abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 16:33 | IT novinky

    Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.3. 06:11 | IT novinky

    Před měsícem společnost OpenAI představila AI model Sora pro generování realistických videí z textového popisu. Včera zveřejnila 7 videí od umělců, kterým umožnila přístup k tomuto modelu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 375 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 25.3. 18:16
    Rozcestník

    LibreOffice s OpenGL vykreslováním

    Do LibreOffice byla zařazena podpora vykreslování ("canvas") přes OpenGL, které poslouží jako náhrada původní podpory Cairo. Předností je využití hardwarové akcelerace.

    8.10.2013 10:23 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 8.10.2013 11:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Chýba ti tam "lo", posouží -> posouloží :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.10.2013 11:39 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    K cemu ti poslouzi? Ja myslel, ze Cairo taky umi akceleraci pomoci OpenGl.
    little.owl avatar 8.10.2013 12:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Ano, Cairo ma OpenGL [ES] backend.
    A former Red Hat freeloader.
    8.10.2013 12:31 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    A je z toho nějaký závěr? Má to tedy přínos?
    little.owl avatar 8.10.2013 12:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Funguje to. Nicmene duvody proc se rozhodli implementovat vlastni canvas a nepouzit Cairo OpenGL backend neznam.
    A former Red Hat freeloader.
    Bedňa avatar 8.10.2013 13:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Píše sa tam že Cairo už dlhšie nevylepšuje HW akceleráciu a preto použili OpenGL canvas.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    8.10.2013 13:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Pravdepodobne na niektorých platformách je "čisté" OpenGL lepšie, ako cairo (takže neuškodí mať k cairo alternatívu).
    pavlix avatar 9.10.2013 10:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Tyhle alternativy se nejčastěji vytvářejí proto, aby se stávající kód přestal udržovat a na základě toho později vyhodil. Takže je otázka, jestli to taky není ten případ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 9.10.2013 14:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Pouzival jsem verzi pro OpenGL ES a kod je stale udrzovan. Spise bych ocekaval, ze nejsou spokojeni se stavajici implementaci a tempem vyvoje.
    A former Red Hat freeloader.
    8.10.2013 15:43 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Takže už se nemusím hrozit toho, když omylem kliknu na soubor, který je otevírán pomocí LibreOffice? Už mi to nebude dvě minuty hrabat na disk a čekat na zobrazení dokumentu?

    Ach moment, vždyť to s tím nemá nic společného. Zpátky do reality!
    8.10.2013 16:15 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Když si zapneš quickstart (pokud je zakompilovaný), budeš to mít okamžitě. U mě (starý P4 dual core, 2GB RAM, starý disk IDE) bez quickstartu startuje libreoffice za pár sekund. Asi máš něco blbě...
    8.10.2013 16:48 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Tohle je problem formatu .ELF a dynamickyho linkovani obecne. Lidi v OOo tymu o tom napsali nekolik clanku. Existuje nekolik zpusobu jak se s tim vyporadat. Jednim z nich jsou hash mapy symboly v binarkach.
    Salamek avatar 8.10.2013 17:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním

    A ten disk mas na vzdalenem serveru a jsi pripojeny pres 54kbps modem ? :-D

    Sem nezazil ze by se libre office startovalo 2min, tahle sracka na ktere ted jsem to ma za 9s a to mam vedle poustene netbeans s hromadou projektu + youtube + chromium s x tabama + flashplayer + geany + krusader + thunderbird + firefox + mysql + pgsql + php + apache + ror + gimp

    A to je to jen hloupe dvojjadro s 2GiB ram a intel GPU vse jede pomerne svizne, samozrejme archlinux

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    8.10.2013 19:31 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    LibreOffice startuje hned, akorát soubory načítá věčnost. Při spouštění kvůli otevření souboru se to hůř rolišuje...
    8.10.2013 19:39 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Velké s hodně obrázky, jo to ukazatel načítání chvíli běží, ale běžné dokumenty bez grafiky mi nepřijdou problém.
    8.10.2013 19:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Ještě teda, že používám OpenOffice ;-), bo tam tyto problémy nemám ani na OS ani na herní konzole (na herní konzoli v práci, když rychle tak jedině OO i na M$ dokumenty).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    8.10.2013 22:05 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Nepoužívám ani jedno, pokud se tomu mohu vyhnout. Což znamená, že LO/OOo používám téměř výhradně na občasné otevření zpraseností zprasených v MS Office. A obojí se v tom případě chová stejně.
    9.10.2013 07:39 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    No a já to používám nedobrovolně (OO i M$o), ale i naprosto dobrovolně (OO) a často (Calc), dlouhé otvírání, jsem nepostřehl (pokud to není 42MiB prezentace - u prezentací to trochu kulhá). OO je často mnohem rychlejší oproti M$ 2010 (CPUs i7, Core2Duo @2.4GHz, Atom) a to jak na lokálním SSD disku, tak na lokální starších discích a také na síti(, nemluvě o tom, že pokud je v doc(x)-u uvedena šablona, která není dostupná, tak ji to ½ min nehledá, jak M$o, ale otevře to hned).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    8.10.2013 17:07 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Vypni si antivir ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    D.A.Tiger avatar 8.10.2013 23:19 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Asi delam neco spatne, protoze drtivou vetsinu dokumentu mam v Libre Office nactenou hned a pri startu se mi ani ne na pul sekundy zobrazi splash a hned na to samotne okno LO.

