abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem

    Firma Lenovo se rozhodla přestat nabízet počítače ThinkPad a ThinkCentre s předinstalovaným Linuxem. Více informací, včetně vyjádření zástupce Lenova, najdete v článku na Practical Technology.

    11.9.2008 09:01 | Robert Krátký | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 11.9.2008 09:56 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Pomsta :-D
    xvasek avatar 11.9.2008 10:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To bylo první, co mě napadlo. :-)
    freshmouse avatar 11.9.2008 10:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Za co?
    11.9.2008 10:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Za /. :-)
    freshmouse avatar 11.9.2008 10:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Vůbec nerozumím.
    11.9.2008 20:15 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    The website editors decided to reward the customer for publishing the article by paying him an author's royalty in the same amount as was the offered compensation for returning the license."

    Lenovo tried to cancel the Czech. Did the editors pay the Czech with a check? I guess I should TRFM and Czech it out.
    Přihořívá? :-D
    11.9.2008 20:16 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    anojo :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.9.2008 10:04 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Microsoft jim musel asi udelat hodne lakavou nabidku, aby nepustili IdeaPad S9 s Linuxem na americky trh...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.9.2008 10:05 Cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To by mi opravdu nevadilo pokud by me nenutili si k jejich notebooku zaplatit licenci na pouzivani OS Windows.
    Sešívaný avatar 11.9.2008 10:19 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Naštěstí jsem si stačil jednoho Thinkpada s Linuxem koupit. Docela povedený systém (teď myslím řešení: notebook+os), takže škoda, že to típli. Přijde mi divné, že by to skončilo kvůli prodejnosti, když Dell nakonec prodal první rok skoro dvakrát víc, než si naplánoval. Přitom ThinkPady jsou mezi uživateli Linuxu hodně populární. Takže buď si dali hodně vysoké cíle prodejnosti nebo za tím je nějaký jiný důvod.
    11.9.2008 10:31 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Mno jestliže jsem četl správně tak to ukončili jenom s nefiremními zákazníky. Firmy si ten Thinkpad s Linuxem koupit můžou.
    11.9.2008 12:07 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Trošku škoda, na druhou stranu už ale stejně ThinkPady nejsou to, co bývaly. Poslední rozumný byl T60, od té doby to jde z kopce. Já osobně už si novější ThinkPad rozhodně nekoupím, protože nějaký managor z Číny rozhodl, že už budou vyrábět jen sh*ty se širokoúhlým displejem, což je na práci v konzoli a prohlížeči absolutně nevhodné..
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.9.2008 12:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    sh*ty se širokoúhlým displejem, což je na práci v konzoli a prohlížeči absolutně nevhodné.
    Přesně! Na co je mi monitor do šířky?! Do stran nikdy v prohlížeči "nešmudlám", ale nahoru/dolu furt. Proč někoho nenapadne monitor "čtverec" 1280x1280"? Na překlopnym desktop vypadá divně (ale možná je to jen můj předsudek), čtverec by pro mně byl ideální... :-(
    Jardík avatar 11.9.2008 13:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Protože člověk má širokoúhlé vidění. Ano, je to tak. A navíc, mě připadá 2560x1600 lepší než mých současných 1280x1024 (jak dolů, tak do stran a prohlížeče můžu mít třeba 2 nebo 3 vedle sebe, a ne jenom je - občas se to hodí, zrychluje to práci a je to lepší než neustále přepínat plochy.)
    Věřím v jednoho Boha.
    11.9.2008 13:38 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tak někomu to na práci vyhovuje, ale tipnul bych, že to není výrazná většina. Dva prohlížeče/dvě konzole vedle sebe jsem zkoušel a musím říct, že mi to vadí, pokud dělám něco pořádnějšího. Radši to mám přes celou obrazovku a používám taby. A navíc, mě připadá, že na notebooku s úhlopříčkou 14" je rozlišení 2560x1600 naprostá blbost, nejlepší rozlišení je 1400x1050. Nižší rozlišení mají moc málo pixelů, vyšší rozlišení mají moc malé pixely. 1400x1050 je ideál.

