abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 183 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Fedora 12 Alpha

    Vyšla Fedora 12 Alpha. Pro základní přehled novinek čtěte poznámky k vydání. Zvídavější bude zajímat také detailní popis nových vlastností, na kterých vývojáři Fedory pracují. Budete-li se chtít přidat k testování, určitě se předem seznamte se známými problémy této alfaverze. Význam označení "Alpha" byl v tomto vývojovém cyklu změněn a kritéria pro vydání odpovídají spíše dřívějším betám. Obrazy ke stažení.

    25.8.2009 17:03 | michich | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.8.2009 19:06 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Pre bezneho cloveka zhrniem to asi takto:

    1.. grub dokaze nabotovat s ext4 particie teda nie je nutne vytvarat /boot particiu

    2.. podpora noveho standartu Ogg Thera+Thusnelda a jednoduchsia instalacia kodekov

    3.. moznost vyskusat GNOME Shell 3

    4.. empathy ako defaul

    5.. nejake rozsirenie moznosti instalacie balikov

    takze sa tesim idem to vyskusat

    Jardík avatar 25.8.2009 19:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Já to už vyzkoušel, je to stejný jako 11, akorát tam je jiný wallpaper, gnome neukazuje ikonky, empathy je k ničemu a gnome shell je strašná spatlanina, která se nedá používat. Proč vždycky musí podělat, co se dá používat. Kdyby radši místo vývoje gnome shellu implementovali možnost nastavit velikost tray ikon, aby nepřetejkaly z panelu.
    Věřím v jednoho Boha.
    alblaho avatar 26.8.2009 08:04 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Na GNOME Shell bych se rád podíval, funguje to i na lajvku?
    Jardík avatar 26.8.2009 08:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Jo, ale musíš ho tam doinstalovat.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.8.2009 08:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    A až ho doinstaluješ, tak Alt+F2 a gnome-shell --replace
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 25.8.2009 19:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    I když jsem si vědom, že hodně práce odvedlo mnoho lidí z týmu a bude to vypadat možná trochu jako nespravedlnost či nadržování když se o nich nezmíním, přesto bych velice rád vyzdvihl alespoň odkazem hlavně práci Montyho a spol.(jmenovitě aspoň Tima). Snad jim to jednou budeme moct vrátit a velice by mě mrzelo kdyby se do ostré Fedory nedostala.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.8.2009 19:41 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

     da sa nejakym sposobom konvertovat filmy v mp4, avi resp. s youtube do Ogg video formatu? je na to nejaky nastroj? resp viem ze mozno by to zvladol mplayer

    Grunt avatar 25.8.2009 19:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Tak jednoduše třeba zmíněným Transmageddon nebo Avidemuxem, ale asi bych to nedělal, protože tam není moc možností nastavení a stejně to asi víc než stream kompatibilní s verzí 1.0 neudělá.
    z youtube
    Tak to bych nedělal.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 25.8.2009 20:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Např. AVI je kontejner, takže konverze spočívá ve změně pár struktur a audio/video se prostě překopíruje (?) A jako nástroj může dobře posloužit hexeditor, např. wxHexEditor, který zvládne i několikagigové soubory.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 25.8.2009 20:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Jardík aby si nerýpl. By ses měl přejmenovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 25.8.2009 20:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Bych, bys, by, bychom, byste, by
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 25.8.2009 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Už se bičuju.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 25.8.2009 23:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Čím :-D jsi se :-D bičoval?
    Salamek avatar 25.8.2009 22:22 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    přez ffmpeg to skonvertíš v pohodě
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    thingie avatar 25.8.2009 19:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Jo, no, to je vylepšení první třídy, na ty dvě videa co jsem za život nějak enkódoval to fakt vede. (Aneb, je to sice hezký, ale fakt by se našly trochu zajímavější a použitelnější věci.)
    Růžové lži.
    Grunt avatar 25.8.2009 20:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Já vím, ale spíš by to chtělo zmínit se o důsledcích. Tak schválně, u YouTube se zvedá tlak kolikrát za den?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 25.8.2009 20:04 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Tak, jde mi spíš o to, že kdo měl pocit že to potřebuje a chtěl to využít, tak si to nainstaloval tak jako tak, žádná ústřední součást systému podléhající těžké integraci to zase dvakrát není. Takže uvádět to jako jeden z klíčových bodů nových vlastností nějaké distribuce je dost nic moc.
    Růžové lži.
    Grunt avatar 25.8.2009 20:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Tak to asi jo. Spíš jsem chtěl zmínit, že krom té Mozilli a Wikimedie, která Theoru podporovala spíš symbolicky(jak se tady nezapomněl Tomeš několikrát naparovat) na ní dělali a vlastně stále dělají hlavně lidé placení RedHatem. Protože o těch jsem žádné slavností fanfáry neslyšel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.8.2009 23:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Přílohy:
    I když to říkám s hořkou příchutí v hubě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.8.2009 23:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Whooo už dneska.
    příchutí
    pachutí
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 25.8.2009 23:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Maríja :-( Ta zoufalost je dána formátem, nebo spíš kodérem?
    Grunt avatar 25.8.2009 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Já nevím. Já už si připadám jako lama. Furt dosahuju opačných výsledků než Monty. A přitom s adaptivní kvantizací a všemi těmi featurami co v Theoře jsou je snad téměř nemožné něčeho takového dosáhnout. Absolutně se to vymyká všem fyzikálním zákonům. Já nevím. Asi budu fakt pořádná lampa. Jdu zkontrolovat, jestli je v tom SVN klonu aspoň nějaká zmínka o adaptivní kvantizaci a nebo si to drží Monty ve svém vlastním branchy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 23:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Prečo je to v tej theore rozmazané? To je bug, alebo feature? :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 25.8.2009 23:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Jo kéž by to bylo rozmazané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marek Bernát avatar 25.8.2009 23:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Ako to myslíš?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 25.8.2009 23:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Theora se pyšní na rozdíl od MPEG1 loop-in filteringem, takže by ty švy měla zamaskovat. Jenomže to jsem ještě hodně nadhodil a posunul GOP na 500 snímků. U defaultních 64 snímků se to hýbe pěkně jen po kostičkách 8x8(změnami v DC koeficintech – na AC asi nezbyl prostor nebo co). Zatímco u MPEG1 ani pořádně švy nedetekuju a to ještě zbyde místo i na dost AC koeficientů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 00:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Nerozumiem ti ani slovo, ale asi máš pravdu :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 26.8.2009 01:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Přílohy:

    Jeden obrázek, tisíc slov…

    Schválně, jestli uhodneš který je který.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marek Bernát avatar 26.8.2009 02:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Ok, už som pochopil. Ale musel som si najprv trochu naštudovať o tom deblocking a in-loop filteringu. Bez toho mi tie obrázky stále nič moc nepovedali. Zrejme si predpokladal, že pojmy z videológie majú všetci zmáknuté, ale nie je tomu tak :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    vlastikroot avatar 25.8.2009 20:43 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Tak tohle vydani se mi nejspis bude dost libit, feature list se mi velmi zamlouva. Ale stejne asi zustanu u archu. Fedora se mi nejvic libila ve verzi 6, lepsi OS jsem nevidel. Pak uz to slo dost zkopce a fedora mi ted prijde jako dost prasacke distro.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    jiri.one avatar 25.8.2009 21:34 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    ja uz leta migruju mezi Fedorou a Archem a od desitky musim rict, ze Fedora jede :)

    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    Salamek avatar 25.8.2009 22:24 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    no 9 byla ještě parádní
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 26.8.2009 07:27 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Tak 9 byla dle mého nejhorší (a to používám Fedoru od prvotní verze - s přestávkami u Genta), naopak největší úspěch slavila asi pětka, šestka a desítka. Z jedenáctky zklamání (pár věcí mě štve, naštěstí nic strašného, to na Windows mě toho štve více) - i přes to ji mám v práci a na desktopu, jen na notebooku je stále desítka.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Salamek avatar 26.8.2009 11:59 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    no já osobně jsem začal mít s fedorou(technické) problémy až ve verzích 10 11:-(
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 26.8.2009 19:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Jaké například? Možná budu vědět, jelikož s jedenáctkou jsem zpočátku řešil taky nějaké problémy (naštěstí všechny [vážné] vyřešil za pomocí googlu). Pokud jde o desítku tak ta u mě má 10/10 bodů =) prostě na všech třech mašinách (servery nepočítám, tam máme RedHat) domácí PC/PC v práci/notebook(msi) jela hned po instalaci funkčně na 100%, vše out of the box, prostě nádhera, škoda jen, že jedenáctka nebyla o stupeň lepší (pravda, desítka nasadila laťku vysoko =)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Salamek avatar 26.8.2009 20:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    to byly neřešitelné problémy
    prostě jsem startoval na 2-3x , start... jo jde to jde to zásek! (žádnej kernel panic nic, v logu nic nikde nic prostě zásek) druhý pokus... jo bez problému (když naskočí grafickej boot musím dát ESC jinak by se to seklo při startu GDM - v logu X ek nic)
    teď tady mám archa 64b a bez problému (ta fedora byla 32b)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 26.8.2009 20:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    Aha, tak to nic, to sou celkem drsné problémy, to sem naštěstí ještě nezažil s žádnou distribucí. Taky používám 32bit, a to jen na truc Jardíkovi ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    26.8.2009 08:49 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    nechte toho nebo zacnu tvrdit, ze RH7.3 byl skvely, ale pak uz... ale stejne fedory pouzivam, tak co. :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    26.8.2009 09:50 Honza | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

    Přesně tak, RH7.3 byl naprosto skvělý. Verze 8 a 9 byly k ničemu. S Fedorou jsem spokojen, ale pořád na RH7.3 vzpomínám :-)

    26.8.2009 18:16 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha
    +1! Šestka bylo první distro, které jsem nesmazal hned po instalaci, a jenom díky ní jsem se s Linuxem víc skamarádil a začal ho používat místo OS/2. Bohužel jsem pár týdnů po vyjití sedmičky přešel na ni a pak rovnou k Debianu. Tam jsem taky nevydržel dlouho, jen asi týden, a od té doby mám Gentoo.
    make menuconfig, not war!
    3.9.2009 09:03 klinger16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora 12 Alpha

     Ahoj všichni :-),

     

    možná se ptám hloupě, ale na kdy se čeká příchod Fedry 12? 

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.