Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Vyšla nová betaverze ovladače pro grafické karty nVidia: 177.76. Přináší podporu pro kartu GeForce 9500 GT a několik menších oprav, především pro sérii GeForce 7.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 20.9.2008 09:12
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 09:12
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         20.9.2008 14:07
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 14:07
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         Pokud ale bude grafika s novým ovladačem schopná kreslit více polygonů a pořád bude FPS >= 50, tak je to podle mě OK.
Pokud ale bude grafika s novým ovladačem schopná kreslit více polygonů a pořád bude FPS >= 50, tak je to podle mě OK.
             20.9.2008 10:15
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 10:15
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         20.9.2008 10:28
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 10:28
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         20.9.2008 10:41
saly             | skóre: 23
             | blog: odi_et_amo
        20.9.2008 10:41
saly             | skóre: 23
             | blog: odi_et_amo
            
         20.9.2008 11:10
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 11:10
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         20.9.2008 11:01
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 11:01
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        Takže v prvom rade vidím ako prebieha vývoj Qt4. Netuším prečo zaviedli double buffering. Vlastne tuším, videl som ako Qt4 funguje bez neho. Renderovanie bolo pomalé, všetko bolo vidieť ako sa prekresľuje. Označme tento jav ako dôsledok. Bližším skúmaním môžeme dôjsť k faktu, že je to spôsobené pomalým vykresľovaním v Qt4 (bližšie dôvody nás nezaujímajú). Označme to ako príčina. Predpokladám, že do Qt4 pridali double buffering aby bol odstánený dôsledok bez toho aby sa niekto zaoberal príčinou.
K rýchlosti vykresľovania na nvidii ... skúšal som drobný test ako sa vykresľujú widgety (canvas a podobne ma moc nezaujímajú i keď pri reálnom používani by to bolo pre mňa dosť podstatné pretože to používa konqueror). Ako prvé som si vytvoril gombík. Teda obyčajný widget (QPushButton) u ktorého som zavolal show. Teraz som zväčšil okno na maximum. Rozlíšenie 1280x1024. V Qt3 som mal nastavený štýl polyester ktorý mal fade efekt (odhadujem minimálne 15 fps). Pri asi 1s trvajúcom fade efekte procesor nebol zaťažený na > 5%. Len pre zaujímavosť tento štýl má dosť prepracovaný gradient na tlačítkach takže až také jednoduché renderovanie to nebolo. Tento pokus som opakoval s Qt4. Ako štýl som použil Plastiq. Obyčajné zobrazenie farebného rámčeku okolo tlačítka trvalo 2s! Toľko k nvidii, u Intelu je to o niečo lepšie ale stále je ten rozdiel priepastný.
No a používanie OpenGL .. čo k tomu dodať, zase riešia príčinu a nie dôsledok. Tí ktorí majú nestabilné ovládače OpenGL alebo nemajú akceleráciu vôbec (napr ja so SiS) to budú mať ešte omnoho omnoho pomalšie. Fakt ďakujem za takýto prístup.
 20.9.2008 11:09
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 11:09
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        Budeš mít AFAIK na výběr... To by přece jinak byla pěkná blbost.No a používanie OpenGL .. čo k tomu dodať, zase riešia príčinu a nie dôsledok. Tí ktorí majú nestabilné ovládače OpenGL alebo nemajú akceleráciu vôbec (napr ja so SiS) to budú mať ešte omnoho omnoho pomalšie. Fakt ďakujem za takýto prístup.
 20.9.2008 11:39
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 11:39
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         20.9.2008 11:42
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 11:42
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        So if you're on an Intel GPU, or NVIDIA GPU rendering using GL will immediately make your application a number times faster. If you're running on a system with no capable GPU then using raster engine will make your application faster as well.
 20.9.2008 12:07
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 12:07
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         20.9.2008 12:41
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 12:41
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         20.9.2008 13:24
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 13:24
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        glxgears: 22439.143 FPS ====================== GEARSFANCY +--------+--------------+ | gl | 29.878 FPS | poznámka : chýba antialiasing | render | 30.184 FPS | | image | 39.588 FPS | +--------+--------------+ GEARS +--------+--------------+ | gl | 30.003 FPS | poznámka : chýba antialiasing | render | 59.032 FPS | | image | 56.721 FPS | +--------+--------------+ COMPO +--------+--------------+ | gl | 30.003 FPS | | render | 54.855 FPS | | image | 56.085 FPS | +--------+--------------+ COMPO +--------+--------------+ | gl | 16.393 FPS | | render | 25.720 FPS | | image | 67.114 FPS | poznámka : chybné renderovanie +--------+--------------+
 20.9.2008 13:50
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        20.9.2008 13:50
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        TEXT gl ~188 FPS render ~78 FPS image ~91 FPS COMPO gl ~1800 FPS render ~53 FPS image ~52 FPS GEARSFANCY gl ~600 FPS render ~37 FPS image ~60 FPS
 20.9.2008 15:07
menphis             | skóre: 22
             | blog: menphis_blog
        20.9.2008 15:07
menphis             | skóre: 22
             | blog: menphis_blog
            
         20.9.2008 23:34
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
        20.9.2008 23:34
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
            
         ale nakoniec staci aj tych 870)
GEARSFANCY
gl     ~55 FPS
render ~23 FPS
image  ~43 FPS
 ale nakoniec staci aj tych 870)
GEARSFANCY
gl     ~55 FPS
render ~23 FPS
image  ~43 FPS
             20.9.2008 14:56
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
        20.9.2008 14:56
mirec             | skóre: 32
             | blog: mirecove_dristy
             | Poprad
         20.9.2008 14:18
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
        20.9.2008 14:18
Limoto             | skóre: 32
             | blog: Limotův blog
            
        ... takže jsem to zabalil.Do rpm-ka?
 
             21.9.2008 09:33
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        21.9.2008 09:33
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury