abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník

    Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Microsoft zažaloval holandskú firmu TomTom, najväčšieho výrobcu navigačných prístrojov v Európe, kvôli údajnému porušovaniu ôsmych jeho patentov. V piatich prípadoch sa jedná o proprietárne GPS technológie, zatiaľ čo zvyšné tri sa týkajú linuxového jadra, používaného v prístrojoch TomTom.

    26.2.2009 21:14 | Pavol | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.2.2009 21:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Á Microsoft si dává další FUDovací kolečko :-D.
    belisarivs avatar 26.2.2009 22:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Rikal jsem si, jestli se MS posledni dobou nemeni k lepsimu.

    Houby z octem. Jsou to porad ty same kurvy.

    IRC is just multiplayer notepad.
    xvasek avatar 27.2.2009 10:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

     Pozitivní je, že a) se k tomu postavili jako chlapi a aspoň žalují osobně, ne přes nějakého usopleného prostředníka, a b) už na začátku vyjmenovali patenty, o které se soudí - ne jako minule, kdy to bylo ve stylu "používáte náš kód, ale který to je vám neřekneme, abyste si to náhodou neopravili".

    Marián Kyral avatar 26.2.2009 22:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    No dle všeho se jedná i o patent na FAT, takže to možná bude dost podstatný soud (pokud k němu dojde).

    26.2.2009 22:15 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Podla komentatorov je omnoho pravdepodobnejsie mimosudne vyrovnanie, ktore chce zrejme Microsoft pomocou zaloby urychlit. S Garminom (najvacsou rybou) sa uz na prislusnych patentovych poplatkoch davnejsie dohodol a TomTom je momentalne v takom svrabe, ze tazko bude mat chut a schopnosti tahat takyto pripad...

    Karry avatar 26.2.2009 22:47 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Já osobně bych měl větší radost kdyby došlo pořádnému zmedializovanému soudnímu procesu (něco jako je tomu v případě TPB) a konečně si lidé na nejvyšších místech uvědomili, že softwarové patenty jsou zhovadilost. Možná by se pak jednou pro vždy označili podobné kraviny jako nepatentovatelné (mluvím o Evropě).
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    26.2.2009 22:53 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Suhlasim. Idealne by bolo, keby ostatne firmy propagujuce a vyuzivajuce open source na cele s IBM boli ochotne tento spor dlho zivit pomocou financnej podpory TomTom-u. Ale to je skor scifi.

    I ked na druhej strane je dost otazne, ci by ten spor TomTom neprehral a neuskodilo by to este viac, lebo vobec by som sa necudoval, keby Linux naozaj tie patenty porusoval - podla toho co som si o nich pozeral, ich porusuje kdekto... som zvedavy, ake stanovisko k tomu zaujmu FSF a vyvojari kernelu.

    Grunt avatar 26.2.2009 23:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Podla komentatorov je omnoho pravdepodobnejsie mimosudne vyrovnanie

    No tak to by byli pěkní blázni, kdyby jim za to dali nějaké peníze. Objevit se mi toto na stole, tak bych jim vybil okna kamenem a pokreslil vrata lihovkou.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.2.2009 23:45 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Hm, nizsie hovoris, ze podla teba ten patent naozaj porusuju (a nielen oni)? Ale tak ci tak im zrejme neostane nic ine len platit. Napadnut a preukazat neplatnost 8 patentov firmou, ktorej akcie klesli za posledny rok zo 60 na 3 eura (!), ledva splaca obrovske dlhy a celi brutalnemu prepadu zaujmu o svoje vyrobky kvoli krize, firme ako Microsoft s hordou pravnikov a hromadou volneho kapitalu (aj ked tiez ich nepopieratelne kriza zasiahla), to nie je velmi realna predstava.

    Grunt avatar 27.2.2009 00:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Doporučuji si u jednotlivých patentů přečíst ty části kde je popsáno co si Microsoft nárokuje. Člověk neví jestli má brečet nebo se popadat smíchy za břicho. Už někdy v historii proběhl soud, ve kterém strana žalující a s držením podobně imbecilních patentů vyhrála? Pokud ne, šel bych jednoznačně do soudního sporu. Pokud by měl soudce alespoň kapku rozumu a nebyl by nijak motivován, tak by musel zakázat celé toto imbecilní právo a patenty zrušit. A vůbec, vždyť posuďte sami.

