abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 14:22 | Komunita

    KiCad je nově k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit [Mastodon, 𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý projekt

    Šenčenská firma Seeed Studio představila projekt levného robotického ramena reBot Arm B601, primárně coby pomůcky pro studenty a výzkumníky. Paže má 6 stupňů volnosti, dosah 650 mm a nosnost 1,5 kilogramu, podporované platformy mají být ROS1, ROS2, LeRobot, Pinocchio a Isaac Sim, krom toho bude k dispozici vlastní SDK napsané v Pythonu. Kompletní seznam součástek, videonávody a nejspíš i cena budou zveřejněny až koncem tohoto měsíce.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    dnes 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 36.0, tj. první stabilní verze nové řady 36, svobodného multimediálního centra MythTV (Wikipedie). Přehled novinek a vylepšení v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byl vydán LineageOS 23.2 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:44 | IT novinky

    Od března budou mít uživatelé Discordu bez ověření věku pouze minimální práva vhodná pro teenagery.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 23:43 | IT novinky

    Evropská komise (EK) předběžně shledala čínskou sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok návykovým designem v rozporu s unijním nařízením o digitálních službách (DSA). Komise, která je exekutivním orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci, o tom informovala v tiskovém sdělení. TikTok v reakci uvedl, že EK o platformě vykreslila podle něj zcela nepravdivý obraz, a proto se bude bránit.… více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 830 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Google otevřel svůj šablonovací systém

    Firma Google uvolnila další ze svých interně používaných nástrojů jako open source. Tentokrát jde o její šablonovací systém zvaný Google XML Pages, který z jedné (kompilované) XML šablony umí generovat jak XHTML, tak HTML, umí typovou kontrolu, validaci, má podporu pro DI a další vlastnosti. Systém je zatím dostupný pouze pro Javu, ale probíhají práce na knihovně pro C++. Ačkoliv je knihovna uvedena jako 0.2 beta, není třeba se bát nestability. Jde o 7 let aktivní projekt používaný v aplikacích Reader, AdSense, Analytics, Blogger a dalších. Informaci přinesl server OSTATIC.

    25.7.2008 17:47 | Daniel Kvasnička ml. | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.7.2008 18:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Kde jsou anti-XML věrozvěsti? :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.7.2008 18:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Pokud se XML používá tam, kde je to vhodné, tak proč proti tomu protestovat?
    25.7.2008 18:52 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Taky si myslím, že XML je často používané na nesmyslných místech, ale zrovna šablonovací systém budu vždycky raději používat ten postavený na XML, než třeba na Haiku
    25.7.2008 19:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    No, a mně zrovna přijde nápad stavět šablonovací systém na XML pěkně zvrhlý. Zažil jsem si své s JSP a víckrát nechci.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.7.2008 19:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Správně, WASH/HTML is the way to go. :-)
    25.7.2008 20:18 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Mor ho! Viděl jsem Haml a byl jsem znechucen, tohle bude ještě o třídu horší, ne? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    alblaho avatar 25.7.2008 19:54 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    já nevím, asi je to dost matter of taste. Může to jít dobře s XML, ale někomu to může jít ještě líp bez.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.7.2008 19:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    A na cem jinem bys chtel sablonovaci system pro web stavet, kdyz web na XML (HTML) stoji? V cem presne spociva prinos vymysleni stale novych a novych syntaxi a jejich michani s XHTML ci HTML?

    Ja u vsech tech systemu vymyslejicich vlastni syntaxi dosel jen k tomu, ze to u slozitejsich konstruktu vypadalo naprosto nechutne neprehledne. To plati jak pro non-XML syntaxi JSP, tak pro Smarty, tak ten paskvil, co vyplodili tvurci Djanga a prakticky jakykoliv dalsi pokus, na ktery jsem narazil... Vzhledem k tomu, ze kazdy pokrocilejsi system ty sablony do neceho kompiluje, tak i oblibeny argument o malem vykonu je irelevantni.

