abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 6
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 9
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
19.1. 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
19.1. 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
18.1. 13:44 | Zajímavý projekt

V říjnu loňského roku úspěšně skončila kampaň na podporu chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji tohoto telefonu. Místo plánovaného SoC i.MX6 by měl být použit úspornější i.MX8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.1. 12:33 | Zajímavý projekt

V květnu loňského roku měl na YouTube premiéru krátký animovaný film Agent 327: Operation Barbershop. Blender Animation Studio včera zveřejnilo alternativní konec tohoto filmu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1359 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.10.2010 10:23 elnino4564
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    microsoft asi nemá chrbtovú kosť.
    13.10.2010 13:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Malý a měkký nemá žádné kosti :-)
    13.10.2010 10:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Honem, běžím si patentovat provádění výpočtů s plovoucí desetinnou čárkou na FPU! :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.10.2010 10:59 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    seriozne - 2x som sa pozeral, ci to nie je sekcia humor .. bohuzial nie
    Ondroid avatar 13.10.2010 11:58 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Teď si Microsoft dá ještě patentovat zpracování strojových instrukcí pomocí procesoru a jsme všichni úplně v řiti.
    Grunt avatar 13.10.2010 12:11 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ono to mužná někomu přijde vtipné, ale jinak Microsoft je i u nás patentový trol s největším držením platných patentů(nevím jak dlouho vydrží GID) (nebo se mi aspoň nepodařilo zatím najít většího).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 13.10.2010 12:52 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No, z toho výpisu je také zajímavý patent
    2003-26013 - Importing and exporting hierarchically structured data
    Znamená to snad, že nemohu (například) ve své aplikaci importovat a exportovat xml (respektive jakékoliv) soubory? Je to tedy velmi výživné, opravdu mi připadá, že si někdo zažádá o patent, například "psaní ručně na papír" a patentové úřady mu ho vesele schválí. Chápu, že si asi mohu dát patentovat nějaký "převratný" algoritmus, ale takovéhle základní věci? To mi hlava nebere :-(
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 13:03 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Těch zajímavých patentů je rozhodně víc. A určitě se to netýká jen Microsoftu(znovu netuším jak dlouho vydrží GID). Microsoft jich má asi ze všech těch trolů nejvíc a nejnesmyslnější. Holt má na ty úřady asi nějaké speciální páky.
    Znamená to snad, že nemohu (například) ve své aplikaci importovat a exportovat xml (respektive jakékoliv) soubory?
    To nemám páru. Je potřeba se do toho patentu podívat a přečíst si nároky. Osobně tipuju, že zas pujde o patent, který se týká (resp. vznikl společně s…) nějaké jejich inovativní aplikace, ale obecnost těch claimů z toho nijak nevyřazuje všechny ostatní, které fungují pomocí stejné metody.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Holt má na ty úřady asi nějaké speciální páky.
    Jestli jsem americký patentový systém pochopil, patentovat si může kdo chce téměř co chce. O tom, jestli na to má právo, rozhoduje až soud v případě napadení takového patentů. Což dává trollingu naprosto luxusní prostor
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    Grunt avatar 13.10.2010 13:20 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ne, ne. Je to naprosto stejné jako u nás. Musí to schválit vždy nějaký úřad s přihlédnutím k několika podmínkám (jednou z nich je i zákonem daná patentovatelnost takového vynálezu). Ještě o mnohem větší množství a ještě nesmyslnější se třeba Microsoft pokoušel, ale úředníci je nepustili. Jenže ty neplatné už nejsou tak zajímavé jako ty platné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:32 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Jo, to jo... Úřad v USA potvrdí dvě věci:

    - Věc je patentovatelná podle právního řádu (že ten je naprd, to je nezajímá)

    - Nabyvatel patentu je první, kdo s tím přišel na patentový úřad (nikoliv první, kdo to přivedl na svět)

    A hlavně druhý bod je podle mě problém, protože já si můžu patentovat něco, co jsem nevymyslel a dost těžko se s tím pak bojuje
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    13.10.2010 13:57 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    S těmahle bodama myslím není problém. Problém je v tom, že patentový úřad nezkoumá, zda se nepatentuje prkotina, kterou používaj už děti školou povinné. Vlastně celou agendu okolo prokazování, zda je patentována skutečně inovativní věc přesouvá na soudy. Což vyhovuje hlavně velkým korporacím. A i ty si věci patentují jen proto, aby měly páky na protistranu v případných soudních sporech a reálnou šanci dosáhnout mimosoudního vyrovnání. Patentoví právníci jsou drahá verbež. Je vždycky dobré mít pár patentů, které můžu na neopatrnou konkurenci ve správnou chvíli vytáhnout. :-)

