abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    Carla Schroderová rozebírá koncept sémantického desktopu. Základní myšlenkou je umožnit počítači usuzovat takovým způsobem, jaký lidé běžně používají, tedy prostřednictvím sítě asociací. Aplikace na různé typy souborů v počítači pak nabízí široké možnosti přidávání významu do toho, co počítač dělá.

    29.10.2011 11:59 | Nicky726 | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.10.2011 12:17 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Článok o koncepte je to síce pekný, ale skôr by sa hodil článok o tom, ako sa to dá využiť práve teraz, aké sú dostupné nástroje...
    29.10.2011 14:27 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    +1

    Dodneska nevim k cemu mi Nepomuk je v praxi. Teorii tomu rozumim, ale nevidim vysledky a ani vlastne nevim jestli je vubec mam jako uzivatel videt.
    Grunt avatar 29.10.2011 14:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Já bych to otázku mírně parafrázoval: Nepomuk? A to se maže na chleba? Nějak jim tam chybí sekce screenshots.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.10.2011 12:34 Nepomuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Start Nepomuk=false
    29.10.2011 12:45 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Some examples of this are the URL of a downloaded file, the email that an attachment came from, the original source of a copied file, ...
    Tím se toho skutečně dost zjednoduší: nemusejí vám ani dostávat na počítač backdoor, stačí po zabavení projít metadata, protože všechno bude krásně zalogované.
    29.10.2011 12:54 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Nešifruješ?
    29.10.2011 13:10 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Na dešifrování gumovou hadicí stejně nefunguje.
    29.10.2011 13:11 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Pak je to už ale stejně fuk.
    29.10.2011 13:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Přijde mi, že Nepomuk je takový pokus o upgrade auta, aby za vás dojelo nakoupit potraviny, zalejt kytky na chatu, uklidilo a zorganizovalo garáž, zametlo dvorek a po návratu domů vám udělalo kafe.
    A příležitostně, po dostatečné konfiguraci a přesvědčování, se s ním dá i někam dojet.

    Zajímavost: Dle wiki stál projekt Nepomuk 17 M€. Z toho 11.5 M€ dodala EU.
    29.10.2011 13:09 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    To samé můžeš prohlásit o GUI. Nejde o nic jiného než nějakou intuitivnější abstrakci pro člověka, který myslí jinak, než jak pracuje stroj. Je jako když musíš v knihovně hledat knížku po policích a listovat v ní... nebo u té knihovny máš knihovnici, která to najde za tebe.
    29.10.2011 13:12 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Jenže pokud mi ta knihovna říká pane, nepotřebuji zaměstnávat knihovnici, neboť si pamatuji systém uložení knih.
    29.10.2011 14:07 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Buď máš malou knihovnu, nebo jsi übermensch.
    Bedňa avatar 30.10.2011 13:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    übermensch, pekné slovo, čo to je? :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    30.10.2011 17:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Bedňa avatar 30.10.2011 17:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Dík že si to tam napísal za mňa, páč nemám čas :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    31.10.2011 07:40 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Proč vy si ty penisy pořád přeměřujete? Co by na to řekl mistr Freud?
    29.10.2011 19:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    No jo no, to je pravda. Na druhou stranu ono je GUI a GUI, že... ehmehm MS Bob ehmehm :-D

    Ono jako čistě idealisticky semantic desktop není tak špatnej nápad (až na nějaké drobnosti), ale ta realizace... U GUI se taky muselo za ta léta přijít na nějakou rozumnou realizaci, což koneckonců dodnes není uspokojivě vyřešeno.

    29.10.2011 20:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Podle některých je to GUI od Xeroxu nejlepší.
    Grunt avatar 29.10.2011 14:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Zajímavost: Dle wiki stál projekt Nepomuk 17 M€. Z toho 11.5 M€ dodala EU.
    Tak nic moc, ale furt lepší než když se ty evropské prachy rvou do Surveillance technology, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2011 11:14 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    A toto není surveillance technology? Nepomuk + cloud storage = slintající sledovači.
    30.10.2011 17:55 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    KDE vyvíjí ownCloud.
    31.10.2011 09:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Zajímavost: Dle wiki stál projekt Nepomuk 17 M€. Z toho 11.5 M€ dodala EU.
    Zajímavost2: informace na wiki jsou poměrně zavádějící. NEPOMUK byl primárně vědecký a výzkumný projekt, který vytvořil architekturu* a referenční implementaci sémantického systému v Javě. Netuším, kolik peněz šlo do KDE implementace, nicméně rozhodně nešlo o 17ME, spíše o drobné z hlediska záběru projektu.