    No nic, asi si ještě rychle koupím repasovaný ThinkPad T43 a budu doufat, že do doby, než o T60 a tu T43 přijdu, se managoři z lenova vzpamatují a že lenovo zase začne vyrábět něco, o čem lze hovořit jako o ThinkPadu.
    11.9.2008 15:53 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    jestlipak to není ten "střední proud" co žene výrobce k uvádění nepraktických výrobků na trh...
    Jendа avatar 11.9.2008 16:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    vyšší rozlišení mají moc malé pixely
    Jak to vadí?
    Poe avatar 11.9.2008 16:30 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tim, ze vetsina webovych stranek pak bude mit mikroskopicke pismo. Kdyz si to pismo v prohlizeci manualne zvetsis, tak casto se ti stranka rozsype a zosklivni, nekdy to pak vubec nejde takovou stranku pouzit. Bohuzel v takovem neutesenem stavu jsou dnes mnohe weby.
    12.9.2008 09:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To je problém těch webů, omezovat kvůli tomu rozlišení monitoru je naprostá idiocie. Kdyžtak už jako dočasné řešení můžete použít kompletní zvětšení stránek (nejen písma), což umí dnes už téměř každý prohlížeč.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Poe avatar 12.9.2008 16:58 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Nemel jsme na mysli to, ze kvuli problematickym webum displaye s vysokym rozlisenim pozbyvaji smysl. Jenom jsem uvedl jeden z problemu se kterymi se muzeme dnes setkat pri jejich pouziti. Avsak na full page zoom jsem uplne zapomel (protoze stale jedu na FF2). Zvetseni cele stranky zmineny problem z velke casti resi. Zustava ale zbytek problemu, kdy webove stranky kvuli omezenosti soucasnych technologii nejsou dostatecne škalovatelne a proto jsou optimalizovane pro urctity rozsah rozliseni, vetsinou stredni: zvetsite-li si celou stranku, tak se vam budou škalovat nahoru vsechny graficke elementy (coz jsou vetsinou rastrove obrazky) a fotografie, coz pro tento ucel neguje veskere vyhody HR obrazovky a naopak muze vnaset do skalovanych obrazku nezadouci artefakty. Stejny problem nas muze mimochodem potkat i u GUI. Na kolik jsou linuxova GUI skalovatelna? Je mozne rekneme pro 1600x1200 obrazovku nastavit GUI tak, aby prvky GUI realnou velikosti se nelisily od prvku na obrazovce velikosti 1280x1024 a pritom bylo dosazeno lepsi detailizace ikonek nebo aspon nebyla viditelne snizena jejich kvalita kvuli skalovani? Ted nemam cas se tim zabyvat, ale nekdy to vyzkousim.

    HR obrazovky jsou fajn. Otazka zni, zda-li je umi dnesni software plne vyuzit nebo zda software opet zaostava za hardwarem.
    14.9.2008 19:41 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Jo ja si taky myslim, ze software neni dneska uzpusobeny na to, aby byly prvky na monitoru s vysokym rozlisenim stejne velke jako na s nizkym rozlisenim...

    Neco jde zvetsit, ale vzdycky bude neco co bude moc malinkaty a tak.. priklad jsou treba www stranky, ano, jdou zvetsit globalne (ne jenom text), ale to pak treba text je kostickovanej pokud vim - ze se nevyuziva vsech pixelu ale jen se to zvetsi jako lupou.

