abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    dnes 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 36
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1145 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Podle průzkumu Eclipse Foundation za poslední dva roky vzrostl podíl GNU/Linuxu na počítačích vývojářů o 6-7% a to především na úkor MS Windows. Další skutečnosti vypichuje Ian Skerrett.

    30.5.2009 08:42 | |🇵🇸 | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.5.2009 15:05 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Podíl nevzrostl o 7%, ale o 7 procentních bodů (z 20% na skoro 27%, tedy nárůst o třetinu).

    30.5.2009 15:35 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Jo, taky jsem ten článek o procentech četl. Je to pěkná blbost. Dřív žádné procentní body nebyly a všichni věděli o co jde.

    30.5.2009 17:50 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Mam dojem ze procentni body se na burzach pouzivaj jako terminologie uz hoodne dlouho. Nebo se pletu?

    |🇵🇸 avatar 30.5.2009 16:17 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Mohl bych se nějak po lopatě dozvědět, jaký je rozdíl mezi procentem a procentním bodem? Sice chápu, o čem je řeč, ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.5.2009 16:37 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    |🇵🇸 avatar 30.5.2009 18:06 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Já to chápu. Už od začátku. Jenže jak je psáno, procentní body není nutno (já ve škole nikdy o žádných procentních bodech neslyšel) využívat (tohle je ostatně na dotaz především na matematika/češtináře) při správné formulaci. Pokud to někdo nepochopil a zkazil jsem mu tím den, omlouvám se.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    31.5.2009 11:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Používat ho nemusíte, ale pak (nechcete-li nejednoznačnost) musíte upřesnit, z jakého základu ta vaše procenta jsou. Takže je nakonec jednodušší si na ten termín vzniknout.
    30.5.2009 21:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    > ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde

    Pokud nekdo rekne, ze zastoupeni, ktere driv bylo 20 procent, se zvysilo o 10 procent, tak spravna interpretace teto vety je ta, ze ted je to zastoupeni 22 procent. Pokud by nekdo vyse zminenou vetu interpretoval tak, ze ted je zastoupeni 30 procent, tak by se mel vratit do zakladni skoly si zopakovat procenta. Zmena vyjadrovana v procentech se vzdy vztahuje k podilu nove a stare hodnoty, nikoliv k jejich rozdilu. Pokud clovek chce zmenu popsat pomoci velikosti rozdilu, tak takova zmena se vyjadruje v puvodnich jednotkach, protoze ale puvodni velicina je bezrozmerna (procento neni jednotka, ale v podstate syntakticka zkratka, s kterou je treba zachazet opatrne), tak se zavedla jina syntakticka zkratka, ktera se v tomto kontextu hodi.

    Nicky726 avatar 31.5.2009 01:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Prostě procento v sobě obsahuje násobení vztažené k základu, o kterém se hovoří. Růst o padesát procent je růst o 0,5 x základ. Základem nemusí být celek, ale může jím být i procento.

    Máme-li základ X a z něj 50 %. Pak 10 % z těchto 50 % (z X) je 5 % z původního X. Proto jsou-li základem procent procenta je potřeba být opatrný při uvědomění si z čeho se nyní počítané procento počítá.

    K procentům a procentním bodů je potřeba ještě zmínit, že vzhledem k tomu, že procento obsahuje již násobení nějakého základu, pak lze jako u ostatních násobků něčeho sčítat a odčítat pouze násobky ze stejného základu. Když je 2 x A a 3 x A součet provést lze, ale 6 x B už s tím sčítat nelze.

    Procentní bod pak označuje změnu mezi stavem 1 % z X a stavem 2 % z X. Toto by byl růst o 1 procentní bod, nebo také o 100 % (ovšem z výchozí hodnoty kterou je 1 % z X).

    PS: snad je to ještě srozumitelné.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    31.5.2009 21:58 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Myslim, ze uplni idioti tady nejsme, ale kdyz se hovori o trznich podilech, tak tam je podle me zrejme, ze ma autor na mysli to, cemu se dnes popularne rika "procentni bod".

    31.5.2009 22:04 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ať už se hovoří o čemkoliv, tak mně připadá zřejmé, že se procento říká procentu a ne metru, sekundě, procentnímu bodu nebo radiánu. Procentní bod navíc není žádná módní vlna, je to zavedený a běžně používaný pojem.
    make menuconfig, not war!
    1.6.2009 16:11 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Hmm... a ja snad nazyvam metr procentem? Kdyz budu mit nejakou tabulku, kde budou udaje v metrech a "hodnota" u jednoho z udaju se zvetsi o "2 metry", tak proste reknu, ze se "'hodnota' se zvysila o '2 metry'". Kdyz mam ale trzni podil, kde jsou "hodnoty2" udavane v "procentech", tak nemuzu rict "'hodnota2' se zvysila o 'x procent'?

    Vzdyt to je nesystemove tvrdit, ze procento stoji nad vsemi jednotkami.