    * proto je to taky tak zatraceně složité™
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Rezza avatar 31.10.2011 09:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Proto je sranda, ze jediny "pouzitelny" vysledek maji v KDE :)
    31.10.2011 10:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Jj, vím, přijde mi to ale hodně tak jako tak...
    29.10.2011 22:56 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    Jediné, co by mě zajímalo, je možnost vypnutí a odinstalace tohoto nesmyslu a jeho oddělení od KDE. Nefunguje to, ještě nikdy to nefungovalo, v dohledné době to fungovat nebude a i kdyby, nechci to. Je mi to totiž nanic. Zabírá to paměť, produkuje to nesmyslné chybové hlášky, pokusy o vypnutí jsou marné a co je nejhorší, spouští to na pozadí nějakou pseudodatabázi jménem MySQL. Nepomuk je černá skvrna na KDE, kterou by bylo vhodné konečně nějak odstranit.

    29.10.2011 23:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    MySQL nepoužívá Nepomuk ale Akonadi. Což je horší, protože Nepomuk a Strigi se dají vypnout celkem snadno, ale na Akonadi bohužel závisí spousta aplikací (a stále jich přibývá).
    30.10.2011 00:21 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    hmmm , Akonadi ma ale uz delsi dobu jako standardni backend Virtuoso ....

    USE="-gnome -kde";turris
    Rezza avatar 30.10.2011 10:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Nema, muze mit mysql, sqlite a nejaka podpora postgress...
    moo avatar 30.10.2011 01:35 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    u mna su to len tie kdepim hluposti, ktore nastastie nepotrebujem -- preto nebezi ani akonadi. ale vypnut ho bola fuska
    End the FED!
    30.10.2011 01:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Z toho, co (aspoň občas) používám, je to kmail, korganizer a teď už dokonce i konversation. A to je dost nepříjemné.
    stativ avatar 30.10.2011 10:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    a teď už dokonce i konversation. A to je dost nepříjemné.
    To je nepříjemné, protože konversation chtějí co vyhodit a nahradit kde-telepathy.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    31.10.2011 09:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Z toho, co (aspoň občas) používám, je to kmail, korganizer a teď už dokonce i konversation. A to je dost nepříjemné.
    S Konversation jsem měl poměrně špatné zkušenosti (obvykle typu Konversation se zbláznilo a začalo spotřebovávat 100% času CPU) a s odchodem z KDE se stal prakticky nepoužitelným. Jako náhradu můžu doporučit Quassel - je napsaný v Qt, ale nabízí integraci s KDE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.10.2011 01:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    31.10.2011 13:34 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    Tak jsem to (ošklivě) vyřešil:

    # chmod ugo= /usr/bin/mysqld

    Ještě jsem pro jistotu zakázal spouštění nějakých indexovacích služeb Nepomuku v tom správci spuštění/služeb, který je v systemsettings. Chybovou hlášku ani spuštěný MySQL jsem od té doby zatím neviděl. (Bohužel musím nechat MySQL nainstalované, protože Amarok ho používá nějakým embedded způsobem a bez něj křičí.)

    31.10.2011 14:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    To nemusíš, stačí odinstalovat akonadi.
    Bedňa avatar 31.10.2011 20:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Pán Krályk, vy žijete v elektronickej izolácií? :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    31.10.2011 20:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Ne, já jsem jen hroznej zevl + teďka nějak nestíhám nic kromě psaní konetářů na ábíčko :-D

    Napíšu ti kontakty na ten mail, co jsi mi poslal...
    Bedňa avatar 31.10.2011 21:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Dík, mám to :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    30.10.2011 10:35 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    +1 Také bych se rád dověděl, dá-li se toho zbavit jinak, než přechodem na jiné prostředím (já si zvolil LXDE). Mě dorazil přechod na nový Kmail - zkolabovalo to na importu starých zpráv. Díky tomu mě příjemně překvapil Thunderbird (např. rychlost vyhledávání, funkční digitální podpis, lepší práce s IMAP..). Jj, Akonadi rozšiřuje obzory.. :D
    31.10.2011 13:45 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    Já jsem KMail nikdy nepoužíval, protože nikdy nefungoval. Funkční klient == takový, který bez problémů naimportuje certifikáty autorit, na jejich základě pak osobní certifikáty a pomocí nich pak bez problémů podepisuje, ověřuje, šifruje i dešifruje zprávy. KMail nic z toho nesplňuje, protože je už léta totálně zabugovaný a pokus zprovoznit tam asymetrickou kryptografii je k vzteku. Naposledy to fungovalo (s občasným odletem) v KDE 3.5 v roce 2008. Pak už ne.

