abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 14:33 | Komunita

    Na webu komunitního setkání CSNOG 2026 jsou dostupné prezentace v PDF, jejich videozáznamy a fotografie z lednové akce ve Zlíně. CSNOG 2026 se zúčastnilo téměř 300 zájemců o vystoupení věnovaných správě sítí, legislativním a regulačním tématům nebo projektům z akademické sféry. Letos byly prezentace rozdělené do dvou treků, ve kterých se představilo 35 přednášejících. Setkání komunity CSNOG organizují společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Americká vesmírná společnost SpaceX miliardáře Elona Muska koupila další Muskovu firmu xAI, která se zabývá vývojem umělé inteligence (AI). Informovala o tom na svém účtu na síti 𝕏. Musk tímto krokem propojí několik ze svých služeb, včetně chatbota s prvky umělé inteligence Grok, sociální sítě 𝕏 či satelitního internetového systému Starlink. Tržní hodnota společnosti SpaceX dosahuje jednoho bilionu dolarů (20,6 bilionu Kč), hodnota xAI pak činí 250 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byl odhalen supply chain attack na Notepad++: útočníci kompromitovali hosting Notepad++ a vybrané dotazy na aktualizace přesměrovávali na servery pod jejich kontrolou. Doporučuje se stáhnout instalátor a přeinstalovat.

    a1bert | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Zajímavý projekt

    Francouzská veřejná správa má v rámci vládní iniciativy LaSuite Numérique ('Digitální sada') v plánu od roku 2027 přestat používat Microsoft Teams a Zoom a přejít na videokonferenční platformu Visio, hostovanou na vlastním hardwaru. Konkrétně se jedná o instance iniciativou vyvíjeného open-source nástroje LaSuite Meet, jehož centrální komponentou je LiveKit. Visio nebude dostupné pro veřejnost, nicméně LaSuite Meet je k dispozici pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 12:11 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi: 2GB verze o 10 dolarů, 4GB verze o 15 dolarů, 8GB verze o 30 dolarů a 16GB verze o 60 dolarů. Kvůli růstu cen pamětí. Po dvou měsících od předchozího zdražení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 05:11 | Zajímavý software

    Shellbeats je terminálový hudební přehrávač pro Linux a macOS, který umožňuje vyhledávat a streamovat hudbu z YouTube, stahovat odtud skladby a spravovat lokální playlisty. Pro stahování dat z YouTube využívá yt-dlp, pro práci s audiostreamy mpv. Je napsán v jazyce C a distribuován pod licencí GPL-3.0, rezpozitář projektu je na GitHubu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 745 hlasů
     Komentářů: 25, poslední dnes 19:50
    Rozcestník

    OpenSUSE RC1 na notebooku

    Jak dopadla instalace OpenSUSE 10.1 RC1 na notebook ACER? Moc dobře ne. Oproti minule testované distribuce UBUNTU Dapper Drake Flight 6 mám k OpenSUSE velké výhrady.

    23.4.2006 19:55 | OndraZX | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.4.2006 20:47 nanuk | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    sice trocha z cesty ale...ako sa bola pouzita tema v gnome na screenshotoch?
    23.4.2006 20:52 nanuk | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    preklep, bola=vola
    OndraZX avatar 23.4.2006 21:13 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Tema se jmenuje Gilouche - ale informaci na webu jsem o nem moc nenasel.
    23.4.2006 21:27 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Co se tyce WiFi, je reseni nejspis popsano zde (i kdyz jde o jiny nb a SUSE 10.0): http://www.abclinuxu.cz/hardware/show/113037
    Tak si rikam, ze by bylo dobre uzivatele nekrabicove verze SUSE na nektere veci kolem licenci predem upozornit.
    Jinak jestli to chapu spravne, jadrem dalsich vyhrad je jen prodleva pri prvnim vyvolani menu aplikaci KDE (opravdu tam je - pri prvnim vyvolani) a pak subjektivni vyhrady k tomu co ma mezi aplikacemi byt po instalaci ?
    OndraZX avatar 23.4.2006 21:52 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    To jestli nefunkcnost WiFi zpusobila absence baliku z firmwarem jeste proverim. Mate ale pravdu, ze by uzivatel na to mel byt upozornen - podle YaSTu je vse OK. I kdyz nechapu proc v Ubuntu, ktere si take zaklada na open source licencich programu WiFi karty funguji uz v instalatoru.

    Prodleva pri najeti menu do GNOME urcite neni duvod proc jsem system oznacil jako velmi pomaly. Boot distribuce, spousteni jakehokoliv programu je oproti Ubuntu delsi a pri praci na tomto hardware velmi neprijemne.

