abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2166 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Open-source notebook pro hackery - V

    Crowdfundingová kampaň na podporu open-source notebooku pro hackery Novena byla úspěšná. Cílem kampaně bylo získat 250 tisíc dolarů. Vybráno bylo 719 tisíc dolarů. Základní desku, all-in-one desktop a notebook lze nyní předobjednat za cenu o 10% vyšší než v průběhu kampaně. Cena notebooku ve dřevě 5000 dolarů zůstala nezměněna. Andrew "bunnie" Huang prezentoval open-source notebook Novena na veletrhu Maker Faire Bay Area (Hack A Day, Slashdot TV). Z příspěvků na jeho blogu lze upozornit například na využití notebooku Novena jako osciloskopu.

    30.5.2014 02:02 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.5.2014 02:15 ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Ten notebook je sice open source, ale jinak nic moc. Navíc varianta ve dřevě je moc drahá.
    mca avatar 30.5.2014 03:23 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Musel bys byt nesmirne naivni, abys mohl cekat neco jineho. Jasne, ze to nemuze byt perfektni, odolne, super vyresene a to vsechno za $20. Nejak se zacit musi a fandim kazdemu takovemu projektu, ktere mohou rozbit zazity stereotyp. Chce to poradnou a silnou konkurenci.

    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    30.5.2014 03:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Bylo to moc drahý, takže jsem se nakonec nezůčastnil a stejně mám moc práce :-D. Clo by pak stálo IMHO tak o 20% víc. Možná, kdyby prodával desku za $200 :-D. Jo a pak taky malý FPGA (dneska se dají sehnat nepoužitelně zastaralé bitcoin minery s větším).
    30.5.2014 09:43 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Clo by nestalo ani jednu jedninou korunu ... jediny co bys palti by bylo DPH + (v pripade cesky posty) poplatek za vyrizeni.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 19:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Čirou náhodou jsem byl na celnici 2x během tohohle měsíce a je to tak, že DPH nad 22€ a clo nad 150€. Platil by tedy oboje (21% DPH a 3-11% clo + manipulační poplatek (96kč tuším)).

    Ta banda zkurvených loupežnických sviní ti pošle dopředu poštou kopu papírů, kde je fotka (abys věděl o co přicházíš) a informace o tom o kolik tě ještě okradou. V případě notebooku za $5000 by ho okradli o 21 158kč jen na DPH, což už by se asi vyplatilo si tam i dojet.
    30.5.2014 22:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    V případě notebooku za $5000 by ho okradli o 21 158kč jen na DPH, což už by se asi vyplatilo si tam i dojet.

    Nevyplatilo, pri osobnim dovozu se plati DPH taky (pokud hodnota dovezeneho zbozi presahuje 430 EUR), takze by to mel zaplatit taky.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 22:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Leda by to převážel zavřené v originální krabici, kde by se možná dalo teoreticky odvozovat, že to chce dál prodat. Pokud to bude převážet jako svůj vlastní notebook, tak z toho DPH platit nebude (nekupoval to z Čech).
    30.5.2014 23:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    AFAIK ne. DPH je dan, ktera dani koncovou spotrebu (i kdyz z pragmatickych duvodu ji vetsinou odvadi prodejce), takze koncovy spotrebitel, ktery si produkt sam dovazi ze treti zeme, by ji mel zaplatit (pokud neni mensi nez limit, do ktereho je osvobozeno).

