abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 481 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Provoz www.linuxsoft.cz ukončen

    Provoz www.linuxsoft.cz byl ukončen. Stránky byly přesunuty do archivu a jsou pouze v režimu pro čtení. Více v soukromém blogu.

    9.4.2019 22:55 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.4.2019 23:38 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Budoucnost nemají růžovou ani české linuxové portály. Aktuálně žije již jen root.cz
    Má pravdu, abclinuxu je téměř chcíplé :-(
    xkucf03 avatar 9.4.2019 23:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen

    Zrovna včera jsem hodil stejnou zprávičku na všechny portály. Na Rootu a LinuxOSu je po jednom komentáři. Ale na Ábíčku je jich 11. A i pod jinými zprávičkami nebo zápisky je tady větší a hlavně hodnotnější aktivita.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.4.2019 00:00 /dev/win
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    lenze root.cz skurvil komentare a ludia nemaju chut tam komentovat... akoby nestacilo ze sa treba koli komentarom registrovat este je potrebne cakat na schvalenie komentara redakciou.. otras...
    10.4.2019 09:28 ik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    +1
    10.4.2019 11:57 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    +1
    10.4.2019 12:07 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    A konečně tam píšou jenom lidi, kteří mají k tématu co říct, ne jako tady, kde se člověk pod zprávičkou o systemd musí prohrabat emocionálním hnojem desítek komentářů, aby si přečetl těch pár, které opravdu přinášejí nějakou informaci.
    xkucf03 avatar 10.4.2019 12:13 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    konečně tam píšou jenom lidi, kteří mají k tématu co říct

    I tak se na to dá dívat… Momentálně je tam v levém sloupci osm zpráviček a ani pod jednou není komentář. Znamená to tedy, že nikdo k těm tématům nemá co říct?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.4.2019 14:51 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Konečně tam píšou jen lidi co smí k tématu něco říct.

    Tak jako se Linuxové portály rozvinuly během konjuktry (ekonomické, technologické, znalostní, ..), tak logicky budou skomírat pokud tyto motory zmizí/přibrzdí. Přesto si myslím, že je vcelku jedno kde se lidi se společnými zájmy setkají a nikde není řečeno že musí jít o komerčně provozovaný portál. Nakonec podobně (vzestup a pád) postihl v minulosti i jiné oblasti zájmu (spotřební elektronika/HiFi, digitální fotografie, ..). IT má výhodu, že je v něm stále něco nového oč se lze zajímat pokud je k tomu vůle a nechybí radost z poznání.
    Rezza avatar 10.4.2019 14:57 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Tady je taky 6 zpráviček z 10 bez konimentářů...
    10.4.2019 15:28 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Znamená to tedy, že nikdo k těm tématům nemá co říct?
    Asi ano. Ono to bylo velice podobne i pred tim nez zavedli schvalovani. Jen se to projevovalo tak, ze pod jednotlivymi zpravickami se vzdy nahromadila stovka offtopic radoby vtipnych prispevku a osobnich urazek. (Bohuzel mam pocit, ze tyto individua migruji na abclinuxu.)
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Bedňa avatar 10.4.2019 23:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Medzi tým hnojem, sú stále argumenty prečo sa to oplatí to čítať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    D.A.Tiger avatar 16.4.2019 01:09 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    +1
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    11.4.2019 12:12 TrSek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Root zatrhnul komentarovi spam coz je dobre. Bylo to zahlceno ruznymi ruskymi troli. Ano napsal jsem to politicky nekorektne ruskymi.
    10.4.2019 07:55 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    ruut po zruseni komentaru chcipnul naprosto totalne, ostatne jako cely iinfo ... driv si tam mel na dotaz 10 odpovedi do minuty, ted 0 za tyden. V diskusich ses dozvedel 100x zajimavejsi info nez v clancich, ted si tam pisou blaboly sami pro sebe a sem tam pod to postne nejaky velemoudro jirsak a spol.
    10.4.2019 09:27 ik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    +1
    10.4.2019 12:02 camel1cz | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    +1
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.4.2019 13:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Růt u mne skončil v době, kdy mi přes celou obrazovku vylítlo, že používám adblock a škemral o jeho vypnutí. Mělo se to zobrazovat jen jednou. Ale kdo vysypával prohlížeč po ukončení, tomu se to zobrazovalo opakovaně. Tak jsem odešel. Roky před tím jsme žádali raději o zavedení placeného obsahu, ale bez úspěchu, ten byl zaveden až po hrátkách s upozorňováním na adblock. Tomu říkám absolutně špatný koncept. A když tu čtu, co se tam děje, není důvod k návratu. Ano, občas se to tu zvrhne, ale i tak je obsah zdejších přispěvovatelů pro mne hodnotnější. Chápu, že to někdo může vnímat jinak a respektuji to.
    vlk avatar 10.4.2019 13:24 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    problem tychto serverov je ze uzivatelia su dost specificky, pouzivaju adblockery, alebo vobec neklikaju na reklamy (podvedome ich ignoruju) a tak to dopada ze dany web nema napokon z coho zit a tak casto aj zakape alebo len nejak preziva...
    You don't exist, Go away !
    10.4.2019 16:40 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Placenej obsah by na tak malým písku jako jsme my nefungoval. Lidi co odmítají tolerovat reklamy po nich vždycky volaj, ale vsadím se, že reálný příjmy by byly minimální. U Rootu bych to viděl ž by to bylo lepší než kdyby to zavedl nějaký nelinuxový/opensource web, protože lidi mají nadšení pro věc (ale je otázka, zda by jim vydržela nadšení pro placení třeba 5-10 let). Ale nemyslím, že by na tom přežili místo reklam. Ono, když nejsou lidi schopní obětovat trošku pohodlí, kteér je stojí zobrazení reklamy, tak se dá pochybovat o tom, jestli budou ochotní poslat peníze. Ono to nejsou jenom ty peníze, je tam i taková psychologická bariéra kvůli tomu, že musí člověk nějak udělat tu platbu a tak.
    k3dAR avatar 10.4.2019 18:13 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    na root.cz sem blokoval reklamu vzdy, po zavedeni platby platim, nic navic mi to (realne) neprinasi... chapu ze jsem malej vzorek, ale lepsi nez tva teorie ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.4.2019 15:33 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    driv si tam mel na dotaz 10 odpovedi do minuty
    Ano. Ale je vhodne dodat, ze z toho prvni jedna az odpovedi byly k veci a pak nasledoval proud nekolika set nesmyslu, kde si mistni osazenstvo nadavalo do lopat a vytahovalo se, kolik miliard kdo vydelava.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    10.4.2019 16:46 ik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Nesmíte být tak přecitlivělí!

