Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Vyšla nová betaverze ovladače pro grafické karty nVidia: 177.76. Přináší podporu pro kartu GeForce 9500 GT a několik menších oprav, především pro sérii GeForce 7.
Tiskni
Sdílej:
Pokud ale bude grafika s novým ovladačem schopná kreslit více polygonů a pořád bude FPS >= 50, tak je to podle mě OK.
Takže v prvom rade vidím ako prebieha vývoj Qt4. Netuším prečo zaviedli double buffering. Vlastne tuším, videl som ako Qt4 funguje bez neho. Renderovanie bolo pomalé, všetko bolo vidieť ako sa prekresľuje. Označme tento jav ako dôsledok. Bližším skúmaním môžeme dôjsť k faktu, že je to spôsobené pomalým vykresľovaním v Qt4 (bližšie dôvody nás nezaujímajú). Označme to ako príčina. Predpokladám, že do Qt4 pridali double buffering aby bol odstánený dôsledok bez toho aby sa niekto zaoberal príčinou.
K rýchlosti vykresľovania na nvidii ... skúšal som drobný test ako sa vykresľujú widgety (canvas a podobne ma moc nezaujímajú i keď pri reálnom používani by to bolo pre mňa dosť podstatné pretože to používa konqueror). Ako prvé som si vytvoril gombík. Teda obyčajný widget (QPushButton) u ktorého som zavolal show. Teraz som zväčšil okno na maximum. Rozlíšenie 1280x1024. V Qt3 som mal nastavený štýl polyester ktorý mal fade efekt (odhadujem minimálne 15 fps). Pri asi 1s trvajúcom fade efekte procesor nebol zaťažený na > 5%. Len pre zaujímavosť tento štýl má dosť prepracovaný gradient na tlačítkach takže až také jednoduché renderovanie to nebolo. Tento pokus som opakoval s Qt4. Ako štýl som použil Plastiq. Obyčajné zobrazenie farebného rámčeku okolo tlačítka trvalo 2s! Toľko k nvidii, u Intelu je to o niečo lepšie ale stále je ten rozdiel priepastný.
No a používanie OpenGL .. čo k tomu dodať, zase riešia príčinu a nie dôsledok. Tí ktorí majú nestabilné ovládače OpenGL alebo nemajú akceleráciu vôbec (napr ja so SiS) to budú mať ešte omnoho omnoho pomalšie. Fakt ďakujem za takýto prístup.
Budeš mít AFAIK na výběr... To by přece jinak byla pěkná blbost.No a používanie OpenGL .. čo k tomu dodať, zase riešia príčinu a nie dôsledok. Tí ktorí majú nestabilné ovládače OpenGL alebo nemajú akceleráciu vôbec (napr ja so SiS) to budú mať ešte omnoho omnoho pomalšie. Fakt ďakujem za takýto prístup.
So if you're on an Intel GPU, or NVIDIA GPU rendering using GL will immediately make your application a number times faster. If you're running on a system with no capable GPU then using raster engine will make your application faster as well.
glxgears: 22439.143 FPS ====================== GEARSFANCY +--------+--------------+ | gl | 29.878 FPS | poznámka : chýba antialiasing | render | 30.184 FPS | | image | 39.588 FPS | +--------+--------------+ GEARS +--------+--------------+ | gl | 30.003 FPS | poznámka : chýba antialiasing | render | 59.032 FPS | | image | 56.721 FPS | +--------+--------------+ COMPO +--------+--------------+ | gl | 30.003 FPS | | render | 54.855 FPS | | image | 56.085 FPS | +--------+--------------+ COMPO +--------+--------------+ | gl | 16.393 FPS | | render | 25.720 FPS | | image | 67.114 FPS | poznámka : chybné renderovanie +--------+--------------+
TEXT gl ~188 FPS render ~78 FPS image ~91 FPS COMPO gl ~1800 FPS render ~53 FPS image ~52 FPS GEARSFANCY gl ~600 FPS render ~37 FPS image ~60 FPS
ale nakoniec staci aj tych 870)
GEARSFANCY
gl ~55 FPS
render ~23 FPS
image ~43 FPS
... takže jsem to zabalil.Do rpm-ka?