    V tomhle vidim docela nedostatek grafických systémů na počítačích, ale to se snad do budoucna zlepší...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    12.9.2008 09:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Přesně tak, to je jedině klad - čím menší pixely (větší DPI), tím lépe. Až budou mít monitory DPI jak tiskárna (nejméně alespoň 300 DPI), to bude teprv kvalita obrazu...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.9.2008 14:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    2560x1600 lepší než mých současných 1280x1024
    no a mně by přišlo ještě lepší 2560x2560 než 2560x1600, protože mi ani tak nešlo o širokoůhlý vidění, jako o to, že na většině stránek musim šmrdlat nahoru/dolu, kvůli 20% stránky která je "pod monitorem"
    11.9.2008 15:35 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Souhlasim, u notebooku je to picovina sirokouhlej displej... Desktopovej sirokouhlej displej se da dat na vysku :-) Zase ale klavesnice je taky sirokouhla tak pak mozna ziskas mensi velikost notebooku kdyz zmencis displej na vysku. Takovej macbook je docela fajn velikostne.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.9.2008 15:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Jsem pro zvětšení na výšku, malá klávesnice je na pí*u, dneska jsem psal www adresu na kolegovym novym iphonu a i přes to, že mam dolova "vychrtlý prsty", myslel jsem že s nim vzteky fláknu vo zem...
    Poe avatar 11.9.2008 16:02 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Nesouhlasim. Neni mozne to tak kategoricky prohlasit co je jednoznacne lepsi a co jednoznacne horsi. Je to vec vkusu, mozna spise zvyku: ja uz si nedokazu predstavit pohodlnou praci s nesirokouhlou obrazovkou. Je zde vsak jeden objektivni duvod: jak Jaroslav Smid spravne poznamenal, clovek ma sirokouhle videni, takze z hlediska ergonomie ma sirokouhla obrazovka vetsi smysl.
    11.9.2008 16:15 Balvan42 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Souhlas. Jenom to neni vec vkusu nebo zvyku, ale nutnosti. Napr. pri praci s tabulkami vypoctu opravdu sirokouhldy display vyuziju na plne pecky. Osobne radeji vic sloupcu, nez hafokrute radku.

    Sirokouhly display muze za nesmysl povazovat pouze velmi omezeny uzivatel (resp. uzce zamereny, pravdepodobne IT nebo programator) :)
    Nefekám nif vod vefovem
    12.9.2008 00:28 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Vzhledem k tomu, ze text byva psan na A4kach tak ze navysku, tak je z hlediska cteni textu lepsi vyssi display nez sirsi, webovy stranky taky maji vetsinou fixni sirku a na vysku jsou velike, proto povazuju sirokouhlej displej u pocitace za picovinu, jasne tabulky v Calcu a tak.. takovy veci ja nepouzivam a nikdy sem ani neumel :-) A na filmy se divam na televizi a tu mam sirokouhlou, tam je to fajn, tam je sice ta obrazovka casto taky napicu sirokouhla ale to diky televiznim stanicim, ktere vysilaj v 4:3.

    U pocitace mam 2 4:3 monitory a je to super ale to tim ze muzu na kazdym zvlast maximalizovat okno atd.. to u sirokohuly obrazovky nejde...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    12.9.2008 09:17 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Možná je to věc vkusu (či zvyku) a stylu práce, ale mě se také na neširokoúhlém displayi pracuje hůře. Širokoúhlý display je výborný i na programování (používám více oken vedle sebe - např. okno s editorem a okno s dokumentací).

    A navíc jak už tu bylo vícekrát uvedeno, pro lidský zrak je širokoúhlý obraz přirozenější (nejlepší by byl zlatý řez, což je cca 1.6180339887, k čemuž se monitory s poměrem stran 16:10 velice blíží).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Poe avatar 11.9.2008 16:12 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Diky rolovacim koleckum na mysich je neporovnatelne snazsi rolovat nahodi-dolu nez doleva-doprava. Navic vetsina webovych stranek stejne nevleze na jednu obrazovku ani v pripade normalniho monitoru. Takze rolovat vetsinou stejne musis. Ale jak rikam, je to vec nazoru.
    regine avatar 11.9.2008 23:38 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Protože člověk má širokoúhlé vidění.

