abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | IT novinky

    Sam Bankman-Fried, zakladatel zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX, byl dnes odsouzen k 25 letům vězení [Yahoo Finance].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:33 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (14%)
     (9%)
     (24%)
    Celkem 383 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 17:31
    Rozcestník

    NanoPi

    Po Raspberry Pi, Banana Pi, Orange Pi, Lemon Pi nebo OpenPi byl představen další jednodeskový minipočítač s Pi v názvu. Jedná se o NanoPi v ceně 16 dolarů o velikosti 75x30 mm s procesorem ARM o frekvenci 400 MHz, 64 MB paměti, Wi-Fi, Bluetooth a GPIO kompatibilním s Raspberry Pi. Podrobnosti na stránkách NanoPi.

    3.8.2015 16:00 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.8.2015 17:32 Komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    RAM 64MB ??? Preco do kelu ???
    Václav 3.8.2015 19:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Těžko říct, ale na automatizaci to stačí.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 3.8.2015 20:03 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    No v každom prípade tá podpora Qt pri 64MB RAM vyznie tak trochu ehm (nie že by sa to nedalo).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 3.8.2015 20:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Proč by to bylo ehm? Qt neznamená jen grafické knihovny.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.8.2015 20:37 Komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    na automatizacie sa pouziva nezriedka java... takze tak...
    kyknos avatar 3.8.2015 23:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    To je chyba a problem těch javistu :)

    Java by měla umřít.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.8.2015 23:54 Hanav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    mrtvej kyknoš-dobrej kyknoš
    vlk avatar 3.8.2015 21:33 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    na automatizaci pouzivam dosky od acmesystems, napriklad <a href=http://www.acmesystems.it/arietta">arietta</a>

    You don't exist, Go away !
    Jendа avatar 3.8.2015 21:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Přijde mi to hardwarově horší než Raspberry (až na ADC) a stojí to zhruba stejně…
    vlk avatar 3.8.2015 21:59 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    je to hardwareovo horsie, na multimedia nic moc, skor fakt len na automatizaciu. ale mas tam 100% zdokumentovany procesor, kompletne schemy, .... to na maline nenajdes.

    You don't exist, Go away !
    Jendа avatar 4.8.2015 17:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Schéma.

    Ta dokumentace procesoru vypadá oproti RPi jak?
    Malé upřesnění - takhle hezky zdokumentovaná je jenom první generace Raspberry Pi. Pro novější modely (B+, A+ a Rpi 2) schémata nejsou a zřejmě ani nebudou. K dispozici je pouze jakési zredukované schéma.
    Václav 4.8.2015 17:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Na stranu druhou, v kompletu s displayem je to mnohem menší a žere to míň :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 3.8.2015 21:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    To ovšem vypadá hodně pěkně. Díky :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.8.2015 15:16 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    s Arii G25 mam velmi spatne zkusenosti. Jednu desku se mi podarilo rozbehnout a bezela asi pul roku a vsechno bylo ruzovy. Pak jsem si ale objednal dalsi a zacal se v tom vrtat vic a pak uz se mi nepodarilo zadnou spolehlive rozchodit, dokonce ani tu puvodni. Proste to nechce nabootovat. Nevim, asi je to moc zavisle na tom, jak si udelate tu nosnou desku.
    randy avatar 4.8.2015 15:34 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    hmm..to by sa mi hodilo do zbierky :)
    R>
    xkucf03 avatar 4.8.2015 01:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    To můžu vzít nějaký vysloužilý modem/router…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    vlk avatar 4.8.2015 05:50 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    vo vyslouzilom routri mas vacsinou 32MB RAM, 8MB FLASH, che vela bastlit aby si tam dostal nejake nejake GPIO, UART ci I2C a dal tam dal nejaky vacsi storage, malokedy USB, minimum dokumentacie k CPU, zere jak krava, velke jak.....

    ja viem, cest vynimkam

    You don't exist, Go away !
    xkucf03 avatar 4.8.2015 07:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    S tou velikostí máš pravdu, ale jinak: GPIO se používá na LEDky a UART tam většinou je. USB může být podporované čipem, ale nemusí být vyvedené na konektor – dá se připájet.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.8.2015 11:44 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Takze kdyz budes vyrabet malou serii prototypu treba 20ti zarizeni, kde pocitas s tim, ze se jich muze v budoucnu vyrobit treba 100, tak budes objizdet bazary a hledat na aukru stare routery xxx? Napises program a udelas si to cele na routeru, ktereho sezenes 15 kusu, co reknes zakaznikovi? Moment, musim sehnat jeste 5 kusu, nebo mi dejte tyden, nez to rozchodim i pro router yyy?

    Bastleni a maloseriovka neni vzdycky o tom, ze si chci ubastlit jeden kus nekam do supliku, casto se delaji veci, kde se hledi na cenu a jeste se nevi, kolik se toho ve finale proda, takze to nejde stavet na deskach za 2000,-/ks, ale je vhodne, aby ve chvili, kdy to potrebuju vyrobit, byly desky dostupne, za rozumnou cenu. U takovychto projektu se da predpokladat, ze modulky budou v prodeji jeste za rok a ze jejich cena bude spise klesat. Takze tady bych videl cilovku. Pokud si chces postavit linuxovy blikac, nebo nejaky ethernetovy kodovy zamek, smele kuchni nejaky router, taky doma jeden takovy TPlink mam, na hrani je to fajn, ale na seriozni vec bych to proste nepouzil :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Václav 4.8.2015 12:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Taky když chceš aby to nějak rozumně vypadalo… To NanoPi, Chip i Ariettu půjde díky velikosti celkem snadno zabudovat skoro kamkoliv… O čemž u desky z routeru celkem pochybuji. A přihodit k tomu záložní akumulátor bude u těch mini desek asi taky snazší :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.8.2015 17:29 Tany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Tak jako sorry, ale na vážně míněnou produkci se tyto rychlokvašky moc nehodí, protože nevíš, jestli ten výrobce bude ještě za rok existovat.

    Ať si každý nadává na rpi (oprávněně), ale pravděpodobnost, že se bude prodávat za pět let, i když asi už jiná verze, je řádově vyšší, než tento výrobek.

    Tohle je prostě na bastlení, upřímně na luxusní bastlení, popřípadě prototypování výroby.

    Při dnešní ceně výroby PCB, kdy do Číny pošleš něco v gerberu, zaplatíš do 100 dolarů za přípravu, tak není problém si udělat modifikaci nějakého open řešení, i kdyby jsi jen měl ve výsledku "slepit" i/o piny např arduina a nějakého senzoru do jedné desky.

    vlk avatar 4.8.2015 20:47 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    napriklad arietta: Availability: > 5 years

    navyse su tam schemy, takze ked budes niekde tuto dosku pouzivat a zacnes masovu produkciu, tak si mozes naroutovat cele zapojenie na svoju vlastnu dosku a za cenu vyroby v cine ale musis pocitat s tym, ze tento modul ma minimalne 8 vrstiev oproti doske ktoru budes mat vedla toho kde budu stacit vrstvy 2
    opakujem sa, no fakt dam prednost cipu, ktory ma bez ziadny NDA zverejnene vsetko info o MCU. schvalne kolko vyrobcov sa s tym moze pochvalit?
    You don't exist, Go away !
    xkucf03 avatar 4.8.2015 21:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    Souhlasím – takhle jsem to myslel – hodně lidí si totiž koupí novou desku (taky si kupuji kde co), i když by stačilo zrecyklovat to, co už doma mají a válí se jim to někde ve skříni.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.8.2015 08:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    To ked mas stastie... Mam nejake kramy, co maju 16-bitovy x86, 1MB flash, 4MB RAM.
    Jendа avatar 3.8.2015 20:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    3.8.2015 23:52 Hanav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    preco nie do prdele ?
    4.8.2015 08:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Do prdele je to dobre!
    3.8.2015 19:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Konektivita mizerna (ziadny ethernet, USB len 1.1) a teda aj pouzitelnost.

