abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 555 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    V rámci vyšetřování kyber útoku na infrastrukturu Googlu a dalších firem Google odhalil pokusy o neoprávněný přístup do GMail účtů čínských aktivistů za lidská práva. Google se proto rozhodl přehodnotit svůj postoj k Číně a nebude již cenzurovat výsledky vyhledávání na Google.cn podle přání čínské vlády. Google bude s tamější vládou jednat o možnostech poskytování necenzurovaných služeb a je i připraven se případně z Číny zcela stáhnout. Více na ofic. Google blogu: A new approach to China.

    13.1.2010 10:51 | Robert Krátký | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.1.2010 10:54 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Konečně... I když s ohledem na specifika čínského trhu si z toho asi čínská vláda nic dělat nebude a je otázka, na kolik to google myslí vážně.
    13.1.2010 19:28 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Peníze stojí výš než zásady, takže od tohoto prohlášení moc nečekám.
    13.1.2010 10:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Překvapivé, ale velmi sympatické. Google si u mě dost šplhl.
    13.1.2010 11:00 mrf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    přesně tak. když se k něčemu takovému rozhoupává dokonce i čistě komerční firma tak to musí být od čínských komoušů už docela humus..
    13.1.2010 11:07 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Spis si myslim, ze to je trosku prehnane divadlo, je jasny ze Google asi slusne vytocilo, ze se mu cinska vlada snazi nabouravat ucty disidentu, ale ze by se kvuli tomu az stahl z Ciny? K tomu s nejvetsi pravdepodobnosti nedojde.
    13.1.2010 11:23 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    no tak google ma v Cine dost slaby podiel na trhu; najpopularnejsi vyhladavac tam je baidu.com
    tmr avatar 13.1.2010 11:24 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Google tam ma podil kolem 30% a zisky vetsi nez Baidu.
    tmr avatar 13.1.2010 11:29 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    A hlavne jde o potencial do budoucna, Cina ma nejvetsi pocet lidi na internetu a ten pocet velmi rychle roste. Ale situace pro Google se tam uz bohuzel stala neudrzitelnou ("vypadky" Google sluzeb, opakovane zadosti o pristup k datum, otravovani uradu atd)...
    Saljack avatar 13.1.2010 12:39 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Otázkou je zda stát o trh, který je tak cenzurován. Já teda žádný potenciál v Číně nevidím (myslím na internetu). Já si myslím, že Čína nemá šanci udržet dlouho cenzuru internetu a až cenzura padne, bude to první kostička domina, která v Číně položí komunismus.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    13.1.2010 13:14 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Myslim, ze driv se zmeni vzhled technologie internetu jako takoveho nez padne komunismus v Cine, cimz zrejme dostanou nove moznosti cenzury a ovladani lidi. S jejich pracovitosti a... pomerne sveraznym pristupem k reseni situaci maji slusnou sanci za nekolik desitek let vybudovat velmi efektivni stat. Pad komunismu jen tak nehrozi, jelikoz oni nedovoli aby nekde vypucela nejaka opozice, okamzite ji totiz nekompromisne zlikviduji. Je to desive, ale stabilni a efektivni. Samozrejme nechci nic obhajovat... to ani zdaleka. Ona i horici PET lahev dokaze zahrat...
    13.1.2010 16:29 František Kobliha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Naopak!

    Moderní sledovací technologie jen umožňují upevnění režimu. Kdyby komunisti měli dřív k dispozici technologie, jaké dnes existují, nikdy by komunismus nepadl!

    Možnosti lokalizace mobilů, miniaturizace kamer a odposlouchávacích nástrojů, sledování internetu... Orwell by zíral s otevřenou pusou.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 19:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Orwellovský štát nemôže fungovať, ak nebude zahŕňať celý svet. Inak tam bude vždy interakcia s cudzími slobodnými štátmi, ktorá ten komunizmus naštrbí. Samozrejme, len do doby, kým tie susedné štáty neprejdú na komunizmus :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 13.1.2010 21:25 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Jestli narazite na 1984 tak to nebylo o komunismu.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 21:28 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Bolo a nebolo. Bolo to o úplnej kontrole a od tej komunizmus (nemyslím teraz teóriu, ale implementáciu) nemá veľmi ďaleko ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 21:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Samozrejme, nastávajúca ESSR od toho tak isto ďaleko nemá. Som zvedavý, čo nám tu o pár rokov vznikne :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 13.1.2010 22:10 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Jaka implementace? Krom par lokalnich nevim o zadnem systemu, ktery by byl komunisticky a byl v praxi. To, ze si nejaka totalita tak rika jeste neznamena, ze komunismem je.
    belisarivs avatar 13.1.2010 22:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Ja jsem toho nazoru, ze Komunismus k totalite speje uz z principu.

