 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ale píše se tam "Egerstad is responsible for publicly disclosing e-mail account and server login information for embassies, companies, and government agencies."
    15.11.2007 18:48 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ono se tam toho píše víc. Třeba že ty ambasády a policie o to stejně předtím nejevily zájem, s jedinou vyjímkou. V podstatě tím odmítly, pravost údajů.
    15.11.2007 18:31 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Drobná oprava, 'zachycená data' ve smyslu, že by vstoupil na cizí počítač a chytil si je tam. Protože 'defacto' tento termín označuje veškerou komunikaci směřující k vám.
    16.11.2007 00:20 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Podla mna urobil ten clovek prospesnu vec, lebo poukazal na to, ze mnohi tuto technologiu pouzivaju nespravne (lebo jej vobec nerozumeju). Zabezpecena je jedine anonymita odosielatela, ale data idu od vystupneho uzlu az k cielovemu serveru nezasifrovane, takze kazdy po ceste si ich moze precitat.
    16.11.2007 01:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Což je všeobecně znám věc a na stránkách Toru je to patřičně zdůrazněno - o bezpečnost dat po jejich "vystoupení" ze sítě Toru do obyčejného Internetu se samozřejmě musí starat daný protokol (https, atp.).

    Jediné co onen člověk ukázal je debilita vládních úředníků, kteří tak jednoduchou (a všude zdůrazňovanou) věc jako že Tor se stará o anonymitu, nikoliv o bezpečnost, nedokáží pochopit. Nicméně tím že zveřejnil zachycená data rozhodně porušil zákon a měl by být potrestán (stejně jako třeba pošťák, který by na Internetu zveřejňoval obsahy dopisů které zrovna ráno roznášel).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    16.11.2007 04:28 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Ne, ne, ne a ne.
    Tady je prostě vidět, že nemáte k dispozici originální článek. Ten člověk zveřejnil komunikaci přes Tor která byla viditelná komukoliv (ze správného místa) a také nebyla vědomě posílána zmíněnými úředníky. Oni neměli zdání, že tam mají Tor - oni ho tam totiž mít něměli.
    Co s tím dělat netuším, ale když příslušné státní orgány prostě popřou, že by měli problém, je to asi jediný způsob jak na to upozornit.
    Mimochodem s dobrým právníkem ho za tohle určitě neodsoudí, není to možné.
    16.11.2007 07:53 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Předpokládám, že ani tak ne. Rozhodně pošta nebo poštovní doručovatelka nemá právo číst si moje dopisy jenom proto, že prochází „přes ně“ – a „tajemství dopravovaných zpráv“ bylo na elektronickou komunikaci rozšířeno již docela dávno.
    Pro jistotu ještě jednou - poštovní tajemství s tím nemá do dělat. Toto je otevřená (rozuměj přístupná komukoliv, dvěma nebo miliónum lidí - je to jedno) komunikace a na tu se žádná ochrana nevztahuje. Navíc zveřejněny byly nešifrované loginy, takovéto http://myname@mypass/mydomain.com
    Ne obsah.
    16.11.2007 08:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Poštovní tajemství se týká poštovních zásilek a chrání i informace o odesílateli a adresátovi (tj. pošťačka nemůže vykládat sousedkám na pavlači „a víte že Nováková dostala pohled od nějakého George až z Ameriky?“) O čem se bavíme je listovní tajemství – vizte článek 13 Listiny základních práv a svobod:
    Nikdo nesmí porušit listovní tajemství ani tajemství jiných písemností a záznamů, ať již uchovávaných v soukromí, nebo zasílaných poštou anebo jiným způsobem, s výjimkou případů a způsobem, které stanoví zákon. Stejně se zaručuje tajemství zpráv podávaných telefonem, telegrafem nebo jiným podobným zařízením.
    16.11.2007 09:04 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    O čem se bavíme není žádné tajemství. Definice 'poštovního' 'listovního' ani 'elektronické' verze téhož ti na to přesně nesedne. Jednou jsou ty informace vyslány jako veřejně přístupné - protože nejsou kódovány, není zde ani náznak ani ujednání. A tak také jsou veřejné. Pokud chceš vést soukromou komunikaci taky to nepůjdeš rozhlásit do televize a pak nenecháš pozatýkat všechny, kteří to vysílání slyšeli, že jim nebylo určeno a je 'státní' zájem.
    Navíc ambasády byly 'hackerem' kontaktovány a svým postojem (tj. žádná odpověď) nepřímo daly najevo, že žádné informace od nich neunikly - z toho plyne, že je v pořádky je zveřejnit.
    Mimochodem Tor má také podmínky pro užívání a nic nezaručuje. To si zaručíte pouze v případě, že máte vlastní Tor síť - což může být případ třeba armády.
    16.11.2007 10:09 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Logická teorie, ale před právníky by IMHO neobstála (už jen proto že se jedná o myšlenkový postup, o čemž právo často není). Dovedete si představit, že by se někdo začal bavit tím, že by odchytával maily třeba z/na finanční úřad a zveřejňoval je? Princip veřejného vysílání na to pasuje...
    16.11.2007 10:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Že něco není kódováno ještě neznamená, že je to veřejně přístupné. Nikde jsem nenašel, že by se „veřejné“ a „soukromé“ v oblasti dopravování zpráv rozlišovalo podle stupně obtížnosti získání obsahu zprávy, vždy to je podle toho, zda je zpráva adresována nějak konkrétně, nebo je pouze dána k dispozici veřejnosti.

    Nečinnost se za právní akt považuje jen ve specifických případech. Řekl bych, že to musí být stanoveno v zákoně nebo v nějaké předchozí smlouvě.
    18.11.2007 02:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Říkáte blbosti. To jestli je komunikace šifrovaná či nešifrovaná nijak neovlivňuje právo člověka na listovní tajemství, které je zaručeno Listinou základních práv a svobod.

    Když někdo provozuje Tor server, je to z tohoto hlediska stejné jako kdyby provozoval třeba emailový server. Jednoduchost přístupu ostatních k dané komunikaci nijak vaše právo na listovní tajemství nesnižuje - třeba takový otevřený pohled také spadá pod listovní tajemství a pošťák si ho nesmí číst a už vůbec ne jeho obsah zveřejňovat.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    16.11.2007 08:24 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Expert demonstrující špatné použití Toru zatčen
    Hodne se tady mluvi o zatceni pro poruseni listovniho tajemstvi. Mozna, kdyby zverejnil komunikaci kohokoliv jinyho, tak se nic nedeje. Ale v tomhle pripade slo o ambasady. Pokud se nepletu, ambasada je cast uzemi jednoho statu na uzemi jineho statu. A pokud zverejnim heslo nejakyho statniho uradu, natoz pak zrovna ambasady na cizim uzemi, tak bych rekl, ze je to docela citliva informace. A co ma napr. CR v zakonech a myslim, ze i jine staty? V listine prav je neco ve smyslu "clovek ma pravo vyjadreni vlastniho nazoru a informaci, pokud to nebude v rozporu se zakonem" a zakon pak rika neco ve smyslu, ze "je zakazano zverejnovat citlive informace, ktere by nejakym zpusobem mohli oblizit statu". Takze kdyz reknou, ze zverejneni hesla ambasady muze hodne statu oblizit, tak ma chlapec problem.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.