    Reference: [1],[2],[3],[4],[5],[6],[7],[8]

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Karry avatar 27.2.2009 02:29 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Já brečím nad bezmocností proti takové birokracii. Jak něco takového může někde na světě vůbec existovat?! Evropa by měla vyhlásit obchodní embargo USA :-D

    Když už jsme u toho, všichni se zdravým rozumem, podepište se: StopSoftwarePatents.eu

    I když o účinnosti celkem pochybuju, je potřeba dělat alespoň něco.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    Salamek avatar 1.3.2009 10:42 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    heh , to jsou patenty které amjí být porušované ? lool asi si zajdu patentovat hyperprostorový pohon , až to někdo vyvine tak ho mužu zažalovat že porušuje můj patent :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 1.3.2009 12:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Ono vůbec Microsoft má v držení velice zajímavé patenty.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Salamek avatar 1.3.2009 16:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    no to mě poser ... oni si snad patentovali všechno co má s počítačem společnyho ... kdyby se všude na světě dodržovaly striktně sw patenty tak bybyl veškerý SW o M$ přijde mi to jako by si někdo patentoval "srolování"všech prstů do pěsti kromě prostředníčku a pak každý kdo by někoho tzv. vyfakoval by porušoval jeho patent
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    26.2.2009 22:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Nemá MS patent jen na LFN?
    Grunt avatar 26.2.2009 22:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Nejde o patent na FAT. FAT16 je tam jen jako příklad. Jde o to jejich rozšiřování jmen souborů co technicky zvládly v názvu jen 8 znaků (z.B. PROGRA~1 = Program Files) a souborový systém, který podporuje bytově adresovatelnou a blokově mazatelnou podstatu flash pamětí, mezitím co poskytuje podporu pro souborové systémy nabízející funkcionalitu tradičních souborových systémů. Ale Linuxové jádro zajisté také min. ještě porušuje ten patent počítačového systému pro automobily s otevřenou platformou (ano, čtete dobře).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.2.2009 22:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Kdepak. Četl jsem sice jen netechnický popis patentu, ale tyto patenty určitě Linux porušuje. Spíš jde o to, že neznám systém, který by je neporušoval.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 01:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Njn patentování si LFN byl dobrej tah :-(.
    Grunt avatar 27.2.2009 01:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Patent na LFN mi ze všech z nich přijde ještě jako nejrozumnější. I když LFN asi nevymysleli oni a i přesto, že je to taková prasečina ho alespoň používali ve větší míře jen oni a je ze všech těch osmi patentů nejjednoznačnější. Ovšem ty ostatní jsou holý nesmysl. I kdyby se rozkrájeli a vše předělali, tak minimálně jeden patent Linux porušovat bude tak či tak pokud bude použit v nějakém automobilovém systému a to jen protože je to otevřená platforma (a uzavřený Linux už by asi nebyl Linux):

    A vehicle computer system has a housing sized to be mounted in a vehicle dashboard or other appropriate location. A computer is mounted within the housing and executes an open platform, multi-tasking operating system. The computer runs multiple applications on the operating system, including both vehicle-related applications (e.g., vehicle security application, vehicle diagnostics application, communications application, etc.) and non-vehicle-related applications (e.g., entertainment application, word processing, etc.). The applications may be supplied by the vehicle manufacturer and/or by the vehicle user.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 27.2.2009 06:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Tento patent především neměl být vůbec zaregistrován, protože v době podání přihlášky prokazatelně nešlo o novou věc. Takto se používaly přinejmenším telefony s Javou (která je z pohledu tohoto patentu jednoznačně otevřenou platformou s multitaskingem a umožňuje spouštět různé programy ), ale spíše toho bylo ještě víc.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 27.2.2009 12:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Jde o embeded systémy v automobilech. Viz. patent samotný. (Stačí proletět jen obrázky, v textu není stejně nic moc zajímavého). Ovšem co mě dorazilo úplně:


    TECHNICAL FIELD - BACKROUND

    While these various electronics systems have proven useful to vehicle users, there is a drawback in that the systems are unrelated and incompatibile. Each system employs separate proprietary dedicated processors or ASICs(application specific integration circuits) which execute incompatible proprietary software. If a vehicle owner would like to add a security to his/her vehicle, the owner must purchase an entire security system from one of the vendors and have it customarily installed. There in no way to add security functionality to an existing electronics system, such as the navigation system or the sound system.

    SUMMARY
    This invention concerns a vehicle computer system that is capable of integrating these diverse and separate system as well as offering a general purpose coputing platform that allows for easy expaandability. The vehicle computer system has a housing sized to be mounted in a vehicle dashboard or other convenient location. This system provides an open hardware architecture and supports an open platform operating system. The open platform operating system supports multiple different applications that can be supplied by a software vendor.

    A část ve které popisuje svoje nároky je také zajímavá:

    1. A vehicle computer system comprising:

    a housing of a size suitable to be mounted in a vehicle dashboard;
    a computer mounted within the housing;
    an open platform operating system executing on the computer; and
    multiple vehicle-related applications executing on the operating system to control operation of components in the vehicle.

    No a ostatní patenty jsou úplně na to samé brdo. Sám se v tom požadavku o přezkoumání pyšní tím, že tyto postupy používá v projektu Microsoft Auto, ale buď jsem slepý a nebo tam opravdu není ani jeden technický nákres a ani jeden řádek zdrojového kódu WinCE. V podstatě tak zabránil používání jakéhokoliv otevřeného operačního systému(včetně Linuxu) v automobilovém průmyslu. A to zrovna v době kdy o Linuxu začalo v automobilovém průmyslu uvažovat.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 12:19 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Zaujimave. Zacinam si mysliet, ze v konecnom dosledku mal pc2500 v prvom prispevku pravdu. Jedna sa o FUD , iba na inej urovni ako doteraz.

    Grunt avatar 1.3.2009 13:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    No, FUD…na jednu stranu je pravda, že Microsoft má opravdu v držení tyto patenty. Na druhou zase alespoň já nevím o nějakém mediálně zajímavějším případě kdy by takovýto patentový spor (to s MP3 nepočítám) vyhrál. Proto si myslím, že se Microsoft svých patentů docela bojí. Sice to dává investorům jakousi iluzi, že i kdyby bylo nejhůř, tak se může vrhnout do patentových sporů a vytřískat na tom alespoň nějaké peníze před kompletní potopou, ovšem jak by nějaký patentový spor s takovýmto patenty na kolo dopadl si asi neodhadne někdo ani spekulovat. A kdyby náhodou takovéto spory prohrával, tak by mu to jistě podlomilo kolena a ještě by se mohlo stát, že by se začala o softwarové patenty zajímat i široká veřejnost a to by mohlo vést k jejich zrušení. To by byl asi poslední hřebíček do rakve. Proto si také myslím, že podal Microsoft jen žádost o prozkoumání (aneb víme o vás) a nepustil se přímo do sporu. Patenty mu iluzorně vyhánějí hodnotu. Docela by mě zajímalo jak by takový spor dopadl, no bohužel spor nemůže iniciovat nikdo jiný než samotný Microsoft a ten se do ničeho nepustí pokud nebude mít úplnou jistotu na výhru. A provokovat jej by zase mohlo být docela nebezpečné. Jak jen do toho kopnout aby se lavina sesunula na tu správnou stranu? Aspoň je vidět, že Microsoftu už opravdu teče do bot, když se začíná ohánět patenty. Teď by byl ten správný čas zasadit úder.