    U systemu jako je Genshi, TAL nebo JSP XML je to pro me na editaci mnohem prijemnejsi, protoze je to proste jen rozsireni dokumentu o dalsi jmenny prostor a prace s nim. Nic vic, nic min.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.7.2008 20:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Co takhle na něčem, co vysvětlím HTML kodérovi za pět minut a nehodí mi to na hlavu? Btw to HTML v závorce pobavilo :-) Hixie to říká chytře, někteří lidé prostě vzývají značkovací bohy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.7.2008 20:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Co takhle na něčem, co vysvětlím HTML kodérovi za pět minut a nehodí mi to na hlavu?
    WTF?? Tvuj koder chape lepe nejake novotvary nez markup, se kterym uz tak jako tak dela? Koderovi, ktery by nebyl schopen pochopit namespacy a par novych tagu ci atributu, bych zmenil pracovni zarazeni na uklizecku... ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.7.2008 21:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Myslím, že uklízeček, které nechápou XML Namespaces, se kolem XML motá docela hodně. :-D
    26.7.2008 09:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Myslíš takové věci jako
    <gxp:template name='com.google.sample.ThisGxp
                  ...>
      <gxp:constructor java:annotate='@Inject'>
        <gxp:param name='user' type='User' />
      </gxp:constructor>
     
      <java:annotate element='interface'
          with='@ImplementedBy(ThisGxp.Instance.class)'/> 
      ...
    </gxp:template>
    ? Fakt ne, díky :-)

    (Já vím, to je pokus o důkaz sporem, ale prostě mi to nedalo. Když jsem uviděl tohle monstrum, říkal jsem si: dependency injection super, ale tudy ne, přátelé.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.7.2008 10:31 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    No co, od Springu se to zas tak moc nelisi :-) Jasny, GXP evidentne neni moc cileny na kodery, ale napr. toto:
    
    <ul tal:condition="x = y">
        <li tal:repeat="val vals">${val}</li>
    </ul>
    
    
    snad nelze ani porovnavat s paskvily jako:
    {if $x eq $y}
        <ul>
            {foreach from=$vals item=val}
                <li>{$val}</li>
            {/foreach}
        </ul>
    {/if}
    
    nebo:
    {% if x == y %}
        <ul>
            {% for val in vals %}
                <li>{{ val }}</li>
            {% endfor %}
        </ul>
    {% endif %}
    
    To se na me nezlobte, ale druha a treti ukazka je drbani se levou rukou za pravym uchem. JSPX je o neco ukecanejsi nez prvni ukazka, ale alespon je to to taky cisty markup a da se na to rozumne koukat...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.7.2008 12:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Jo, TAL beru, ten vypadá velmi rozumně. Nikdy jsem s ním nepracoval, takže na to vždycky zapomenu.

    Jinak druhá a třetí ukázka je úplně normální "imperativní" šablonování, a vždycky budu mnohem radši psát #if($x == $y) ... #endif než <c:if test="${x == y}"> ... </c:if>.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.7.2008 21:09 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Podle mě má být šablonovací jazyk buď dobře navržený jako je TAL nebo nemá být žádný. Raději budu psát obyčejné Ruby
    <% if @x == @y -%>
      some markup
    <% end -%>
    
    než se učit šablonovací jazyk, který přehlednosti nepřidá.
    28.7.2008 21:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Hm, hlavně že Ruby na ní přidá. Jasně že v jazycích, které mají eval, je nejjednodušším šablonovacím jazykem jazyk sám, ale co to mění?

    Mimochodem, minulý týden jsem trochu šahal do jednoho projektu napsaného v Ruby a Rails. Takový maglajz jsem dlouho neviděl, v šabloně se volají metody, které generují HTML skládáním řetězců, slušné porno, jako ve starém dobrém (ohavném) PHP :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.7.2008 22:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    No ony všechny ty *_evaly, co jsou občas v Ruby vidět, ve skutečnosti nejsou tak úplně evaly, ony umějí i apply (což je mnohem zajímavější použití), a záleží na tom, co jim podsuneš. :-) Takže tak nějak není moc důvod jim často cpát řetězce nebo jiné prasárny.

    A vůbec, HTML je ve výsledku text a jinak než skládáním řetězců se vytvořit nedá, ne? Takže to "generují HTML skládáním řetězců" mi přijde trošku příliš vágní, než aby se dalo něco dodat - prasit se dá ve všem, a technologie != uživatel. To bych si pod tím také mohl představit nějakou pěknou kombinátorovou knihovnu nejlépe s monadickou polevou na vrchu a taky by to bylo "generování HTML skládáním řetězců", přestože bych se to v takovémhle případě neopovážil prohlásit za prasárnu. ;-) V porovnání něčím takovým bych za prasárnu klidně mohl prohlásit spíš ty šablonovací jazyky. :-D
    28.7.2008 22:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Ááá, HTML můžeš s dostatkem štěstí a času vytvořit třeba náhodným generováním bajtů, když se chceš hádat o slovíčka :-) Druhý odstavec byl jeden konkrétní příklad a rozhodně podle něj neodsuzuju celou technologii (kterou taky sám používám).