    Naopak, pokud nejde o koncoveho spotrebitele ale o platce DPH, tak sice take musi priznat dan pri dovozu, ale zaroven mu typicky ve stejnem obdobi vznikne narok na odpocet dane, takze vlastne nic nezaplati. Az v okamziku, kdy by zbozi dale prodal, tak by odvedl DPH z prodejni ceny.
    1.6.2014 17:18 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Teoreticky možná ano, prakticky ale nikdo neřeší, že do států jsi jel bez ntb a vracíš se s ním. Nebo třeba se zrcadlovkou...
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    3.6.2014 09:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Prakticky se to dela tak, ze kdyz tam jedes, tak deklarujes ze si sebou beres fotak a ntb ... a bud si nevemes nic ... nebo nejakej starej strep, kterej tam zahodis. Mno a kdyby te na hodou pri navratu kontrolovali, tak na ne presne tuhle deklaraci vytahnes.
    30.5.2014 23:32 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Bystroushaak avatar 31.5.2014 00:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Konkrétně?
    31.5.2014 00:52 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Konkrétně podle hodnoty a případně druhu. Jen jsem chtěl poukázat, že než se budete hádat, stačí zabrousit třeba sem nebo přímo do příslušného zákoníku.
    Bystroushaak avatar 31.5.2014 21:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    No vždyť tu hodnotu jsem uvedl, ne?
    1.6.2014 18:26 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Já se s tebou nehádám, navíc dávám za sebe 1, plus by bylo kdybys uvedl odkaz. Ale chápu, že ti to takhle krásně řekli na té celnici, žes to nemusel hledat nikde idnesu, centrumu apod. Já na té celnici nebyl, na idnesu si to třeba i přečtu, ale dám přednost zdroji. Tam si to může přečíst každý.
    31.5.2014 16:03 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    z elektroniky se clo neplatí...
    Bystroushaak avatar 31.5.2014 21:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Clo možná ne, ale DPH určitě.
    31.5.2014 22:30 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    ano, DPH se platí (aktuálně 21%), nicméně ta podmínka, kdy se u zboží nad 150€ platí clo, u elektroniky neplatí... pouze u ostatního zboží... takže při dovozu elektroniky z ne-EU se počítá jen s těmi 21%.
    Bystroushaak avatar 31.5.2014 22:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Jo, takže by musel platit přes 20k navíc.
    31.5.2014 23:28 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    ano, ale to by musel, i kdyby si to přivezl s sebou... pokud by to neobešel, nevzal si notebook (bez ničeho kromě nabíječky) do osobního zavazadla a řekl, že ho měl už když odjížděl, ale to nemusí vždycky vyjít a úplně legální to taky není.
    Bystroushaak avatar 1.6.2014 00:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    To musí imho vyjít úplně vždycky, leda by pořizovali soupis věcí, které s sebou měl, když odjížděl. Legální to sice možná není, ale morální imho určitě.
    1.6.2014 00:43 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    no, takový notebook asi bude vzbuzovat podezření a třeba americká koncovka nabíječky apod. (i když to se dá vyměnit...) taky..
    xkucf03 avatar 1.6.2014 10:38 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V

    To souhlas. Ale prozradíte mi někdo, jak koupit v USA zboží bez placení místní obdoby DPH? Prodávají se tyhle v nějaké bezcelní zóně? Nebo snad stačí slíbit, že to mám na vývoz a místní daň platit nebudu?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.6.2014 12:23 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Obdoba DPH v USA ja "sales tax" a výše závisí podle státu - ve většině států je pokud vím kolem 7-8% a v některých státech 0%... takže koupit ve státě, kde sales tax není...
    1.6.2014 12:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Legální to sice možná není, ale morální imho určitě.

