abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 13
    včera 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.6. 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    20.6. 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0

    Po uvolnění OpenOffice.org 3.0 na serverech je dostupné i oznámení o vydání (české, anglické). Autoři jsou velmi optimističtí a mezi novými vlastnostmi vyzdvihují zejména nativní běh na MacOS X, podporu OOXML, ODF 1.2 a nové "startovací centrum", třešničkou na dortu je pak "hybridní PDF". Plně českou verzi instalačních balíků můžete stahovat z mirroru na Linux.cz.

    13.10.2008 13:36 | pushkin | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.10.2008 15:40 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ako si tak čítam to české oznámenie, hovorím si, že o chvíľu budú po vzore MS Office názvy funkcií v Calcu závislé na lokalizácii a budú to oznamovať ako "úžasnú novú funkciu".
    Have you tried turning it off and on again?
    the.max avatar 13.10.2008 15:50 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Nestras!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    13.10.2008 17:57 bob.bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    V lokalizovaném Excelu nelze používat nelokalizované názvy funkcí? Naopak, lokalizací názvu funkcí by mohl být Calc blíže masám (IMHO je jednodušši napsat =PRŮMĚR() než lovit nějaký =AVERAGE()). OOo 3.0 dle mého nepřináší zásadní změny v použitelnosti ...hybridní PDF je hezká věc (o jejímž smyslu při výměně dokumentů se světem můžeme dlouze polemizovat), ale raději bych si kreslil tabulky jako ve wordu, měl viditelně označená prázdná textová pole, apod. ...než nové barevné ikonky, startovací menu, které stejně v dalších verzích vypadne atd. Když si vezmu OOo 2.4.1 třeba od Novellu popřemýšlím nad přínosy novinek OOo3, tak se divím, že OOo nese hrdé označení 3.0. Dle mého by 2.5 bylo možná tak akorát.
    13.10.2008 18:16 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    sice netusim, ako to funguje v office, ale dost by som sa zasmial, kebyze ten svoj plne lokalizovany calcovsky dokument donesiete na komp kolegovi, ktory vie anglictinu lepsie, ako vy, AVERAGE() si dokaze vylovit, nema tudiz cesky lokalizovany office / openoffice a povyskakuje vam tam len ###ERROR.
    13.10.2008 20:56 bob.bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Nevím, co Vás vede k tomu, že se navážíte do angličtiny někoho o kom nic nevíte, ale každý si občas potřebuje pohonit ego, tak Vám to nechám.

    To skutečně tak zvláštní představa, že by český uživatel, používající český software mohl (neznamená to, že by musel) používat i české názvy funkcí? Proč bych měl místo DNES() psát TODAY()? Samozřejmě řešení by mělo být takové aby fungoval jak lokalizovaný název fce podle jazykového balíčku, ale bez ohledu na jazykovou mutaci by měl fungovat i "základní" název fce. Němec napíše HEUTE(), pošle dokument čechovi a ten uvidí DNES() a calc přitom bude vědět, že oba mají na mysli TODAY(), resp. že se jedná o fci s nějakým id a je jedno jak se jmenuje. No a nakonec by v Calcu mohlo být tlačítko/nastavení, které by zajistilo, že by se zobrazovaly lokalizované nebo nelokalizované názvy funkcí. Možná je to blbost, ale jestliže se vývojáři baví tím, že vymýšlejí startovací obrazovky, tak by se mohli bavit klidně i něčím takovým.
    13.10.2008 21:57 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Jo souhlasím, určitě ať funguje anglický název příkazu na všech lokalizacích + ideálně i lokalizovaný název.

    Mám za sebou používání Debianu a Widlí v Portugalsku. Moc jsem ocenil, když šla používat alespoň anglická lokalizace programů.

    Na druhou stranu když už občas používám calc, mám problémy s názvy vzorců (a to s angličtinou nemám problém).
    13.10.2008 23:26 ObčanU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    názvy funkcí jsou interně překládány, takže otevřít sešit s českými funkcemi lze v libovolné lokalizaci a k žádným chybám nedochází. Lokalizované názvy funkcí je přesně jedna z mnoha funkčností, které kancelářský balík (obecně) zpřístupní masám. Nechápu, proč vám to vadí.

    zdraví uživatel a příznivce OSS
    13.10.2008 23:52 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Prečo? No pretože nemožem napísať funkciu pomocou anglického názvu!
    Have you tried turning it off and on again?
    14.10.2008 08:13 fork
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    a navyse ak dostanem subor od nejakeho portugalca a budem ho potrebovat upravit tak sa v tych portugalskych nazvoch funkcii urcite nebudem vediet vyznat takze si to budem musiet cele nanovo prepisat... prajem kazdemu podporovatelovi lokalizacie nazvov funkcii takuto skusenost. predstavte si ze by v cecku si kazdy programator napr. namiesto "for pisal lokalizovane nazvy "pre", "pro", "für"... (znaky pisane azbukou, cinskym alebo arabskym pismom radsej ani nepisem lebo som mal problem napisat aj nemecke ü)
    14.10.2008 09:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    predstavte si ze by v cecku si kazdy programator napr. namiesto "for pisal lokalizovane nazvy "pre", "pro", "für"... (znaky pisane azbukou, cinskym alebo arabskym pismom radsej ani nepisem lebo som mal problem napisat aj nemecke ü)
    Viděl jsem dialekt Ady s klíčovými slovy v portugalštině. A co má být? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.10.2008 14:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Což ale nebyla Ada, protože kdyby jí ten autor vydal pod názvem Ada, tak v tu chvíli si zničil život a ze soudů a pokud nevyjde. To je výhoda Ady, že se můžete spolehnout na to, že všude funguje naprosto stejně, neboť pokud se odchýlíte od normy a zároveň to nazvete Adou, je to trestné. Má to své výhody.
    14.10.2008 14:21 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Tak nevím, autor se toho asi nebál
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.10.2008 14:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Však autor to nenazval Adou, ale Ada+SQL, což už je je jiný název.

    Ale osobně vítám iniciativy, které postihují odchylky od stadardu jazyka až takto drasticky. Zajímavé je, že když se znemožní trestní cestou, aby nemohl existoval kompilátor/interpretr/běhové prostředí programovacího jazyka, které neodpovídá normě, tak rázem se takový jazyk stane vysoce seriózním a je nasazován na velmi kritická místa. Jazyk se tak stane nesmírně stabilním, a zdrojové kódy se stanou velmi snadno přenositelné mezi kompilátory, takže už pak ani nevnímáte, co vlastně za kompilátor používáte - je zaručeno, že to pojede dobře všude. Ada je jedním z nich, a podle mě v mnoha aspektech hodně povedený jazyk. Druhý, o kterém vím je Java, nicméně tak ty záruky trochu ničí ne zcela domyšlené změny od Sunu. Nicméně oba jazyky se používají na hodně kritická nasazení, kde se točí obrovské peníze a chyba může způsobit neuvěřitelné škody. Docela by mě zajímalo, jestli je takových jazyků víc, co si právně chrání svojí normu.
    14.10.2008 09:44 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ale ne, sice nejsem toho příznivcem, ale kdyby to tak fungovalo, tak by vámi popsané problémy nenastaly - portugalec by si to napsal po svém a vám by se to zobrazilo buď anglicky nebo podle lokalizace. nevidím tady jaksi žádný problém.
    14.10.2008 10:52 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Osobne by som developerov za takych blbcov nepovazoval. Takze ak lokalizovane nazvy, tak samozrejme len v pouzivatelskom rozhrani. Interne v dokumente sa uchovaju interne mena, ale v editore sa kazdemu zobrazia podla jeho locales. Nie ze by som bol za lokalizovane nazvy funkcii, skor naopak, len sa snazim povedat, ze ziadny aspon polointeligentny vyvojar by to neimplementoval tak, ako sa to tu snazite vsugerovat.

    14.10.2008 12:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Asi ne uplne. Jinak bych tezko mel v excelu poslanem ze Slovenska vyrazy jako "Harok" a podobne... Podrobne jsem to nezkoumal, ale prijde mi to jako zverstvo nejvetsiho kalibru.
    14.10.2008 14:01 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Nazov worksheetu sa da uzivatelsky menit a preto je tam napisane Harok. S funkciami to je inak.
    14.10.2008 14:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ano, nekdo si je pojmenoval Harok1, Harok2 a Harok3... Myslim, ze ne, Time...
    14.10.2008 15:40 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ale to vám IMHO může být úplně jedno, protože interně se ten objekt pořád jmenuje Worksheet a ke konkrétnímu worksheetu můžete (minimálně ve VBA) přistupovat i pomocí indexu. V češtině se zase budou jmenovat "List1", "List2" atd. Funkcím to vadit nebude. Koneckonců pokud má uživatel možnost si změnit název listu, je úplně jedno, jaký je název výchozí (a jestli je ten výchozí název odvislý od lokalizace nebo není).
    14.10.2008 16:55 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ano, premenoval to Excel ako default nazvy. A ak je uz raz Excelom premenovany a uzivatelom NEZMENENY, tak to znamena, ze uzivatel s tym suhlasil. Alebo tiez cakate, ze ked dam do slov. Excelu do bunky A1 text "Príklad", tak v anglickom sa ma zobrazit "Example"?
    14.10.2008 18:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    A ja neco takoveho tvrdim?
    14.10.2008 19:52 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Přinejmenším jste nevysvětlil, proč považujete za zvěrstvo, že objekt typu Worksheet má ve slovenské verzi Excelu vlastnost Name implicitně nastavenu na Harok1-X.
    14.10.2008 20:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ze se to prenasi do jinych jazykovych verzi?
    15.10.2008 07:36 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ak s tym uzivatel suhlasil, aby sa to vam tak zobrazilo, preco sa tomu cudujete?
    15.10.2008 10:14 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Tak ještě jinak: Objekt Workbook se sestává z jednoho nebo více objektů typu Sheet (Sheet může být buď Worksheet nebo Chart). Objekt typu Sheet má nějaké vlastnosti, z nichž některé ovlivnit nemůžete (např. počet sloupců, pokud se jedná o Worksheet) a jiné mohou být uživatelem měněny - např. vlastnost Name (existují pro ni nějaké konvence - max. délka, některé znaky, tuším, nejdou použít, dva listy ve stejném sešitě se nesmí jmenovat stejně a hlavně hodnota Name nesmí být prázdný řetězec). Jsou lidé, kteří tu vlastnost opravdu aktivně mění - např. můžu mít soubor mzdy.xls a v něm listy "leden-2008", "únor-2008" atd. Když takový soubor otevřu ve slovenské verzi Excelu, tak se mají listy přejmenovat na "január-2008", "február-2008" (...) ?? A co když si list pojmenuju "xyz321"? Jak má ten program poznat, že implicitní název "Harok1" se tam uživatel nerozhodl nechat proto, že si prostě přeje, aby se ten list jmenoval "Harok1"?

    U vzorců je to něco jiného - pokud bude slovenský Excel ukládat lokalizovanou funkci PRIEMER a mě to vyhodí chybovou hodnotu, protože český Excel žádnou funkci PRIEMER nemá, tak je to blbě. Ale slovenský Excel nevytvoří objekt Harok1 a český Excel vám nezbuchne na tom, že nezná objekt Harok1, takže ten soubor neumí otevřít; slovenský Excel vytvoří objekt Worksheet, jehož vlastnost Name je nastavena na "Harok1" a český Excel si s objektem typu Worksheet hravě poradí, aniž by ho vlastnost Name nastavená na "Harok1" jakkoli vzrušila. Navíc - pokud např. v Harok2 budete mít funkci s odkazem na nějakou buňku v Harok1 (např. něco jako "=A1+Harok1!A1" - sečte hodnotu buňky A1 v aktuálním listu a hodnotu buňky A1 v listu Harok1), přestane vám přejmenováním Harok1 ta funkce pracovat. Taky vám přestanou pracovat makra, ve kterých budete mít něco jako ThisWorkbook.Worksheets("Harok1")...... (tj. když nebudete volat list jeho indexem ale názvem).

    S Excelem jsem kdysi pár let pracoval, ale neumím si pořád představit, v čem to zvěrstvo spočívá, čemu konkrétně by to mělo vadit. V automatické změně názvu vidím jen a jen nevýhody.
    13.10.2008 18:40 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Správne, nejde (aspoň mne to hodilo chybu) a ja sa nehodlám učiť 20 názvov funkcií, podľa toho, pri akej lokalizácii zrovna sedím; nehovoriac o EN klávesnici a českých názvoch.
    Have you tried turning it off and on again?
    13.10.2008 19:17 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Technicky by ale určitě bylo možné, že by se vzorce do souboru ukládaly jednotně a teprve frontend by zobrazoval názvy vzorců v závislosti na lokalizaci (případně v závislosti na nějakých dalších nastaveních). Pak by to určitý smysl mělo. To, co udělal MS v Excelu, byla samozřejmě hrubá nedomyšlenost.
    13.10.2008 20:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Jo, pral bych vam slyset ty minuty plynulych nadavek pote, co jsem se asi ctvrt hodiny pokousel udelat nejaky prosty soucet, nez jsem prisel na to, ze nejaka hlava s patricne utazenou kravatou rozhodla, ze SUM nebude SUM, ale SUMA... A to nemluvim o tom, ze mi Excel vytvale nabizel opravu na RUM. Jeste ten screenshot mam nekde ulozeny. Asi nejaka verze MSO 7.0, proste, no!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.10.2008 20:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    IMHO je jednodušši napsat =PRŮMĚR() než lovit nějaký =AVERAGE()
    Je sice fakt, že slovo average je o jedno písmeno delší, ale co na něm chcete lovit?
    Dle mého by 2.5 bylo možná tak akorát.
    Souhlas.
    13.10.2008 20:49 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    A okrem toho, loviť PRŮMĚR (s diakritikou) je tiež záhul
    Have you tried turning it off and on again?
    13.10.2008 23:03 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    +1 :-)))
    13.10.2008 21:11 bob.bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    No dobře, average nebyl možná ideální příklad, ale co třeba SOUČIN.MATIC()? Pokud ekvivalent této fce v Calcu občas nepoužiju, tak MMULT() mapadne bez hledání málokoho. Kdo umí, mohl by používat "standardní" názvy fcí, kdo neumí, mohl by mít možnost použít lokalizovaný název. Calcu by to mělo být jedno.
    13.10.2008 21:42 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Používatelia totiž názvy funkcií aj píšu, nielen klikajú. A písať DETERMINANT.MATICE.ŘÁDU.N() (vymyslený názov) ale asi naozaj od veci.
    Have you tried turning it off and on again?
    13.10.2008 23:04 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    V Excelu je funkce ODMOCNINA(), to je pak kotel, kdyz jsou v jedny funkci ty odmocniny 4. Sirokouhlej monitor pak nestaci.

    Jsem take toho nazoru ze by program mel umet jak lokalizovane tak anglicke nazvy funkci a dle potřeby lokalizaci vypnout.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    14.10.2008 15:46 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Nevím, jak je to v dnes aktuálních verzích Excelu (2003 a 2007), ale kdysi v Excelu platilo omezení, že vzorec může mít max 1024 znaků. Komu nestačily, musel si buď rozložit vzorec do více kroků a dělat v pomocných buňkách mezivýpočty, nebo si napsat vlastní funkci.
    13.10.2008 21:52 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Pro lidi angličtinou nepoznamenané je ten rozdíl podstatně větší než jedno písmeno.
    14.10.2008 20:04 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ludia uplne nepoznamenany anglictinou nemaju IMHO pravo dotykat sa pocitaca.
    14.10.2008 21:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Geekové s podobným názorem nemají IMHO právo kecat do používání počítače běžným lidem ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.10.2008 21:46 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    To mi pripomina ten vtip, co by si asi povedali navzajom Linus Torvalds a Bill Gates, keby sa nahodne stretli napr. vo vytahu? "Moj zivot by bol bez Teba jednoduchsi."
    14.10.2008 21:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    :-))) To se mi líbí.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    15.10.2008 11:19 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Jasně - a vrátíme celou společnost o dvacet let zpátky do doby, kdy byly počítače víceméně pouze pro geeky.
    13.10.2008 22:14 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    PRUMER nebo AVERAGE, je to prast jako uhod, protoze prumeru je cela rada - aritmetický, geometrický, kvadratický, median, modus atd... Tsakze bez toho, aniz byste si tu funkci nevyhledali v dokumentaci, nemuzete tusit, co vlastne spocita. A kdyz uz si ji v dokumentaci najdete, tak vam na nazvu tolik nesejde.
    13.10.2008 22:35 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Myslím, že funkce PRUMER nebo AVERAGE bude vždycky počítat aritmetický průměr, a 99% lidí na to bude spoléhat (a do dokumentace nahlížet nebudou). Pokud ta funkce bude počítat jiný průměr než aritmetický, tak IMHO není něco v pořádku s myšlením programátora, který tu funkci napsal (ledaže je kancelářský balík považovaný za program pro technoidy). Navíc pokud v seznamu funkcí budu hledat průměr (a nebudu umět anglicky), budu vždycky rychleji v cíli, pokud se mi název funkce bude zobrazovat lokalizovaně (i kdybych si nakonec tu dokumentaci musel přečíst, protože např. ta funkce bude mít povinný parametr, který bude určovat typ toho průměru).
    13.10.2008 22:42 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Ja by som bol za kompromis, anglické názvy + lokalizovaný popisok + nejaká prehľadná kategorizácia so skupín. Predstava, že by som sa musel aj tu učiť 3 názvy funkcií (používam pravidelne slovenský + český a niekedy anglický OOo), ma desí. A ak chce niekto lokalizované názvy, prosím, ale nech to ide bez následkov vypnúť (nie ako v MS Office).
    Have you tried turning it off and on again?
    13.10.2008 23:06 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    A on by te nekdo nutil pouzivat lokalizovane nazvy? Vklidu to tam napis v jakemkoliv jazyce, klidne mix nekolika. Chytrej program by to mel pobrat.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    14.10.2008 14:02 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Predstavte si, ze napisete treba bilion, jak by pak program poznal, jestli myslite 10^9 nebo 10^12?
    14.10.2008 14:32 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    No predsa podla locales, nie? :-)
    15.10.2008 00:57 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Tak to se moc neslucuje s tim michanim ruznych jazyku.
    13.10.2008 23:31 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Nebo by bylo hezké, kdyby (lokalizovaná) nápověda šla vytisknout ve vybraném rozsahu - třeba všechno kolem vzorců, nebo uložit postupně do dokumentu, trochu upravit (třeba ve verzi 2 šla nápověda klidně mimo papír) a tisknout rovnou tako brožura.
    14.10.2008 00:19 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Pokud by to mělo uživateli komplikovat život, bylo by to špatně. Muselo by to samozřejmě spočívat v tom, že funkce je v sešitě _vždy_ uložena jako AVERAGE, zatímco vám se bude zobrazovat buď jako AVERAGE nebo jako PRIEMER nebo jako PRŮMĚR nebo jakkoli jinak - dle vašeho jazykového nastavení vzorců (které by mohlo být odlišné od ostatního jazykového nastavení aplikace). Není tu nic, co byste se musel učit třikrát - maximálně si změnit nastavení u počítače, u kterého sedíte poprvé.
    14.10.2008 00:28 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Toto je vcelku rozumné riešenie. Mne keď sa povie lokalizované funkcie, vždy si spomeniem na Excel, kde je to otrasné, viď príspevky vyššie. Plus by som pridal možnosť aj písať nielen PRIEMER, ale aj AVERAGE.
    Have you tried turning it off and on again?
    13.10.2008 22:59 XxX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    Bezte s tou lokalizaci funkci do (_|_) !!!
    14.10.2008 08:19 fork
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Oficiální oznámení OpenOffice.org 3.0
    ludia nechcu hladat veci v dokumentacii a v pomocnikovi tak si vymyslaju sprostosti ktore len zneprijemnia zivot tym co maju trocha rozumu... ked niekto ide nejake skolenie z "excelu" tak nech ho tam aj nieco poriadne naucia a nie len bezhlavo klikat. ak nechce tak nech ma zakazane robit s pocitacom.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.