    Pánové správci z roota, stejně jako "vývojáři" z rh a podobných míst za ta léta zfotrovatěli, zkorporátněli a plky mládeže a trolů jim vadí. Nejkřiklavější příklad ztráty soudnosti je zatržení diskuse u "komixu" na rootu, kde právě ty ulítlé příspěvky a variace na komixy byly asi tak to nejhodnotnější, co na rootu bylo. Doufám, že jednou vezmou tyto servery do rukou mladé kusy - takoví, kteří nebudou brát sami sebe tak smrtelně vážně a kteří nebudou mít hysterčáky z offtopic příspěvků ... Chlapi, vzpamatujte se, krematorium je ještě daleko.
    vencour avatar 10.4.2019 17:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Jo jo, máte děti? A jakým jim jste příkladem?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.4.2019 17:51 ik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Netuším, kam dotazem směřujete. Odpověď je ano. Na druhou otázku odpovědět neumím. Zeptal bych se, ale odtáhly na Západ a jsou tam úspěšní, tak to asi tak zlé nebude.
    vencour avatar 10.4.2019 18:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Otázka na děti měla směřovat na pozitivní přístup. Tak nějak.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    k3dAR avatar 10.4.2019 18:12 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    to ze nekdo na svem serveru nechce mit 90% komentaru hnojovitejch neznamena nic jineho nez ze nechce mit 90% komentaru hnojovitejch... chapu ze autor hnojoviteho komentare ma pocit jak je genialni, vtipnej, drsnej, dokonalej atd, ale je to jen jeho blbej pocit ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.4.2019 18:35 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    No spíše bych tomu říkal plevel, protože hnůj je užitečný. Ale to už bych slovíčkařil. Když facebook může mít palec nahoru, jiné weby mohou mít plevel. Stačí, aby malý zlomek uživatelů označil komentář jako plevel a komentář by se mohl skrýt. Kdo hodlá číst plevel, mohl by si ho zobrazit. Místo toho se vymýšlejí různá řešení, která jdou proti čtenáři. Čtenář se jim na to vyprdne a server zanikne. Root bych navíc porovnával na dobu před iinfo a po ní. Pak je zcela jasné, které období je horší!
    k3dAR avatar 10.4.2019 22:28 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    problem je ze na root.cz +/- (zne)uzivaji neregistrovani tro(t)love, i po te zmene je tam videt, ze casto rozumnej nazor, kterej z principu NEmuze mit (mezi racionalne uvazujicima lidma(samozrejme posuzuju objektivne nemyslim nazory ale fakta)) odpurce ma hromady - ...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.4.2019 23:51 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Tak kdo ví, jestli to není nějaký interní souboj redakcí o přežití. Pod pokličku nevidíme.
    26.3.2021 13:21 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Chcelo by to certified professionals ako ma napriklad MS, moze byt aj ine odbory a casom to moze byt aj nejaky business. Napriklad situacia s Windows produktami pre BFU ked bude v riti... Lenze to MS prilis nezaujima... Aspon zatial. A root.cz tiez nie. A na abclinuxu.cz chcipl pes.
    Josef Kufner avatar 9.4.2019 23:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Moc nechápu ten přesun do archivu, tedy na doménu archiv.linuxsoft.cz. Vždyť to rozbije veškeré odkazy, které tam kamkoliv vedou a nikdo už starý obsah nikdy nenajde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.4.2019 04:25 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Zrejme pod novu domenu, aby stary uzivatel sa netrapil, ze sa neda peihlasit, ked sa pred dalo. Resp. pridat koment.

