abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 407 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Krita Sketch

    Vyšla verze kreslící aplikace Krita, která je určená pro zařízení s dotykovým displejem — má oproti desktopové variantě odlišné uživatelské rozhraní. Na blogu Timothee Gieta se můžete podívat, jak vlastně Krita Sketch vypadá.

    15.12.2012 15:07 | Fluttershy, yay! | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.12.2012 15:40 petrtomes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    No konečně má Linux GUI ze současného tisíciletí, i když jen pro tablety :)
    Fluttershy, yay! avatar 15.12.2012 15:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    petrtomes

    Hahaha.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pepe_ avatar 15.12.2012 16:40 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch

    Moc se nesměj a spíš přidej +1

    Fluttershy, yay! avatar 15.12.2012 17:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    -1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Tomáš Bžatek avatar 15.12.2012 20:41 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch

    Zvracet!

    Koupim litajiciho tucnaka
    Václav 15.12.2012 16:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    V Kritě kreslím hodně a mohu s klidným svědomím říct, že některými prvky dalece překonává i velmi oblíbený komerční grafický program pro Windows, Paint tool SAI. A to vážně nemluvím o tablet verzi.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.12.2012 17:10 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Asi spíš maluješ, ne? Nebo se v Kritě i kreslí? Já tedy kreslím ve vektorových programech. Ostatně i anglické stránky užívají painting, nikoli drawing.
    stativ avatar 15.12.2012 20:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Logicky v kritě musí být možné kreslit. Technicky vzato je drawing (kreslení) podmnožina painting (malování), protože malování v zásadě jen přidává barvičky – když nebudeš umět kreslit, těžko budeš moct malovat.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2012 21:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Nespekuluj, má pravdu. Kreslení je vždycky pevným hrotem (křídou, uhlem, tužkou), malování je bez pevnýho hrotu (štětcem, váleškem, sprejem), každý je něco jinýho. Tady jde ale jak správně naznačuješ spíš o že to "painting" v tomhle případě, je spíš branej jako sloučení všech těhle technik ;-)
    Václav 17.12.2012 11:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Zpočátku jsem spíše kreslil :) Skica jemnou čarou a následný lineart. Poslední dobou maluji.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.12.2012 17:18 SpookY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Bez těchto "vymožeností současného století" bych se rád obešel. Tyhle matlátka, šudlátka, hladítka a dotýkáčka jsou tak na prohlížení fotek, Fujzbůk a čtení webu. Jinak je to pomalé, nepohodlné a nepřesné rádoby "rozhraní". Když musíte dělat produktivní práci, tak je to na zabití.

    Když vidím ty ukázky Krity, tak mám chuť utíkat někam hodně daleko. Od příchodu Windows Vista a iPhonu se ve vývoji IT vymýšlí samé kraviny. Vývojáři se snaží dělat programy s naivní představou, že lamy bez jakýchkoliv znalostí budou schopné "snadno-rychle-intuitivně-kvalitně" pracovat s daty a informacemi stejně dobře jako ti, kteří problematice rozumí.

    Když jsme u grafiky, tak to je krásný příklad. Jeden kamarád to popisuje velice výstižně - "Adobe Photoshop udělá veškeré úkoly na jedno kliknutí, snadno, rychle a ... a úplně blbě". A tím říká vše - pokud nemáte v programu možnost detailního nastavení a nejste s problematikou obeznámeni (např. co je to histogram, jak funguje korekce barev, ostření... co je to přepálení bílé a jak to vzniká), tak s podobnými "easy to use" patlátky naděláte více škody než užitku. Když dáte lamě do ruky skalpel, tak z ní taky nebude chirurg.

    Absolutně tedy nechápu, kam dali autoři rozum a proč s tímhle ztrácí čas. Protože grafický program bez myši, klávesnice a IPS monitoru (či podobného) je jen hračka pro děti.