    Kravina o širokoúhlém vidění, kterou rozpoutali naši mediátoři. Ekvivalent lidské blbosti jako: že naklápěcí vlaky mohou jezdit větší rychlostí, citron má nejvíce C, špenát nejvíce železa, CRT monitor kazí oči (kdysi nebyly monitory a šičky, technici u rýsovacích prken je měli také zničené)... mám pokračovat?

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    12.9.2008 02:14 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Ale ony naklápěcí vlaky můžou projet stejnou zatáčku rychlejc.

    A to s tím širokoúhlým viděním si taky můžete snadno potvrdit (pokud nejste nějaká vyjímka z pravidla.)
    regine avatar 12.9.2008 08:02 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem

    Nesmysl s větší rychlostí při naklopení dementovaly i ČD. Jde jen o zvýšený komfort. Například, z technických důvodů Pendolino nemůže projet zatáčku plnou (konstrukční) rychlostí pro určenou trať, která je v uvedeném úseku nakloněno. A tak velký náklon se srovnává (protože nepůsobí odstředivá síla). a tak dále - zavzpomínat na fyziku :-).

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    12.9.2008 09:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To o širokoúhlém vidění není žádná kravina (natož kterou by rozpoutali naše média, to je už nesmysl nadruhou). Než budete takové nesmysly plácat, něco si o tom přečtěte (i když by stačilo zapojit logické uvažování a pár jednoduchých experimentů s lidským viděním). A při té příležitosti si dohledejte také něco o zlatém řezu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    12.9.2008 09:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To o širokoúhlém vidění není žádná kravina (natož kterou by rozpoutali naše média, to je už nesmysl nadruhou). Než budete takové nesmysly plácat, něco si o tom přečtěte (i když by stačilo zapojit logické uvažování a pár jednoduchých experimentů s lidským viděním). A při té příležitosti si dohledejte také něco o zlatém řezu.
    no já nevím, ale mediální masáž na téma "čím širší tím lepší" jsem pozoroval docela solidní ... možná bys od toho čtení mohl občas vylézt do reality, ať ty nesmysly naopak neplácáš ty :-p

    co se zlatého řezu týče, má na hony daleko k poměru stran běžných širokoúhlých monitorů, natožpak některých superširokých filmů!

    no a kravina největší je argumentovat zlatým řezem pro práci na počítači, zlatý řez je výhodný když člověk vnímá obraz jako celek (sledování filmů asi nelze považovat za práci na počítači :-p), ale při soustředění na konkrétní věc pozbývá smyslu ... troufal bych si tvrdit, že naprostá většina skutečné práce spočívá v práci s textem, což bys z toho svého čtení a logického uvažování na základě experimentů mohl vědět, že relativně krátké řádky (circa 70 znaků) jsou nejvýhodnější, a pak je jednodušší, když jich je více nad sebou (nemusí se scrollovat, lépe se v tom orientuje), jak už zde v diskusi ostatně několikrát padlo
    12.9.2008 10:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tak takovou mediální masáž jsem fakt nepozoroval, možná to bude tím, že reklamu se snažím blokovat či ignorovat jak jen to jde a na televizi prakticky nekoukám.

    Co se týče zlatého řezu, tak běžné širokoúhlé monitory mají poměr stran 16:10 (1.6), zlatý řez je cca 1.6180339887, tzn. je to téměř jedno a to samé (né, rozdíl v poměru o 0.018 opravdu nepovažuji za "na hony daleko", na hony daleko ke zlatému řezu má naopak neširokoúhlý monitor (1.333)).

    A jestli sis nevšiml, já v této diskuzi neargumentuji _jen_ zlatým řezem, ale v prvé řadě tím, že se mi na širokoúhlém monitoru pracuje lépe (víc oken vedle sebe).

    Btw. s délkou řádků bych se s tebou také neshodnul, mě nejlépe vyhovuje délka řádků okolo 100 znaků a také 100 znaků při programování jako hranici používám, nikoliv zkostnatělých 80 znaků.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    12.9.2008 12:05 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Uz vás někdy napadalo vytisknout si text na A4 našíř? Ne? Je to trochu blbost, že?

    Pokud něco čtete, přeskakujete z řádky na další, což při širokoúhlém monitoru bude asi trochu problém. Proč jsou třeba v novinách úzké sloupce, když má člověk širokoúhlé vidění?

    Mimochodem, co já vím, tak ostře vidí člověk jen velmi malou oblast a řeší to šmrdláním sem a tam. Širokoúhle možná vidí, ale rozmazaně.

    Takže se přidávám k nadávajícím na úplně zbytečný pravý pruh a tudíž na malé monitory.
    12.9.2008 13:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tu hlavní výhodu o které jsem psal (a která je pro mě velmi důležitá), totiž že člověk může mít pohodlně otevřená dvě okna vedle sebe (třeba editor a dokumentaci, ale to rozhodně není jediný příklad), nějak zjevně přehlížíté. Pokud navíc člověk využívá tiled WM (třeba Ion, wmii, XModad nebo awesome... v budoucnu snad i KWin, je to plánováno jako volba do KDE 4.3, jeden vývojář na tom intenzivně pracuje), tak se výhoda širokúhlých displayů projeví ještě více.

    A o tom, že na filmy (a obdobné grafické věci) je širokoúhlý obraz mnohonásobně lepší, se snad ani nebudem dohadovat, to je myslím zcela jasné (samozřejmě širokoúhlý v rozumné míře - blízko zlatého řezu - tedy 16:9 nebo 16:10, nikoliv šílené úzké pruhy jaké jsou vidět u některých filmových formátů).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.9.2008 23:24 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    No mit vedle sebe na jednom monitoru dve veci sice jde ale dost neohrabane se s tim pracuje, o dost lepsi je mit dva 4:3 monitory...

    Ja mam stejne radsi jeden 4:3 monitor nez jeden sirokouhlej, nez abych se nastavoval se dvouma oknama vedle sebe, radsi zmacknu maximalizovat a mam to pres celou plochu. Dokonce i na 4:3 monitoru mam vlevo panel s ikonkama proto, abych ziskal co nejvic na vysku...

    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    15.9.2008 01:31 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Ne, o dva monitory opravdu zájem nemam. Každému vyhovuje něco jiného. A btw. pokud byste použil tiled WM, tak s dvouma oknama vedle sebe žádné problémy či nastavování není, je to ještě jednodušší než vaše maximalizace :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.9.2008 09:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    No já jsem taky zastánce jednoho 4:3, dvě věci na jednom monitoru mám dost často, protože máme stránku ve třech jazycích a většinou udělám jednu verzi a "Ctrl C-V" po částech do druhé, nicméně ta šířka pro mně není až tak podstatná jako výška, protže Kwrite mi stejně zalamuje řádky a při stejné velikosti oken je kód pěkně přehledný a každá chyba je hned vidět, při dvou monitorech už by to byl asi dost "tenis". ;-)
    Poe avatar 12.9.2008 17:22 Poe | skóre: 7 | blog: Colorless green ideas | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Neprehanis to s tou medialni masazi? Sice taky moc televizi nesleduju, ale zaznamenal jsem na CT upoutavku o tom, ze CT24 prechazi na sirokouhly format vysilani. Ale zadna masaz to nebyla. A uz vubec ne "čím širší tím lepší".
    11.9.2008 13:27 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Mozna by pomohlo tohle http://www.xmonad.org/ Zde v akci :

    http://www.xmonad.org/images/screen-triplehead-galois.png http://www.xmonad.org/images/screen-rob-dzen.png