    Kdyz v instalatoru zvolim "GNOME prostredi" neocekavam, ze tam bude polovina KDE - mozna to nekomu nevadi a ja vim ze to jde odstranit, ale dnes to jiz zadne distribuci neprominu - podle mne je to "slatanina"

    Navic jsem po jen velmi kratkem pouzivani prisel na nekolik chyb, ktere by v distribuci tesne pred vydanim final verze byt nemely. Proste system mi neripadal jako RC verze vydana 14 dni pred vydanim ostre verze, ale jako prvni alfa verze.
    23.4.2006 21:57 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    To mě finální verze opensuse 10 taky ne :))) Spíš se to podobalo Alfa verzi a možná až po několika stovek MB nahraných z netu se to může stát funkční.

    Takže opensuse mě zase nepřekvapí :)
    23.4.2006 22:15 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Bohuzel musim konstatovat, ze v pripade SUSE 10.0 je to presne jak pisete :-(. Zamrzi to jeste vice v situaci, kdy distribuci instalujete pote, co jste vyjmul DVD ze zakoupene krabice. Prave proto se snazim porad verit, ze v pripade 10.1 se SUSE vrati ke kvalite, ktera tam byvala az do verze 9.2 vcetne.
    24.4.2006 09:06 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Taky mate pocit, ze od 9.3 nic moc? Verzi 9.1 jsem mel na notebooku skoro 2 roky a byl jsem velmi spokojeny. Ted mam necele 2 mesice 10.0. Problemy nemam, ale asi proto, ze SUSE pouzivam uz asi 4 roky, tak presne vim, kam sahnout ...

    Jo a svizne je to uzasne (teda 10.0) ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    24.4.2006 09:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Problemy nemam, ale asi proto, ze SUSE pouzivam uz asi 4 roky, tak presne vim, kam sahnout

    To bych považoval za celkem normální, že když pracujete s distribucí, kterou máte zažitou, budete pracovat efektivněji. Nikdy jsem moc nechápal lidi, kteří střídají distribuce častěji než ponožky…

    24.4.2006 10:44 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Nikdy jsem moc nechápal lidi, kteří střídají distribuce častěji než ponožky
    To jsou totiž v naprosté většině případů lidé, co mají linux jenom na hraní a jakmile potřebují něco dělat, tak bootují do windows. Kvalitu distribuce potom posuzují podle toho, jestli jim instalátor rozchodil všechen hardware a pokud jim v distribuci X něco hned nejde (třeba kolečko na myši), tak instalují distribuci Y, kde jim to třeba půjde. Potom píší do všech fór jak je distribuce Y super a distribuce X šmejd, načež vyjde nová veze distribuce X, kde zas "přestane fungovat" něco podobně triviálního, tak pokračují k distribuci Z (novou verzi distribuce X nezkouší, protože přece "vědí", že je to šmejd) a tak pořád dokola. Ostatně tento přístup mají zažitý z windows, tak proč by měli číst nějakou dokumentaci a psát jeden parametr někam do konfiguráku, když to stačí jenom přeinstalovat a ono to pak třeba začne fungovat?
    24.4.2006 14:16 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Velmi vystizne :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    25.4.2006 07:14 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    geniální
    24.4.2006 10:46 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Jo jo, na hrani mam zvlast partition, produkcni prostredi je nedotknutelny. Tipuju, ze lidi, co stridaji distra jak ponozky, oplyvaji spoustou volneho casu (studenti atd. ;-) ) a nemusi nutne v danem prostredi pracovat, drzet terminy atd. Pak by je totiz tohle hrani rychle preslo ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    24.4.2006 13:55 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Ano, mam presne ten pocit. Od verze 9.3 to nese vsechny znamky siti horkou jehlou. Tedy aspon podle me. Protoze SUSE pomerne dobre znam, jak u 9.3 tak u 10.0 jsem si to vzdy nakonec doladil. Obavam se ale, ze cilem takove distribuce rozhodne neni zvysovani technickych schopnosti prostych uzivatelu, kteri si s tim tak jako my neporadi :-(. Pokud bude 10.1 pokracovat v tomto trendu, jsem rozhodnut zakoupit Novell Enterprise Desktop 10, pokud do konce roku vyjde (tam se da predpokladat poradna kontrola kvality), protoze ac jsem jaksi z oboru, opravdu mne prijde po kazdem upgradu dost neefektivni venovat cas vychytavani nedodelku nebo cekani radove v tydnech az mesicich na nejaky update (nejde o zadnou zajimavou ani tvurci praci pri ktere by se clovek neco noveho naucil a casu je opravdu malo).
    . Ja tedy doufam, ze propad kvality cerstve vydane verze v pripade 9.3 a 10.0 byl dostatecnym ponaucenim a ze 10.1 SUSE vrati tam, kde to kdysi skoncilo u 9.2 .
    24.4.2006 14:22 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Tak jestli se ho rozhodnete koupit, tak se doufam pak podelite o dojmy :-)

    Osobne preinstalovavam tak jednou za 2 roky a to vetsinou kvuli vymene stroje, ci disku. A ackoliv mi to tentokrat zabralo jednu nedeli, tak je to porad otrava. Ted, kdyz mam aktualni stabilni verzi jsem doufal v postupne upgrady s kazdou novou aktualni verzi, ale jestli se to nezlepsi, tak profesionalni verze asi bude ta spravna cesta. Na jak dlouho bude maintanance? Na 5 let jako SLES?
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    24.4.2006 18:49 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Ja doufam, ze takovych nas bude vic. Podporovat to budou myslim opravdu 5 let (jestli se mylim, at me nekdo opravi).
    Jinak provadim upgrady na svem hlavnim desktopu pri kazde ostre verzi SUSE. Protoze si ale nemohu dovolit, aby mne po upgradu pocitac pomerne dlouho 100% nejel (coz se muze stat) a chci se vyhnout neprijemnostem, udrzuju si v dualbootu vzdy 2 verze - predchozi a aktualni. Na aktualni prechazim postupne, jak cas dovoli a mezitim dal spokojene delam v te predchozi. Protoze verze 10.0 stala za starou belu, delam doted na 9.3, kterou jsem si pred tim pomerne dobre vyladil.
    Delam i na rade jinych pocitacu, tam to samozrejme upgraduju daleko pomaleji. Vyjimkou je novy notebook s 10.0.
    24.4.2006 19:03 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Tohle zkouseni upgradu nanecisto delam taky. Na serveru je to temer nutnost. Mam tu 10.0 na notasu teprve chvili, ale zatim jsem na potiz nenrazil ... teda krom instalace Oracla 10g, ktery tvrdi, ze 10.0 nepodporuje ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    24.4.2006 22:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Abych pravdu řekl, proti 9.3 nemám to nejmenší, naopak, považuji ji za povedenější než 9.2. Verze 10.0 mne také příliš nenadchla, ale částečně to připisuji nešťastné tradici "nulových verzí", 9.0 jsem také po velmi povedené 8.2 považoval za určité rozčarování. Takže jsem docela zvědav na 10.1, snad nebudu zklamán…
    24.4.2006 22:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Ale abych nebyl nespravedlivý, 10.0 je snad první verze, kde konečně jde přeložit Firebird (tedy 2.0, na sbližování 1.5 s GCC 4.0 nemám nervy), aniž by kompilátor spadl na internal compiler error… :-)
    25.4.2006 10:58 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Mam 10.0 64bit nasazenou na 4 produkcnich serverech a 3 10.0 32bit na 1 produkcnim a 2 testovacich. Zatim - musim zaklepat - drzi a slapou jako hodinky. Ale prece jenom jsou to servery bez zbytecnych pisisvundaren ...
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    25.4.2006 10:56 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    8.0 mi taky hodne zlobila a 8.2 byla uplne skvela. 9.0 jsem ale mel jeste dele, nez 8.2 a problem nebyl. Z 9.0 jsem skocil rovnou na 9.3, kterou mam asi pul roku a zlobi me jen palitko, ale zacinam to pomalu pripisovat HW zavade :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    23.4.2006 23:07 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Ja myslim, ze pro uzivatele je rozhodujici kvalita aplikace. To jestli se jedna o KDE nebo GTK aplikaci je dle meho podruzne. Takze ja bych naopak napsal, ze neprominu vyrazeni vysoce kvalitni aplikace jen proto, ze je napsana v jinem toolkitu. Napsal jste, ze to mozna nekomu nevadi a mate pravdu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    24.4.2006 21:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Vybere-li se při instalaci jedno prostředí a existují-li pro něj programy na dostatečné úrovni, mají se instalovat pouze ty. Opravdu nechápu, proč jsou tam ve výchozí instalaci s prostředím gnome: kate, konsole a ksprávci tiskáren, když tam jsou i jejich protějšky pro Gnome. Gnumeric bych do výchozí instalace taky nedával, protože má na to IMHO příliš "ostré hrany".

    Nemám nic proti programům s jiným toolkitem, které nemají nasaditelnou alternativu (GIMP, Scribus, možná Amarok, Firefox).
    24.4.2006 08:29 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Upozornění ne nepřítomnost firmwaru je v poznámkách k vydání už teď. Automaticky se zobrazí na konci instalace, ale dají se zobrazit už na začátku. A také po instalaci v YaSTu.
    OndraZX avatar 24.4.2006 09:58 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    To, že jsem pořádne nečetl "poznámky k vydání" je moje chyba. Na druhou stranu jak můžete vidět na screenshotech vidět, se YAST tváří, že je vše v naprostém pořádku. A to je podle mne velká chyba.