     

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 26.2.2009 22:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Co? Cože? To si snad zas dělají srandu:

    • Vehicle Computer System with Open Platform Architecture
    • Method and System For Generating Driving Directions
    • Methods and Arrangements for Interacting with Controllable Objects within a Graphical User Interface Environment Using Various Input Mechanisms
    • Portable Computing Device-integrated Appliance
    • Vehicle Computer System with Wireless Internet Connectivity
    • Common Name Space for Long and Short Filenames
    • Common Name Space for Long and Short Filenames
    • Method and System for File System Management Using a Flash-Erasable, Programmable, Read-only Memory

    Nemá někdo přístup k plnému a hlavně technickému znění těch patentů? Protože zatím si čtu Non-technical Description of Patented Inventions a kroutím hlavou, protože třeba patent o NAND by porušovalo jakékoliv zařízení na které si jen vzpomenu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.2.2009 22:52 Filip Šimek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Nevím, jestli je to plné a technické znění, ale na patft.uspto.gov/ se dají dohledat patenty podle čísel a ten text se zdá být vyčerpávající. Případně je tam dokument oskenovaný i s obrázky ve formátu TIFF.

    Luk avatar 26.2.2009 22:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Nemá někdo přístup k plnému a hlavně technickému znění těch patentů?
    Tady. Například ten první patent konkrétně zde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    stativ avatar 27.2.2009 07:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    http://www.google.com/patents. Jsou tam všechny jmenované.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Grunt avatar 1.3.2009 13:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Všem třema výše patří má díky.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.2.2009 22:38 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Este doplnenie co sa mi do spravicky nezmestilo (a cim som si nebol uplne isty):

    Toto je zda sa historicky prvykrat, ked Microsoft svoje doterajsie reci o tom, ze Linux porusuje jeho IP, konkretizuje a premiena na zalobu. Co je samo osebe dost velka vec, pretoze to pri predpokladanom ustupe TomTomu a mimosudnom vyrovnani o plateni poplatkov za patenty moze viest k averzii firiem voci pouzivaniu Linuxu a open-source vobec.

    Zaujimave takisto je, ze Microsoft sa zda sa pokial sa dalo vyhybal spomenutiu Linuxu alebo open source (ich tlacova sprava ziadne z tychto slov neobsahovala) az neskor dodal, ze vraj jeho zaloba nie je namierena proti open-source ale iba proti porusovaniu jeho IP firmou Tomtom a ze open-source si naopak vraj ceni a respektuje... Co k tomu dodat?

     

    26.2.2009 23:02 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    ted si ale predstav, ze by ty LFN@fat z linux kernelu fakt stahli - vzdyt na tom jede velka cast fotaku, televizi, kamer, ... takovy srumec jaky by nastal jsme zrejme jeste nezazili :)

    jinac LFN@FAT mi z tech patentu prijde jako jediny smysluplny a ktery jim pravem nalezi. ten zbytek mi prijde jako 'patent na internet'

    Jendа avatar 26.2.2009 23:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Proč by to stahovali? Ve většině světa patenty neplatí. Spíš bych to viděl na nějaký non-free patchset :-).
    14.3.2009 20:31 Kertesz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Ale to se mýlíte, pane kolego. Ve většině civilizovaných zemí se patenty respektují, a když nahlídnete do principu ochrany, pochopíte proč.

    msk avatar 16.3.2009 08:58 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Imho myslel sw patenty, ktore naozaj vo vacsine sveta neplatia.
    27.2.2009 10:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Vsechny fotaky, se kterymi jsem se setkal, LFN nepouzivaly a se jmeny se vesly do 8+3 pismen na nazev souboru. LFN je spis dulezite pro MP3 prehravace a podobne udelatory, kde uzivatel sype obsah dovnitr, nez pro fotaky a kamery, kde zarizeni obsah samo vytvari.
    28.2.2009 12:25 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    tak by se přešlo na ext3 nebo něco jiného s tím, že by výrobce dodával vlastní aplikaci, co by s tím dokázala pracovat... Nakonec by se to vždycky nějak vyřešilo.
    Salamek avatar 1.3.2009 10:51 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    tak tak dyt většina lidí co připojuje fotáky k PC s widlema instaluje aplikaci pro ten fotoaparát a přez tu se v něm hrabou a exportujou fotografie (do že je foták připojen jako další disk 99% co má foták k PC naprosto netuší) takže by nebyl vubec problem přejit na ext2/3 stejně by to nikdo z nich nepoznal jen ten zbytek co si to dřív kopíroval přímo
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jardík avatar 26.2.2009 23:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Za to může EU, pořád ho pokutujou a buzerujou, tak to MS potřebuje získat zpět.
    Věřím v jednoho Boha.
    26.2.2009 23:50 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    > Za to může EU, pořád ho pokutujou a buzerujou, tak to MS potřebuje získat zpět.

    ty ses magor...nebo to byla ironie?

    kazdopadne MS (ostatne jako jakakoliv jina firma) by tomtom/kohokoliv zazaloval  nezavisle na tom jak moc je buzerovany vladou (EU/USA/whatever).

    Jardík avatar 26.2.2009 23:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Nesouhlasíte, že ho EU buzeruje? Proto jsem magor? Tohle je prostě můj názor.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.2.2009 01:10 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Jsi. Presne pre ten svoj nazor. To je proste moj nazor.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Jardík avatar 27.2.2009 11:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Já vím, že jsem magor, jen se ptám, proč si to myslíš/víš :-) Mám totiž smíšenou poruchu osobnosti schizoidní a dissociální.
    Věřím v jednoho Boha.
    27.2.2009 14:51 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Ty brďo tak co řešíš v tom svém blogu, že nevíš co dělat po škole? Nech si napsat papíry na hlavu a je to... :)
    27.2.2009 09:46 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    kduz se podivam na zpravicky za posledni dny:
    MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    OSS ve státní správě Nizozemí
    Britská vláda se postaví za open source
    tak me podezreni, ze se MS snazi o odvetu, neprijde prehnane. zvlast kdyz se druhy odkaz tyka moznosti prijit o pekny kseft v holandsku.
    frEon avatar 27.2.2009 23:32 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Tve podezreni bude asi mylne. Myslim, ze takova zaloba se musi precejenom nejakou dobu pripravovat a nejde jen tak lusknout prsty a jit zalovat.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Salamek avatar 1.3.2009 10:55 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    microsoft celou dobu své existenece vymýšlí podělely jak může... myslím že toho v průběhu času vychrlí více , hlavně proti OSS a Linuxu aby udrželi své postavení na trhu
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    27.2.2009 09:15 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Hm, souhlasim, ze EU je banda ku..w, ale tak ma M$ na oplatku zazalovat ty smejdy v komisi, ze mu neco porusuji

    Grunt avatar 1.3.2009 13:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Vlastně si za to ještě můžou sami, že.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 00:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Ale TomTom je holandský, to platí v Holandsku softwarové patenty? Pokud ne, tak stačí, aby pro USA dodával jen 8.3 verze :-D. Jinak jsem myslel, že má Microsoft dohodu s Novellem, která se vztahuje i na jádro :-\.
    27.2.2009 00:39 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Problem bude prave v tom, ze TomTom podobnu dohodu nema :) Microsoft podla vlastneho vyjadrenia open source ocenuje a nechce na neho utocit, pokial mu open-source nenarusuje IP (=pokial mu firma za jeho pouzivanie zaplati). Samozrejme sa zaloba tyka navigacii predavanych a uz predanych v USA...

    Grunt avatar 27.2.2009 01:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    V Holandsku sice ne, ale na základě nějakého Tafiff Actu z 1930 se toto právo vztahuje na zboží importované a následně/a nebo prodávané v USA. Jinak patentové právo sahá mnohem dále než jen na hranice USA. Samotný Microsoft se v této zprávě chlubí tím, že po celém světě vlastní přes 44,000 patentů a z toho přes 23,000 patentů jen v USA. A navíc jak již bylo řečeno, o Linuxu nebo OSS nikde ani zmínka…jdou na to chytře. A pokud něco od včerejška nějak nepokročilo, tak nikdo nikoho nežaluje, jen Microsoft podal na základě informací a domněnky žádost na Mezinárodní obchodní komisi ve spojených státech na prozkoumání importovaných produktů(jsou tam všechny vypsány), zda-li neporušuje právě jejich patenty. Podle mě se Microsoft svých patentů bojí víc než kdo jiný.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 01:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Hmmm takže teď může MS žalovat kohokoliv kdo prodává něco s jádrem linux do USA. To je jak z deště pod okap. Každopádně problém LFN není neřešitelný, je tu ještě starý projekt UMBDOS. Zajímavý by taky bylo kdyby teďka všichni co používaj LFN a nechtějí platit poplatky MS přešli třeba na ext2/3/4...
    27.2.2009 01:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Grunt avatar 27.2.2009 01:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Hmmm takže teď může MS žalovat kohokoliv kdo prodává něco s jádrem linux do USA.