    ;-)
    11.9.2008 18:12 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tak ta klávesnice vypadá opravdu fajnově.
    12.9.2008 09:31 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tahle je stejně nejlepší(ti uživatelé tiled desktopů jsou ale úchylní na klávesnice :]). Zajímalo by mě kde se takovéhle skvosty dají sehnat.
    11.9.2008 19:18 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    mno .. jenomze klasicka klavesnice je hooodne WIDE, takze pri ctvercovem LCD budete mit kolem klavesnice zbytecnou plochu jak na pinpong ..
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.9.2008 19:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Proč? Když monitor vyroste nahoru...
    11.9.2008 22:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To by chtělo nějakej srolovatelnej displej, ten by mohl mít na výšku takřka libovolný počet pixelů.
    mirec avatar 11.9.2008 15:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tak tak, pri programovaní stačí 80 znakov na šírku ale výška je podľa mňa podstatnejšia. Riešenie - externý monitor s pivotom. Ale fakt .. na prácu by bol vhodnejší hlavne vyšší LCD.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    11.9.2008 17:03 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    To sice řešení je, ale bohužel to při práci na několika místech obnáší nutnost stěhování ne zcela zanedbatelně velkého externího monitoru, případně vlastnictví několika externích monitorů. Já jsem si ThinkPad pořizoval právě kvůli tomu, abych mohl pracovat rovnou na něm. Kdybych to s sebou měl tahat jako přenosný počítač, ke kterému budu mít klávesnici, myš a monitor, tak bych si koupil nějakou srágo*u od asusu nebo nějakého podobného mizerného výrobce. Tím, že přestali vyrábět notebooky s displejem 4:3 nám všem chtějí říct: "Pokud chcete kvalitní notebook, jděte k jinému výrobci. My jsme se rozhodli začít vyrábět levné s*ačky pro masy."
    Jakub Lucký avatar 11.9.2008 19:37 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Nemůžu si pomoct, ale používám i Linux, i Thinkpad (T61) a jsem za širokoúhlý notebook hodně rád, už proto, že se na něj prostě vleze víc a je jedno jakým směrem.

    Uznávám, že Thinkpady jdou s kvalitou dolů (na vině je Lenovo které chce vytěžit a zahodit značku) ale zrovna širokoúhlost je to poslední, co by Thinkpady kazilo...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.9.2008 19:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    je jedno jakým směrem
    právě že není, šířka většiny stránek je pevně daná (takže z postraníh pixelů navíc nic nemam), zatim co výška ne... ;-)
    Jakub Lucký avatar 11.9.2008 23:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    vy se bavíte jen o webu, já obecně :)

    Web jsem vyřešil tak, že jsem ve Firefoxu dal pryč lišty které nepotřebuju a tu záložkou si pomocí TreeStyleTab dal napravo, kde je "místa dost"

    Ale obecně se tam toho prostě vleze víc...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.9.2008 00:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    jj lišty, tak to mam vyřešený taky, ale obecně by se mi taky víc líbil čtverec ;-)
    12.9.2008 00:18 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Ano, já to uznávám, že někomu to vyhovuje, ale někomu taky ne. Když začali vyrábět širokoúhlé notebooky, říkal jsem si, že je to posun správným směrem - ať si prostě uživatel vybere podle toho, co mu vyhovuje. Kdyby zůstali _jen_ na 4:3, dalo by se to nazvat zkostnatělostí. Mě štve, že dva roky na to, co začali vyrábět širokoúhlé, se na klasické úplně vyprdli a přestali je vyrábět. Chápal bych, kdyby prodávali širokoúhlé levněji (ty širokoúhlé displeje jsou údajně levnější na výrobu), ale nechápu, proč prostě nenabídnou za (pro ně) přijatelnou cenu "klasický" ThinkPad s "klasickými" rozměry (14" display, 2.6 x 31 x 25cm, ...). Příští nový notebook, co si budu kupovat, prostě bude mít 4:3, tedy pokud na trhu nějaký takový bude; pokud ne, tak koupím repasovaný.
    the.max avatar 11.9.2008 13:22 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenovo přestane nabízet ThinkPady s Linuxem
    Tak pokud mi po koupi ThinkPada vrati love za pro me zcela zbytecnou parodii na OS, tak mi to zas tak nevadi...
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.