abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1202 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník

    Porušuje VMware licenci GNU GPL?

    The Register píše o tom, že VMware možná porušuje licenci GNU GPL svým produktem VMware ESX. Ten tak trochu vypadá, že je založený na Linuxu, ale přitom se jedná o proprietární produkt. Zůstává však otázkou, proč to nikdo neřeší, pokud tomu tak skutečně je. Původní nezkrácený zápisek najdete na VentureCake.com.

    17.8.2007 23:49 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.8.2007 01:59 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Ale ale... :) Nekde byla nejaka organizace, co by mela tohle hlidat, zkusim si vzpomenout na link. Offtopic: Nevi nekdo, jak to dopadlo s O2 IPTV settop boxy s Linuxem? Zverejnili zdrojaky?
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    18.8.2007 04:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    A je takový zákazník, který o ty zdrojáky formálně požádal?
    18.8.2007 08:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Mě to opravdu nervy netrha. ESX 3.0.1 pouzivam v plné spokojenosti doma (jasne ze ho nemam koupenej). Neznam lepsi nastroj pro virtualizaci. ESX verzi neni co vytknout. A to jestli porusuje GNU/GPL fakt neresim. To ze ESX neco stoji a ze to je zalozeny na Linuxu, to je pravda. Nic mene, jejich nastroje pro ovladani, jedinecny koncept nastroju, atd... To je proste bomba.
    18.8.2007 14:03 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Tak tobe to muze bejt u ...., kdyz to neni tvuj co kod (mozna) zneuzili.
    18.8.2007 09:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Ono asi nejde o zdrojáky, ale o to, jestli není protiprávní proprietární ESX vůbec šířit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.8.2007 11:24 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    No pokud by byl založen na GPL kódu, tak by stačilo zveřejnit zdrojáky a s šířením by pak asi už žádný problém nebyl (doslova).
    18.8.2007 11:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Ne, zveřejnit zdrojáky nestačí. Pokud je ESX odvozeným dílem GPL kódu, musí být také šířen pod GPL, jinak je to protiprávní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.8.2007 12:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Celý ESX server nejspíš odvozeným dílem není, takže by stačilo zveřejnit zdrojáky toho modifikovaného jádra (a dalších modifikovaných GPL součástí).
    18.8.2007 14:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Jasně, a o to jde, rozhodnout co je a co není modifikovaným dílem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.8.2007 12:46 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    To jsem měl pochopitelně pod slovem zveřejnit namysli.
    20.8.2007 11:47 chsajarsa | skóre: 16 | blog: V_hlouby_destneho_pralesa | Lovosice(Praha)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    No zdrojaky jsou tady, jinak nekde jsem cetl ze nejde o cele ESX,ale jen o VMkernel.
    ~ QED ~
    18.8.2007 10:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Ten tak trochu vypadá? :-) Samozřejmě že je založený na Linuxu, to ví každý, kdo jej instaloval. Je v podstate modifikovaný Red Hat. Otazkou je, co porusuje...

    //Poznámka: na stroji, kde jsem byl přihlášený, napsal výše uvedený komentář Lukáš Zapletal, ne já, tedy VO.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    18.8.2007 12:51 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    To mas jednoduche. Musi kvuli GPL zverejnit zdrojaky. A ty mas pak legalni moznost si je zkompilovat, pouzivat a nezaplatit ani $.
    18.8.2007 12:54 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Zdrojáky toho, co je odvozeným dílem. Ne nutně celého ESX serveru.
    18.8.2007 15:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Proč? Jenom pokud mají nějaké patche v kernelu, či jiných součástech pod GPL. A toho tam IMHO moc nebude.
    18.8.2007 17:22 MiK[3]Zz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    No tak pozor. Zdrojaky ti mozu dat az po zaplateni, ako to robia niektore firmy, ak je nieco pod gpl, tak to neznamena, ze mas k tomu pristup
    Michal Fecko avatar 18.8.2007 19:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    No tak pozor. Zdrojaky ti mozu dat az po zaplateni...
    Myslim ze nie, zdrojaky by mali byt volne k nahliadnutiu, uprave a dalsiemu sireniu, inac sa porusuje GPL licencia - to by mohol byt potom aj Windows pod GPL keby ponukal zdrojaky k nahliadnutiu, uprava a dalsiemu sireniu po zaplateni urcitej sumy, co vsak nikdy neurobi.
    18.8.2007 20:10 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    read the fokking license
    18.8.2007 21:14 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Vaše debata je poněkud mimoběžná :-) Firma upraví nějaký GPL program, ten musí být dále pod GPL. Firma program zkompiluje a jako binární jej za peníze prodává. Dle GPL musí těm, kterým prodala binární verzi, poskytnout i zdrojové kódy (pokud o ně požádají), ale zveřejňovat je nemusí. Problém použití GPL pro komerční účely je v tom, že ten, kdo si binární verzi koupil a o zdrojáky požádal, může si s nimi následně dělat co chce – třeba je znovu přeložit a prodávat o 5 % levněji. Pokud je tedy onen upravený GPL produkt to jediné, co firma nabízí, těžko na tom může dlouhodoběji vydělávat. Pokud je GPL jenom část a hlavní těžiště produktu spočívá jinde (jako tomu bude asi u ESX), není pro firmu problém uvolnit tu část, která musí být pod GPL. Protože i když si někdo do jádra přikompiluje nějaký modul od VMware, asi mu to pořád ještě nebude stačit na provoz virtuálního stroje, a sám by toho musel ještě docela dost naprogramovat.
    19.8.2007 12:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Pokud je tedy onen upravený GPL produkt to jediné, co firma nabízí, těžko na tom může dlouhodoběji vydělávat.
    Jednou z věcí, kterou může nabízet a díky níž vydělávat dlouhodobě je podpora. Když lidé ve firmě ten produkt dokonale znají, mají s ním velký balík zkušeností, je to pro ně velká konkurenčí výhoda. Ikdyž pak někdo přijde, překompiluje a prodává o 5% levněji, bude těžko konkurovat aniž vedle binárky a zdrojáku poskytne i konkurenceschopné znalosti a schopnosti. A proto, myslím, zatím nikdo nevyšoupnul z pozice např. RedHat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.8.2007 14:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Dodal bych, že i firmy produkující klasický closed source komerční software mají nezřídka z podpory a služeb několikanásobně větší příjmy než z vlastního prodeje licencí.
    19.8.2007 19:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Jednou z věcí, kterou může nabízet a díky níž vydělávat dlouhodobě je podpora.
    S tím naprosto souhlasím, jenom bych netvrdil, že ta firma vydělává na produktu, ale na jeho podpoře. A vydělávat na tom ta firma může jak kde – tady v ČR asi jen dost těžko, protože tady přeci nikdo nepotřebuje radit, ještě za peníze – to si to raději s vynaložením 100× většího času zjistí sám, ale „zadarmo“. Navíc firmy vydělávající na podpoře zpravidla nemají problém uvolnit pod GPL vše, co pod GPL být uvolněno má, protože dobře vědí, na čem opravdu mohou vydělávat.
    19.8.2007 00:30 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porušuje VMware licenci GNU GPL?
    Proč mluvíte o licenci, které nerozumíte? Možná by vás mohlo zajímat toto: http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.