    Jak jinak zajistis, aby se meli vsichni stejne nez ze das ultimatni moc nejakemu kapovi, ktery zajisti, ze tomu tak bude. Jak pak ale zajistis, ze ten kapo si nebu zit jako prase v zite, zatimco ostatni budou mit svorne kulove.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 23:37 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Presne takto som to myslel. Som rád, že nie som sám, kto komunizmus nevníma len ako teóriu na papieri, ale aj ako milióny obetí, ktoré to prinieslo v praxi.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 14.1.2010 11:26 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Ale jan nikde nepisu, ze komunismus je realne uskutecnitelnej :)
    Marek Bernát avatar 14.1.2010 18:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Prestáva ma to baviť :-( Slovo komunizmus má dnes kopu významov. Nejde už zďaleka len o tú teóriu. Uvedom si, že to slovo má v názve každá druhá strana a mali ho v názve kadejaké režimy. A všimni si, že väčšina z nich sa do histórie nezapísala tým, že by priniesla absolútnu rovnosť všetkých ľudí, ale skôr svojím negatívnym pôsobením. Dúfal som, že ti docvakne, že keď použijem slovo komunizmus v kontexte Orwellovského štátu, tak myslím napr. sovietsku diktatúru a nie nejakú utopistickú ideu, ktorá s danou témou vôbec nesúvisí...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 14.1.2010 23:56 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Ano. Ale ostatnim? Nemyslim nutne zde na abc.
    Marek Bernát avatar 15.1.2010 01:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    IMHO je to zrejmé každému človeku, ktorý má aspoň zbežné znalosti histórie 20. storočia; ale to nie je podstatné. Tu išlo o ten totalitný kontext, vďaka ktorému bolo úplne jasné, o čo sa jedná.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 16.1.2010 18:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    No to predpokladam, ze kazdemu (dle meho) normalnimu cloveku to je jasne. Nicmene ja puvodne reagoval prave proto, ze o totalite tam nebylo ani slovo.
    Marek Bernát avatar 16.1.2010 20:50 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Odporuješ si. Uznávaš, že komunizmus = totalita (aspoň v praxi a tak ako to bežne ľudia chápu) a bolo tam o komunizme, čiže tam bolo implicitne aj o totalite. Mimo to, v príspevku, na ktorý som reagoval ja (rodič tebou odkazovaného) boli vyslovene zmienené totalitné praktiky; mimoto, celá táto diskusia je o číne, totalitnej krajine. Takže totalita je aj kontext v celom tomto vlákne a slová totalita a komunizmus sú voľne zameniteľné. Fakt netuším, o čo ti ide a už ma to s tebou ale naozaj nebaví. Ak sa nezmôžeš aspoň na jeden konštruktívny komentár, tak nemá zmysel v tejto diskusii pokračovať.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 17.1.2010 13:59 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Kde pisu, ze komunismus je totalita? Ja akorat souhlasim, ze lidi tyhle terminy povazuji, obecne, za synonyma. A nesouhlasim s tim.

    Nechapu narazku na konstruktivnost mych komentaru, Vase mi naopak pripadaji naprosto zmatene a navic zacinate byt bezduvodne ofenzivni.
    Marek Bernát avatar 17.1.2010 19:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Súhlasite s tým, že ľudia ich považujú za synonymá. A nesúhlasíte s tým. Tým to asi môžeme zakončiť, lebo ja nie som schopný sa rozumne baviť s človekom, ktorý zároveň s niečím súhlasí aj nesúhlasí :-)

    Ofenzívny začínam byť preto, lebo nevidím vo Vašich komentároch žiadny zmysel (a teraz si navyše začínate odporovať). Mal som pocit, že sa Vám nezdá prímer komunizmus = totalita a snažil som sa Vám vysvetliť, prečo to synonymum aspoň v bežnej reči (tj. nie v akademickej politickej literatúre) a špeciálne v našom kontexte, je. Akurát teraz neviem, či mi dávate za pravdu a môžeme diskusiu ukončiť, alebo so mnou nesúhlasíte a mám pokračovať v tom, že mnou použité slovo komunizmus v zmysle totalita bolo absolútne správne a Vy celý čas plačete nad nesprávnym hrobom ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 17.1.2010 23:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    1] Souhlasim s Vami, lide povazuji, obecne, oba terminy za synonyma.

