Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Vyšla verze 0.91 multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání.
Tiskni Sdílej:
ale čas dá za pravdu tvrdeniu, že väčšina užívateľov bude chcieť ostať v anonymite.
Souhlasím s anonymitou ve smyslu (ne)napojení na fyzickou identitu uživatele (občanské jméno, bydliště…).
Ale na druhou stranu není problém vystupovat na Síti pod nějakým pseudonymem (resp. pseudonymy), který spojuje více kroků téhož avatara (záměrně nepíšu uživatele, protože člověk může mít víc identit/osobností, není na tom nic špatného). Musí to mít svoje meze, protože po propojení kritického množství útržkovitých informací jde dohledat fyzickou identitu toho člověka, což nemusí být žádoucí.
U toho hlášení chyb bych očekával, že půjde propojit akce (jeho fyzická identita nikoho nezajímá, není podstatná), toho, kdo chybu nahlásil – bude se vracet, psát komentáře, posílat záplaty, testovat… Hlášení chyby by IMHO neměl být jednorázový výstřel do tmy. V lepším případě půjde dohledat kroky toho uživatele v rámci jednoho projektu (pak bude vidět, kdo se osvědčil v minulosti nebo už nějak přispěl). Pro ty odvážnější/exhibicionisty to půjde dohledat napříč různými projekty, ten avatar bude mít nějakou reputaci ve FOSS celkově.
Navíc mnohem víc práce dá diagnostika a sepsání dobrého popisu chyby a hledání, jestli už chyba není nahlášená… a když to člověk všechno udělá, tak ta registrace je naprosto minimální překážka (vytvořit si e-mailový alias, nastavit třídicí filtr, vyplnit formulář a případně kliknout na odkaz z e-mailu). Takže ta registrace může mít i pozitivní vliv v tom, že odradí lidi, kteří si s těmi důležitými kroky nedali vůbec žádnou práci.
Hurá , teď jěště deb balíček (přeci to nebudu prasácky kompilovat)...