    Nevite jak to udelat, abych si v prubehu startu LO a nacteni nejakeho dokumentu stihl uvarit kavu? :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    9.10.2013 00:04 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Ale jo, otevření ODT nabídky s dvaceti celostránkovými screenshoty chvilku zabere. A i přechod mezi stránkami se pak vleče. K optimalizaci je ještě prostoru spoustu :-)
    vain avatar 9.10.2013 06:19 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Já zase nikdy nepochopil, proč někdo do ODT (textový formát) rve dvacet celostránkových screenshotů. Ono je super že to jde, ale proč proboha prasíte?

    Když už budou chtít optimalizovat, tak ať fakt optimalizují logičtější věci, než 20 obrázků v textovém dokumentu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 08:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    A kolik už jsi nabídek klientům napsal? Nebo uživatelských manuálů, aby to zvládl sepsat/zaktualizovat i člověk na helpdesku? Rád se přiučím, v čem tyhle běžné věci píše tvůj tým.
    9.10.2013 09:16 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    U nas je to trebarz dokuwiki + export to odf plugin s prislusnou sablonou.

    Nikto s tym nema vaznejsi problem.
    9.10.2013 11:41 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Zajímavé řešení. A to finální ODF před konverzí do PDF už nikdo neupravuje, neotevírá?
    9.10.2013 18:16 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    otvarat urcite otvara, ale urcite uz neupravuje (resp. nemal by) - to by sa uz stracala vyhodia verzionovania dokumentu priamo vo wiki.

    btw ja to v gui ani neotvaram, soffice.exe --headless --convert-to pdf filename.odt mi zatial vdy posluzil k plnej spokojnosti :)

    existuje aj "export to pdf" plugin do dokuwiki, teraz si uz ale nespominal preco som ho svojho casu zavrhol... zrejme ale asi kvoli obtiaznejsiemu exportu do pozadovanej sablony.
    vain avatar 9.10.2013 10:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Uživatelských manuálů spousty a klidně v OpenOffice, ale nejsem prase, abych tam rval celostránkové obrázky, navíc v takové velikosti, že se ten dokument potom otvíral dvě minuty. Nabídek klientům? Jestli posíláte takové nabídky klientům, tak se na to raději s prominutím vys*rte.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 11:36 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    :-) Klienti nemají vůbec žádné problémy s PDF s nabídkami, kde vidí screenshoty webových stránek v takovém rozlišení, aby po vytištění přečetli jejich text. Stejně tak uživatelé u manuálů. Screenshoty webových stránek bývají hodně vysoké (delší stránka) a často se musí i na A4 na výšku ořezávat.

    Řekl bych, že jenom tak pindáš.
    vain avatar 9.10.2013 12:38 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    O nabídku konkrétně čeho se jedná, když je relevantní text na onom screenshotu webové stránky? Nějak nechápu, co tomu klientovi nabízíte? Obsah, design, nebo něco úplně jiného? Ano, pindám, ale zatím mám dojem, že úplně stejně, jako ty :-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 13:15 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Samozřejmě že na screenshotu webu je relevantní grafika (jak to vypadá) i text (co tam je). Klientovi neprodávám grafiku, ale celou službu mnou provozovaného webu v jejich grafice, s jeho funkcemi, kterou pak používají všichni jeho lidi ve firmě - takže tam musí najít informace, které rozumně vypadají, navíc v jeho designu. To mi přijde úplně normální požadavek, nevím jaké nabídky pro své klienty vytváříš ty. A nevidím absolutně žádný důvod, proč bych jej měl v nabídce, když o něčem mluvím, odkazovat na nějaký obrázek v příloze. S takovým nepohodlným přístupem mě pošle do háje hned na začátku, protože mu bude jasné, jak asi pak bude vypadat celková spolupráce, když už v nabídce nemyslím na jeho pohodlí.