    Je to danovy unik jako kazdy jiny. Nemoralni minimalne vyci ostatnim, kteri dane plati.
    Bystroushaak avatar 1.6.2014 16:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Jo. A když ve škole šikanují dva zmrdi ostatní děti a berou jim peníze na svačinu, tak by bylo nemorální se nenechat okrást, minimálně vůči ostatním, kteří se okrást nechají.
    1.6.2014 22:52 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    No, jestli máš u placení daní pocit, že ti někdo bere peníze na svačinu, asi to děláš blbě. Já se taky u placení daní necítím kdovíjak odvázaně, ale nervy a zdraví mi to nedrásá.
    1.6.2014 23:01 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    no, standardní DPH chápu (z něčeho se ten stát financovat musí, a výnosy z DPH jsou velkou částí státních daňových příjmů) ale importní DPH je zlodějina...
    1.6.2014 23:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Importni DPH je nezbytne pro zajisteni jeji ferovosti - bez toho by byl osobni import silne zvyhodnen proti komercnimu importu ci domaci vyrobe. Takhle zaplatis stejne DPH at uz koupis domaci vyrobek, vyrobek dovezeny dovozcem, nebo si ho ze zahranici dovezes sam ci nechas poslat.
    Bystroushaak avatar 2.6.2014 00:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Jo, od 22€ a na elektroniku to fakt dává smysl.
    2.6.2014 02:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Experimentální šestnáctijádro s FPGA za ~1900Kč z ČR bych si nechal líbit :-/.
    2.6.2014 02:34 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    v tom případě aplikovat import DPH jen na produkty, které se dají pořídit v zemi kupujícího bez importu.
    Bystroushaak avatar 2.6.2014 11:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    No, jestli máš u placení daní pocit, že ti někdo bere peníze na svačinu, asi to děláš blbě. Já se taky u placení daní necítím kdovíjak odvázaně, ale nervy a zdraví mi to nedrásá.
    Když jsem nucen platit daně dvakrát, tak mám nejenom pocit, že mě někdo bere peníze na svačinu, ale dokonce že mě banda zkurvených loupežníků vysloveně okrádá. Schválně si projděme, jak se to stane:
    • Najdu si na internetu zboží.
    • Zboží si objednám a zaplatím nejenom jeho cenu, ale také poštovné a DPH v daném státě.
    • Zboží mi během dvou dnů dojde.
    • Loupežníci mi zboží ukradnou, protože je na balíku napsaná špatná země (Čína například). Pokud by tam byla dobrá* země, tak je to v pořádku. Trochu to připomíná korzáry.
    • Loupežníci zboží týden až tři týdny schovávají ve svém doupěti.
    • Po této době mi pošlou fotky balíku a chtějí po mě, abych cosi kdesi dokazoval. Od této chvíle budu platit, i kdyby se ukázalo, že loupežníci zboží propustí (manipulační poplatek se platí vždy).
    • Loupežníci mě okradou a já si můžu vyzvednout svůj balík.
    Vnímám to jako jasnou zlovůli prosazovanou z pozice silnějšího, prostě proto, že může. Kdo se proti tomu postaví, tomu bude balík ukraden.

    Celníci by měli hledat drogy, plutónium a atomové bomby. Místo toho sedí na tloustnoucích prdelích, tisknou stohy nesmyslných papírů, z nichž polovina se vyhazuje ihned a druhá polovina později a organizovaně okrádají všechny, kdo si něco objednají z ciziny.

    Nevidím jediný rozdíl oproti situaci, kdyby někdo ukradl dodávku pošty s balíky a účtoval si za každý balík který vrátí další procenta. Z mého pohledu je to úplně totožné a je mi jedno, jestli by za výsledné peníze financoval výzkum rakoviny, dětské hřiště, či se snažil podpořit lokální podnikatele. Zlodějna je zlodějna a záleží jen na vnějších projevech vůči okradeným, nikoliv na motivaci, která za ní stojí.

    *Dobrá země se pozná podle toho, jestli s ní nějaký budižkničemu kdysi kdesi podepsal jakousi smlouvu.
    2.6.2014 11:50 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Když jsem nucen platit daně dvakrát, ... Zboží si objednám a zaplatím nejenom jeho cenu, ale také poštovné a DPH v daném státě.
    Pri nakupovani zbozi z tretiho statu bys nemel platit DPH v danem state, pripadne byva moznost si nechat vratit DPH zaplacenou v danem state.
    2.6.2014 11:54 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Tady v UK to funguje trochu jinak...

    jsem si nějakou dobu zpátky objednal monitor z Jižní Koreje - byla sobota. V pondělí prodejce zásilku odeslal (FedEx), ve čtvrtek zásilka dorazila do UK, FedEx za mě zaplatili DPH a doručili zásilku (dostal jsem ji ale až v pondělí, protože i když to doručovali v pátek, nemohli z nějakého důvodu najít moje bydliště). DPH jsem pak platil FedExu, žádost o zaplacení mi poslali poštou asi dva týdny po přijetí zásilky... plus administrační poplatek 10 liber (to není úplně nejmíň, ale taková hrůza to taky není)
    xkucf03 avatar 2.6.2014 14:16 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Relativně dobře to funguje, když si balíček objednáš do firmy*, ale když si ho objednáš na domácí adresu, tak si taková firma řekne třeba i o sedm stovek. Prostě jakmile má někdo v držení tvoji věc, svádí to ke zneužívání jeho pozice. U těch firem aspoň funguje konkurence, můžeš se poučit a příště si to objednat přes někoho jiného, nebo si postěžovat u obchodníka, ať přidá i jiné dopravce, cokoli... ale ale nejhorší je to se státem, který má na daném území monopol, může ukrást cokoli na hranicích a požadovat výkupné. Ty jsi v naprosto nevýhodné pozici - musíš něco dokazovat, plnit termíny, zatímco oni nemusí nic (např. nemají stanovenou lhůtu na vyřízení tvojí reklamace) a můžou tě vydírat tím, že balíček pošlou zpátky.