    A nejen to. Ještě mnohem víc. A jen Linuxu se to netýká ani zdaleka.

    Každopádně problém LFN není neřešitelný, je tu ještě starý projekt UMBDOS.

    Nevím jak to funguje, ale oni nemají patentovaný LFN samo o sobě, ale právě ten postup.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 11:08 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    V tom neni problem, LNF je "ugly hack" - cpe dlouha jmena v Unicodu po kouscich do adresarovych polozek. Coz sice umoznuje, aby to stare systemy LNF neznajici videly alespon jako SOUBOR~1, ale jakykoliv low-level nastroj (napr pri defragmentaci) to kompletne zrusi.

    Kdezto UMSDOS je oprotitomu ciste reseni, ktere nijak nemrvi adresarove polozky, protoze uklada dlouha jmena a unixove atributy v samostatych souborech (--linux-.---, v kazdem adresari jeden). Takze se se soubrovym systemem muze delat cokoliv, co tyto soubory nesmaze, jen se musi pri pridani/smazani spustit umssync, ktery synchonizuje stav souboru --linux-.--- vuci skutecnosti.
    Grunt avatar 27.2.2009 12:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Nevím jak to funguje, ale oni nemají patentovaný LFN samo o sobě, ale právě ten postup.

    Tak jsem kecal. Mají tam popsánu i tu strukturu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.2.2009 02:06 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    No bolo to podane na US District Court v Seatle, vsetky media o tom informuju ako o zalobe, ja by som to zalobou tiez nazval, ale je mozne, ze de iure to zaloba nie je, je to naozaj oznacene ako "complaint". Ale to asi nebude to najpodstatnejsie...

    27.2.2009 08:23 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Ze strany výrobců byla obrovská chyba, že začali používat FAT v různých zařízeních. Pěkně si tím nadělali do vlastního hnízda. Buď musí plati MS nebo jim hrozí žaloby + technické problémy, jako přechod na větší kapacity, spousta různých verzí FAT atd.

    Chápu, že to udělali kvůli kompatibilitě s Windows. Ale v době, kdy tato zařízení začala vznikat se steně používaly Win9x, do kterých se musely dohrávat ovladače. Tak se mohla dohrávat i podpora pro nějaký další FS a MS by se nakonec musel přizpůsobit. Teď už cesta zpátky není. Jen čekat až patenty vyprší.

    27.2.2009 09:28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    No ona jiná volba z důvodu kompatibility s MS Windows nebyla. Nebo je nějaký souborový systém, který je bez patentů a jede pod MS Windows bez instalace nějakých ovladačů?

    27.2.2009 11:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    UDF ?
    27.2.2009 15:24 Petr Pluháček | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Také to nechápu. Přitom existují otevřené varianty dokonce optimalizované pro flash paměti. Bonusem pak mohlo být navýšení užitné hodnoty drobným podílem na vývoji těchto file systémů....

    Zvlaštní je právě to, že výrobce raději zaplatí pár centů MS a to v době, kdy každý učetřený cent znamená konkureční výhodu. A místo aby si všichni vzali ponaučení z patentové pasti, suverénně přejdou z FAT32 na ExFat

    O uživatele Windows strach nemám. Instalace externích ovládačů na cokoli patří ke koloritu Windows a MS by musel podporu otevřeného formátu později zahrnout tak jako tak.