    O všemožných evalech v Ruby nic moc nevím, monádám nerozumím (nesnáším haskellisty, jsou zřejmě chytřejší než já :-D), ale nic to nemění na skutečnosti, že když v jakémkoli jazyce napíšeš read-eval-print smyčku (v Ruby taky na pár řádek), máš vlastně (mimo jiné) šablonovací jazyk. A ať si kdo chce takový jazyk používá jak chce, pořád mi to přijde lepší než GXP :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    31.7.2008 16:20 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Samozřejmě že nepřidá, ale mění to, že není potřeba učit se nic nového co nepřinese žádný efekt :-)
    default avatar 28.7.2008 11:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Co bys mu vysvětloval? Má to už umět, když se tím chce živit nebo s tím prostě jen pracovat, ne? Trošku jiný přístup k věci, prosím ;-)
    28.7.2008 12:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Co má umět? Tu přehršel šablonovacích jazyků, která existuje? To je trošku na hlavu. A hledat kodéra, který umí ten konkrétní, který používám já, je na hlavu ještě víc. Ostatně learning curve je dost významné kritérium při výběru jakéhokoli nástroje, nevím, proč by šablonovací jazyky měly být výjimkou.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.7.2008 21:46 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Souhlas...

    Taky jsem si prošel výběrem a nejlíp se mi pracuje se šablonou, kde můžu vkládat kód serveru, konkrétně jsem skončil na mako a nejhorší mi přišly šablony, které jsou v djangu.

    První problém při používání šablon u mě byla rekurze (konkrétně renderování tree menu), teď už to sice dělám trošku jinak než dřív, ale výhoda kódu zůstala:)
    alblaho avatar 29.7.2008 00:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Mako se mi líbí. Ale zatím používám to Django a že bych tím nějak trpěl, tak to tedy netrpím :-)
    29.7.2008 01:26 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Šablony kam nelze vkládat kód jsou totiž asi bezpečnější a dovedu si představit i editaci přes webové rozhraní v nějakém CMS. Mako šablony bych ale osobně takto editovat nedovolil (protože myšlenka provést jakýkoliv kód je pro mě hrozivá) :)
    29.7.2008 10:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    A co takhle udělat takový editor, jako měl ViaWeb, první webová aplikace na světě? :-) Byla napsaná v roce 1995 v Common Lispu, a měla hodně flexibilní programovatelné šablonování pomocí strukturního editoru přímo v prohlížeči (byl to webový obchod, který později koupilo Yahoo jako Yahoo Stores, a chtěli tudíž každému zákazníkovi (== provozovateli obchodů) umožnit tvorbu vlastního obchodu na míru). Viz RTML. ;-)
    29.7.2008 16:01 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Myslím, že je to jedno ;-)

    Zákazník nepochopí mako, zákazník nepochopí genshi, zákazník potřebuje jednoduché rozhraní a pokud možno co nejmíň věcí co může zkazit. Pro náročnější zákazníky je vhodná volba něco jako "pokročilé". Moje zkušenost :-)

    PS: Design stejně dělá designér, takže u mě jsou mako šablony použitelná volba a celkem flexibilní (právě díky pythonu) :-)
    26.7.2008 21:01 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Třeba Xaraya má šablonový systém postavený na XML a je to jeden z opravdu dobrých šablonovacích systémů. Btw. kvůli tomu BlockLayout šablonovacímu systému je to jedna z mála PHP aplikací, kt. je radost používat.
    thingie avatar 26.7.2008 03:56 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Neobtěžovali se dočíst zprávičku.
    Růžové lži.
    default avatar 28.7.2008 11:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    A kde jsou anti-Java věrozvěsti? :-D
    28.7.2008 15:17 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google otevřel svůj šablonovací systém
    Já proti Javě nic nemám. Ba právě naopak, ten indonéský ostrov je přímo kouzelný! Někdy bych se tam chtěl podívat. On snad někdo má něco proti ostrovům v Tichém oceánu?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.