    A obligatna otazka: su vsetky potrebne drivery open-source?
    3.8.2015 20:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Ma to wifi a usb, to bohate staci. Je jasne, ze tady to si neklade za cil, stat se multimedialnim centrem, ale ja to vitam, protoze dlouho chybela deska, ktera tlacila na cenu a rozmery. Ano, daly se kuchnout ruzne micro routery a dokazalo to skoro to same, ale tohle je proste tovarni reseni a urcite to udela nejen bastlirum radost. Jsou projekty, kde se kazda desetikoruna a centimetr pocita - kdyz se toho dela hodne.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Václav 3.8.2015 21:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Je otázka jak se to popere s Chipem, ale deska je to hezká :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 3.8.2015 21:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    A Chip není vaporware?
    Václav 3.8.2015 21:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Zatím to tak nevypadá. Nebo mi něco uniklo?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 3.8.2015 21:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Šly kolem zvěsti… A taky že k tomu bude absurdně drahé poštovné a po skončení kampaně to bude za absurdně vysokou cenu.
    3.8.2015 21:29 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    3.8.2015 23:10 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    V popisu mají u micro USB tento popis:
    One Micro USB Device 2.0, Support power in and data transmissio (Can Be use as serial and Ethernet)
    Sice z toho nejsem moc moudrý, ale pokud to chápu dobře, tak ono micro USB nejspíš podporuje OTG režim a může tudíž fungovat jako serial nebo ethernet gadget, případně serial+ethernet combo (CDC Composite - CDC Ethernet + ACM), takže by mělo stačit píchnout do toho microUSB kabel a připojit se přes SSH nebo sériovou konzolu.
    3.8.2015 23:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Na konzolu ale nikto nepotrebuje USB 2.0, u inych zariadeni (routerov a napr. aj HDD Seagate) na to stacia 3 droty.
    Jendа avatar 4.8.2015 17:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Jemu asi nejde o konzoli ale že to chce někam strčit do sítě a připojit k tomu nějaké USB zařízení.

    USB 1.1 mi nepřijde tak strašné, ten procesor stejně o moc víc nezvládne :-)
    3.8.2015 21:20 Andel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    A zase v zaklade bez krabicky nejakej odolnej.... :-(
    3.8.2015 21:31 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    ani k tomu nedavaj smartphone s neomezenym datovym tarifem na ovladani po internetu... no to jsou ale hovada... ;)
    4.8.2015 11:42 pavels
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Mám doma rack 19'' a v něm dual-core server formátu mini-ITX, který běží 24/7, žere 30W a má běžnou konektorou výbavu (RJ-45, HDMI, USB, optical atd..). K tomu tam je UPS, gigabit switch, 12V passive-POE panel pro napájení vydálených zařízení po LANce.

    Proč bych si měl k automatizaci pořizovat takovouto omezenou hračičku, která nemá konektory, nemá výkon a nemá paměť?
    4.8.2015 12:35 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Ty očividně ne. Ale jsou situace, kdy není k dispozici rack 19" a v něm dual core server. Kdy stačí poskytovaný výkon a je potřeba minimální cena, rozměry, spotřeba... Taky to nebude řešit automatizaci celého domu, ale zřejmě to bude zabudované v nějakém chytřejším zařízení.

    Vše z toho bylo samozřejmě úplně jasné...
    4.8.2015 13:46 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Proč bych si měl k automatizaci pořizovat takovouto omezenou hračičku, která nemá konektory, nemá výkon a nemá paměť?
    V blizkem zemedelskem druzstvu maji traktor. Johndeere. K nemu ma vlecku, pluh a dalsi prislusenstvi. Kdyz jedou orat pole, je krasa sledovat, jak si to s temi hektary poradi. Maji na to uver, par milionu, ale vzhledem k tomu, jakou obdelavaji plochu, je to sranda. No a ja mam zahradku. Za barakem. Asi 3x3 metry. Chtel bych prokyprit pudu a nasadit jahody. Proc bych si mel kupovat motyku, kdyz si muzu na hypoteku poridit traktor s pluhem :-)