    *) když té firmě doručují často a ideálně přes ni i odesílají a mají u dopravce nějaký paušál
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.6.2014 16:57 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Místo toho sedí na tloustnoucích prdelích, tisknou stohy nesmyslných papírů, z nichž polovina se vyhazuje ihned a druhá polovina později a organizovaně okrádají všechny, kdo si něco objednají z ciziny.
    Tak nevyužívej jejich služeb, aspoň ti nestloustne prdel když si pro to pojedeš do té ciziny. Když se podívám na tvé foto, pár dřepů by ti neuškodilo -;)
    Bystroushaak avatar 2.6.2014 17:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Tak nevyužívej jejich služeb
    Zde vidím hned dva špatné předpoklady; nejedná se o službu (místo abych něco dostal jsem naopak o něco okraden) a není to dobrovolné.
    aspoň ti nestloustne prdel když si pro to pojedeš do té ciziny.
    Pokud mi to budeš platit, tak s radostí.
    Když se podívám na tvé foto, pár dřepů by ti neuškodilo -;)
    Vzhledem k tomu, že můj BMI se z "podvýživa" do "normálu" dostal teprve před pár měsíci, tak silně pochybuji, že to byla moje fotka..
    xkucf03 avatar 2.6.2014 18:22 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Tak nevyužívej jejich služeb

    Ale on nevyužívá (resp. nechce využívat) jejich služeb – on využívá služeb zahraničního výrobce a nějakého přepravce – a tihle banditi se do toho připletli, aniž by je zval.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 2.6.2014 18:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Mně teda připadal dost hubenej :-) (z fotky v profilu v několika vrstvách oblečení v 100x200 px a s dokreslenou hlavou nesoudím)
    3.6.2014 09:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Co nechapes na tom, ze na elektroniku ZADNE clo NEEXISTUJE ???
    Bystroushaak avatar 3.6.2014 09:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Seznámím tě s konceptem diskuze:

    Je to triviální. Nahoře jsou příspěvky, které byly poslány jako první, lehce pod nimi a doprava poté příspěvky, které byly poslány po nich. Pokud reaguješ na příspěvky nahoře, bez ohledu na to co je pod nimi, můžeš poté být za debila, obzvlášť když to uděláš s CAPSLOCKEM a třemi otazníky.
    30.5.2014 21:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Hmm, přemýšlel jsem o tom že bych si to koupil a postavil si na tom osciloskop... Než jsem zjistil, že to ADCčko vyjda na dalších 300USD :(
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Jendа avatar 30.5.2014 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    To si radši kup nějaké normální FPGA s PCIe. (zajímavé by bylo zkusit udělat softcore SATA - podle mě je to jednodušší než PCIe a rychlosti to dává taky slušné - prostě že bys četl bloky jako kdyby to byl disk, ale ve skutečnosti by v tom byla data, co to generuje)
    31.5.2014 02:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    PCIe a SATA je v Xilinx FPGA prakticky to samý, využívá to stejné IO bloky (gigabit transceivers). PCIe má jen navíc nějakej hardcore blok, co se stará o signalizaci.
    30.5.2014 21:39 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Já nejsem hacker, takže notebook jsem si vysnil úplně jiný. tri sitovky abych si mohl udělat switch, aspon jedna z nich s poe abych si mohl z baterie nb napajet nějaké zařízení. Vstup USB, ps/2 a monitoru aby se dal použit jako konzole k serveru a tlačítky přepínat mezi lokálním pc a konzolí.
    30.5.2014 23:51 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Asi opravdu stárnu. Za našich časů jsme si to vyrobili z čehokoli. Nebylo třeba $5000 .. :)
    31.5.2014 10:49 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Kdysi ano. Dnes ale stavet z hradel 74xx procesor i.MX6Q si nedokazu predstavit :-D
    31.5.2014 16:31 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Stačí cubieboard2:) nač něco dalšího jiného ?
    31.5.2014 16:37 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    To nikdo neřekl,

    Jen chci říct, že za polovinu peněz koupím přibližně stejnou věc i v pixle se zdrojem .. Drtivá většina základních desek umí to samé za 20-30% ceny .. Nebo je v té desce nějaký zázrak ? HW louskátko kryptovaných spojení ? Nebo co?