    Na druhou stranu jen málo firem si dovolí patentovat úplné kraviny, protože i přihlášení patentu něco stojí, tuším, že 40.000 dolarů.
    Grunt avatar 13.10.2010 23:02 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    S těmahle bodama myslím není problém. Problém je v tom, že patentový úřad nezkoumá, zda se nepatentuje prkotina, kterou používaj už děti školou povinné.
    Ono se to zdá jednoduché, ale vůbec to být jednoduché nemusí. Nám to přijde docela jednoduché, protože svému oboru rozumíme a víme, že si patentují prkotinu s honosným názvem, ale doporučuju třeba podívat se na jakékoliv/některé patenty týkající se pájení. To už těžko (aspoň z mého pohledu) říct, jestli jsou některé z těch patentů oprávněné nebo ne (i když by všechny mohly být v podstatě obdoba běžného pájení s pájkou). Nebo některé patenty LG jako je třeba Způsob výroby amino-chráněných derivátů 4-aminomethylenpyrolidin-3-onu a/nebo 4-aminomethylen-pyrolidin-3-alkoxyimino derivátů a/nebo gemifloxacinu nebo jejich solí nebo Methansulfonát.nH2O kyseliny 7-(3-aminomethyl-4-methoxyiminopyrrolidin-1-yl)-1-cyklopropyl-6-fluor-4-oxo-1,4-dihydro-1,8-nafthydrin-3-karboxylové, způsob jeho přípravy, farmaceutický prostředek s jeho obsahem a jeho použití. To už nedávám vůbec. A dost pochybuju, že někdo zde tomu rozumí jako čítance. A to ještě zdejší osazenstvo považuju za chytřejší polovinu populace. Jak o něčem takovém potom může rozhodnou úředníček, který má přiškrcený přísun okysličené krve do mozku kravatou a ještě mu do něj skrze temenní kosti prosakuje gel na vlasy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 22:39 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    U nás to není o nic jiné. Ve Státech se to jen šíleně rozjelo jako business kvůli pár potrhlým lidem. Ale Evropa do něčeho takového pomalu směřuje též.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 13:11 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    2003-26013 - Importing and exporting hierarchically structured data
    Tady je to na EPO a je tam i naskenovaný originál, tak se můžete mrknout. Já tomu rozumím jako koza petrželi, takže těžko můžu posoudit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 13:13 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No na druhou stranu tomu XML v nárocích ještě rozumím, takže je fakt možné, že nějaká metoda importování a exportování XML je patentovaná s platným patentem i na našem území.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 13.10.2010 15:17 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Díky za ten odkaz. Tak jsem se do toho trošku začetl a v principu jde o to, že (nejspíš) vymysleli rychlejší parser XML (a obecně nějakých "strukturovaných" dat) než jsou současné SAX a DOM parsery, což demosntrují nějakými kusy kódu kde volají jakési API funkce, které nějak parsují ta strukturovaná data. Obecně ale tento patent (nejspíš) neznemožňuje používání XML souborů ve vlastních aplikacích. Protože dle věty:
    In one embodiment, the electronic document is an XML document composed of tags, attributes, and nodes (subtrees) associated with various items of content. For purposes of example only and not for limitation of the invention described herein, the following is an illustrative XML file upon which the API 30 may be practiced:
    jde o to, že jakémusi API podvrhnou nějaký (v tomto případě pro zjednodušení XML) dokument a to API ho nějak zparsuje a vrací z něj data, ale rychleji než SAX.

    Alespoň tak jsem to pochopil. Ovšem název patentu je tedy poměrně dost matoucí a nevím, zdali by nebyl třeba vymahatelný v případě OpenOffice a asi i v hromadě dalšího SW (ať už OSS nebo proprietárním).
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 22:37 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No jasně. Patent na API. To jsou jejich speciality.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 13.10.2010 23:04 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ovšem název patentu je tedy poměrně dost matoucí a nevím
    Jinak to je jen nadpis a ty jsou vždycky nějaké takové…no. Hlavní je vždy se dívat do kolonky claims co že si to vůbec nárokují.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2010 10:00 dustin | skóre: 61 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Chodí Vám rozklik detailu těch patentů? Mně to dole hází nějakou SQL chybu 100. Tak mě napadá, kolik asi stál ten soft :)
    Grunt avatar 14.10.2010 11:16 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Ono už i když zkopíruju všechny POST parametry, tak se tam dole objeví:
    ORA-01403: nenalezena žádná data
    
    ORA-06512: na "PORTLETS.PTA", line 762
    ORA-06512: na "PORTLETS.PTA", line 3010
    Ono ho není vůbec těžké dostat do chybového stavu. Ba naopak. Občas je docela pech z něj dostat něco jiného než nějakou chybu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Stárek avatar 14.10.2010 11:39 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    No jo, no Oracle, to je kapitola sama pro sebe. Měl jsem tu čest zatím jen jednou, ale to je tedy zážitek (ten jejich jakoby nameserver či k čemu to tam je a jiné). Rozjet XE (abych měl vůbec proti čemu ladit kus Pythonského kódu, který se v principu měl pouze připojit k DB a udělat INSERT) by jakžtakž šlo, ale ty problémy u zákazníka ... No nechám toho, neb bych se rozčílil :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Grunt avatar 13.10.2010 11:58 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Je samozřejmě otázkou, jak patent týkající se akcelerace práce s grafickým materiálem na grafickém akcelerátoru obstojí v případném soudním sporu.
    To je většinou bohužel nedůležité.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 13:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Je tu někdo z USA? Nechcete si patentovat "Patentování dlouhodobě a obecně používané technologie za účelem získání výhodné právní pozice" ?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    13.10.2010 13:21 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Nebuď naivní, to už je jistojistě patentováno.
    oryctolagus avatar 13.10.2010 13:40 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    :-D
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    Xeelee avatar 3.1.2011 02:25 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    13.10.2010 16:42 maertien | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kódování videa na GPU patentováno
    Patenty byly, jsou a budou... bohuzel...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.