abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 25
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Londýnská burza dokončila migraci na Linux

    Londýnská burza dokončila migraci na SUSE Linux. Došlo tím k nahrazení stávajícího software postaveného na .NET, který běžel na Windows Server. Možná si vzpomenete i na bannery, kterými se pár let nazáptek pyšnil Microsoft. Objevily se však problémy s latencí a stabilitou tohoto řešení.

    15.2.2011 11:43 | Luboš Doležel (Doli) | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.2.2011 11:49 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    London stock exchange chooses Windows over linux for reliability
    Objevily se však problémy s latencí a stabilitou tohoto řešení.
    15.2.2011 12:46 NoName
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Nějak nechápu, co Tím chcete říct... Já zprávičku pochopil tak, že problémy se stabilitou byly ve Windows řešení a proto přešli na Linux.
    15.2.2011 12:48 NoName
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Nic, smazat... Po ránu mi ještě nefunguje mozek :-)
    15.2.2011 13:10 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Já tedy také nepochopil co tím plácnutím citací chtěl říci, první i druhá jeho citace je pravdivá tvrzení, navzájem si neodporují (původně - před čtyřmi lety - byl zvolen Windows, protože se zdálo že bude spolehlivější, pak se ale po nasazení zjistilo, že jsou problémy s latencí, to už obchoďák MS neokecal tak se nyní přešlo Linux...).
    15.2.2011 14:26 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Predtym bezali na linuxe. Potom presli na Windows s odovodnenim, ze kvoli spolahlivosti. Teraz prechadzaju na linux kvoli stabilite, co je inak povedane spolahlivost. :)
    15.2.2011 18:37 j.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    AFAIK predtym bezali na nejakom komercnom unixe...
    16.2.2011 15:13 pavuh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    omyl. spolehlivost a stabilita jsou v pripade wondows dva protichudne terminy. win jsou totiz spolehlive v tom, ze jsou nestabilni.
    7.3.2011 09:15 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Ano, to jste zopakoval to, co jsem řekl já. (Je jasné že i před volbou Windows "na něčem" běželi, ale asi není klíčové na čem.) Podle všeho hledají spolehlivé (=stabilní) řešení. To je logické. Windows propadly, tak zkouší linux. Stále nechápu pointu vašich příspěvků :(
    15.2.2011 22:35 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Problemy s latenci? Na 7 hodin jim spadnul system ve stejny den, kdy US ohlasily znarodneni Freddie Mac a Fannie Mac. PRUSER JAK VRATA.

    London Stock Exchange trading hit by computer crash on frantic day

    The London Stock Exchange Crash: Who Was to Blame?
    16.2.2011 00:04 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    No právě, sedm hodin je prostě moc velká latence, to už nezvládlo zamluvit ani marketingové oddělení Microsoftu. :-)
    GeoRW avatar 16.2.2011 09:57 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    ja som to tiez zo spravicky pochopil tak, ze tie problemy sa objavili po prechode na linux
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    16.2.2011 10:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Ono bohužel není z kontextu úplně jasné, o kterém "tomto řešení" je v poslední větě řeč, ale spíš to vypadá na to založené na Windows.
    AsciiWolf avatar 15.2.2011 14:29 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Příloha:
    Trochu jsem si pohrál s tím Microsoftím bannerem. Viz příloha. :-D
    15.2.2011 14:55 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Toto je presne to, co som mal na mysli. :-) Este, keby sa to dostalo do sveta s takou velkou slavou ako to pred par rokmi pretlacal Microsoft.
    Amarok avatar 15.2.2011 14:52 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Dobrá zpráva, to potěší... Ať žije zelený chameleon.
    GNUniverse - May the source be with you...
    vain avatar 15.2.2011 15:17 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    SUSE Linux za Windows server? Takže Microsoft zůstal u kormidla co? ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    mikirc avatar 15.2.2011 17:51 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Ale dulezite je, ze to v nazvu ma LINUX, tady se jedna i medialni vliv na chapani lidi.
    Byl jednou jeden...
    15.2.2011 17:16 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    SUSE je odpad. Ako si mohli niec take zvolit...
    Migi avatar 15.2.2011 18:26 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    to aby to nebyl taký šok když přechází z widlous.
    Amarok avatar 15.2.2011 19:02 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    +1 :-D :-D
    GNUniverse - May the source be with you...
    16.2.2011 13:25 Alieno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Berte to tak, je to komercni system, a tim padem kdyz se neco "pose*e", je tu spolecnost kterou muzete hnat k zodpovednosti. Nic noveho pod sluncem ;-) ale pravda, cekal bych RHEL reseni...
    "Nevim jiste co vsechno vim, ale vim ze nevim vse!"
    16.2.2011 13:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    ale pravda, cekal bych RHEL reseni...

    Proč?

    16.2.2011 14:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    pravděpodobně proto
    16.2.2011 15:36 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    To, že jeden zákazník zvolil jednoho dodavatele, není důvod, aby to po něm automaticky opakovali všichni ostatní.
    16.2.2011 17:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    pokud zákazník zvolí jednoho dodavatele pro největší projekt toho druhu na světě, je to myslím dostatečný důvod, aby náhodný čtenář očekával, že toto řešení by mohlo zvítězit nad jinými i u ostatních projektů stejného druhu

    ono totiž ta volba je o kvalitě nabídky dodavatele, a ne o nějakém opičení se, jak se tady snažíte podsunout; když si budu kupovat cojávím pračku, budu řešit vztah "výkon" - provozní náklady - pořizovací náklady, a ne jakou pračku má soused ... ale jestliže mám prakticky identický potřeby jako soused, je logický, že by mi měl vyjít nejlíp stejnej model, jako má soused
    16.2.2011 17:34 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Aspoň je větší konkurence a obě firmy se musí víc snažit :-)
    16.2.2011 18:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    A právě to, že všichni (nebo aspoň většina) nemají stejnou pračku, ledničku, televizi nebo auto, ukazuje, že je ve vaší úvaze chyba. Jednak nemají úplně všichni přesně stejné požadavky, jednak má každý trochu jiná kritéria a jejich váhy a v daném případě mohlo hrát roli i to, s jakými konkrétními nabídkami (a jestli vůbec) šli jednotliví dodavatelé do toho či onoho tendru. Prostě příliš mnoho faktorů na to, abych na základě toho, že si jedna burza vybrala Red Hat, automaticky očekával, že to od teď budou dělat všechny. Stejně jako nebudu v případě, že by se slovenská nebo polská pošta rozhodla postavit svůj přepážkový systém na Linuxu, automaticky očekávat, že to bude SuSE, jen proto, že u České pošty to tak dopadlo. U naší státní správy to sice funguje tak, že zakázky v určitých oborech pokaždé "vyhrají" stejné firmy, ale to bych neoznačil za příklad hodný následování…
    16.2.2011 21:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    A právě to, že všichni (nebo aspoň většina) nemají stejnou pračku, ledničku, televizi nebo auto, ukazuje, že je ve vaší úvaze chyba.
    a tato věta ukazuje, že neumíte číst ...

    žádnou chybu v úvaze nemám, já nikde to, že by všichni měli stejné požadavky, netvrdím

    říkám pouze to, že z hlediska náhodného kolemjdoucího, který předpokládá, že ty požadavky jsou plusmínus stejné (mimochodem, napadá Vás takhle z hlavy, v čem by se mohly požadavky na burzovní systém tak zásadně lišit?), a že nabídka řešení je plusmínus stejná (což je již součástí toho očekávání, že RH do toho vůbec půjde), se jeví logicky, že by mělo zvítězit stejné řešení
    Prostě příliš mnoho faktorů na to, abych na základě toho, že si jedna burza vybrala Red Hat, automaticky očekával, že to od teď budou dělat všechny.
    ok, Vy byste to možná neočekával - kolega možná ano (a možná to čekal taky úplně na jiném základě, nemůžu mluvit za něj), názor proti názoru

    chápu, že volba RHEL (a nedávno JBoss) u NYSE Euronext ranila Vaše srdce milovníka SUSE, ale shazovat srovnání NYSE a LSE na pouhé opičení se namísto toho, že by se mohlo uvažovat o podobných požadavcích a tudíž podobném řešení, jak říkám výše, a po upozornění, že to není tak černobílé, si stále mlít svoje a tahat do toho korupci ve státní správě, to už mi přijde silný kafe ...
    16.2.2011 21:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    mimochodem, napadá Vás takhle z hlavy, v čem by se mohly požadavky na burzovní systém tak zásadně lišit?