    Upřímně, vůbec nechápu, že se tu taková samozřejmost řeší.
    vain avatar 9.10.2013 13:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Hm, web v jejich grafice s jeho funkcemi, a to ty všechno poznáš z obrázku, jo? :-) To když se bavíme o pohodlnosti tak mě napadají lepší způsoby než, použiji tvá slova, dvacet celostránkových obrázků. Ale jo v pohodě, já ti to neberu, jen mě to zarazilo. V pohodě, dělej si nabídky jak jsi zvyklý.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 9.10.2013 10:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    On to není ani tak textový formát jako formát na dokumenty, do kterých se naplácá naprosto cokoliv. Textový formát není potřeba vymýšlet, máme přece UTF-8 plain text ;). Nehledě na to, že ODT je spíš koncovka než formát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 9.10.2013 10:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Já vycházel z toho co napsal. ODT - textový dokument, ODS - tabulka, ODP - prezentace atd... Prostě rvát nějakých 20 obrázku do ODT dokumentu ve velikosti přes celou stránku evidentně postrádá smysl a účelnost LibreOffice Writeru. Nehledě na to, že to evidentně bylo v dost vysokém rozlišení, protože jsem už otevíral větší prasárny v LibreOffice a nijak zvlášť dlouho to netrvalo, ovšem to nebyly obrázky kdy jeden měl 15MiB že.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 11:43 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Samozřejmě na té stránce není jen ten screenshot, to dá rozum že je obalený povídáním, záhlavím/zápatím atd. Spíše jsi to nepochopil a máš potřebu si ulevit.
    vain avatar 9.10.2013 12:35 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Hm, tak to sorry, já si prostě výraz "dvacet celostránkových screenů" fakt nepředstavil jako obrázek obalený povídáním a zahlávím/zápatím... to už vlastně není tak celostránkové, jak se zdá, že? Já vždycky pindám, když se někdo neumí vyjádřit, na to si zvykneš.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 12:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Aj celostrankove obrazky maju zmysel - ked treba do dokumentu vlozit naskenovane stranky z ineho dokumentu. Napriklad nejaku prilohu alebo zadanie diplomovej prace.
    vain avatar 9.10.2013 12:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    To jsou věci, co nepotřebuješ editovat, to prostě máš jako přílohu už v inteligentním formátu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 13:20 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Jo, klienti jsou tak zvědaví na nějaké přílohy v inteligentním formátu. Obzvláště pokud např. v zadání do VŘ je požadavek na vzestupně očíslované stránky všech materiálů v jednom dokumentu (PDF) a mimo jiné chtějí skeny spousty orazítkovaných papírů. Pošlu jim to s přílohami s poukazem na to, že jsou "prasata" a na celostránkové obrázky v dokumentech se mají "vy.rat".
    vain avatar 9.10.2013 13:58 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Já jsem nereagoval na tebe. Když chceš pořád řešit své klienty, tak je řeš, ale pochybuji, že naskenované stránky, i kdyby jich bylo 40, jsou tak velké, aby se dokument v LibreOffice otevíral výrazně pomaleji. To už se ale nejedná ani tak o screenshoty co?

    Vytkl jsem ti 20 celostránkových screenshotů, ty tady už taháš skeny dokumentů.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 15:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    ODT nie je inteligentny format? Je to ZIP, do ktoreho sa napriklad vlozene obrazky ukladaju ako samostatne subory.

    Chcem mat ten dokument ako jeden celok, aby sa dal nasledne ako jeden dokument vytlacit alebo exportovat do PDF.
    D.A.Tiger avatar 9.10.2013 15:05 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Aj celostrankove obrazky maju zmysel - ked treba do dokumentu vlozit naskenovane stranky z ineho dokumentu. Napriklad nejaku prilohu alebo zadanie diplomovej prace.
    Není lepší na něco takového použít prezentaci, než textový formát? LO umí (pokud je mi známo) převést do PDF oba formáty...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    9.10.2013 13:36 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Možná se neumím vyjádřit, ale ty by ses měl nejdříve zamyslet, než se vůbec začneš vyjadřovat.
    vain avatar 9.10.2013 13:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Jako nad čím se mám zamyslet? Nad tím, co všechno si ty představuješ pod pojmem celostránkový obrázek?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 11:39 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    ?? Obrázek v textu je "naplácá cokoliv"? Ale jo, šly by tam vkládat odkazem a mít je bokem v adresáři. A při kopírování nezapomínat kopírovat i ten podadresář. Takhle jsem to dělal v r. 96 v diplomce, tehdy ještě ve Wordu (95) na ntb 486SX33 s 8MB paměti.
    pavlix avatar 9.10.2013 12:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Brečíš na špatném hrobě, ale jestli toužíš po tom hádat se s někým, kdo s tebou v diskuzi souhlasí, tak si posluž ;).

    A ano, „obrázek“ je samozřejmě podkategorií „cokoliv“, zvláště když lze z kontextu odvodit, že za pojmem „cokoliv“ se skrývá „jakýkoliv prvek, který se v dokumentu může hodit“. Je jedno, jestli je to obrázek, graf, tabulka, matematický vzorec nebo cokoli jiného.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.10.2013 12:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Presne tak.

    ODT je vlastne ZIP a obrazky su vnutri ako samostatne subory. Dalo by sa to krasne optimalizovat - pri otvoreni dokumentu obrazky vobec nerozbalovat. Po nacitani textu, ked bude cas, tak na pozadi (v druhom threade) obrazky rozbalit a zmensit na potrebne rozlisenie obrazovky. Pri praci s dokumentom by sa pouzivali len zmensene verzie. Ak by sa to samotneho obrazku nezasahovalo, pri ukladani priamo do vysledneho ZIPu nakopirovat povodny komprimovany obrazok - nie je potrebna rekompresia.
    vain avatar 9.10.2013 06:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    To bude chyba asi někde jinde, já právě zapnul PC v práci, čtu tvůj komentář, klikám v Nautilu na první dokument co jsem našel na disku a naběhlo to za necelé tři sekundy. Takže dvě minuty? To fakt asi nebude chyba v LibreOffice.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.10.2013 08:31 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Ještě jedna hypotéza: takhle se chovají widle (průzkumník, potažmo "file open dialog") když se snaží načíst něco ze síťového disku, když server není dostupný (třeba odnesete notebook z pracovní LANky domů a nemáte připojenou VPN). Některý software si pamatuje nedávno navštívené adresáře a skenuje je při zapnutí... tuším se mi takhle chová třeba Acrobat Reader nebo Corel Draw. Nebo i windowsy při winlogonu - ale tam stačí Esc.
    [:wq]
    Dreit avatar 9.10.2013 20:54 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním

    Ono stačí nastavit síťovou tiskárnu jako výchozí, jít mimo dosah sítě a dát tisk z LibreOffice :-D  Asi minutu nebo dvě se nic neděje (zátuh) a teprve potom naskočí dialog pro výběr tiskárny. A pokud vyberete síťovou tiskárnu nechtěně znova, tak čekáte nanovo ;-)

    (Win7 x64)

    Nope
    Jakub Lucký avatar 10.10.2013 14:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Tak s CUPSem tenhle problém nemám...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.10.2013 15:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    CUPS to dělával sám a nepotřeboval k tomu ani OO :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jakub Lucký avatar 10.10.2013 15:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Tak už pár let jsem se s ničím takovým nepotkal...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.10.2013 15:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    No nevím, myslím, že je to stále mezi námi:-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.10.2013 16:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Trvá to jen pět let, co bys chtěl... Ježíš, to jsou zoufalci. :-(
    Rezza avatar 8.10.2013 19:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Kdyz uz jsme u LO - nejak nemuzu prijit, jak dostat ikonu Save as... Menu uz tam nejak neni...
    8.10.2013 19:48 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Co máš za verzi LO a na jakém systému ji používáš? Já mám LO 4.1.1.2 na Debianu Jessie a Save as... je přístupné normálně přes File -> Save as... , klávesovou zkratku Ctrl+Shift+S nebo pokud tuto ikonku chci i v menu, tak kliknu pravým tlačítkem myši na takové to posouvátko co je u menu úplně vlevo, vyberu Visible buttons -> Save as...
    Rezza avatar 8.10.2013 20:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    No ja tam menu od update na 4 vubec nemam a tudiz se do neho nejak nedostanu :D. Ale dika za to kliknuti na posouvatko, ja zkousel klikat kdekoliv na toolbaru.
    8.10.2013 22:11 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Co používáš za desktopové prostředí? Požíráním různých menu se vyznačovalo hlavně Unity, ale to není asi ten případ ve Fedoře... Takže nějaká zákeřnost GNOME Shellu? V XFce má LO menu furt stejné, a především viditelné (libreoffice-writer-4.1.2.3-2.fc19.x86_64).
    8.10.2013 23:37 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Prípadne by mohlo ísť o modul s integráciou do Gtk+ alebo KDE/Qt (nepoužívam ani jeden a tú položku v menu mám).
    Ravensun avatar 9.10.2013 09:11 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    Šéfe hlásím, že na Sabayonu s Gnome Shell 3.8 a LO 4.1.0.4 žádné menu nechybí a Save As tam též je, takže asi problém ve skinu GS ve Fedoře nebo tam něco chybí doinstalovat :).
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    8.10.2013 19:49 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LibreOffice s OpenGL vykreslováním
    To je případ
    Some menu entries have changed or added. If you miss something, that may be due to the use of customised menu settings from your previous LibreOffice installation.
    opravitelný přes Tools, Customize, nebo nějaká novinka odstraňující menu úplně?

    Každopádně se teď dívám, že novinka v 4.2 bude Multirow tab dialog tab balancing -- Windows 95 strikes back!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.