    Luk avatar 27.2.2009 15:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    O uživatele Windows strach nemám. Instalace externích ovládačů na cokoli patří ke koloritu Windows a MS by musel podporu otevřeného formátu později zahrnout tak jako tak.
    Především se v době, kdy zařízení tohoto typu masověji začínala, používal systém Win98, kde každé USB Storage zařízení mělo vlastní ovladač. Proto se tehdy dalo přiinstalovat současně i ovladač filesystému. Dnes (resp. po vydání WinXP) už je to výrazně větší problém, protože jsou lidé zvyklí připojit zařízení a okamžitě pracovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 1.3.2009 13:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Také to nechápu.

    Já zase nechápu, kde furt všichni berete ten FAT. Microsoft o svůj patent na FAT dávno přišel. V tomto případě nejde vůbec o FAT. A Linux bude vždy porušovat patenty Microsoftu i kdyby nechtěl, protože Microsoft má pár patentů různě použitého otevřeného operačního systému a Linux nebo GNU/Linux nemůže být uzavřený už z principu.

    Přitom existují otevřené varianty dokonce optimalizované pro flash paměti.

    Jedním z porušovaných patentů v tomto případě je právě obecný souborový systém pro EProm paměti, takže by si tím moc asi nepomohli.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.3.2009 16:27 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Já zase nechápu, kde furt všichni berete ten FAT. Microsoft o svůj patent na FAT dávno přišel.
    Podla wikipedie mu boli naroky znovu uznane 10.1.2006. Okrem toho, v tom clanku pisu konkretne o patente, ktory MS momentalne vymaha ;-)
    27.2.2009 20:46 cvbc b
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Problem je v tom, ze microsoft zacal vyzadovat poplatky az po tom, co to vsichni zacali pouzivat, takze v dobe kdy se s tim zacalo to nebyl zadny problem, microsoft se chova jako mafie

    2.3.2009 11:51 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    S tím ale mohli počítat, tak se nechová jen MS. Jiných podobných příkladů, kdy se některý držitel patentu tvářil, že to ostatní mohou používat grátis a až se to rozšířilo, začal požadovat poplatky by se našla celář řada. Stačí si jen vzpomenout, jaké byly problémy okolo formátu GIF.

    msk avatar 27.2.2009 09:02 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Na to dokazem napisat jedinu reakciu - FUCK USA!
    27.2.2009 11:05 Filip Dominec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Nebylo by dobré tento server přejmenovat na abcantiamerikanismu.cz?

    Jak to tady v poslední době sleduji, obsahově to k tomu směřuje. Aspoň by lidi, kteří se chtějí dočíst něco o počítačích a ne o politice v hospodském stylu, věděli na čem jsou a chodili jinam.

    Karry avatar 27.2.2009 11:47 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Takhle to bohužel dopadá, když se zákonodárci motají do programování a internetu... Co bys pak čekal? Kdybych programoval nějaký systém který bude distribuovaný v USA, tak místo skutečné práce musím řešit jaké patenty můj kód porušuje! Nejhorší je že Evropa se může zvrhnout v podobný bordel.

    Se pak divíš že na tomto serveru jsou lidé nespokojení?
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    Salamek avatar 1.3.2009 11:05 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    ty patenty by se měly zrušit uplně , jsou to ve většině naprosté kraviny které hrají do karet jen M$ a slouží k poškozování všech odvětví IT ktré se M$ znelíbí
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 1.3.2009 13:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    K tomu by bylo potřeba prvně nějaký mediálně zvýrazněný zajímavý patentový spor a schválně…kdo se do něčeho takového pustí dobrovolně?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Salamek avatar 1.3.2009 17:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru
    Spor s M$ který by si pro případnou výhru a "prokázání své pravdy" uplatil každého kdo by mohl do toho sporu zasahovat , vilka sem , par milionku tam a pozice M$ sw patentů je uchráněna do takového sporu bych se pustil jedině kdybych měl 100% jistotu že nikdo z lidí co budou spor posuzovat není úplatný ani hrabivý a všichni mají jeden postatný orgán :MOZEK. Dále abi byli dostatečně znalí v této oblasti aby mohli korektně posoudit daný stav
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    2.3.2009 10:23 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft žaluje TomTom kvôli linuxovému jadru

    Čiže asi nikdy :-D

    Have you tried turning it off and on again?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.