    2] Nesouhlasim s tim, aby lide povazovali zminovane terminy za synonyma, myslim si, ze je potreba zduraznit, ze (ne vzdy) maji vyznamy odlisne.

    A pak sem placal neco o tom, jestli Vam je jasne, ze ne kazdemu je to jasne, tedy bod 2].

    Na zacatku jsem se ohradil proti (nevyslovenemu) tvrzeni, ze "1984 je o komunismu" a nasledne proti Vasemu spojovani obeti totalitnich rezimu s pojmem komunismus. Ja totiz tvrdim, ze zadny "komunismus" nikde nebyl a spravne by se mely takove vlady (systemy) pojmenovavat jako "totalitni".
    Marek Bernát avatar 18.1.2010 10:55 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    1) ok. 2) tá potreba nie je takmer nikdy. A v tomto vlákne obzvlášť. Preto ešte stále nechápem, o čo Vám ide.

    Podľa mňa je to jasné každému. Ale je to irelevantná otázka, pretože tu máme kontext, ktorý to vyjasňuje.

    To je síce pekné, lenže obecný konsenzus je iný a Váš názor nie je nič iné ako zbožné želanie, ktoré nemá nič spoločné s realitou ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 18.1.2010 14:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    To, ze neco neni realitou nemuze zmenit moji predstavu, jak by to byt melo.

    A podle me to prave jasny kazdymu neni. A nevim, jestli, pokud bych se neozval, by tu ten kontext byl.

    Je pravda, ze je mi to obvykle jedno a nechavam si svoje poznamky pro sebe. Clovek udela jednou vyjimku a jaky z toho je vlakno...
    Marek Bernát avatar 18.1.2010 15:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    To samozrejme nie, lenže svoje predstavy, sny a iné ilúzie si láskavo nechaj pre seba, alebo si založ nejakú sektu.

    He? Kontext bol totalita už od začiatku (viď Orwell, Čína, atď.). Alebo si vôbec nepochopil, o čom sa tu bavíme?

    Presne tak. Spravil som jednu blbú poznámku o komunizme a hneď je z toho vlákno, lebo nie si schopný chápať triviálne veci a/alebo máš potrebu opravovať chyby tam, kde nie sú a/alebo máš potrebu prezentovať svoje ilúzie.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 18.1.2010 20:24 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Tohle nema cenu, jste ocividne presvedceny, ze vite vsechno nejlip a ja Vam to brat nebudu.
    Marek Bernát avatar 18.1.2010 22:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Cenu to nemá už od začiatku a je škoda, že Vás to nenapadlo hneď.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 19.1.2010 00:42 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Jsou lide, kteri si radi podiskutuji a jsou lide, kteri musi mit pravdu.
    Marek Bernát avatar 21.1.2010 17:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    A do ktorej skupiny patríte Vy?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.1.2010 23:42 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Pojem "komunismus" ma dnes uz pejorativni vyznam a nema smysl v diskuzi vypichovat rozdily mezi ucebnicovou definici komunismu a tim, co se praktikovalo/praktikuje v totalitnich rezimech. Diskuteri jsou si totiz toho rozdilu ve vetsine pripadu dobre vedomi... netreba na to upozornovat.
    Drom avatar 14.1.2010 11:27 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    No tak to ani nahodou, tvrdit, ze, obecne, jsou si duskutujici ve vetsine pripadu rozdilu vedomi, je naivni :)