    Url by sa dali poriesit, ze vypise oznam a pod da klikatelni link na novu. Alebo ti si nahradis v URL www za archiv.
    10.4.2019 09:08 Brumla01 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Odpočívej v pokoji.
    pushkin avatar 10.4.2019 10:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Odpočívej v pokoji. Svého času hodně pomohl i mě.
    Ruža Becelin avatar 10.4.2019 11:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Fajn napad hodit serialy do PDF. Jeste mam nekde par serialu postahovanych z Linuxsoftu jako doc->pdf.

    Jinak se zaverem v blogu souhlasim. Cas Linuxovych (a i jinych e-zinu) definitivne pominul, dneska frci Google, wiki a socialni nesmysly.

    Jo, byla to krasna doba a jsem rad, ze jsem ji zazil - penguin, underground, hysterka, abclinuxu, linuxsoft a nakonec i root, kde jsem se tak nejak nikdy nezaregistroval, a uz to asi ani neudelam.
    10.4.2019 12:03 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    definitivne pominul, dneska frci Google, wiki a socialni nesmysly.
    ano, to dnes frci. Reseni jakychkoliv problemu se dnes provadi 'vyhledanim' nejake URL. :-)

    Ale to imho v sobe skryva konecne reseni te neudrzitelne situace, kdy kazdy vi vsechno a vlastne nic. Nemam pro muj nazor ted nejake dukazy, podklady , jenom celkove uz zhruba rok pri rozhovorech se zakazniky registruji zoufalou snahu najit nekoho, kdo neco 'umi'. Sefove mensich a strednich firem tak nejak tusi, ze musi najit nekoho, kdo to 'udela' a ne nekoho, kdo o 'tom' umi vypravet.

    Myslim , ze se nachazime v bode, kdy si rada lidi zacina uvedomovat, ze by potrebovali nejakou platformu, kde by se daly diskutovat napady, postupy, reseni apod. Je to jeste dlouha cesta , ale ty clanky Bystroushaaka jsou pro me tou prvni vlastovkou. A v tom vidim ty nove e-ziny.
    vencour avatar 10.4.2019 12:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Aneb čas a okolí naučí člověka nespoléhat na ostatní a mít nějakou svou $wiki.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.4.2019 11:46 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    mít nějakou svou $wiki.
    ja bych rekl, ze tohle rada z nas uz leta dela. My mame ve firme uz desetileti skrin, kde mame ty zavesne zakladaci desky a tam ukladame podle tematu vzdycky nejaky dokument - treba kopii nejake stranky z casopisu. Meli jsme to uz pred internetem a googlem :-)

    Tohle ovsem nenahradi tu interaktivni komunikaci, ktera by mela slouzit napr. k overeni spravnosti vlastnich nazoru.
    vencour avatar 13.4.2019 21:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Jo samozřejmě, psát si blog s poznámkama a být vděčný za komentáře ostatních. To je ta krása AbcL.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.4.2019 23:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Tak schvalne, umis 100% pouzivat aspon JEDINOU aplikaci? Jmenuj. A uved vsechny jeji funce, vcetne pouziti.