    Vstupy, výstupy, požadavky na počet transakcí, počet klientů, rychlost odezvy, podmínky supportu… Navíc může zadavatel mít jiné předchozí zkušenosti nebo přikládat různou váhu jednotlivým referencím. Je toho spousta, co se může lišit.

    chápu, že volba RHEL (a nedávno JBoss) u NYSE Euronext ranila Vaše srdce milovníka SUSE,

    To už je čistě vaše fikce. Já jsem naopak moc rád, že na poli enterprise linuxových řešení existují dva přibližně stejně silní hráči, protože je to nutí víc se snažit a v konečném důsledku na tom vydělá zákazník.

    ale shazovat srovnání NYSE a LSE na pouhé opičení se namísto toho, že by se mohlo uvažovat o podobných požadavcích a tudíž podobném řešení,

    Právě že ty požadavky jsou jen podobné, ne stejné. A i kdyby nakrásně byly naprosto stejné, pořád bude nabídky (které také nemusejí být stejné) posuzovat někdo jiný. Proto považuji za přinejmenším podivný předpoklad, že když si jedna burza zvolí RHEL, je něco zvláštního na tom, že druhá upřednostní SLES. Ani kdyby to byl třeba Solaris, nebudu se nad tím pozastavovat.

    Jak už jsem psal, kdyby se slovenská nebo maďarská pošta rozhodla postavit přepážkový systém na Red Hatu, ani ve snu by mne nenapadlo psát do diskuse příspěvky o tom, jak je to sakra možné, když česká předtím zvolila SuSE. Právě proto, že bych chápal, že to prostě byla jiná soutěž s jinými podmínkami, jinými nabídkami a jiným zadavatelem. A také proto, že nejsem žádný nekritický fananatický obdivovatel SuSE, za kterého mne máte. Takoví se v této diskusi vyskytují v úplně jiných barvách…

    19.2.2011 11:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    mimochodem, napadá Vás takhle z hlavy, v čem by se mohly požadavky na burzovní systém tak zásadně lišit?
    Vstupy, výstupy,
    domníval bych se, že toto má být kompatibilní po celém světě ...
    požadavky na počet transakcí, počet klientů,
    otázka hardware (velikost clusteru)
    rychlost odezvy,
    to je stejné pro všechny burzy - co nejnižší
    podmínky supportu…
    to ovšem není požadavek přímo na burzovní systém ...
    Navíc může zadavatel mít jiné předchozí zkušenosti nebo přikládat různou váhu jednotlivým referencím.
    to je možné, já se ovšem ptal na požadavky na burzovní systém, ne na omáčku okolo
    Je toho spousta, co se může lišit.
    stále čekám, s jakým podstatným parametrem, v rámci otázky(!), vyrukujete ...
    ale shazovat srovnání NYSE a LSE na pouhé opičení se namísto toho, že by se mohlo uvažovat o podobných požadavcích a tudíž podobném řešení,
    Právě že ty požadavky jsou jen podobné, ne stejné.
    stejně tak řešení bude podobné, ne stejné ... nebo máte pocit, že všechny instalace RHEL na světě jsou přes jednu šablonu, na stejném hardware, atd.?
    A i kdyby nakrásně byly naprosto stejné, pořád bude nabídky (které také nemusejí být stejné) posuzovat někdo jiný. Proto považuji za přinejmenším podivný předpoklad, že když si jedna burza zvolí RHEL, je něco zvláštního na tom, že druhá upřednostní SLES. Ani kdyby to byl třeba Solaris, nebudu se nad tím pozastavovat.
    kontrolní dotaz - kde v této diskusi vidíte něco o tom, že by někdo volbu SLES považoval za zvláštní ve smyslu divnou?

    zase tu něco podsouváte ... kolega pouze řekl "cekal bych RHEL reseni...", ptal jste se proč, nabídl jsem možné vysvětlení, ale nikde tu nepadlo nic o tom, že by volba SLES byla špatná

    předpoklad byl, že když jedna burza zvolí RHEL, druhá by mohla taky - ne že nesmí nic jiného
    Jak už jsem psal, kdyby se slovenská nebo maďarská pošta rozhodla postavit přepážkový systém na Red Hatu, ani ve snu by mne nenapadlo psát do diskuse příspěvky o tom, jak je to sakra možné, když česká předtím zvolila SuSE.
    ale on tu nikdo "příspěvky o tom, jak je to sakra možné" nepíše, to je prozměnu Vaše fikce, vizte výše
    Právě proto, že bych chápal, že to prostě byla jiná soutěž s jinými podmínkami, jinými nabídkami a jiným zadavatelem.
    což ovšem náhodnému nezasvěcenému pozorovateli nebrání na základě nějakých společných znaků předpokládat, že by si ty pošty mohly vybrat SLES - protože třebas ví, že podpora desktopu, o které se dá předpokládat, že je pro přepážkový systém klíčová, je u Novellu lepší než u Red Hatu

    to je asi jako když někdo sází cojávím třeba na fotbal, řekne, že by čekal, že FC Barcelona porazí Real Madrid, protože v posledních letech si v Primera División i v pohárech UEFA vedla líp, a Vy byste mu oponoval, že nemá nejmenší důvod si to myslet, že bude určitě jiné počasí než když Barcelona naposled vyhrála, a vkládal mu do úst něco o tom, jak je strašně divné, když třeba Madrid vyhraje ...
    A také proto, že nejsem žádný nekritický fananatický obdivovatel SuSE, za kterého mne máte.
    slovo "nekritický" bych škrtnul, diskusi o chybách se nevyhýbáte, a co se zbytku týče, za dlouhých zimních večerů si zkuste projít historii svých příspěvků ...
    Takoví se v této diskusi vyskytují v úplně jiných barvách…
    no tak že by nasadili Gentoo, to bych opravdu nepředpokládal ;-)
    19.2.2011 12:19 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    stále čekám, s jakým podstatným parametrem, v rámci otázky(!), vyrukujete ...

    Už jsem je uvedl, vy jste je bez jakékoli argumentace odpálkoval tím, že jste prostě prohlásil, že to není pravda. Mám důvod předpokládat, že když napíšu další, neuděláte totéž?

    ale on tu nikdo "příspěvky o tom, jak je to sakra možné" nepíše, to je prozměnu Vaše fikce

    Vážně? Takže vy příspěvek č. 10 (abych uvedl ten nejkřiklavější případ) nevidíte?

    no tak že by nasadili Gentoo, to bych opravdu nepředpokládal ;-)

    Nerozumím. Ať hledám jak hledám, vychází mi, že první, kdo v této diskusi zmínil Gentoo, jste vy…

    16.2.2011 14:28 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Jasně, že mluvíš o tom linuxovém řešení. Ale docela tu kauzu sleduji už delší dobu a nikde jsem nezaznamenal, že by LSE hnala k odpovědnosti MS a Accenture za ta pěkně drahá zvěrstva, která tam takovou dobu páchaly. Nic proti accenture, sám jsem pro ně chvilku dělal, ale nechápu, jak si na tak technologicky exponovaný projekt mohlo LSE najmout tak obecně zaměřenou konzultantskou firmu bez hluboké detailní znalosti technologií. Toto přece není implementace SAPu nebo běžný firemní IS, ale technologicky velice kritické řešení, kde rozhoduje každá mikrosekunda. Tam bych čekal geeky z firem zabývajících se realtimovými OS, řízením letového provozu atd. a ne byznys konzultanty v kravatách, i když umí něco napsat v .NETu.
    AsciiWolf avatar 16.2.2011 15:52 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux

    Když už jsme u toho řizení letového provozu...

    Nějakou dobu jsem se zajímal o různé ATISy VOLMETy a podobně.

    A docela šokem pro mne bylo zjištění, že nejpoužívanější software z tohoto oboru (AWS ATIS) je certifikován pro běh pouze na Windows XP.

    Žádný Windows Server, žádný realtimový Windows CE, žádný (realtimový) Unix, klasické Windows XP.

    Vím, že se nejedná přímo o software pro řízení letového provozu, nicméně s řizením letového provozu ATIS docela souvisí. A když k tomu navíc připočtu cenu toho softwaru...

    No, ale to jsem docela odbočil od tématu... :-)

    belisarivs avatar 16.2.2011 16:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Tak konkretne rizeni letoveho provozu v Nemecku jede na SLESu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 16.2.2011 16:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Spatne. To ty jsi odpad.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Ondroid avatar 15.2.2011 18:34 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    To by mě zajímalo co a jak tam vlastně na tom Linuxu konkrétně běží. Bylo by zajímavé znát bližší technické detaily.
    15.2.2011 19:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Dnešní burzy si hodně potrpí na garantovanou rychlost obchodní transakce, takže třeba IBM dělá servery, kde je možné vypnout SMI a Linux pro to má podporu. Nad Linuxem pak běží nějaký real-timový framwork, obvykle něco obludného v Javě, a nad ním je teprve vystavěná samostatná burzovní aplikace.
    15.2.2011 19:27 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    Jak to vlastně po vyprodeji v novelu vypada s budoucností SUSE aby nemuseli za chvili zas migrovat.
    15.2.2011 19:53 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Londýnská burza dokončila migraci na Linux
    uplne normalne.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.