abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.8. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.8. 21:11 | IT novinky

    Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (76%)
     (10%)
     (4%)
     (4%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 49 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník

    NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL

    NVIDIA se aktuálně snaží řešit problém s koexistencí vícero implementací OpenGL (tedy knihoven libGL.so) na jediném systému. Přichází s ukázkovou open source implementací knihovny libglvnd (Vendor-Neutral GL Dispatch), se kterou je možné v jediném procesu používat různé implementace libGL, mezi kterými libglvnd volí na základě aktuálního kontextu (obrazovky, kam se vykresluje).

    28.8.2013 21:28 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.8.2013 22:10 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    +1
    28.8.2013 23:03 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    hezke, snad z toho neco bude
    Bedňa avatar 29.8.2013 01:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    No keby radšej odstraňovali svoje bugy v ovládači, už niekoľko verzií, hádam rok, mám vypnutú Vsync, ale keď ju chcem skutočne vypnúť, musím ju zapnúť a potom vypnúť. Viem si to naskriptovať, ale prečo bože takýto bug sa rieši rok? Prečo sa niekoľko rokov riešilo prepnutie z X do terminálu, opravy na jeden deň a pri tom trvajú roky. Teda viem manažéri zabávajú vývojárov s novými fjučúrami a na skutočné problémy neostáva čas. Schválne koľký z vás vedia že z vypnutou Vsync je aj tak zapnutá?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.8.2013 09:10 Kuk!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Ja si nejsem jisty, jestli to dokazu vubec pozorovat. Jak to poznam?
    Bedňa avatar 29.8.2013 10:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Na jednoduchý test stačí spustiť glxgears a ten ti vráti hlášku.
    Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
    approximately the same as the monitor refresh rate.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.8.2013 12:02 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Příloha:
    Možná bude chyba někde jinde, mně to funguje – video v příloze.
    Jardík avatar 29.8.2013 13:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Asi nepochopil. Mám stejnou zkušenost, že vsync je rozbitý. To zaškrtávátko funguje, problém je, že když vypnete vsync a restartujete X, po restartu je vsync opět zapnutý, zaškrtávátko ale ukazuje že je vypnutý, musíte to zaškrtnout a pak odškrtnout, abyste ho zase vypnul. To je ten bug, že nastavovátko si pamatuje stav, ale ovladač to nerespektuje, dokud se to nepřenastaví.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.8.2013 13:57 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Jo takhle. Tak to mam taky rozbitý. :)
    Bedňa avatar 29.8.2013 19:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Jardík má pravdu a falošné tvrdenie o vypnutom vsync vracia aj príkaz
    nvidia-settings -q SyncToVBlank
    Takže je to problém aj pre vývojárov, ktorý spoliehajú na túto hodnotu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.8.2013 14:01 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    hm nevím, ale tuto chybu nepozoruju - vsync mám vypnutý a aplikace to respektují
    29.8.2013 15:10 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    A nezapínají vsync moderní akcelerované desktopy automaticky při startu?
    Jardík avatar 29.8.2013 17:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Nevím, každopádně to zlobí i v openboxu, takže tím to nebude.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.8.2013 09:24 Nuclear | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Mam pocit ze brecis dobre ale na spatnym hrobe. Kdyz o tom bugu nvidia nevi tak ho nemuze resit. Predpokladam ze vyvojari nectou abclinuxu kde by se mohli dozvedet o tvem problemu.
    29.8.2013 10:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    a z čeho soudíš, že o tom bugu neví?
    Bedňa avatar 29.8.2013 10:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Problémov s Vsync je nahlásených stovky, mne to príde ako jednoduchý bug, no možno sa mýlim, ale keď to vyrieši skript na dva riadky, tak neviem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.8.2013 13:12 tec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    :-) To je tezke, pokud jste skutecne schopny rict "oprava na dva radky", pak jim zaslete patch. Pokud to je komplexnejsi problem, jak jste dosel na "opravu na dva radky"? :-)

    Neberte to zle, ale je dobre ze je zde nejaky "progress", nez cista stagnace a ignorovani ;-) A ne vzdy se vsem zavdecite.
    30.8.2013 10:44 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Pochopil jsem, že jako workaround je skript na dva řádky. Oprava skutečné chyby v driveru asi nebude výrazně složitější, ale v trochu jiném kódu než bashi :)
    29.8.2013 13:19 gčhťjť
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    Ehm, dva riadky, krat tisice userov, pricom kazdy z nich musel otvorit editor a dany skript napisat... Ja ti neviem. Imho je stale lacnejsie, ked to nejaky koder spravi rovno poriadne v drajvri a nemusia ludia pamatat na to, ze maju nejaku proprietarnu sracku v systeme, s ktorou museli milionkrat bojovat a riesit, preco nejde ako ma..., respektive, co je horsie, preco sa tvari, ze daco robi, ked to nerobi... To ako keby som mal kontrolovat, ci browser posle tento moj prispevok korektne, alebo bude odrezavat poslednych 10 znakov kvoli nejakemu bugu a mal by som si nakodit skript, ze v kazdom prispevku prida skript 10 prazdnych znakov na koniec...
    Dreit avatar 29.8.2013 16:47 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    29.8.2013 14:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    U OpenCL to už nějakou dobu funguje, takže vytvořit něco podobného u OpenGL je imho jedině logické...
    30.8.2013 07:26 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    U OpenCL se s tím počítalo už v návrhu - lze si vybrat device a existuje /etc/OpenCL/vendors/*.icd, kde je uvedená knihovna pro každého výrobce. Jestli udělají totéž s OpenGL, bude to super. Řešil jsem to, když jsem měl v bedně nVidii i ATI, s tím že jedna byla na displaye a druhá jen na OpenCL - chvíli trvalo, než jsem pochopil, kde je zakopaný pes.

    V současné době je problém nainstalovat ovladače na ATI i nVidii naráz, protože buď jsou balíčky označené jako conflicting, anebo (při instalaci instalátorem) si poslední instalovaný přepíše symlink libGL.so na sebe.

    Takže výjimečně ne "nVidia, fuck you" ;-)
    30.8.2013 11:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
    U OpenCL se s tím počítalo už v návrhu
    ICD loader je oficiálně součástí OpenCL AFAIK až od 1.2... Předtím to bylo, pokud vím, jen rozšíření a nikdo to reálně nepodporoval. Si vzpomínám, jak jsem musel šířit osvětu v Arch Linuxu... dalo to určitou práci, než byly všechny bylíky ICD-ready ;-) Ale jinak souhlas.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.