abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že již v úterý 7. dubna od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout meteorit

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1227 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    The Register reportuje zvěsti, že v Nokii přemýšlejí o vlastním netbooku. Autor však spekuluje, že by jako operační systém použili Symbian, ne Linux.

    24.8.2009 09:14 | Robert Krátký | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    AsciiWolf avatar 24.8.2009 09:49 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Symbian na netbook?! :O

    To je snad ještě horší volba, než Android... :-/

    24.8.2009 10:18 Field
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    V dobách Psionu se se Symbiany dělaly věci, které by ještě dnes mohly některým netbookům slušně zatopit. Podívejte se na Psion 5 MX, to by byl netbook jak víno.

    24.8.2009 14:24 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    JJ, souhlasim, nadherne zarizeni, mel jsem Psion 5 MX a bylo to opravdu labuzu zarizeni, sice tomu na dneska dobu uz neco chyby (BT, WIFI, USB,...), ale na svoji dobu hodne povedeny strojecek ... nechapu jak mohl managent nebo kdo potopit neco takoveho.

    Apropo, doma se mi jeste v supliku vali plne funkcni Psion Organiser II

    http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_Organiser

    25.8.2009 00:34 Field
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    No, mě se v šuplíku válí právě to MX.

    Ještě jsem chtěl zmínit, že Psion právě celý koncept netbooku včetně názvu vymyslel :

     

    http://en.wikipedia.org/wiki/Psion_netBook

     

     

    24.8.2009 13:28 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Ten Symbian je podle me blbost - vzdyt i v N900 je uplne normalni Linux, tak proc by do netbooku davali Symbian...

    24.8.2009 14:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Souhlasím, také mi to přijde nepravděpodobné. Navíc nokia do linuxu docela přispívá.

    24.8.2009 09:56 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Jeste nekdo uvazuje o vlastnim netbooku?
    24.8.2009 12:00 Anton Tkac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    A co tak DIY GPL netbook? :-)

    24.8.2009 15:16 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Ja :-D

    24.8.2009 15:50 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Já.

    Bude to klasický netbook: obyčejný přenosný počítač bez několika náhodně vybraných komponent, s malou obrazovkou, malou klávesnicí a s mou vlastní distribucí operačního systému (špatně nastavené Ubuntu s ikonkou "Get Support" na ploše).

    A budou se k tomu prodávat i nezbytné externí komponenty: použitelně velká obrazovka, klávesnice pro lidi s alespoň šesti prsty, myš, vypalovačka optických médií, pevný disk s větší než směšnou kapacitou a reproduktory -- jinak bude úúúplně všecičko už v základu.

    Možná by to chtělo i nějaký nový název; "netbook" se používá už asi dvě sezóny a pomalu tato brand new technology nikoho nezajímá. Co třeba "typewriter"? Zní to dost nově, neokoukaně a originálně?

    Tak super.

    A na víko tomu nakreslím nakousnutý banán, aby si majitel netbooku vždycky uvědomil, jaký je k*kot, když si takový zbytečný vehikl koupil.

    Jendа avatar 24.8.2009 17:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Možná by to chtělo i nějaký nový název; "netbook" se používá už asi dvě sezóny a pomalu tato brand new technology nikoho nezajímá. Co třeba "typewriter"? Zní to dost nově, neokoukaně a originálně?
    Co třeba webbook nebo mailbook. Nebo... Facebookbook!
    24.8.2009 10:44 iq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Takovej netbook s gsm/3g modulem rovnou v zakladu by byl fajn.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 14:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Nokia neuvazuje. Nokia ho jiz predstavila. A Symbian tam opravdu neni :-) (opravdu radsi ty Windows 7 nez Symbian na netbooku)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 14:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Jako ze ted tam 7 nebudou, ale casem urcite ano.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.8.2009 21:50 Robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    Ani bych se nedivil, kdyby si timhle modelem testovali HW s tim, ze Linuxova verze prijde pozdeji

    Aplikace Nokia dela v QT (tedy tusim, ze Nokia Update Manager je v QT), portace by pak byla vice nez snadna (zadna).

    Maemo sice jeste neni 100%, ale taky dozrava a Nokia s Intelem opravdu investovali hodne energie do podpurnych technologii a je jen otazkou casu, kdy s tim vyjedou.

    randy avatar 24.8.2009 22:00 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

     ked na tom pojde7micka, tak pojde hociaky iny os ;)

    ano, update manager aj ten novy nokia ovi suite. skusal som to pod woknami a je to nieco hrozne...velke a pomale..a hlavne padave ;)

    R>
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.8.2009 22:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Ani bych se nedivil, kdyby si timhle modelem testovali HW s tim, ze Linuxova verze prijde pozdeji
    Ale ja porad nikde nevidim duvod proc... Linux na netboocich byl doted jen jedna velka mizerie. K bateriim se neumi chovat, uzivatelske rozhrani na ty displeje absolutne neni delane (Gnome ne, KDE4 vubec), SW taktez...

    Netbook neni "maly notebook". Lide, co si to mysli, jsou timto segmentem HW konstantne zklamavani. A dobre jim tak. OS s UI, jake zname dnes, na netbooky IMHO nepatri. Instaluje se tam, protoze v soucasnosti nic moc lepsiho neni, ale je to jako pest na oko. Jediny naznak svetla na konci linuxove-netbookoveho tunelu je podle me Jolicloud, ktery se vyznacuje jakous takous dotazenosti, nebo k ni alespon smeruje.