    Mám z vývoje posledních let stále horší pocit.
    15.12.2012 17:21 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    +1000
    15.12.2012 17:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Ano, grafická úroveň všecho jde do kopru. Stačí se podívat na dřevácké uvozovky ve tvém příspěvku...
    15.12.2012 18:49 bukk__e
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    -1
    15.12.2012 20:44 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    -2
    16.12.2012 00:02 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Až bude -273,15, tak mě vzbuďte, to se bude dít něco zajímavého...
    15.12.2012 20:34 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Absolutně nechápu tohle elitářství. Nástroje na kreslení nebo editaci fotek přece používají nejen profesionálové, ale i amatéři. Proč by amatér neměl mít možnost vzít mobil, pořídit fotku a upravit ji několika kliknutími v editoru na laciné TN obrazovce? Je lama? No a co? Upravuje _svoji_ fotku tak, aby se líbila _jemu_. To fakt není totéž jako vzít skalpel a bez znalostí na ulici začít do lidí řezat.
    16.12.2012 12:49 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Proc ne? Tomu se skalpelem se to treba taky bude libit. :-P
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    16.12.2012 14:47 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Protože jsem se domníval, že se snažíme rozumně diskutovat a ne kecat o blbostech.
    16.12.2012 18:18 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    +1
    16.12.2012 18:53 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Jde o to, ze kdyz se lamy zacnou cpat do toho o cem moc nevi, tak to pak dopada napriklad takto.
    pavlix avatar 16.12.2012 19:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Nevidím tam nic, co by neslo byť jen vzdálenou souvislost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2012 20:18 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Nemusis mit skalpel v ruce, abys nadelal skody z neznalosti :-)
    pavlix avatar 16.12.2012 21:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Škody na umění z neznalosti v národě, kde Knížák může šéfovat národní galerii a Purnoch může šéfovat ježkově konzervatoři? :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2012 09:16 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    A tím říká vše - pokud nemáte v programu možnost detailního nastavení a nejste s problematikou obeznámeni (např. co je to histogram, jak funguje korekce barev, ostření... co je to přepálení bílé a jak to vzniká), tak s podobnými "easy to use" patlátky naděláte více škody než užitku.
    Boze, to je ale blabol.
    stativ avatar 15.12.2012 20:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Nechce se mi věřit, že by se dalo na tablet PC kreslit rozumně. Od toho je tablet. Když jsem hledal tablet PC, které by šlo použít pro slušné kreslení, jediné trošku odpovídající zařízení, na které jsem narazil byl Galaxy Note, ale hlavně vzhledem k povrchu (hladké sklo, na kreslení značně nevhodné) je to mizerná možnost.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Fluttershy, yay! avatar 15.12.2012 21:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    že by se dalo na tablet PC kreslit rozumně. Od toho je tablet.

    Můj thinkpad je (buzzword warning!) Tablet PC. Má v displeji něco dost podobného tomu, co je třeba ve Wacomu Bamboo...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 16.12.2012 20:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    hladké sklo, na kreslení značně nevhodné

    S tímhle si mimochodem dovolím nesouhlasit. Z psaní/kreslení rukou mě hrozně bolela ruka — do momentu, kdy jsem začal používat tablet s wacomáckým digitizérem a hladkým povrchem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 17.12.2012 10:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    A co tahle když se to pohodlné dotykové UI použije na něčem jako je Cintiq?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    stativ avatar 18.12.2012 08:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Jo, to máš asi pravdu. Sice jsem to nikdy neviděl, ale vzhledem k tomu, že je to od wacomu věřím, že to bude na kreslení značně použitelné (pozn. tímhle nechci nějak proklamovat wacom, ale pořád mají s kreslením větší zkušenosti než třeba Samsung nebo Apple).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Václav 18.12.2012 11:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Proklamovat, neproklamovat, v oboru budeš těžko hledat cokoliv co by se mohlo považovat za jejich konkurenci, zvlášť na Linuxu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.12.2012 18:29 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Krita Sketch - něco načrtnout

    Už podle názvu a cílového zařízení je to program na črtání. To dělám běžně, ovšem používám k tomu papír, a moc toho nemaluju, hlavně obyčejnou tužkou kreslím od oka písmenka-ze kterých vytvářím poznámkové texty-spojovací šipky-obdélníky.

    Co se týče přizdobení takového spotřebního seznamu okamžitých úkolů, tak s tím se většinou daleko nedostávám. Sem tam přidám tlemící se/usmívající se obličej.

    Zřejmě by se to dalo považovat za ten typ programu - s daleko pokročilejšími možnostmi práce s barvami, určený pro techniku poháněnou elektrickým proudem.

    16.12.2012 13:38 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita Sketch
    Tak bych mel mit vhodnou kombinaci HW+SW. Windows 7 x64 + HP 2760p tablet PC s wacom pen+touch obrazovkou. Postrehy jsou: Wacom tuzka nefunguje, jen dotyk prstel, program je pomalej jako prase, ovladani vypada krasne na fotkach, ale na kompu je to takova docela divna obluda, prepinani stetcu trva klidne i 5s a vsechno desne laguje.

    Takhle by se ten soft vazne nemel chovat na i5ce s 4GB ramky a SSDckem. Naprosto hruza. Klasicka Krita se chova ve verzi 2.5.2 jeste hur, ale funguje v ni wacom tuzka s pritlakem (ale bez gumovani). Tu ovsem omlouva, ze je zacilena na KDE4 a co jsem slysel tak pod Linuxem chodi o hodne lip. Kdyz clovek vidi tyhle uzasny softy, tak je pak jasny proc profikum neprijde PhotoShop nebo Painter jako zas tak draha vec.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.