    1.6.2009 16:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ne, furt jen nechápete procenta. Když tržní podíl (třeba 20 %) zvednete třeba o 5 % bez bližší specifikace jejich základu, zvednete ho na 105 % ze 20 % - tedy na 21 % neboli o jeden procentní bod.
    1.6.2009 22:20 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Tohle jste si mohl odpustit. Pochybuju, ze se tady najde clovek, ktery by nechapal koncept procent. Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky, a ze s udaji o trznim podilu musim nakladat nesystemove(jinak, nez s udaji v jinych jednotkach).

    2.6.2009 06:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Tohle jste si mohl odpustit.
    Ne, nemohl, protože někdo, kdo tvrdí toto:
    Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky
    opravdu nechápe koncept procent.
    2.6.2009 14:20 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    to nema cenu

    1.6.2009 18:00 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Problém je v tom, že procento není až tak jednotka, jako spíš funkce.
    make menuconfig, not war!
    1.6.2009 22:21 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    A centimetr je funkce metru?

    2.6.2009 07:01 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ano, dá se to tak říct, ale jinak se chová jako normální jednotka, není funkcí třeba sekundy, pouze toho metru. Procento je funkcí vždy.
    make menuconfig, not war!
    30.5.2009 16:24 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Jo, a když budu srovnávat meziroční nárůsty, budu asi muset používat procentní bodobody. Body procentních bodů. Bodová bodoprocenta...

    Nenechte se zblbnou ekonomovy a podobnými milovníky nesmyslných procent.

    Procento = 0.01.

    Podíl vzrostl o 7% = podíl vzrostl o 0.07. To je správná interpretace.

    Když chci napsat, že podíl vzrostl 1.3krát, tak to taky tak napíšu.

    No percents. No percentage points. No problem.
    30.5.2009 18:12 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    % != 0,01
    % = 0,01x, kde x je hodnota celku.
    Procentní bod je nárůst o číslo, procento je změna na setiny.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 18:16 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Příklad:

    V roce 2006 byla inflace 3%.

    V roce 2007 byla 5%.

    V roce 2008 byla 8%.

    =>

    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2% (nebo procetní body, mně je to šumafuk).

    A v roce 2008 o 3%.

    =>

    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    31.5.2009 18:51 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2%
    Ne, vzrostla o 66,6% (přesněji o 2/3).
    A v roce 2008 o 3%.
    Ne, o 60%.
    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    Klesl o 6,6 procentních bodů.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 18:52 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    BTW všimni si, že dle tvého výkladu se růst zrychluje, ačkoliv ve skutečnosti zpomaluje.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 22:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Podle mého výkladu se zrychluje růst cen, jelikož nehraju na procentní body. A to je pravda.

    Aby byl pán spokojen, přepíšu to tedy na šumafuk variantu:

    Příklad:

    V roce 2006 byla inflace 3%.

    V roce 2007 byla 5%.

    V roce 2008 byla 8%.

    =>

    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).

    A v roce 2008 o 3 procentní body.

    =>

    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    31.5.2009 22:08 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).
    Ano.
    A v roce 2008 o 3 procentní body.
    Ano.
    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    Už jsem vám to napsal – klesl o 6,6 (přesněji o 20/3) procentních bodů. Neumíte číst?
    make menuconfig, not war!
    Karry avatar 30.5.2009 18:28 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Myslím že rozdíl mezi procentem a procentím bodem již byl dostatečně osvětlen :)

    Pojďme se nyní radovat nad tím že Linux je skutečně použitelný systém pro vývoj a nasazení (nejen Java) aplikací a tento fakt se znatelně projevuje!

    For deployment, Linux is now the leading deployment platform at 43% and Windows has dropped to 41%.

    Můj osobní názor je takový že v současnosti se na Windows programuje lépe pouze pro .NET. Pro všechny ostatní platformy vidím Linux jako použitelnější.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    30.5.2009 23:24 bpbp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Daleko podstatnější než debata o procentních bodech a procentech by dle mého měla být o kvalitě provedeného měření - pokud se podívate na zastoupení Javy (jazyků), Neměcka (zemí) a různých frameworků... měli byste se začít ptát jací uživatelé tvořili vzorek dat a zda, na co a s jakou přesností, lze výsledky tohoto měření generalizovat. Na světovou programátorskou populaci to moc nevypadá.

    Více viz http://en.wikipedia.org/wiki/Misuse_of_statistics

    Karry avatar 30.5.2009 23:41 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Nekaž mi radost. Zrovna dneska jsem argumentoval kámošovi že pořádní chlapi programují v Linuxu, nejlépe v kernel modu :)

    Je jasné že v Eclipse nikdo programuje .NET aplikace, takže už jenom díky absenci této výrazné skupiny programátorů nelze brát tuto statistiku jako vypovídající o světové programátorské populaci.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    30.5.2009 23:58 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Když se člověk napřed zamyslí nad tím, jestli tu obrovskou hromadu .NET patlalů vůbec jde zařadit do světové programátorské populace...

    thingie avatar 1.6.2009 19:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ale že by před symbolem % měla být mezera, protože jinak to má význam šestiprocentní až sedmiprocentní (což tam trochu jazykově nezapadá), to nikomu nevadí.
    Růžové lži.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.