    V dohledne dobe jeste stul s kartami prevrati Apple se svym tabletem. Takze o zabavu bude postarano.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 24.8.2009 23:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    K Jolicloudu budu reagovat sem, přečte si to víc lidí :-)
    Koncept závislostí mezi balíčky je před uživatelem zcela a úplně skryt a já jen nedokážu pochopit, proč se takto zjednodušený postup instalace neobjevil v linuxových distribucích dříve...
    Ubuntu to má od října 2004. Aplikace → Přidat/Odstranit
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 12:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    To mate pravdu, to mi uniklo. Ovsem porad to ma ke stylu fungovani Jolicloudu daleko. Vyzkousejte to.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 24.8.2009 23:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    S celým příspěvkem nesouhlasím, ale nevím, jak to vyjádřit :-)
    • Linux se chová tak, jak ho nastavíš. Stejně jako libovolný jiný systém. Symbian bude třeba přiohnout, Linux taky.
    • 1024x768 má třetina lidí, netbooky nejsou o moc menší.
    • Ano, jsou. Protože chtějí dělat věci jako na desktopu. Jejich blbost.
    • Zkoušel jsem týden pracovat na dědově notebooku (15,4" 1280x800), bez externí klávesnice a myši to nešlo.
    • Notebook pro mě není - má to dvě kila, je to velký a desktop to nenahradí.
    • Netbook je na přenášení a také nelze použít místo desktopu.
    → notebook bych nikdy nechtěl, netbook jo
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 12:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Linux se chová tak, jak ho nastavíš. Stejně jako libovolný jiný systém. Symbian bude třeba přiohnout, Linux taky.
    Jej, tak proc dodnes nebyl nikdo schopen upravit Linux tak, aby se umel chovat k baterce? Necekate snad, ze to budou delat uzivatele, ne?
    Notebook pro mě není - má to dvě kila, je to velký a desktop to nenahradí.
    Kdyz vymenite disk za SSD nebo nejaky 7200rpm a pripojite externi displej, desktop to nahradi. Jiste, profi workstation pro filmove studio asi ne... :-) Ale bezny desktop ano.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 25.8.2009 14:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Jej, tak proc dodnes nebyl nikdo schopen upravit Linux tak, aby se umel chovat k baterce? Necekate snad, ze to budou delat uzivatele, ne?
    EEE 701, mobily s Androidem?
    Kdyz vymenite disk za SSD nebo nejaky 7200rpm a pripojite externi displej, desktop to nahradi. Jiste, profi workstation pro filmove studio asi ne... :-) Ale bezny desktop ano.
    No ale to netbook taky. Možná to zní zvláštně, ale já si na desktopu vystačím s 768MB RAM a 1,8GHz CPU.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.8.2009 15:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    EEE 701, mobily s Androidem?
    EEE 701 ma v sobe nejaky Ubuntu, ne?... netbook remix se tedy k baterce rozhodne chovat neumi. O mobilech s Androidem nemam ted asi nejaktualnejsi informace -- jak jsou na tom s vydrzi v porovnani s iPhonem 3GS?
    Možná to zní zvláštně, ale já si na desktopu vystačím s 768MB RAM a 1,8GHz CPU.
    Me to zni zvlastne, hlavne ta pamet :-) Ale to je o tom, co clovek s tim pocitacem dela. Navic v desktopu asi nemas Atom, jako v netbooku, takze si nejsem jisty, jestli by sis vystacil s tim. Neni 1.8GHz jako 1.8GHz... Atomy na tehle frekvenci jsou vykonove daleko predaleko za leta starymi PowerPC chipy nebo za Core Solo od Intelu (oboje se stejnym taktem)...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 25.8.2009 15:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    EEE 701 ma v sobe nejaky Ubuntu, ne?...
    Xandros
    netbook remix se tedy k baterce rozhodne chovat neumi
    S původním Xandrosovým jádrem prý ano.
    O mobilech s Androidem nemam ted asi nejaktualnejsi informace -- jak jsou na tom s vydrzi v porovnani s iPhonem 3GS?
    Nevím, ale prý někdo chystá recenzi na ABC.
    Me to zni zvlastne, hlavne ta pamet :-) Ale to je o tom, co clovek s tim pocitacem dela.
    OO, kwrite, Firefox, Thunderbird, lighttpd, MySQL, občas virtualizace dalšího Debianu (s 128MB RAM).
    Navic v desktopu asi nemas Atom, jako v netbooku, takze si nejsem jisty, jestli by sis vystacil s tim. Neni 1.8GHz jako 1.8GHz... Atomy na tehle frekvenci jsou vykonove daleko predaleko za leta starymi PowerPC chipy nebo za Core Solo od Intelu (oboje se stejnym taktem)...
    Mám Sempron. Ale zase mám Debian - všechno kromě jádra a libc kompilované pro 486.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.8.2009 11:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    OO, kwrite, Firefox, Thunderbird, lighttpd, MySQL, občas virtualizace dalšího Debianu (s 128MB RAM).
    Tak to mas asi nejake lehci DE, prip. nejaky ten *box, ze? :-) Treba (K)Ubuntu s timto SW by na 768 MB RAM bylo IMHO nepouzitelne.

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 26.8.2009 11:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    KDE 3.5. Momentálně mám spuštěný Firefox, Thunderbird, Konsoli s několika taby a Debian ve VirtualBoxu a mám zaplněno 589MB, 135MB je cache.
    randy avatar 24.8.2009 22:01 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku

    aj na dsl.sk o tom pisu

    R>
    25.8.2009 09:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nokia uvažuje o vlastním netbooku
    Nokia neuvazuje
    Když jsem to psal, tak ještě uvažovala, resp. nepředstavila ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.