abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.4. 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (50%)
     (0%)
     (50%)
     (0%)
    Celkem 2 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.2.2011 16:00 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    sou to vsichni zkurveni curaci. obcas si rikam skoda, ze neziju v praglu, mohl bych jim tam ty granaty zrovna hodit. nu coz, pockam az pojede prvni vlak...
    1.2.2011 18:37 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    +1
    1.2.2011 22:33 GAZDOWN | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    +1
    otasomil avatar 1.2.2011 16:46 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR

    Az oni to zavedou, tak uz multimedia nebudou nikoho zajimat. Filmy budou jen bezcenne braky, hudba taktez a komercni sw se bude horko tezko prodavat za zlomek cen pred lety.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    1.2.2011 16:55 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    furt tak nejak nechapu za co me muze kdo odpojit.... trebas ?... priklad: ... ? kdyz budu delat ...???..., tak me dopoji ...
    otasomil avatar 1.2.2011 17:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR

    V podstate za cokoliv. Navic ISP nebude proti pac mu klesne traffic.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    vain avatar 1.2.2011 17:07 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Traffic... a zisk, to fakt nebude proti.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jendа avatar 1.2.2011 17:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Nebylo ve Francii, že tě sice odpojí, ale přípojku musíš platit ještě půl roku dál?
    1.2.2011 17:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pokud tam nebude ta veselá podmínka, že platit musíš pořád (viz francouzské HADOPI).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    vain avatar 1.2.2011 19:27 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Imho lol, to jako fakt? =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.2.2011 17:12 Koloman Koky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    A odpojí Tě i za to že jedeš na TORu a jimi sbíraná data jsou bezcenná. Pokud teda nesedí na nějakém výstupu :)
    Jendа avatar 1.2.2011 17:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pokud teda nesedí na nějakém výstupu :)
    A pokud sedí, tak zase neví, kdo jsi ;-).
    1.2.2011 17:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pakliže ovšem nepoužíváš Javu, JS ani flash (a jiné rozšiřující pluginy umožňující zjistit IP).
    1.2.2011 17:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To není tak úplně pravda. viz
    iptables -m owner
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.2.2011 19:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jako, že se zakáže odchozí provoz pro danou aplikaci? To ale nebude připojení moc plnohodnotné :-/.
    1.2.2011 20:28 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Mám speciálního uživatele pro TOR, které má povolené spojení jen na localhost:8118 (privoxy) a localhost:9050 (TOR)..
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.2.2011 22:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, ale když spustíš nějakej applet, tak ten by měl umět zjistit IP adresy v počítači ne? A odeslat to může zakódovaně přes Tor jako GET.
    Bilbo avatar 2.2.2011 04:36 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, zjistí adresu (192.168.1.2) a pošle ji přes TOR GETem :) Moc užitečné :)

    Kdepak, dobře nastavený -m owner (tedy je nutné zakázat i připojení na DNSko na localhostu) to jistí. Buď to leze přes TOR, nebo to neleze vůbec.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jendа avatar 2.2.2011 15:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, zjistí adresu (192.168.1.2) a pošle ji přes TOR GETem :) Moc užitečné :)
    V diskuzích o Internetu se tak nějak implicitně předpokládá, že diskutované počítače jsou připojené k Internetu.

    Mimochodem, chtěl bych vidět JavaScript, který zjistí IP adresu místního síťového rozhraní. To by IMHO byl bezpečnostní bug.
    2.2.2011 16:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo byl by, proto jsem ho pak už nezahrnul...

    Připojení bez NATu samozřejmě předpokládám (navíc stejně bude brzo IPv6).
    1.2.2011 17:13 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Banda zabedněných trotlů nedokáže pochopit, že multimediální trh neumírá kvůli stahování, ale kvůli neschopnosti reagovat na vývoj trhu. Pokud máte MP3 přehrávač, nemáte jinou legální cestu jak do přehrávače sehnat hudbu. Překonání ochrany audio CD není legální a ani jeden z mých přehrávačů nepodporuje DRM. Odpojování od internetu nic nevyřeší, akorát bude sloužit k buzeraci. Stálo by za to, dát jim pořádně najevo, co si o jejich praktikách myslíme, ale chce to globální celorepublikovou akci (např. bojkot některého z nově uváděných filmů)

