abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | Komunita

    KiCad je nově k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit [Mastodon, 𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý projekt

    Šenčenská firma Seeed Studio představila projekt levného robotického ramena reBot Arm B601, primárně coby pomůcky pro studenty a výzkumníky. Paže má 6 stupňů volnosti, dosah 650 mm a nosnost 1,5 kilogramu, podporované platformy mají být ROS1, ROS2, LeRobot, Pinocchio a Isaac Sim, krom toho bude k dispozici vlastní SDK napsané v Pythonu. Kompletní seznam součástek, videonávody a nejspíš i cena budou zveřejněny až koncem tohoto měsíce.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 36.0, tj. první stabilní verze nové řady 36, svobodného multimediálního centra MythTV (Wikipedie). Přehled novinek a vylepšení v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:44 | Nová verze

    Byl vydán LineageOS 23.2 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 03:44 | IT novinky

    Od března budou mít uživatelé Discordu bez ověření věku pouze minimální práva vhodná pro teenagery.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.2. 23:43 | IT novinky

    Evropská komise (EK) předběžně shledala čínskou sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok návykovým designem v rozporu s unijním nařízením o digitálních službách (DSA). Komise, která je exekutivním orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci, o tom informovala v tiskovém sdělení. TikTok v reakci uvedl, že EK o platformě vykreslila podle něj zcela nepravdivý obraz, a proto se bude bránit.… více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    9.2. 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.2. 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 831 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor

    Sebastian Kügler (člen spávní rady KDE e.V.) vydal na Groklaw článek nazvaný „KDE o KDE 4“. Temátem je jedenáct mýtů o této nové řadě populárního desktopového prostředí - například „Vydání KDE 4.0 byla chyba“, „KDE je třeba forknout“ nebo „Tým KDE nenaslouchá svým uživatelům“. Problémy důkladně rozebírá a vysvětluje situaci.

    11.7.2008 23:06 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.7.2008 23:19 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    muze mi prosim nekdo z vas kdo ma kde4 vyzkouset jestli kolecko mysi nad taskbarem prepina okna? popr. jde to konecne vypnout? dik
    David Heidelberg avatar 11.7.2008 23:22 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    kolečko okna přepíná a _mělo_ by to jít vypnout...
    12.7.2008 08:07 mnn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    mne to nejde ani nainstalovat (apt-get) v debian lenny :-)
    12.7.2008 09:19 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    v sidovi to taky nejde. zkousim to uz hodne dlouho
    12.7.2008 11:36 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Jde to celkem v pohode, ale podle me to za to nestoji - nainstaloval jsem si KDE4 na jeden nove instalovany notebook a stale toho lituji. Nastesti jsem mel dost rozumu, abych odolal pokuseni nove verze a nenainstaloval ho na svuj hlavni stroj...
    Pavel Půlpán avatar 12.7.2008 12:19 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Není to tím, že ty balíky jsou v Experimentalu? A propó, zkoušel jsem to nedávno a nejde to nainstalovat celý, chyběj nebo jsou konfikty v závislostech. Minimálka mi ale šla. ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    12.7.2008 12:26 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Mel jsem celkem problem s instalovanim nekterych kusu z KDE3 - je tam jakysi konflikt pres ikony nebo co.

    A navic novy KTorrent mi nainstaloval snad phonon, solid a tunu dalsich veci (napr. mi tam ted bezi nepomuk, coz opravdu nepotesi).
    David Heidelberg avatar 12.7.2008 17:14 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    KTorrent by měl pravděpodobně vyžadovat Phonon jen volitelně (v závislosti na tom jestli je zkompilován s pluginem, který umožňuje náhled videa během stahování). Jinak phonon mě přijde jako super věc, Solid nepoužívám a Nepomuk se díky bohu dá vypnout v nastavení :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.7.2008 18:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    v závislosti na tom jestli je zkompilován s pluginem, který umožňuje náhled videa během stahování
    Je to k něčemu dobré? Vždyť k náhledu může posloužit libovolný přehrávač.
    David Heidelberg avatar 12.7.2008 19:35 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Ano je možné to přehrát libovolným přehrávačem, ale když už KDE používá ten Phonon, tak proč to nevyužít. I když převážně používám 'mplayer *', tak takhle featura dokáže ušetřit pár zbytečných kliků. Je to víc user-friendly... Tahle featura se mě už líbila někdy v dobách, kdy jsem ještě používal Windows a BitComet (u BitCometu to v té době byla hrůza, ale v KTorrentu to funguje nádherně)... Proto jsem taky navrhnul aby byla přidána do KTorrentu a autor to tam přidal :-)

    Komu se to nelíbí, ať mě klobouk políbí :-D (a nebo si vypne v nastavení ten plugin nebo to zkompiluje bez jeho podpory :-D )
    12.7.2008 18:53 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Jak je patrne ze stranky baliku - http://packages.debian.org/sid/ktorrent - na Phononu zavisi.

    Kde se vypina Nepomuk? :)
    Josef Kufner avatar 12.7.2008 19:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    systemsettings, do vyhledavani napiš nepomuk a přepni se na tab Advanced.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.7.2008 15:14 mnn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Na cisty install lennyho, som skusal to aj cez experimental, aj pridat sid repository no nepomohlo. Ani mi nechceli nastartovat Xka.
    Marián Kyral avatar 12.7.2008 08:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Včera jsem nainstaloval na zkoušku 4.0.85. První dojmy nejsou až tak špatné. Nejvíce mi vadí, že se to občas zasekne. Na něco kliknu a pak 5 sekund čekám než se konečně něco začne dít :-(

    Manželka si to taky ráno nedopatřením pustila a její jediná výhrada je, že v tom plasmoidu "Obsah složky" nejsou u obrázků jejich náhledy.
    12.7.2008 10:50 astrablaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Zajímalo by mě, jestli je možné v KDE4 umístit KDE panel vlevo svisle. Zkoušel jsem tak před měsícem KDE4live CD a nepřišel jsem na to, jak to udělat. Je to pro mě důležité. Na vodorovný panel bych si nezvykl, to je chaos.

    Díky ast
    12.7.2008 11:23 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Jde to, stačí panel přetáhnout
    ...
    12.7.2008 21:34 astrablaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Díky za info, tos mě uklidnil. BTW všiml jsem si, že KDE4 součásti už pronikají do Debian SID, např. Ktorrent už mám z KDE4.
    13.7.2008 20:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Kdyz uz jsme u tech mytu, pouziva nekdo KMail z KDE4 v normalnim provozu? Da se to?
    13.7.2008 23:11 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    jo. a s imapem pada min (subjektivne mereno na lidech)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.7.2008 08:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Je to verze z KDE 4.0, nebo 4.1? I když pro 4.2 je plánován zase přechod na Akonadi, takže čert ví, jak to bude do budoucna vlastně fungovat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.7.2008 10:34 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    4.1svn, teda suse KDE:Factory nebo jak se ten repo jmenuje...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.7.2008 17:28 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Přijde na to, co je normální provoz. Já KMAIL používám běžně. Nastaveno pro dva účty, jeden je IMAP proti gmail, druhý je IMAP proti lokálnímu dovecotu. Na gmailu je okolo 20000 emailů, na lokál se mi denně nahrne okolo 1000 spamů :-) Nepozoroval jsem nijaký rozdíl proti KMAILu z KDE 3.5.9 (Fedora 8, nyní Fedora 9 a KDE4.0.85)
    14.7.2008 20:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    nic moc, pop3, smtp, dve ruzne schranky 6500 a 12000 zprav, denne tak okolo 60 spamu a 0-20 normalnich zprav, jak kdy...

    Jde mi hlavne o to, jestli je to spolehlive, nerad bych o neco prisel. Asi to tedy zkusim.
    hajma avatar 14.7.2008 18:20 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    pouzivam Kmail z KDE 3.5.9 a je to celkem spatne. Skok do slozky s 50k+ maily je pomaly, podpora IMAP tragicka a nefunkcnost rychleho hledani (https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=138912) je pro mne take celkem neprijemna.
    21 promarněných znaků
    14.7.2008 09:57 KejPi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    KDE 4.1 prubezne kompiluju z SVN a musim rict, ze behem posledniho mesice to preslo ze stadia velmi obtizne pouzitelne do stadia docela dobre :-) Dokonce zvazuju, jestli po vydani finalni verze neprejdu definitivne na KDE 4.1, ale zatim jsem se jeste nerozhodl. Nicmene uz je to vcelku dobre pouzitelne pro normalni praci. Teda az na Kwin efekty s Nvidii, to je tragedie, ale s compizem to funguje nadherne a vcelku to je to s nim i dobre integrovane :-)
    14.7.2008 15:39 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Já KDE4.1 (beta2) použvám jako výchozí a nemůžu si stěžovat. Kwin efekty mi zlobí na ATI kartě, ale přes Xrender to je ok a plynulé (alespoň ty efekty co používám já). Pár nedostatků tam je, pořád používám dost aplikací z KDE3
    ...
    14.7.2008 20:26 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    napodobne aj u mna s nvidiou...inac preco je vykon slaby? Nedalo by sa to zlepsit? :) btw. kde 4.1.x vypada vskutku paradne
    Václav 15.7.2008 10:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Nevím proč, ale já se s nvidií ani s volbou wobbly windows nemám problémy s rychlostí...

    2.6.25-ARCH, VGA compatible controller: nVidia Corporation G70 [GeForce 7600 GS], ovladače: nvidia 173.14.09-4
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    saly avatar 15.7.2008 12:18 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Mám Nvidii 8400M G a hrůza. Kwin s efekty i bez efektů neúměrně zatěžuje CPU. Použití Compizu mě nenapadlo, skusím, díky za tip :) Jinak já to taky průběžně testuju a teďka jsem přepl z5 na KDE 3.5.9 právě kvůli tomu procesoru ...
    Václav 15.7.2008 12:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Hm, teď koukám že mi bere v průměru 13%, v maximu 25% jednoho jádra.. to není nic strašného, ale málo to také není.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.7.2008 12:39 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    To si stěžuj na NVidii, že není schopná v novějších řadách karet pořádně akcelerovat XRender. A nejen XRender.

    KDE 4 není na vinně, jen aktivně využívá XRender (to platí obecně pro Qt4), který NVidia v novějších řadách karet totálně pos**la...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    15.7.2008 12:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Btw. ještě jeden článek k tématu - how nvidia impedes free desktop adoption.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    saly avatar 15.7.2008 12:46 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Ano, to já vím, ale co naplat, když mi to jede pomalu a žere CPU :)
    15.7.2008 13:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    No, teď s tím bohužel asi nenaděláte nic, ale můžete si to pamatovat a příště koupit počítač s grafickou kartou od výrobce, který nehází svobodnému software klacky pod nohy (hint: AMD/ATI nebo Intel).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    saly avatar 15.7.2008 21:00 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Intel není špatný, ale když si chci zahrát nějakou pořádnou hru, tak asi moc nepochodím. AMD/ATI se v době koupě PC k otevření ovladačů moc nehlásila. Každopádně musíte uznat, že NVidia grafiky jsou co se týče HW nejlepší. Uvidím, co projekt Nouveau, průběžně to sleduji, jde to pomalu a ještě průser, že zrovna pro můj model nejsou dodělány základní věci. No, jestli si budu kupovat nový PC/grafiku, tak se určitě detailně informuji ... :-)
    saly avatar 16.7.2008 17:23 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE o KDE 4: 11 mýtů a jejich rozbor
    Wow! Teď jsem zase koukal na http://nouveau.freedesktop.org/wiki/FeatureMatrix a koukám, že pro mojí kartu(NV50) se to docela rozjelo. Pádím zkompilovat nejnovější verzi ze SVN. Ještě bude fajn ten XRender. Vsadil bych se, že před týdnem bylo všude u mojí kraty TODO ... Nouveau rulez :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.