Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
V blogu Qt Labs se píše, že Qt/3D - jedna z novinek v Qt 4.6 - přinese do Qt kromě jiného možnost programovat v OpenGL stylem Qt. Místo krkolomného OpenGL C API bude možné použít třídu QGLPainter, se kterou bude 3D programování o dost přehlednější. Rozdíl si můžete prohlédnout v odkazovaném zápisku.
Tiskni
Sdílej:
Scene myScene = new Scene(FIGURE_OUT_ALL_PARAMETERS_BY_YOURSELVE); myScene.setEverythingAsIWant(); myScene.draw();mimochodem hned první dvě volání v tom jejich příkladu:
glClearColor(clearColor.redF(), clearColor.greenF(), clearColor.blueF(), clearColor.alphaF());vs
painter.setClearColor(palette().color(backgroundRole()));Velký rozdíl, opravdu stálo za to tu metodu přidělávat.
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);vs
painter.clear();V Qt/3D akorát není jasné, které buffery se mají čistit.
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
maže jako co? Čekal bych aspoň glClear(painter, GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
. Nebo nedej bože existuje nějaký setGlobalScene(xxx)
? To mi trochu připomíná styl programování v gtk.