    PS: Za 11000Kč koupim celý notebook .. ne jen desku ..
    31.5.2014 16:43 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Jo aha, jsem nevěděl, že dnešní hacker potřebuje nutně výkonný bitcoin miner .. :p
    31.5.2014 16:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    To FPGA se na mining nejspíš nevyplatí.
    Jendа avatar 31.5.2014 20:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    PS: Za 11000Kč koupim celý notebook .. ne jen desku ..
    S datasheety k úplně veškerému hardware uvnitř? S výkresy desky?
    1.6.2014 02:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    S výkresy desky?
    Ty jsou snad základ :-P ;-).
    datasheety k úplně veškerému hardware uvnitř?
    Jak je to s dokumentací RPí?
    Jendа avatar 1.6.2014 04:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Ty jsou snad základ :-P ;-).
    No a předřečník mluvil o notebooku za 11, tak se ptám, jestli tam tohle má.
    Jak je to s dokumentací RPí?
    Dá se. Ale AFAIK není dokumentace ke grafickému jádru (ne, že by mě to tankovalo, RPi nikde s grafikou neprovozuju).
    1.6.2014 17:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    No a předřečník mluvil o notebooku za 11, tak se ptám, jestli tam tohle má.
    To byl vtip :-/. Navíc jiné ARM desky s výkresy stojí méně (RPí je sice pomalá, ale zase za 11k jich můžu koupit kotel).
    Ale AFAIK není dokumentace ke grafickému jádru (ne, že by mě to tankovalo, RPi nikde s grafikou neprovozuju).
    Aha já jsem myslel, že už je skoro celá dokumentovaná :-O.
    mikirc avatar 2.6.2014 08:46 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    A jedna technická, k čemu vám ty datasheety budou a ty výkresy? Kolik lidí z těch do to koupí budou vůbec rozumět tomu co je v těch dokumentech uvedeno?

    A neberme argument, že nezáleží na tom jestli to daný "hacker" potřebuje nebo ne, ale hlavně že to tam je.
    Byl jednou jeden...
    Bystroushaak avatar 2.6.2014 10:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Kolik lidí z těch do to koupí budou vůbec rozumět tomu co je v těch dokumentech uvedeno?
    Řekl bych, že velmi velké procento lidí, co si koupí superatypický notebook za 100 tisíc tomu rozumět bude. Klidně bych tipoval něco okolo 80%.
    A jedna technická, k čemu vám ty datasheety budou a ty výkresy?
    Například budou moct naprogramovat prakticky dokonalé ovladače HW do operačního systému. Či notebook různě rozšiřovat a implementovat funkčnost, která by výrobce ani nenapadla.
    David Heidelberg avatar 4.6.2014 23:34 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    asi jsem trochu skeptický, ale že by někdo programoval dokonalé ovladače, toho jsem si moc zatím nevšiml (ani pro produkty s dokumentací) Zrovna Novena má třeba GPU, bez dokumentace na které, pokud mě mé vyhledávání neklame, dodnes neexistují ovladače v jádře a používá to nějakou zplácaninu. A ono ani potom co pro RPi zveřejnili dokumentaci k GPU, tak vývoj žádného ovladače nezačal (nemluvím o tom vtipu s Q3, mluvím o klasickém ovladači Mesa <-> Kernel (GEM, TTM) ), takže asi tak.

    Co se týká rozšiřování funkcionality o různé atypické moduly - to bych řekl že je jediný důvod pro koupi.
    Drom avatar 10.6.2014 00:21 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source notebook pro hackery - V
    Pro mě je podstatný fakt, že dokumentace je (svobodně) k dispozici.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.