    Pro mě je KDE především skvělý okenní manažer s možnostmi nastavení, jaké žádné jiné prostředí nemá (například umí dát určité okno automaticky na všechny plochy, vynechat ho z panelu úloh i z přepínače ploch, odděleně pro něj nastavit efekty a seskupovat ho automaticky s dalšími okny — a skvělé nastavení pro IM klienty je na světě). Nic jiného než okenního manažera a Plasmu s několika panely a widgety od KDE nečekám. Vůbec se nesnažím používat aplikace patřící do KDE na všechno. Jako browser mám odjakživa Firefox, na mail mám Thunderbird, kódím často v Eclipse a KOffice raději ani neinstaluji, protože podle mě stojí za houby. Díky QtCurve vypadají Gtk aplikace stejně jako Qt, tedy k světu, a nevidím problém v kombinaci Gtk aplikací s KDE. (RAM už má člověk v dnešní době dost i pro dva toolkity...)

    31.10.2011 14:18 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Úplně stejně bych používal KDE já. Další technologie by měly být jako vypnutelný addon. Je pravda, že z čistě linuxových GUI aplikací, které používám, pocházejí skoro všechny z KDE (digikam, K3b, k9copy). Ostatní je multiplatformní klasiku (FF, TB, LOffice, atd.). A provozuji je na použitelném gnome 2 :)
    1.11.2011 17:07 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu

    Pro mě je KDE především skvělý okenní manažer s možnostmi nastavení, jaké žádné jiné prostředí nemá (například umí dát určité okno automaticky na všechny plochy, vynechat ho z panelu úloh i z přepínače ploch, odděleně pro něj nastavit efekty a seskupovat ho automaticky s dalšími okny —

    Tak konkretne toto vse pouzivam pod LXDE@Openbox, takze urcite najdes i jiny WM, ktery to umi (teda krome seskupovani aplikaci, to nevim jestli OB umi, ponevadz sem to nikdy nepotreboval).
    30.10.2011 19:48 Ferdinand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Jsem tady jediný, kdo Nepomuku fandí?
    30.10.2011 20:28 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Ani zdaleka, akorat nema cenu prispivat do diskuze. Haters gonna hate..
    30.10.2011 20:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    IMHO většina těch, kdo tu nadávají na Nepomuk, nemá nic proti Nepomuku jako takovému a vadí jim jen to, že je čím dál obtížnější se ho zbavit (nebo aspoň zabránit tomu, aby překážel). Přinejmenším v mém případě to tak je.
    30.10.2011 21:34 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Nevypada to tak. Osobni zkusenost nemam, nikdy jsem se o to nesnazil.
    30.10.2011 22:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Ty dva příspěvky jsou ve sporu jen na první pohled.
    31.10.2011 11:45 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Tak to Vam nevadi Nepomuk, ale obecne implementace semantickeho desktopu v KDE (ktera zahrnuje i Akonadi).

    Akonadi uklada sve data do vlastni MySLQ databaze, pouze metadata uklada pomoci Akonadi agentu do Nepomuku (samozrejme podle Nepomukem definovanych ontologii). Primarnim cilem napojeni Akonadi na Nepomuk bylo zajistit efektivni hledani (tady ma Nepomuk skutecne hodne co nabidnout), pozdeji byly pridany i metadata ve forme anotaci a tagu. Zkusmo jsem zakazal Nepomuk a hned me Notifications servaly. ze "Akonadi PIM Services" jsou od ted zakazane. Vyhledavani v KMailu stale funguje, ale veskera metadata jsou zahazovana (tohle vypada na bug, podivam se po tom).

