abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 97
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 141 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 16:12
    Rozcestník

    Přechod na OpenOffice.org v Malajsii

    Malajský Útvar pro plánování modernizace a správy přechází na OpenOffice.org a formát ODF. Je to reakce na hlasy, které požadovaly nižší náklady, větší svobodu a interoperabilitu. MS Office bude vyřazeno ke konci tohoto roku.

    19.3.2008 16:19 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.3.2008 16:25 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Kez by se inspirovali i nasi zakonodarci.
    freshmouse avatar 19.3.2008 16:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Malajsie -- náš vzor. :-D
    19.3.2008 16:42 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Ano. Tech penez co vyhodi nas stat za nefunkcni M$ software... A me opravdu nebavi uradum davat penize na porad dokola novy a novy licence.
    belisarivs avatar 19.3.2008 16:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Vis co me stve jeste vic? Ze si ze svych dani platime komunisty v parlamentu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.3.2008 18:03 Tomek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Demokracie
    19.3.2008 19:19 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    a z ktere strany? :D
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    19.3.2008 23:23 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    :D
    freshmouse avatar 19.3.2008 23:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Nebo poslance ČSSD. Pokud Paroubkovi vadí, že každý může hlasovat jinak, tak ať tam sedí sám a zmáčkne vždycky taky tlačítka ostatních poslanců (takhle to probíhalo např. v Itálii). Tím by se ušetřilo nějakých sedmdesát poslaneckých platů a vůbec výdajů. Myslím, že s tím určitě v klubu a ve straně uspěje. :-)

    (Kdysi jsem viděl obrázek příslušenství k MS Windows: byla to tyčka s hroty mířícími na Ctrl, Alt a Delete, velmi praktické. Třeba by se to Paroubovi teďka hodilo, ovšem s více hroty.)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.3.2008 00:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    To je ono. Vždycky, když vidím šéfy stran se rozčilovat, že někdo hlasoval jinak, než mu bylo nařízeno, tak si říkám, proč tam ti lidé vlastně sedí, když mají zakázáno přemýšlet po svém.
    freshmouse avatar 20.3.2008 00:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Já naprosto chápu, že se rozčilují. I mě by nakrklo, kdyby mi někdo bořil plány (zejména, jsou-li poměry hlasů těsné). Ale fakt nerozumím třeba tomu, že je předseda schopen vyhodit poslance ze strany a klubu jen kvůli tomu, že nevolil pravicového ekonoma, ale pravicového ekonoma... Jestli Paroub vyhodí ještě dva, tak si tam ti odpadlíci mohou založit vlastní klub (alespoň myslím, že je třeba pět). :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.3.2008 10:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    proč tam ti lidé vlastně sedí, když mají zakázáno přemýšlet po svém.
    Ty lidi tam nekdo zvolil a plati je proto, ze mu imponovalo to, co rikali pred volbami... Nechat se zvolit a platit na zaklade nejakeho politickeho programu a pak "premyslet po svem" je tak trochu nefer... Samozrejme ta "vernost programu" ma taky sve hranice.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Hobit avatar 22.3.2008 17:55 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    hlasovat podle volebniho programu, pripadne koalicni dohody by mela byt skoro samozrejmost. na druhou stranu ty programy jsou hruby nastin zakonu a pokud ma nekdo fakticke poznamky, proc se mu dany navrh nelibi a rekne ho zavcas a jsou to padne argumenty, proc by nemohl hlasovani zhatit. melo by to byt o cistem reseni a rozumnych kompromisech a to i uvnitr jedne strany, ne o prosazovani silou.

    u zakonu, ktere se nedotykaji programu stran, ale treba nejakych moralnich ci praktickych hledisek si dokazu predstavit shodu napric politickym spektrem. a skutecnost? je to jen prostor, kde si delaji poslanci naschvaly a vyrizuji si ucty z predchozich hlasovani.

    volba prezidenta je ukazkovy priklad, ktery by nemel mit nic spolecneho s volebnim programem a podpora by mohla byt napric, ale jen ukazala politiky a politiku v pravem svetle.

    vynucovat si hlasovani je vysmech demokracii. na paroubkovi jde krasne vydet, jak chutna moc a co je ochoten delat i za jeji zdibec. cssd by prospelo se ho zbavit a je jedno jestli jste nebo nejste jejimi volici.

    a onen vylouceny poslanec? cas ukaze, zda byl koupeny nebo ma moralni hodnoty neshodujici se s paroubkovymi. nebo oboji? ;o)
    20.3.2008 07:29 EDl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Hmm, svoboda rozhodování ta nevadí zdaleka jen Paroubkovi, ale take stranám co odmítají referendum apod. A taky mají v názvu to slovo Demokratická (asi jako NDR).
    freshmouse avatar 20.3.2008 10:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Jaké referendum? Všechna referenda? Nebo jen nějaké konkrétní referendum? Když ta strana odmítne referendum o tom, jestli mají být rohlíky makové, nebo raději s kmínem, je nedemokratická?

