abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (21%)
     (21%)
     (4%)
     (4%)
     (0%)
     (8%)
     (4%)
     (38%)
    Celkem 24 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník

    Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D

    V blogu Qt Labs se píše, že Qt/3D - jedna z novinek v Qt 4.6 - přinese do Qt kromě jiného možnost programovat v OpenGL stylem Qt. Místo krkolomného OpenGL C API bude možné použít třídu QGLPainter, se kterou bude 3D programování o dost přehlednější. Rozdíl si můžete prohlédnout v odkazovaném zápisku.

    18.11.2009 06:59 | David Watzke | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.11.2009 07:53 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    No snad to někohop přiměje začít progrtamovat pořádný CAD! :-))
    vlastikroot avatar 18.11.2009 08:06 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    QCad nestačí? Nebo pomýšlíš na něco brutálnějšího?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.11.2009 08:20 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    hyper m,ega dega kua 3D parametric voe! :-)))
    vlastikroot avatar 18.11.2009 08:58 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    ... to musíš asi nejdřív přesvědčit ethanol ultras ať místo simulátorů lízání poštěváku dělají ultra brutal parametric 3D CAD voe:-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.11.2009 14:57 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    3d zobrazení určitě není hlavní problém pro vytvoření CAD. Můžete se podívat na freecad (který kupodivu za asi 5 let vývoje neustrnul a stále se vyvíjí a vypadá v tuto chvíli jako to nejpokročilejší, co komunita vytvořila...), jak velkou část kódu zabírá 3d visualisace.

    Je přece mnohem obtížnější udělat to tak flexibilní, skriptovatelné atd a přitom nepříliš obecné. Představa že jeden nadšenec svým entusiasmem odpracuje 100 man-years (a asi víc), které do AutoCADu vložil Autodesk, během několika víkendů za pár let, asi bohužel neodpovídá realitě.
    18.11.2009 17:34 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    sadám (a ostatní normální konstruktéři) by potřebovali něco jako proengineer, unigraphic bo catia. s klikátkem jako je autocad jděte někam :)

    no proengineer byl na prodej, za tři miliardy USD, se mohla komunita složit, koupit ho a otevřít :)
    20.11.2009 00:05 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Tenhle ti nestačí? http://brlcad.org/ Když máš rád ty střílející věci, tank to zvládne co víc si přát?
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    20.11.2009 00:09 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Tenhle je taky zajímavej.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    18.11.2009 10:47 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    "krkolomné OpenGL C API"
    někdy mám pocit, že lidi by chtěli něco jako:
    Scene myScene = new Scene(FIGURE_OUT_ALL_PARAMETERS_BY_YOURSELVE);
    myScene.setEverythingAsIWant();
    myScene.draw();
    
    mimochodem hned první dvě volání v tom jejich příkladu:
    1)
    glClearColor(clearColor.redF(), clearColor.greenF(), clearColor.blueF(), clearColor.alphaF());
    
    vs
    painter.setClearColor(palette().color(backgroundRole()));
    
    Velký rozdíl, opravdu stálo za to tu metodu přidělávat.
    2)
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
    
    vs
    painter.clear();
    
    V Qt/3D akorát není jasné, které buffery se mají čistit.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    18.11.2009 11:12 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Souhlas. Čekal jsem něco opravdu radikálního, ne trochu syntaktického sacharinu...
    mkoubik avatar 18.11.2009 11:35 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    (Kurevskej) rozdíl je snad v tom, že je to objektový API, ne? glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); maže jako co? Čekal bych aspoň glClear(painter, GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); . Nebo nedej bože existuje nějaký setGlobalScene(xxx)? To mi trochu připomíná styl programování v gtk.
    18.11.2009 14:16 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Hlavni myslenka je IMHO v tom, ze to ted mnohem vic zapada do kodu (jak funkcne tak stylove).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jardík avatar 18.11.2009 12:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Další zpomalující wrapper ... hurá, hurá, ještě jednou hurá. Kdyby to openGL radši napsali odznovu s C++ API.
    Věřím v jednoho Boha.
    18.11.2009 20:31 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programování v OpenGL stylem Qt pomocí Qt/3D
    Zack to docela kritizoval, ale hlavní proč to dělali je sjednotit opengl na deskopu s mobilní platformnou. Podle mě to lidi vůbec používat nemusí, pokud vyvíjí jen pro desktop (a i to píšou v tom blogu).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.