    IMHO
    Saljack avatar 13.1.2010 19:36 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Jenže vždy se najdou lidé, kteří díky této technice obejdou stát. Vem si jenom kolik je možností komunikací s ostatním světem. Nevěřím, že čínský komunismus padne v dohledné době ale myslím si, že prostě vyšumí, začnou se povolovat další a další věci až to nebude komunismus.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 21:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Jasné, Neo vždy porazí Matrix :-) Osobne si myslím to isté, ale v príncipe nevidím dôvod, prečo by Orwellovský štát nemohol vzniknúť. Vodcovia majú silný pud kontrolovať veľké skupiny ľudí (v podstate by sa dalo povedať, že je to nutným požiadavkom vstupu do politiky) a keby boli dosť schopní, tak by ten štát mohli dlhodobo udržať. Vďakabohu, väčšina vodcov je a bola a dúfajme, že aj zostane, neschopnými vládnuť :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.1.2010 21:02 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    lol...ty asi vubec netusis, proc komunismus padl

    mno kdybys tusil, tak bys asi i vedel, ze koncept 1984 je zastaraly a situace v KLDR ci vysledek studene valky to jasne dokazuji...
    Drom avatar 13.1.2010 21:26 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Co je na konceptu 1984 zastaraleho? Ono uz se nelze a nesleduje?
    belisarivs avatar 13.1.2010 22:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Taky si myslim. Jenom se to lidem poda tak, ze je to pro jejich dobro.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Marek Bernát avatar 13.1.2010 21:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání

    Nie som na túto problematiku žiadny expert, ale pokiaľ viem, tak padol jednoducho preto, že došli peniaze kvôli zúfalo neefektívnej ekonomike (samozrejme tam bolo veľa ďalších viac či menej významých vplyvov). Ale netuším, ako súvisí neschopnosť sovietskych vodcov vládnuť s principiálnou existenciou Orwellovského štátu.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.1.2010 13:09 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    No mas asi nejake zle data.
    Google.cn was the first choice search engine for just 12.7 percent of the users in China at the end August, a significant 3.9 percent drop since last year when it managed 16.6 percent according to data from the China Internet Network Information Center (CINIC), the government domain registration agency. Meanwhile, the local search engine Baidu, which is the market leader in the country, managed to grow by 0.3 percent to reach 77.2 percent of the market.

    Zdroj
    tmr avatar 13.1.2010 13:12 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    In China, Baidu is the nation's biggest search engine with a 63.9 percent market share as of end-September, ahead of Google China at 31.3 percent, according to figures provided by Internet research firm Analysys International.
    13.1.2010 13:46 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    a zdroj?
    tmr avatar 13.1.2010 14:56 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Ted pisu z mobilu, takze se mi nechce hlesat zdroj, zkus to vygooglit. Na wikipedii v clanku google china btw uvadeji podil 29%
    13.1.2010 13:48 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    IMHO v tych tvojich 30 percent su zaratane aj ostatne vyhladavace zalozene na google engine, nie samotny google
    13.1.2010 11:46 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    jenom jestli je to dost.. jako na to, aby si z toho čínská vláda něco dělala.
    13.1.2010 13:42 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    přesně tak, Yahoo nejen ochotně cenzuruje, ale ještě aktivně bonzuje na své uživatele čínské vládě.

    zdroj
    13.1.2010 12:07 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    chyba této zprávy je, že ji autor prezentuje jako něco hotového a konečného, což imho není. Google udělal bububu a tím to zatím taky končí. Na burze se obchodují cenné papíry, nikoliv svoboda. A akcionáři chtějí zisk, nikoliv dobrý pocit, že něčemu "pomohli".
    tmr avatar 13.1.2010 12:12 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Tahle zpravicka akorat shrnuje prohlaseni na Google blogu. Zadnym bububu to nekonci, bud prestane cenzura vysledku nebo Google z Ciny odejde. Akcionarum se to treba nebude libit, ale to je tak vsechno co muzou delat, oni rozhodovaci prava nemaji ani nemuzou vymenit management. A financne tohle nebude pro Google tak bolestive... sice mozna pridou o zisky z Ciny, ale zato ziskaj nezaplatitelnou reklamu (lidi budou mit radi Google) a dlouhodobe to znacce Google prida hodne na cene.
    Saljack avatar 13.1.2010 12:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Cože? Od kdy akcionáři nemají, žádná práva, právě naopak. A vyměnit management můžou. Nevím kolik procent google je ve vlastněno akcionáři, ale pokud více než 51% vlastníků google si odhlasuje něco, tak se firma musí tak zachovat.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    tmr avatar 13.1.2010 13:10 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Google ma 2 typy akcii - a) "obycejne", ktere maji hodnotu jednoho hlasu, b) akciie o hodnote 10ti hlasu, ktere nejsou na prodej a pokud vim tak je vlastni pouze CEO schmidt zakladatele Brin a Page Takze akcionari nemaji prakticky zadnou moc.
    Saljack avatar 13.1.2010 14:14 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Jak sám jsi napsal tak ty akcie vlastní, to z nich dělá akcionáře. Jak říkám nevím jak to google má s akciemi jestli má přes 50% na trhu nebo ne. A mimochodem každý hlas má cenu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    13.1.2010 12:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    chyba této zprávy je, že ji autor prezentuje jako něco hotového a konečného, což imho není.
    Z blogu:

    We have decided we are no longer willing to continue censoring our results on Google.cn, and so over the next few weeks we will be discussing with the Chinese government the basis on which we could operate an unfiltered search engine within the law, if at all. We recognize that this may well mean having to shut down Google.cn, and potentially our offices in China.

    Připadá mi to jednoznačné. Buď vyjednají necenzurované vyhledávání, nebo jdou odtud. Pokud to dopadne jakkoliv jinak, tak to bude znamenat, že Google ve svém blogu kecal.
    13.1.2010 14:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    A taky si všimněme poznámky úplně na konci, že to je názor amerického vedení, nikoliv čínské pobočky.
    13.1.2010 18:04 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Pokud myslíte závěr blogu, tak ten akorát znamená "naše čínská pobočka za to nenese zodpovědnost" - tj. snaží se aspoň trochu chránit své lidi v číně, protože ti to odskáčou nejvíc.
    13.1.2010 14:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    13.1.2010 17:22 scroogle
    Rozbalit Rozbalit vše Google, tvuj velky kamarad............
    nikoho z vas nenapadlo ze je to objednavka cinske vlady (korporace, vlady, neni v tom uz rozdil)? Treba ze budou mit k dispozici kompletni vyhledavaci historii na kazdeho obyvatele a tim se tech co rikaji/hledaji pravdu lehce zbavi? Prosim, trosicku myslet predtim nez si u vas vsech google tak strasne splhne. Nebyl tohle nahodou cil? Aby kazdy rekl "no on ten google asi prece jen nebude tak zlej..." marketing??? A vidim ze SAKRAMENTSKY UCINY.

    Uvidime, co prinese cas.

    Do te doby, prosim, zachovejme chladnou hlavu a odstup. Google opravdu kamarad neni, i kdyz se tak chce tvarit :( Kazdopadne je to pokrok uz v tom, ze se o googlu/cenzure chvilicku bude zase mluvit. Ted de jen o to, co a kdo bude rikat. Zatim z komentaru moc nadseny nejsem...

    Uvidime, co prinese cas. do te doby http://scroogle.org/

    http://www.scroogle.org/doctorow.html

    13.1.2010 17:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google, tvuj velky kamarad............
    Triviální, až by se tak stalo, tak bude zase Google-- ;-).
    Nicky726 avatar 13.1.2010 20:56 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Hm, tanečky mocných...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Grunt avatar 13.1.2010 22:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Nechci do toho místním myslitelům od klávesnice (s lahváčem v druhé ruce) kecat, ale byl už vůbec někdo v Číně aby mohl podat report jak to tam vypadá v životě běžného člověka? Docela by mě to zajímalo jestli je to aspoň trochu podobné těm katastrofickým scénářům jak jsou tu zmíněné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Drom avatar 14.1.2010 11:34 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Bych rad, ale je to drahy jako prase, chtelo by to ty teleporty konecne :). A co teprve v KLDR, Cina je imho uz "prolezla svobodou" jako cervivy jabko, ale tam to musi byt sila :/
    Jendа avatar 14.1.2010 18:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Do Velké Bratritánie je to blíž a levnější. Sice je to oproti KLDR svobodná země, ale taky se tam dá prožít spousta dobrodružství :-). Zkus třeba fotit kanály nebo mít na disku náhodná data.
    Drom avatar 14.1.2010 23:56 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google přestane v Číně cenzurovat vyhledávání
    Tam JA uz nepojedu. Kamery na kazdym rohu me dokonale odradily.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.