abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 602 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    FAT znova patentovaný

    Zdá sa, že USA sú vskutku krajinou neobmedzených možností. Americký patentový úrad opäť priznal patent na súborový systém FAT istej firme, napriek tomu, že ten istý patent jej v roku 2004 odobral na popud Public Patent Foundation.

    13.1.2006 19:52 | undertaker | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2006 23:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    S konecnou platnostni prohlasuji, ze mi cely MS muze polibit prdel i se vsim svym know-how, patenty, GUI a v neposledni rade se vsemi svymi developery. Oh got, I love/hate this company. Fucking allocation table.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    David Watzke avatar 14.1.2006 10:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    :-D a s "lhářem z povolání" taky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.1.2006 23:25 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Tak nejak...

    Aspon by to ciste teoreticky mohlo vyvinout tlak na nejakou opensourcovou nahradu tyhle fosilie. Nedavno to byla diskuze na tema primitivni filesystemy ve spotrebni elektronice.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.1.2006 23:46 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný

    Ak mozes platit royalities za DVD a jeho varianty (preco sa asi Cina rozhodla, ze si spravi vlastny standard?), tak toto sa mi nezda nicim zvlastne. Microsoft len dava najavo dve veci. Kvalitu svojho pravneho oddelenia, ktore sa nevzda po prvej prehre. A to, ze o tento segment trh [pouzivanie fs v spotrebnej elektronike] ich netrapi :) kedze aj tak budu musiet vyrobcovia spravit ovladac, aby to vo Windows fungovalo. Na druhej strane su royalities nastavene na cisla, ktore umoznia pouzivanie kazdemu. Pre malych mas 0.25$/kus a pre velkych 250.000 $/firma. Mozno sa zda 250tisic USD vela, ale je to tak cena 1-2 kvalitnych ludi rocne a za pripadne problemy (a naklady) spojene s prechodom na iny fs to nestoji.

    Nikdy som krabicovu verziu linuxu nemal, ale podla mna prave taketo 'hluposti' (za ktore treba cosi platit, ale stoja takmer nic) by tam byt mohli. A mozno aj su :)

    14.1.2006 13:03 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Poplatky za DVD bych sem netahal, to není softwarový patent.

    Ale naprosto souhlasím s tím, že firmám vyrábjícím elektorniku pro trhy, kde sw patenty platí, to může bejt fuk, když tak jako tak platí už poplatky za všechny mpegy, WMA a další. Navíc pokud vím, patentovaná není FAT, ale pouze VFAT, tedy její rozšíření o dlouhé názvy, což většina těhle zařízení stejně nepoužívá.

    Bohužel se obávám, že autoři mnohých velkých distribucí se budou zase překotně snažit být papežtější než papež a globálně vyhodí FAT ovladač z distribučních jader, aniž by je trápilo, že značná (ne-li většinová) část uživatelů je ze zemí, kde žádně softwarové patenty neplatí.
    Luk avatar 14.1.2006 14:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    ...jako v některých distribucích (např. Red Hat + Fedora) nelze přímo přehrávat MP3, a musí se tam příslušná podpora doinstalovat. Za chvíli budou distribuce plné "placeholderů", které budou informovat, že to či ono tam není kvůli patentům :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.1.2006 16:41 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    U redhatu se to ještě dá chápat. Je to přece americká distribuce. Nechápu ale, proč se stejně chová i mnoho evrpoských dister. K čemu pak byl teda ten humbuk kolem přijetí sw patentů v evropě, když se stejně mnozí stejně chovají, jako kdyby tu platily? Vždyť by z toho měly naopak těžit a říkat všem: "koukně te se, o co všechno by vás přijetí patentů připravilo".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2006 12:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Tak v případě problémů uděláme dvě větve kernelu:

    -usa a -nw (jako normal world).
    14.1.2006 13:15 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Proboha, to bylo doufám míněno jako vtip.
    14.1.2006 13:21 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Proč vtip, Debian kupříkladu má takové větve už dlouho. Jen se jmenují o kousek politicky korektněji.
    14.1.2006 13:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Ano, distribuce je taky přesně to místo, kde by takovému větvení mělo docházet. Nikoliv ve zdrojácích nějakého programu nebo nedejbože zdrojácích jádra systému.

    Bohužel debian je jedna z těch distribucí, o které jsem mluvil výše a které se snaží být příliš korektní a přes různé větve tam plno věcí stejně chybí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.1.2006 14:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    kernel.org je v USA, takže non-usa patch by to vyřešil...
    14.1.2006 16:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Myslím, že ty patenty a z toho plynoucí poplatky (mimochodem, on je MS opravdu hodlá vybírat?) se týkají používání FAT, nikoliv existence nějakých zrojáků na nějakém serveru, to by jinak museli vyškrtnout princip fungování FAT i ze všech webů a učebnic, které toto popisují.

    Navíc i kdyby se to náhodou týkalo i zdrojáků, tak by žádný patch -usa stejně nepomohl, respektive bylo by jednodužší přesunout jinam kernel.org komplet, než ho dělit na -usa a přesouvat zbytek. A vůbec. Je to pitomost ;)
    14.1.2006 19:57 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Ano, distribuce je taky přesně to místo, kde by takovému větvení mělo docházet. Nikoliv ve zdrojácích nějakého programu nebo nedejbože zdrojácích jádra systému.

    Jinými slovy, vývojáři [jádra] v USA to mají zabalit nebo platit Microsoftu. Pokud ne, měl bys vysvětlit, jak si představuješ, že to bude fungovat bez větvění.

    Jiná věc je vynutitelnost patentu, ale předpokládejme nyní, že vynutitelný je, a šíření programů s VFAT není v USA bez licence legálně možné.
    14.1.2006 21:44 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Jinými slovy, vývojáři [jádra] v USA to mají zabalit nebo platit Microsoftu. Pokud ne, měl bys vysvětlit, jak si představuješ, že to bude fungovat bez větvění.
    Kolik je vývojářů kernelového VFAT driveru v USA? A kdo vůbec říká, že by zrovna vývojáři nebo provozovatelé nějakého serveru, kde jsou uložené zdrojáky, co umí po zkompilování pracovat s VFAT něco platit?
    14.1.2006 23:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    předpokládejme nyní, že vynutitelný je, a šíření programů s VFAT není v USA bez licence legálně možné.
    Jak si vykládáš tuhle větu?

    Není problém v tom, kolik vývojářů je v USA. A nejde ani o zdrojáky. Jde o to, že pokud se vlastník patentu rozhodne vybírat poplatky za používání FAT, bude nutné ty poplatky zaplatit. A platí ten, kdo zprostředkovává možnost používání tj. výrobce ovladačů. V takovém případě bude v USA nutné odstranit ovladač z jádra a přidávat ho tam za peníze.

    A neodpověděl jsi, jak si představuješ, že to bude fungovat bez větvení.
    Quando omni flunkus moritati
    15.1.2006 00:36 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    A platí ten, kdo zprostředkovává možnost používání tj. výrobce ovladačů.
    A to je právě kámen úrazu. Podle mě totiž rozhodně není žádný výrobce (alias programátor) ten, kdo by měl něco platit, ale distributor software/výrobku.

    Koneckonců ISO zdrojáky na patentovaný mpeg jsou běžně ke stažení a nikomu to nevadí. Zpoplatnění podléhají až výrobci software/hardware.
    A neodpověděl jsi, jak si představuješ, že to bude fungovat bez větvení.
    Velice jednoduše. Prostě namísto toho, aby se hrozně složitě vyráběly a spravovaly dvě větve jádra, a ta druhá, která VFAT obsahuje, se přesouvala kamsi, kde patenty neplatí, je daleko jednodužší tam přesunout všechno komplet.

