Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Plány pro správce oken KWin v KDE (SC) 4.6 představuje ve svém blogu Martin Graesslin. Prioritou vývoje pro verzi 4.6 bude výkon. Kompozitní renderování by mělo být založeno na OpenGL 2. V KDE 4.7 už by chtěl Martin využít možností OpenGL 3. Upozornil Phoronix.
Tiskni
Sdílej:
kquitapp plasma-desktop a uvidíš, jak svižné dokážou KDE být :)
Jak jinak si např. vysvětlit nechutný pokles FPS ve všech hrách (a dalších na vykreslování náročných aplikací) při aktivním composite.Třeba tak, že renderovat nějaké prostředí do textury a tu ještě nanášet na vertexy a renderovat je a až teprve pak vykreslovat (a bůh ví jestli se to nevrací po sběrnici ještě zpět) není nic moc.
jestli bude fungovat TrinityJenže kioslaves v kde3 byly pěkně zabugovaný, ani samotný konqueror si s nimi nebyl pořádně schopný poradit a pokud jste šel např. do system:/home, tak v menu chyběli položky, co se jinak v /home/xxxxx zobrazovali, některé aplikace si např. videa z CD kopírovali do dočasné složky, protoče media:/ považovaly za vzdálený "adresář",... mizerná podpora s ne-kde aplikacemi, kde3 asi už nepřestane používat HAL, ... mě by stačil přepis KDE3 do Qt4 a nemuseli vymejšlet super nový desktop, jehož použitelnost je skoro nulová. Zlatí koncept ikony na ploše a panel, na co kraviny jako plasmoidy ... to je tak možná pro hračičky, vyparádit si desktop, chlubit se s ním, pro práci je to však nepoužitelné.
Jenže kioslaves v kde3 byly pěkně zabugovanýKdyž pominu velice sporadické smb://, nepoužívám, nevadí.
kde3 asi už nepřestane používat HAL
# cat /etc/init.d/hal
#! /bin/sh
...
do_start() {
log_daemon_msg "... HALu nasrat! "
true
}
Závislost na HALu mi taky nevadí, zjevně to funguje i bez něj
Jenže kioslaves v kde3 byly pěkně zabugovanýStav ohledně kioslaves a Krusaderu v KDE4 je takový, že staré chyby zůstaly a nové byly zavedeny. S hlášením mě ani nenapadne se obtěžovat, pamatuju si, jak to dopadlo, když jsem hlásil, že si ten šmejd v některých situacích nepamatuje heslo k FTP a furt se na něj dokola ptá.
Že Metacity a Compiz to řeší jednodušeji, ale také díky tomu to působí svižně. A že v KWinu to jde nastavit, aby se to chovalo podobně jako v Compizu či Metacity, ale ten efekt resize nevypadá moc dobře.
Ad vykreslování obsahu. Intel GMA X4500M, openSUSE 11.2 s KDE 4.4.4 s nastavením efektů v pro "Vysoké rozlišení a slabý procesor" se zapnutým kompozitem. Pokud je Dolphin jediná spuštěná aplikace, tak je to rychlejší. Aby to bylo okamžité, musím mít zapnuté "Zachovat miniatury oken: Vždy (naruší minimalizaci)", což při testování na současném KDE opravdu naruší občas minimalizaci.
Kdyby to bylo jednoduché to odstranit tak už to dávno udělali.ROFL! ... máš nějaké zkušenosti s KDE bugzillou, tušíš trošku co všechno tam hnije?