    Je to hnus velebnosti :(.
    1.2.2011 17:28 calc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    +1
    Jardík avatar 1.2.2011 17:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Audio CD má ochranu? Od kdy?
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 1.2.2011 18:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Má, spousta Audio-CD má na obalu napsané, že tyto disky nejdou přehrávat v PC (ale jak dlouho tato ochrana bude funkční pokud se nasadí nějaký free nástroj) :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 1.2.2011 19:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    No jestli je to ochrana typu 2 session, tak to není žádná ochrana.
    Věřím v jednoho Boha.
    1.2.2011 19:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Tak žádná ochrana po zveřejnění cracku není ochrana (CSS, apod.).
    Jardík avatar 1.2.2011 21:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    O to nejde, ale CD se 2 a více session je naprosto normální CD a to, že se někde automaticky připojí poslední session (Windows, GNU/Linux), tak je pouze featura OS/softwaru. V Linuxu jde jednoduše připojit první session přímo přes mount (audio CD se sice nepřipojuje, ale v případě dat je to jednoduché, v případě audia nevidím důvod, proč by si s tím neměl audio cd přehrávač poradit).
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 2.2.2011 00:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pokud si pamatuji, tak nějaké Audio-CD jsem vložil do PC a nic se nestalo, systém nebyl ho schopen vůbec načíst. Přitom v přehrávači normálně běželo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Stanislav Brabec avatar 2.2.2011 14:30 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Poškozená („chráněná“) audio CD jsou dnes již někde jinde:
    • falešná druhá session (pomůže lihová fixa)
    • jeden nebo více falešných TOC poskytující vadné informace o struktuře CD (audio jede sekvenčně a TOC nečte; to už jde s lihovou fixou hůř, ale softwarově to lze obejít)
    • označení audio stop jako datových (audio přehrávač to ignoruje, datovou mechaniku to zmate)
    • poškozené číslování sektorů, některá čísla sektorů chybí, jiná jsou tam duplicitně s různým obsahem (audio CD jedoucí rychlostí 1 je nekontroluje, počitačová mechanika to vyhodnotí jako chybu, a sektor se správným číslem se pokusí vyhledat; toto už se obchází hůř)
    • spousty C2 chyb a dokonce i C1 chyb (audio CD se to pokusí napravit interpolací, čtecí software se většinou snaží číst stopu znovu a znovu; softwarově se tomu dá zčásti vyhnout, k C1 běžný firmware nedává přístup; bohužel tento trik zcela zničí mechanismus opravy chyb, takže u takového CD již prakticky neze rekonstruovat původní zvuk, a drobné mechanické poškození už může znamenat přerušení toku dat)
    • kombinací dvou posledních metod lze namíchat smrtící koktejl – jedno poškození vykolejí čtecí software, druhé poškození zajistí, že nenajde správnou stopu
    S toutou kombinovanou „ochranou“ mají problém nejen počítače, ale i mnohé hi-end přehrávače. Je tedy paradoxem, že zboží prodávané s reklamou „vychutnejte si ten zvuk“ poskytuje ve skutečnosti nižší kvalitu a znemožňuje přehrátí na kvalitní aparatuře.

    Odkazy: CD tools, CD-disassembler
    Jardík avatar 2.2.2011 17:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Co dodat, nechutný.
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 2.2.2011 17:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    tehdy na tom AUDIO-CD byl zmatek v TOCu. Tehdejší SUSE s tím měl celkem velký problém, nakonec jsem udělal zálohu přes CloneCD, který sice prskal, ale kopii udělal.

    Kamarád si koupil nějaké Audio-CD teď nevím od-koho, ale na stolním DVD v pohodě, ale v autě v ani náhodou. Rádio psalo stále "No-CD".
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.2.2011 21:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, to si vzpomínám že takhle vydali CD Tří sester. Nedlouho poté se na webu Tří sester objevil návod: Zamažte lihovou fixou okraj toho CD a ono to půjde i v počítači.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 2.2.2011 00:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jenže to už pak není validní Audio CD podle příslušné barevné knihy.
    2.2.2011 14:26 jjdsddrsthsg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Tvoje takzvané audio-cd není audio-cd.
    otula avatar 1.2.2011 18:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Příloha:
    Jasňačka :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 1.2.2011 18:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, zapomněl jsem dodat, že úplně nejlepší je tam ten Masox :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Acci avatar 1.2.2011 18:27 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Mas OS X :-D
    Jardík avatar 1.2.2011 21:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    gtz avatar 1.2.2011 17:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    No jak to vidím, tak asi vzroste procento použití satelitního internetu. Tam to bude těžké něco ucvaknout, že by sebrali parabolu? nebo mi před parabolu postaví nějakou clonu. Ech ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otasomil avatar 1.2.2011 18:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR

    >>> Tam to bude těžké něco ucvaknout, že by sebrali parabolu?

    A u wifi je tezke vyhodit uzivatele z routeru ?

    Takoveto veci se snad resi softwarove a nikoliv zabavenim uz tak bezcenneho HW.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    gtz avatar 1.2.2011 21:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To je jasný, účet se hodí do disabled a hotovo. Ale mohu být registrován přece přes Německého operátora a jsem zvědav jak bude český úředník posílat něco tomu německému. To by to max. o něco zpomalilo, ale stejně by to někdo poslal do kytek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 1.2.2011 17:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Podle informací HN má ministr Besser zábavní „průmysl zachránit a přimět ho, aby byznysu vyšel vstříc zákonem přísněji postihujícím nelegální stahování.“
    Do prdele, jaké nelegální stahování? Tak mluví o software, databázích, a nebo o zábavním průmyslu? Ať se rozmyslí, co chtějí. Buď ať upraví zákon, zruší výpalné pro OSA a začnou postihovat nelegální stahování, nebo ať to nechají, jak to je, a neprohlašují legální chování za nelegální.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    1.2.2011 19:46 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    zruší výpalné pro OSA a začnou postihovat nelegální stahování

    Nezruší výpalné pro OSA a začnou postihovat legální stahování.
    otula avatar 1.2.2011 20:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, přesně o tom jim jde… :(
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    1.2.2011 17:47 top8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Za vsechno muze bolsevik!
    1.2.2011 18:16 anonymizer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Příloha:
    Máte obrázek na protesty!
    Acci avatar 1.2.2011 18:23 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To "Svoboda = Diktatura" si vymýšlel sám, nebo ti s tím někdo pomáhal?
    1.2.2011 18:38 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Že by to byl odkaz na 1984
    1.2.2011 19:42 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jen by mě zajímalo jak mi dokáží, že jsem to stahoval zrovna já a ne osoba blízká. Tady institut osoby blízké půjde použít velmi lehce. Jeden počítač (na stahování) pro všechny v domácnosti. Jeden účet bez hesla a pak jen věta: "Vím kdo to stahoval, ale protože se jedná o osobu mě blízkou tak dál odmítám vypovídat."

    Ale to by nejprve stejně museli kriminalizovat stahování audio vizuálních záznamů, což je u nás stále ještě legální.
    Acci avatar 1.2.2011 19:47 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Právě kvůli tomu to má být zavedeno: pravděpodobně se nebude hledat viník, ale prostě se po třech upozorněních přípojka zablokuje. Spíš by mne zajímalo, jak chtějí řešit různé firemní či školní sítě.
    1.2.2011 20:30 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Tohle je, ale snadno napadnutelné u soudu.

    Bude stačit jen jeden odvážlivec, třeba podnikatel co na to bude mít, a máme tu precedens a celá ta kravina s odpojováním skončí.

    Jako analogický problém tu máme osobu blízkou a dopravní přestupky. V ústavě a listině základních práv a svobod je jasně uvedeno, že nesmíš být trestán za něco co jsi neudělal, nikdo tě nesmí nutit vypovídat proti sobě nebo osobě blízké.

    Mimochodem v případě dopravních přestupků mě ta osoba blízká dost sere.
    Acci avatar 1.2.2011 21:07 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To ale nemusí být vůbec problém. Stačí dát do zákona, že majitel internetového připojení je povinen zajistit, aby přes něj nikdo nedělal nic nezákonného. A pak stačí uložit trest odpojení za porušení této povinnosti a ne přímo za přečin.

    Nějak podobně to má být řešeno i u dopravních přestupků. Pokud se nepodaří prokázat, kdo přesně daný přestupek udělal, dostane pokutu majitel automobilu (samozřejmě menší a bez odebrání bodů).
    Jendа avatar 2.2.2011 00:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pokud se nepodaří prokázat, kdo přesně daný přestupek udělal, dostane pokutu majitel automobilu (samozřejmě menší a bez odebrání bodů).
    Škoda, že ještě nikdo nevymyslel totální ochranu proti krádeži automobilu. Existuje sice jakési keltské začarování (gg: krádež automobilu keltské začarování), ale o jeho úspěšnosti by se dalo pochybovat.
    2.2.2011 15:38 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    A co třeba zavést objektivní odpovědnost majitele pozemku za zločiny, které se na něm staly. Stačí do zákona přidat jedinou větu, že majitel pozemku je povinen zajistit, aby na něm nikdo nespáchal nic nezákonného. Vždyť je to nakonec jeho problém, že neví, co se na jeho pozemku děje! A pokud se nepodaří prokázat, kdo zločin spáchal, dostane trest majitel pozemku (samozřejmě menší a bez zápisu do trestního rejstříku). Objasněnost zločinů vzroste, a svět bude zase nejméně o 100% bezpečnější.

    Ale já bych v takovém světě žil opravdu nerad! Ale možná, že vy ano, a že se vám to nakonec podaří salámovou metodou prosadit.
    1.2.2011 21:10 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    co porad mate vsichni s tou osobou blizkou? ja se na nikoho nevymlouvam, proste jen nebudu vypovidat proti sobe.

    o osobe blizke mluvi jen media, skrze ktera si estebacka lobby obslapava cesticku aby mohli zase zacit ryzovat na automatickych radarech..

    je dobre se zamyslet nad tim u jakych dopravnich prestupku se o "te osobe blizke" mluvi v 99% jsou to prave zaznamy z automatickych kamer, je zajimave ze moznost odeprit vypoved je tu od nepameti ale teprve ted to zacina vadit, proc asi??

    policajti maji byt na ulici a kdyz nekdo neco vymamlasi maji ho hned chytnout, pak nebudou mit dukazni nouzi, tady jde jen o dalsi zdaneni pomoci automatu nasazenych tam kde to nejvic vydelava...

    Acci avatar 1.2.2011 21:15 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    policajti maji byt na ulici a kdyz nekdo neco vymamlasi maji ho hned chytnout, pak nebudou mit dukazni nouzi
    Četl jsi tento článek? Je potřeba s tím něco udělat co nejdřív.
    1.2.2011 21:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Četl jsi tento článek? Je potřeba s tím něco udělat co nejdřív.

    V článku chybí dost údajů. Jako první tam chybí informace o tom, kde toho řidiče chytili. S velkou pravděpodobností to totiž bude na nějakém rovném a přehledném úseku, kde je zbytečně nízká maximální povolená rychlost. V jiných totiž policajti prakticky neměří.

    Společenská i faktická nebezpečnost rychlé jízdy je za takových okolností tak zanedbatelná, že vůbec nemám problém s tím, že se řidič vyhnul trestu.

    A za druhé: ano přechytračil je. To není důvod začlenit do právního řádu protiústavní úpravu ani nic jiného, co by tak působilo. Jestliže mají policajti dojem, že by to mohlo dělat víc lidí, ať si vezmou na plac kameru mezi měřené místo a místo, kde zastavují. Když auto pojede do zastavení furt a pak bude někdo tvrdit, že si vyměnil místo, bum, je to za obecné ohrožení pro oba dva.

    Ono stačí chtít a trochu myslet. Ne nechat si schvalovat zákony, abych si ušetřil práci. A samozřejmě, nenechme se zmást, takové změny rozhodně nejsou o ušetření té práce nebo dokonce o bezpečnosti provozu; skutečnou motivací je pochopitelně výdělek estébáků z Czech Radar)
    Quando omni flunkus moritati
    Acci avatar 1.2.2011 21:52 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Ty to úplně přetáčíš do jiné roviny. Je úplně jedno, co to bylo za přestupek nebo kde se stal. Pravidla jsou jasně daná a ten řidič je porušil a pro mne se jasně pouze vyhýbá trestu.
    1.2.2011 23:20 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    smal bych se kdyby mi nebylo lito mych deti, ktere v tomhle marasmu budou muset zit...

    dyt to sam pises: PRAVIDLA JSOU JASNE DANA, jak pro ridice tak PRO POLICII a justici, i kdyby ten ridic rozjezdil materskou skolku, tak pokud mu to nebude jasne a bez veskere pochybnosti prokazano, nemuze byt jakkoliv perzekvovan

    1.2.2011 23:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Užiteční idioti, to je mor...
    Quando omni flunkus moritati
    2.2.2011 15:41 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Užiteční idioti pouze netuší, že „výmluva na osobu blízkou“ se v našem právním systému nazývá Listina základních práv a svobod. Je to hlava pátá: Právo na soudní a jinou právní ochranu, článek 37, odst. 1: Každý má právo odepřít výpověď, jestliže by jí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.

    Lidé slepě důvěřují našim politikům, a klidně se nechají kvůli zájmům firmy Czech radar připravit o jednu z ústavních svobod. Politici by měli řešit, proč policie není schopna zajistit důkazy o vině, a ne hledat cesty jak obcházet ústavní práva!

    Viz také: Vyřešte problém s osobou blízkou!
    Jendа avatar 2.2.2011 15:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Viz také: Vyřešte problém s osobou blízkou!
    Mně se spíš líbil drmolící právník.
    1.2.2011 23:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Je úplně jedno, co to bylo za přestupek nebo kde se stal.
    Ne, to teda není. Státní nařízení a zákony stejně jako možnost státu jejich plnění vynucovat existují jenom proto, že mají přinášet prospěch občanům toho státu. To dává státu legitimitu. Policajt, který měří rychlost na rovném a přehledném úseku silnice, žádný prospěch občanům nepřináší. Postrádá tedy legitimitu cokoliv vynucovat.

    Btw. doporučuju ti přečíst si například tohle: http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt-prestupku-nejvyssi-spravni-soud-rekl-rozhodne-ano/

    Ve zkratce: přestupek proti pravidlům silničního provozu má materiální a formální podstatu. Formální = porušil jsi nařízení, materiální = porušuješ nebo ohrožuješ právem (státem) chráněný zájem. U překročení rychlosti v případě, který popisuju vejš, jde přesně o materiální podstatu - na přehledném a bezpečném úseku silnice překročení rychlosti nemusí nutně znamenat nebezpečí, v takovém případě není naplněna materiální podstata přestupku a nejedná se tedy o přestupek.

    Btw. když jsme u toho, schválně se zamysli, kolikrát jsi viděl policajty měřit někde, kde to má smysl - před nepřehlednou zatáčkou, u školy, když chodí děcka tam/domů - a kolikrát na rovných úsecích, na místech, odkud nedávno zmizela značka s místním navýšením povolené rychlosti, u škol, kde je třicítka, uprostřed noci apod.?

    Policie v tomto ohledu naprosto selhává a nijak nepřispívá k bezpečnosti provozu na silnicích. Jediné, o co se snaží, je vybrat na pokutách, aby se plnil plán.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 2.2.2011 00:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Příloha:
    Bug v Abc?! Jardík dostal admina? Halucinogenní hermelín?
    https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/EditDiscussion/326527?action=add&dizId=169944&threadId=45
    Jendа avatar 2.2.2011 00:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Tento komentář byla reakce na #45. Jardo, přiznej se! Co jsi zkoušel?
    Jendа avatar 2.2.2011 00:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Ach jo, asi se rozsypalo threadování. Tenhle komentář se jednou zobrazuje pod Jardíkem, jednou tady…
    Jendа avatar 2.2.2011 00:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Toto je reakce na Acciho #45, snad to někam dojde.

    Osobně si myslím, že onen medializovaný případ s přesednutím je nějaký zkreslený. Pokud policie skutečně to auto měla celou dobu na dohled, pak by se nemělo řešit zmíněné ústavní právo, ale neschopnost soudu. Pokud ho měla skoro na dohled, pak se měla udělat rekonstrukce. Opět nevidím rozpor s právem odepřít výpověď.
    pavlix avatar 2.2.2011 14:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To má být humor? Hází mě to sem, když odpovídám na:

    http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/odpojovani-internetu-v-cr/diskuse#45
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.2.2011 14:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jsou tu dva příspěvky #45
    Quando omni flunkus moritati
    1.2.2011 21:31 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    to je presne to o cem mluvim, ty jsi cetl oduvodneni rozsudku nebo delas zavery z nejakeho novinoveho clanku??
    Jendа avatar 2.2.2011 00:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jako analogický problém tu máme osobu blízkou a dopravní přestupky.
    Já spíš vidím problém v označování práv zakotvených v Ústavě jako problém (nedej bože trik s osobou blízkou, což je problém, který je třeba řešit).
    Mimochodem v případě dopravních přestupků mě ta osoba blízká dost sere.
    Pročpak?

    Btw. nejde (jen o osobu blízkou, ale o
    Každý má právo odepřít výpověď, jestliže by jí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.
    (to abychom přesně věděli, o čem se tu bavíme)
    pavlix avatar 2.2.2011 14:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Někteří lidi si ústavních práv prostě neváží.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.2.2011 14:47 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Mimochodem v případě dopravních přestupků mě ta osoba blízká dost sere.
    Pročpak?
    Problém není osoba blízká, ale že se to zneužívá jako lživá výmluva. Je to prostě sprostá lež.
    2.2.2011 14:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Problém je v tom, že po "výmluvě" na osobu blízkou odpovídající úřad šetření odkládá místo toho, aby pokračoval ve vyšetřování.

    A btw. "lživá výmluva" to není. Respektive když na otázku "Kdo řídil?" řekneš, že řídila "osoba blízká", tak už jo, ale v takovém případě jsi taky hlupák. Ve skutečnosti máš říci, že odmítáš vypovídat na základě svého práva, které ti přiznává zákon a LZPS. (Nebo tak něco.) Tím totiž říkáš, že

    a) jsi tajný agent a abys to neřekl, je ve státním zájmu (přibližně) b) řídila osoba tobě blízká a její újmu bys mohl považovat za vlastní c) řídil jsi ty

    Ať si vyberou a vyšetřují, je to jejich práce. A pokud se jim to nelíbí, ať řidiče chytají a pokutují hned a na místě.
    Quando omni flunkus moritati
    2.2.2011 15:37 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jo, je vidět, že samotný pojem "osoby blízké" v zákoně není problém a kdyby se to zrušilo, nic se nevyřeší.
    2.2.2011 18:25 a1bert | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    jednodussi je:

    v teto veci nebudu vypovidat

    pouzivam to uspesne i doma :D
    Jendа avatar 2.2.2011 15:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Četl jsi tu citaci? Tak ještě jednou.
    Každý má právo odepřít výpověď, jestliže by jí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.
    Odepření výpovědi je lživá výmluva?
    2.2.2011 17:01 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Není. Lživá výmluva je když tvrdím, že auto řídil někdo jiný než ho ve skutečnosti řídil. Pokud tvrdím, že ho řídila jiná osoba, i když jsem ho ve skutečnosti řídil já, tak lžu.
    Jendа avatar 2.2.2011 17:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Není. Lživá výmluva je když tvrdím, že auto řídil někdo jiný než ho ve skutečnosti řídil. Pokud tvrdím, že ho řídila jiná osoba, i když jsem ho ve skutečnosti řídil já, tak lžu.
    To je pravda. To je křivá výpověď a jsou za to zajímavé tresty. Ovšem drtivá většina lidí (snad kromě toho jednoho medializovaného případu, ale jak už jsem napsal, nějak se mi to prostě nezdá) prostě odmítne vypovídat a je to.
    Jakub Lucký avatar 2.2.2011 17:44 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Ale to taky záleží... Pokud jsem jen pozván k podání vysvětlení, pak je křivá výpověď asi problém, ale jako obviněný si už můžu blábolit co chci...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    2.2.2011 09:26 nax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Mimochodem, me teda nesere. Pritulce jsem pujcil auto s tim, ze mi ho necha zaparkovany ve meste. Prijdu k autu. Bylo zaparkovany "trosku blbe" (najeti na kraj obrubniku, prakticky se tam tak parkuje x let bezne a vsichni) a za steracem listecek.

    A ted co s tim? Mam byt poslusny ovcan a zacalovat ja i kdyz jsem nic neprovedl? Nebo mam prasknout prituli? No to snad ne! Takze jsem poprve pouzil sveho prava nevypovidat proti osobe blizke a rekl bych, ze je to naprosto v poradku. Mel jsem na vyber - byt blbec, byt svine a nebo vyuzit sveho ustavniho prava.
    Conscript89 avatar 1.2.2011 19:45 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    > Zastavme je, dokud to jde.

    Opravdu bylo nutne, aby bylo toto soucasti zpravicky?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Jardík avatar 1.2.2011 21:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Já to opsal z Pirátských Novin, ale toto je docela závažná věc a myslím, že v tomto případě je to na místě.
    Věřím v jednoho Boha.
    Conscript89 avatar 2.2.2011 00:57 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    A kdyby tam bylo napsano at se obleceme, nez pujdeme ven, tak to taky zkopirujes? :)

    Nepru se o to, ze jde o zavaznou vec, jen me tato veta, jak to rict, znehodnotila zpravicku. Nenese zadnou informacni hodnotu a je mirne propagandisticka.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Jardík avatar 2.2.2011 01:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    1) Ano :-)

    2) Tak ji ignorujte.
    Věřím v jednoho Boha.
    Conscript89 avatar 2.2.2011 17:08 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Omlouvam se, precetl jsem si puvodni prispevek a musim uznat ze zpravicka tu je v lepsim stavu, uz jen kvuli nadpisu :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.2.2011 20:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Teda já chápu, že jsou to piráti, ale takhle hloupě okopírovat design Novinky.cz...
    1.2.2011 22:33 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    To myslím docela sedí, však odvozené dílo by mělo být vždycky legální a je přínosné... :-)
    Jardík avatar 1.2.2011 22:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Po pohledu do zdrojáku bych řekl, že podoba* je jen designová, pirátské noviny to mají jako tabulku, novinky.cz tam mají divy.
    * což může být náhoda
    Věřím v jednoho Boha.
    1.2.2011 22:59 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Však jo, copyright porušen nebyl, tak je to správné. Je to jenom inspirace.
    1.2.2011 20:43 Alexandra Pokorná | blog: zapisy_vyzrale_zeny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pánové, co ještě ten nedostatek IPv4 přinese? Co s tím já stará žena mohu udělat?
    Jardík avatar 1.2.2011 21:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Asi jste ve špatné diskusi, ale zatím bych se nebál, do konce světa je ještě chvilku čas :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Petr Tomášek avatar 2.2.2011 07:54 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Pokud někdo svolá rozumnou demonstraci, jdu do toho :)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    2.2.2011 08:21 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    pokud kvuli toho nebudu muset brat dovolenou tak taky...sice jsem liny jak hovado, ale to uz se snad dokopu
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    2.2.2011 08:33 Demokracie
    Rozbalit Rozbalit vše je to v pořádku
    U voleb jsem jim dal důvěru a četl jsem jejich program, takže jsem tušil, že to musí přijít. Jsem přesvedčen, že udělají vše proto abych byl šťastný. A jestli to znamená na první pohled nepopularní opatření, musím je přijmout.
    2.2.2011 09:01 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    Jen si naserte studenti, vy zmrdi.
    2.2.2011 09:06 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    studenty
    Tahle zpráva mě fakt dopálila, prasata chamtivý nenažraný.
    Jendа avatar 2.2.2011 15:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    studenty
    No proto. Už jsem tě chtěl považovat za trolla.
    2.2.2011 16:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    2.2.2011 09:50 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    lol, jedno i/y a uplne to obratilo vyznam komentare :-)
    Ruža Becelin avatar 2.2.2011 16:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odpojování Internetu v ČR
    :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.