    Ale opakuji, že podobné úvahy považuju za pitomost a zbytečnou předposranost. Míček ve skutečnosti není na straně vývojářů jádra, ale vývojářů distribucí.
    15.1.2006 02:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    To už je podruhé, takže to nejspíš nebyl jen překlep: jednoduchý ⇒ jednodušší.
    15.1.2006 20:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Pravda. Taky na sobě pozoruju, že čím dál tím víc píšu jako prase :(
    15.1.2006 20:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Na sobě pozoruji postupnou ztrátu jazykového citu od té doby, co nemám moc čas číst papírové knížky (nemluvě o tom, že mnohé z těch současných člověka jazyk spíš odnaučí než naučí). Zatím to většinou stihnu odchytit v náhledu, ale i tak mne to děsí…
    15.1.2006 22:10 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Čas na čtení mám každý den, vždy to je tak 2x 40 minut než dojedu tramvají na druhý konec města.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.1.2006 13:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Čas na čtení mám každý den, vždy to je tak 2x 40 minut než dojedu tramvají na druhý konec města.
    OT: pokud je to plusmínus celkový čas strávený cestováním, tak to závidím - já se obvykle dostávám do práce tak třičtvrtě hodiny, z toho deset minut jdu na tramway, chvíli čekám, něco přes deset minut jedu a zbytek strávím nákupem snídaně a cestou od tramwaye do práce ... takže mi to mnohdy ani nestojí zato knížku otvírat :-(

    zpátky je to lepší, to jdu tak, abych trefil bus, takže mám na čtení tak 15-20 minut (8-10 tramway, 7-10 bus + čekání na něj a pak na tramway, v ideálním případě)

    na podzim jsem načal Kaleidoskop, a jsem teprve někde ve třech čtvrtinách :-(
    15.1.2006 14:04 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    A není to náhodou tak, že to platí právě koncový uživatel s tím, že platbu sice provádí výrobce, ale ty peníze po uživateli chce. Alespoň tak jsem pochopil fakt, že některé přehrávače, co mají MP3 kodéry, stojí o dolar víc, který jde práve Fraunhofer Institutu...

    Jelikož ale u open-source softwaru se nedá přesně stanovit, kdo je autorem, pak by tyto povinnosti měly přijmout uživatelé. Já jim klidně 100kč za svoji flasku dám, když ji bohužel musím někdy použít u kamaráda, co má Windows...
    15.1.2006 17:42 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Jelikož ale u open-source softwaru se nedá přesně stanovit, kdo je autorem

    Proč myslíš, že u OSS se nedá stanovit autor? Copak OSS je jen to co vidíš na CD s Debianem? OSS přece může být i intranetový systém napsaný pro nějakou firmu na zakázku, pak přesně znáš autora...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.1.2006 09:29 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    To samozřejmě neimplikuje, že pro všechen OSS software platí, že znáš autora. Existuje mnoho projektů, od kterých se původní autor naprosto distancuje, dokonce to třeba prohlašuje na stránce projektu...
    15.1.2006 18:07 raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Jelikož ale u open-source softwaru se nedá přesně stanovit, kdo je autorem

    Kdo má u nějakého kódu uveden copyright, tvrdí, že má na něj autorská práva (fyzické autorství je většinou irelevantní). Takže je to buď jasné, nebo lže, a pak je to taky jasné. Popotahovat po soudech ho můžeš v obou případech. Dál ten kód možná šíří leckdo, ale původní zveřejnění dělá autor.

    P.S.: uživatelé měli
    16.1.2006 19:19 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Njn asi máte pravdu v tom, že ve většině případů je autor znám. Je to holt špatný :-(

    uživatelé měli, uživatelé měli, uživatelé měli, uživatelé měli ... stydím se :-)
    15.1.2006 02:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Nemusí to vtip. Pokud si dobře vzpomínám, projekt FreeS/WAN (budiž mu země lehká) měl v podmínkách, že nepřijímá žádný kód pocházející z USA. Sice to nebylo kvůli softwarovým patentům, ale kvůli právním omezením na vývoz kryptografických technologií, ale řekl bych, že princip je velmi podobný.
    16.1.2006 12:23 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Já bych naopak řekl, že princip je naprosto různý. Na jedné straně tu máme softwarové patenty, které se řídí nějakými zákonitostmi (chceš-li používat patentovanou věc, tak zaplať). Zákony na vývoz krpytotechnologií z USA jsou něco úplně jiného. Pak jsou další věci, jako DeCSS, což je zase úplně jiná problematika (DMCA?), stejně jako produkty vzniklé reverzním louskáním nějakého uzavřeného kódu. Tyhle věci spolu vlastně vůbec nesouvisí a je potřeba je posuzovat individuálně.
    15.1.2006 18:14 peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    No tak sa tam strci jeden subor s dlhymi nazvami, to je problem (ako umsdos)? Dufam ze prave takto nefunguje aj vfat.
    To chcu teraz ten poplatok vybrat od vsetkych vyrobcov zariadeni ktore to uz pouzivaju?
    16.1.2006 10:02 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Ne, VFAT tak skutečně nefunguje (doufejme). Ano, poplatky se budou vybírat. IMHO toto není ochrana nápadu, nivence. To je nenažranost.
    16.1.2006 12:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Opravdu to tak není, tak funguje kromě zmíněného umsdos ještě třeba Rock Ridge extension pro ISO 9660. U vfat to funguje tak, že se dlouhé názvy ukládají do adresářových položek, které se starším implementacím tváří jako nepoužité.
    16.1.2006 12:53 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Pak ale nechápu, proč tolik humbuku kvůli něčemu, co se vlastně vůbec nepoužívá? Vždyť i ti výrobci elektroniky mohou snadno přejít na VFAT/FAT32 neplatit nic a navíc to uživatel vůbec nepozná. Kde je zakopaný pes? Proč si vlastně MS nepatentuje radši NTFS, FAT32 nebo SMB?
    16.1.2006 09:59 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    No ono to nebude zas tak žhavý. Pokud jste si prošli ty patenty, tak se všechny týkají souborového systému FAT (toho starého), přesněji způsobu, jakým jsou ukládány do tohoto systému soubory a adresáře o názvech delších, než 8.3.

    Primárním účelem patentu je tedy vybírat poplatky od výrobců fotoaparátů a jiných zařízení (za jednoho uživatele $ 0.25). Ale MS nemůže vyžadovat plnění patentu za jiných okolností, než je právě toto ukládání dlouhých názvů.

    Takže to shrnu: používáte DOS a FAT? Pak neukládejte dlouhé názvy - nemáte problém. Používáte Windows 9x s FAT16 a dlouhými názvy? Pokud se MS rozhodne vybírat od uživatelů Linuxu, pak bude odstraněna z modulu pro přístup na FAT sporná sekce - a to ukládání dlouhých názvů, uvidíte tedy jen ty zkrácené varianty. A pokud máte vfat (FAT32), tak se vás to vůbec netýká.

    Toť můj názor, prosím o komentáře.
    16.1.2006 12:10 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Takže to shrnu: používáte DOS a FAT? Pak neukládejte dlouhé názvy - nemáte problém. Používáte Windows 9x s FAT16 a dlouhými názvy? Pokud se MS rozhodne vybírat od uživatelů Linuxu, pak bude odstraněna z modulu pro přístup na FAT sporná sekce - a to ukládání dlouhých názvů, uvidíte tedy jen ty zkrácené varianty.
    Nezapomínejte pořád na to, že nás (Evropy) se to vůbec netýká. Takže jestli se bude něco odněkud odstraňovat, tak ať si to vyřeší tam, kde se jich to týká.
    16.1.2006 14:29 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    Jistě, myslel jsem hypoteticky...
    16.1.2006 16:11 peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FAT znova patentovaný
    No praveze sa obavam, ze z linuxoveho jadra to vymyzne ako z prveho.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.