    Uznavam ze technologie Semantickeho desktopu nejsou v KDE ani zdaleka optimalne vyuzity, presto si myslim ze Nepomuk i Akonadi maji co nabidnout. Nyni je Nepomuk stale ve fazi hrani si s vnitrni sktrukturou a uceni ostatnich aplikaci ukladat do nej metadata. Prava "renesance" prijde az se aplikace nauci metadata efektne vyuzivat, ale k tomu bude dlouha cesta, mj. i trnitym udolim bezpecnostnich bugu. V soucasnosti je "nejak" resene vyhledavani a filtrovani podle metadat, kde "jak" zavisi na konkretni aplikaci. Nejvetsi vyuziti je v multimedialnich aplikacich (Bangarang, GwenView jsou velmi "progresivni", digiKam mene, Amarok vubec), objevuje se funkcionalita v Calligra Suite, o Akonadi uz jsem se zminil vyse.

    Osobne jsem musel prekousnout plne vytizeni procesoru pri prvnim indexovani (Strigi), ktere probehlo jednou kdysi davno a od te doby indexuje jen zmeny, takze jej ani nepostrehnu. Asi nejvice vyuzivam vyhledavani v metadatech konkretnich aplikacich, v male mire vyhledavam z Dolphinu nebo Krunneru.
    31.10.2011 09:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Hlavní problém s Nepomukem v KDE je jednoduše v tom, že až donedávna si Sebastian "hrál" s ještě lepším API, ontologiemi a poněkud pozapomněl na to, že ani po těch letech vývoje není Nepomuk použitelný. Kde použitelný znamená minumum chyb, malé nároky na systém, grafické rozhraní pro vyhledávání, fungující indexování souborů* a podobně.

    * ano, vím, že v strigi/libstream/libstreamanalyzer je chaos. Ale ten pochází povětšinou z upstreamu. Takže drobný test na verzi těchto knihoven při překladu nepomuku by vyřešil mnohé a je to jenom ilustrace toho, že až donedávna to byl spíše akademický projekt.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.10.2011 10:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Problém je v tom slově "hrál" :-)

    Akademický projekt je užitečný, ale proč byl od začátku zadrátován do KDE...

    Přijde mi, že ta nadace KDE moc nefunguje.
    31.10.2011 10:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    IMHO hlavní problém KDE4 od začátku byl v tom, že chyběl někdo soudný, kdo by bouchl do stolu a řekl: "Je mi líto, ale tohle ještě není dost dotažené na to, abychom to prohlásili za ostrou verzi." Ono je hezké prohlašovat, že když se to nevrhne na lidi, tak to nebude nikdo testovat, ale vývojáři nejspíš hrubě podcenili, kolik lidí KDE používá, přičemž výrazem používá myslím "používá k práci a potřebuje, aby to fungovalo".
    31.10.2011 14:52 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Psal jsem to tady tenkrát několikrát. Problém je v tom, že tyto projekty nemají pořádné projektové manažery. Místo toho to často řídí od reálného světa odtržení hrající si hošíci...
    KDE už se naštěstí používat dá - pokud vyházíme různé ty nesmyslné Nepomuky a zapomeneme na KDE-PIM (lze dobře nahradit Thunderbirdem nebo Seamonkey a Lightningem), ale škody na pověsti byly obrovské :-(
    Rezza avatar 31.10.2011 17:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Ke vsem bohum, jeste do toho plest projektove managory :D
    Nicky726 avatar 30.10.2011 20:51 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Nn, nejsi.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.10.2011 21:31 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Možno teda práve ty môžeš napísať článok o tom, ako sa to dá použiť práve teraz, aké sú dostupné nástroje na presun, zlučovanie atď. tých informácií... :)
    30.10.2011 22:13 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    ne, nejsi, to máš stejný jako když napíšu, že mi kde 4.6 funguje jak má ... :)
    Dent avatar 30.10.2011 22:55 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    On je to třeba dobrý nápad, ale už by to chtělo něco taky dotáhnout do konce.

    Což mi přijde, že je problémem celého KDE a nového Gnome.
    31.10.2011 00:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    A co ti vývojáři asi dělají?
    31.10.2011 00:53 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    Tak presne to by som chcel vedieť aj ja. :)
    31.10.2011 10:49 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    To uz se tu jednou resilo, vy jste to necetli?
    Josef Kufner avatar 31.10.2011 14:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nepomuk a koncept sémantického desktopu
    To máš tak... vývojáři vyvíjejí. Potíž je, že v neustálém vývoji tak trošku chybí pevné body – prostě je třeba se čas od času zastavit a doladit to, co zrovna je.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.