    To jako vazne nedokazes pochopit, ze kdyz se to nehodi tobe, existuji stovky tisic lidi, kteri prave na neco takoveho cekali a kterym je tvuj 19" rack uplne u (_!_) ?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Václav 4.8.2015 13:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Už vidím jak to cpe do meteostanice, řídí tím topení v baráku, nebo ten rack připojuje jako řídící jednotku ke kvadrokoptéře :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    4.8.2015 18:06 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    ja bych ten rack povesil na strom v lese :) dieaselagregat nebude srnky rusit :)
    Václav 4.8.2015 18:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Udělat z toho fotopast? Super nápad :D Kam se hrabou nějaké armové desky. Těch fotek co se vejde na diskové pole…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.8.2015 00:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Udělat z toho fotopast? Super nápad
    Jakože to bude na ty srnky padat ze stromu? :-D
    5.8.2015 13:57 Valoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Jen pro priklad, jak lze nanoPi vyuzit:

    Provozuji malou FVE na skladove hale. Data se z ni daji tahat jen pres Bluetooth. Takze abych tam nemusel chodit kazdych par dni s notebookem, rad vyuziju nanoPi, ktere se kazdych 5 minut pres BT pripoji, stahne data a pres Wifi je uploadne na server. A svoji spotrebou pritom nesezere vsechnu elektrinu, kterou vyrobim.

    Nepotrebuji disk, displej, LAN, USB, HW akceleraci cehokoli, mys ani klavesnici, potrebuji jen vytahnout data a poslat dal. Takze i Raspberry Pi je na to zbytecne slozite (ma v zakladu nepotrebne a naopak nema potrebne Wifi+BT).

    A kdybych mel dat 2000 Kč za minipc a 1000 Kč rocne navic za elektrinu, tak to si tam radeji obcas dojdu tech 50m pesky. Dosud existujici reseni tedy jsou funkcni, ale jednoduse "nestoji za to".
    Václav 4.8.2015 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Díky za informaci. A proč to sem píšeš? Kdybych měl psát ke všemu co nepotřebuju proč to nepotřebuju, asi bych neměl čas na nic jiného.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 4.8.2015 17:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Proč bych si měl k automatizaci pořizovat takovouto omezenou hračičku, která nemá konektory, nemá výkon a nemá paměť?
    Protože ne každý má doma rack 19'' a v něm [kráceno]. Nebo ho i má, ale to zařízení, které potřebuje ovládat, je na druhé straně domu, o patro níž, na střeše nebo přes zahradu (reálné příklady které jsem potkal) a to zařízení má sběrnici která prostě tak daleko nedosáhne nebo by jich musel několik nějak multiplexovat po 4žilovém ethernetovém kabelu.
    Jendа avatar 4.8.2015 17:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Zapomněl jsem vlastně na ten největší projekt na kterém dělám, kde jsou takové krabičky rozeseté po celém středočeském kraji a sbírají data. Pokud tě napadá jak to zařídit s tím rackem, sem s tím, strašně moc ušetříme!
    xkucf03 avatar 4.8.2015 22:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Zapomněl jsem vlastně na ten největší projekt na kterém dělám, kde jsou takové krabičky rozeseté po celém středočeském kraji a sbírají data
    NSA Litoměřice? :o
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 5.8.2015 02:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Ne, sledování pacientů. Z NSA Litoměřice to má asi jenom to že GPG klíč na podepisování updatů firmware je Tonda Blaník <blanik@nsalitomerice.cz>.
    Jendа avatar 5.8.2015 02:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    xkucf03 avatar 4.8.2015 22:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    Nevím, jestli konkrétně tuhle, ale obecně mají malá zařízení výhodu v tom, že ti na pár 18650 článků poběží dost dlouho a můžou plnit funkci (třeba hlídat čidla, zaznamenávat data, posílat zprávy…). Kdežto ten server ti po půlhodině na UPSce lehne. Leda tam připojit ještě diesel :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.8.2015 16:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Není to tak dlouho, co jsem měl doma server Pentium I s 64 MB RAM, který zastával všechno od routeru pro mě a sousedy, až po storage, mailserver, webserver a bůhví co ještě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.8.2015 18:25 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    To byly casy... elektromer se protacel, procesor pracoval na 90% a clovek mel radost, jak mu ta strojovna slape. Dneska to same udela kdejaky router, nebo deska podobna tehle a uplne se vytratilo to kouzlo, pac uz se nikomu nevyplati se s tim bastlit. A tak si kupujeme krabicky, o kterych nevime, co v nich je a mame radost, ze muzeme misto uceni se a bastleni na netu klikat like a buy :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    4.8.2015 20:24 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Možná píšete o sobě, ale já to tak tedy opravdu nedělám. A za domácí úkol si zjistěte, jak moc se elektroměr protáčel při odběru PC s Pentiem I a kvalitním zdrojem.
    pavlix avatar 4.8.2015 22:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    elektromer se protacel
    35W, tedy tou dobou podstatně méně než osvětlení malé místnosti.
    procesor pracoval na 90%
    Nikoli, procesor se 99% času flákal.
    Dneska to same udela kdejaky router.
    Pokud na něm běží alespoň standardní Debian, můžeme se bavit o srovnatelném užití.
    pac uz se nikomu nevyplati se s tim bastlit
    Nevím, o jakém bastlení je tu řeč.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2015 00:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Nikoli, procesor se 99% času flákal.
    I kompilující gentoo? ;-)
    Jendа avatar 5.8.2015 02:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    To je ta třída počítačů kde než dokompiluješ updaty tak už zastaraly? (mně se tohle stalo při dist-upgrade Debianu na netbooku s Atomem a příšerně pomalým rotačním diskem - nainstaloval jsem (binární, pochopitelně) update a už tam byl další :))
    pavlix avatar 5.8.2015 10:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Je a není, záleží, co tam máš za software. Tady nebyly žádné desktopové aplikace a byly tam jenom balíky, které byly potřeba pro obstarání těch pár služeb. Nic tak divokého.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 5.8.2015 22:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi

    Taky jsem nedávno koukal, jak může být do-release-upgrade rychlá záležitost, když je to server, kde je nainstalováno jen pár služeb :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 5.8.2015 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Jednu dobu jsem na tom Gentoo provozoval a aktualizace zabraly vcelku zanedbatelný čas ve vztahu k nonstop provozu. Při provozu Gentoo nějaké procento nebo dvě z těch 99% uber.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2015 15:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Jasný, já jenom, že jsem na přetaktovaným duronu kompiloval gcc asi 6-8 hodin.
    pavlix avatar 5.8.2015 15:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Za dobu provozu jsem neměl zádadní důvod provádět aktualizaci náročnější než pár hodin na tom pentiu. Akorát prvotní instalaci jsem prováděl s diskem přeneseným do výkonnějšího stroje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.8.2015 17:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Akorát prvotní instalaci jsem prováděl s diskem přeneseným do výkonnějšího stroje.
    Njn ale to je cheating :-D. Na druhou stranu máš pravdu, že dávat 24h bleeding edge gentoo na router je overkill.
    pavlix avatar 6.8.2015 11:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Tak bavili jsme se o provozu, co je komu do toho, jak dělám instalaci a občasnou údržbu, v mém případě natolik občasnou, že k ní za dobu provozu stroje nedošlo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 5.8.2015 22:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    A co distcc?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 6.8.2015 11:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    V podstatě k ničemu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.8.2015 20:21 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Přesně to samé, nebo s mírnými rozdíly, běželo až do konce roku 2010 u mě doma. Jako OS tam byl CentOS 3. Když se nad tím zamyslím, dělalo to přesně to co mělo a nahradil jsem to jiným strojem s Atomem jen proto, že jsem chtěl provozovat víc virtuálních strojů. Taky spamassassin to občas dost přetěžoval, ale pořád to ta značková mašinka zvládala(vše kromě disků bylo Intel, Made in Ireland, rok výroby 1994).
    5.8.2015 08:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NanoPi
    Mam to dodnes, akurat tam je len 32 MB RAM (to uz zacina byt malo na Debian) a 1 GB disk. Sluzi to ako router (povodne 3 sietovky, teraz uz len 2), print server (2 tlaciarne), skenovaci server. Bolo tam aj ulozisko (2 disky v RAID 1), ale to som zrusil.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.