    Dnes odpoledne zkusím firmware doinstalovat - uvidíme jak to dopadne.
    23.4.2006 21:40 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Pro bold fonty používám vyhlazování, je to mnohem lepší, docílím toho například souborem .fonts.conf, který nahraju do domovského adresáře, v tom mam nastavené podrobně vyhlazování a nevyhlazování některých fontů, takže ve výsledku jsou fonty od MS nevyhlazené (jen normální ne bold) a ostatní fonty jsou vyhlazené.

    Odkaz na daný soubor, který jsem kdysi pracně vytvářel :)

    Pak už jen nastavím správná písma v systému (v mém případě Arial).
    24.4.2006 09:00 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Trochu jsem tu recenzi nepochopil.

    Instalator je podle tebe prima a funguje vyborne - souhlasim.

    Vsechen normalni hardware fungoval - souhlasim. (Prapodivne WinWiFi karty nepovazuju za normalni hardware)

    Dlouho to bootuje - vypni si preload.

    Je to pomale - cekal jsi od suse neco jineho?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    OndraZX avatar 24.4.2006 09:46 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Vsechen normalni hardware fungoval - souhlasim. (Prapodivne WinWiFi karty nepovazuju za normalni hardware)
    No nevim, ja povazuji WiFi kartu postavenou na chipsetu Centrino jako normalni hardware. To same si myslim o karte s chipem Intersil 3890. navic v Ubuntu obe WiFiny fungovaly jiz v instalatoru. Mozna jsem asi narocnejsi nez ty :-)

    Dlouho to bootuje - vypni si preload.
    A na co tam ten preload je? - kdyz je to potom tak zdechle? Navic podivejte se, kolik se pri startu spousti zbytecnych sluzeb.

    Je to pomale - cekal jsi od suse neco jineho?
    Jo cekal. Suse jsem dlouho pouzival a je mi lito, ze ostatni distribuce se ji kvalitou vzdaluji.
    24.4.2006 10:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Je to pomale - cekal jsi od suse neco jineho?
    Jo cekal. Suse jsem dlouho pouzival a je mi lito, ze ostatni distribuce se ji kvalitou vzdaluji.
    Nechápu, proč je třeba litovat, že existují aspoň nějaké distribuce, které řadu věcí řeší jinak a třeba i lépe. Uživatel má právo, svobodu a možnost volby toho, co mu nejlépe vyhovuje. A to je myslím lepší a smysluplnější než litovat toho, že určitý produkt není schopen nabídnout to co ostatní, resp. to, co potřebujete.
    24.4.2006 10:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Nechápu, proč je třeba litovat, že existují aspoň nějaké distribuce, které řadu věcí řeší jinak a třeba i lépe. Uživatel má právo, svobodu a možnost volby toho, co mu nejlépe vyhovuje.
    Může být. Ale je s podivem, že identický systém a programy na identickém hardware běží jednou rychle a podruhé pomalu, podle toho, jakým instalátorem jsou nainstalované. To nemá s vyhovováním ani s filozofií toho instalátoru (míněna distribuce) nic společného, to je prostě nejaká chyba.
    24.4.2006 11:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    OK. Faktem ale je, že se ta chyba projevuje a užiavteli komplikuje práci. Nicméně uživatel nepsal o tom, že by pomalost SUSE mohla souviset s konkrétním instalátorem. Ze své zkušenosti vím, že SUSE na stejném PC (Pentium 500 Mhz, 256 MB RAM) startuje a funguje výrazně pomaleji než např. právě Ubuntu a je úplně jedno, zda jej isntalujete grafickým isntalátorem z Desktop CD, nebo textovým instalátorem z isntalačního CD.
    24.4.2006 11:47 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Píšete jinými slovy totéž, co já. Tím instalátorem jsem myslel distribuci (a taky jsem to napsal do závorek, aby to bylo jasné). Zkátka pokud mi jeden instalátor (=distribuce) nasintaluje tentýž operační systém, desktop a programy tak, že to běží výrazně pomaleji než totéž nainstalované jiným instalátorem (=jiná distribuce), je něco špatně, nicméně nijak to nemůže souviset s filosofií toho instalátoru a s tím, jak komu bude vyhovovat.
    24.4.2006 12:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    OndraZX avatar 24.4.2006 21:01 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenSUSE RC1 na notebooku
    Clanek jsem poupravil dle vasich pripominek, interni WiFi kartu jsem po nahrani firmware zprovoznil. Externi PCMCIA kartu jiz ne.

    Objevily se ale dalsi problemy. Nereseni zavislosti v spravci programu. Neprehledne menu. Cernani obrazovky.

    http://sweb.cz/samba/opensuse/index.htm

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.