    Pokud si vzpomínám, tak bylo "referendum" o tom, jaké strany a v jakém počtu poslanců se dostaou do Sněmovny, což v zastupitelských demokraciích obvykle stačí.
    20.3.2008 12:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Zajímavé je, že na úrovni obcí referendum existuje, přestože se jedná taktéž o nepřímou demokracii.
    freshmouse avatar 20.3.2008 14:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Já jsem neřekl, že referendum v zastupitelských demokraciích nemůže existovat (a ani neříkám, že jsi řekl, že jsem to řekl).
    20.3.2008 08:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Nebo poslance ČSSD. Pokud Paroubkovi vadí, že každý může hlasovat jinak, tak ať tam sedí sám a zmáčkne vždycky taky tlačítka ostatních poslanců (takhle to probíhalo např. v Itálii). Tím by se ušetřilo nějakých sedmdesát poslaneckých platů a vůbec výdajů. Myslím, že s tím určitě v klubu a ve straně uspěje. :-)
    nějak jsem nepochopil, co přesně ti vadí - jestli to, že tam sedí sedmdesát lidí zbytečně, nebo to, že Paroubkovi vadí, že "jeho" poslanci hlasují v rozporu s jeho pokyny

    s tím prvním souhlasím

    ale co se druhého týče, hm, no ti poslanci jsou tam za nějakou stranu a jen díky ní, zcela určitě se zavázali k tomu pracovat ku jejímu prospěchu a v souladu s jejím programem, takže nehlasují-li v souladu se zájmem strany (ať už je to určeno vnitrostranickým hlasováním nebo despotickým vůdcem, dle poměrů v konkrétní straně), tak to rozhodně není v pořádku a budu jen rád, když daná strana takové poslance vyhodí ... pokud se tito nehodlají řídit potřebami strany, nemají tam co pohledávat, pokud chtějí hlasovat jenom za sebe, existuje nějaké to sdružení nezávislých kandidátů
    20.3.2008 08:46 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    IMHO pokud se cíle strany určí "demokraticky" vnitrostranickým hlasováním, kde může každý hlasovat bez postihu, tak s tím souhlasím. Ale pokud mají nakázáno hlasovat z rozhodnutí jednoho muže (resp. nejbližších noshledů), tak je někde něco shnilého.
    freshmouse avatar 20.3.2008 10:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Ale mně to v podstatě nevadí, jak to v té Paroubově starně probíhá! Pro mě je to pouze jejich interní záležitost. Já se nad tím jen pozastavuju.

    Já jsem navrhl, že jestli mají poslanci nějaké strany vždycky hlasovat stejně, tak ať tam sedí jen jejich předseda a disponuje počtem hlasů té strany.

    On má ten program strany, kterého by se poslanci měli držet, taky své hranice. Já například nemám dojem, že by v programu bylo, že ČSSD bude silně preferovat pravicového ekonoma jako prezidenta ČR (Miloš Zeman to hezky označil za "impotenci levice").

    Mno, navrhuju to případně dořešit el. poštou, tady jsme asi mimo téma...
    freshmouse avatar 19.3.2008 16:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Hmm, na druhou stranu občas přijde bohatý Mikuláš a stát dostane nějakou tu miliardu od cesty...

    Co ale každopádně nechápu, jsou takové ty hurá akce, kdy někdo přijde a chce třeba jen rok staré koupené aplikace nahradit. Kdyby někdo vyměnil staré aplikace, beru, ale často někdo chce jen tak nahradit nově koupené aplikace. (A osobně mě nezajímá, v čem stát tvoří dokumenty, pokud ty dokumenty budou ve svobodném formátu a pokud ty aplikace budou nejvýhodnější nabídkou -- což "vyměňování narychlo" rozhodně nění.)
    19.3.2008 16:58 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    V nasem state to bude spis naopak. Realneji vidim, ze spis prijde bohaty M$kulas, nekomu z parlamentu posle nekolik tisic v ceskych, aby se nasla v nasi kase castka na "obnovu" licenci.
    Nevim na jake urovni maji v Malajsii planovani, ale neverim, ze by tohle delal nekdo stylem, ze se rano probudi, podiva se z okna a zacne preinstalovavat vsechny systemy (a ze jich bude).
    Kazdopadne jsem rad, ze Malajsie usporene penize vlozi na rozumnejsi veci, napr. ochranu proti tsunami.
    freshmouse avatar 19.3.2008 17:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Ach ta naivita...
    freshmouse avatar 19.3.2008 16:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Navíc by mě zajímalo, kolik stojí takový "Útvar pro plánování modernizace a správy". Tyhle útvary jsou typicky drahé trafiky pro kamarády kamarádů (tedy něco jako Europarlament). :-)
    vencour avatar 19.3.2008 18:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii

    Ryba smrdí od hlavy, když se nevyčerpají letos peníze, tak se zkrátí dotace na příští rok. A proto se utrácí a utrácí ... tedy platí za něco, co není třeba, není tlak na šetření.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.3.2008 19:26 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Jsem z toho ODF silenstvi docela rozladen. Nas slavny format je fajn, ale jenom do ty doby, nez do dokumentu clovek potrebuje integrovat nejakou potrebnou funkcionalitu, napsat nejaky smysluplny skript nebo tak podobne. Zlaty XSL a VBA. Chtel bych vedet, jak Malajsane nahradi napr. XLS aplikace.
    19.3.2008 20:06 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Do súboru vo formáte ODF sa skript uložiť dá, každopádne skripty sú záležitosťou aplikácie a nie súborového formátu.
    20.3.2008 08:39 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    Stejně potenciál toho programu nevyužijou ani z 10ti procent :-D Natož nějaký skripty. (já se v tom nevyznám, ale viděl jsem jak pracují sekretářky s wordem)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    20.3.2008 09:49 quix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přechod na OpenOffice.org v Malajsii
    sekretarky v sukromnom sektore su na tom este pomerne dobre, ale co ludia vo verejnej/statnej sprave? :) nema chudinka ikonu wordu na ploche tak samozrejme nema word v pc. a este by to chcelo snad ms office 2003 pripadne rovno 2007 v ktorom sa strati ked nebudu ikonky na rovnakom mieste.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.