    Ja jakozto clovek kterej se tim zivi ti tu s klidem reknu, ze zadnou takovou NEZNAM, a nezna ji NIKDO. Da se rict, ze denne resim veci na +- 30 variantach ruznych OS, denne resim nejmin kolem 100 ruznych aplikaci (a dalsi tisice cas od casu), k tomu si pricti stovky ruznych kusu HW ruzny provenience s ruznymi "specifiky" ...

    Kdybych chtel po nekom aby tohle vsechno vazne umel, tak potrebuju aspon tisicovku lidi.

    A jasne, dneska se za ITka prohlasi s klidem ten, kdo prosel uvodni konfiguraci svyho telefonu ... jenze bez kazdodeniho dohledavani informaci po netu bych kazdou vec nastavoval misto hodiny par tydnu. Protoze tutez informaci bych nejdriv musel nacist v tunach papirovy dokumentace, jak se to delalo pred 30 lety. Jenze tenkrat si mel pocitac a na nem bezela jedina aplikace a system prevazne veskery zadny. Takze tvuj problem byl zredukovanej na 1ks HW a 1ks SW.

    Vis jakej je rozdil bezi ITkem a uzivatelem? ITk umi cist. Tot veskery rozdil.
    11.4.2019 12:30 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    tva argumentace imho miri na 'navody'. V tom mas pravdu, zde je google ta metoda, ktera ma smysl.

    Je pravdou, ze e-ziny vznikly a zily leta z toho, ze uvernejnovaly 'navody'. A vetsina lidi si portaly i nadale v teto funkci predstavuje. V diskuzich se dokonce objevuje dost casto nazor, ze vsechny 'navody' uz jsou napsany a uverejneny a proto nemaji technicke portaly smysl a musi logicky skoncit. Takova mineni jen svedci o tom, jak uzce je v myslich rady lidi funkce portalu definovana.

    Mne slo o napady, nazory, reseni, postupy, zpravy o nejakych merenich apod. Drive se takove informace predavaly pres odborne (a soucasne oborove) casopisy. Nahrada za takove medium zatim neexistuje a zde by mohla byt i budoucnost tech technickych webu.

    Dole pises o tom, jak to vypada na Lupe a na Rootu. Naprosto s tim souhlasim a rad bych na jednom uvedenem prikladu muj nazor rozvedl. Pises
    nasleduje zvaneni na tema framework - aneb jak neco udelat tisickrat jinak blbe

    Tento nazor by byl na rootu smazan nebo vubec neuverejnen, protoze podle mineni rady lidi je to trolling a urazeni autora. Toho nazoru nejsem i kdyz bych podobne mineni vyjadril asi mene expresivne. Presto je takovy nazor pouzitelnych vstupem do diskuze, zda jsou takove frameworky vubec vhodne a co je treba event. radikalne zmenit, jestlize ty frameworky svou ulohu ocividne neplni. Drive existujici diskuze 'castecne' plnily tuto funkci , ale kvuli nekterym negativnim pridruzenym jevum byly tyto diskuze odstraneny.

    To odstraneni diskuzi je ovsem z pohledu provozovatele portalu imho logicke. Root, Lupa a vsechny ostatni nechteji nabizet sluzby technicke verejnostiv oblasti IT, nybrz prodavat reklamu v internetu. Diskuze, kriticke nazory, odmitava stanoviska - tedy vse co k tecnicke diskuzi patri je pro trzni cil roota kontraproduktivni. Proto si myslim, ze maji 'jine' e-ziny v teto oblasti smysl.

    10.4.2019 12:05 camel1cz | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    root možná pro někoho žije, ale pro mě žije už jen poradna tady na abc. Jinak je vše už pryč...

    Děkuju všem co tam chodí a pomáhají.
    10.4.2019 19:34 trevor12 | skóre: 4 | blog: prvni_kroky_zacatecnika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    root.cz po zavedeni cenzury je totalne mrtvej, docela by mne zajimaly statistiky od zavedeni cenzury abicko je posledni kde se aspon trochu neco deje
    10.4.2019 20:50 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Člověk asi přivykně všemu. RU se zas až tak nezměnily, PV kolísají více (nakolik jsou tedy údaje NetMonitoru relevantní?). https://www.kurzy.cz/~nr/netmonitor/root-cz/week-home/
    10.4.2019 22:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Na root.cz odkazují nejrůznější koncentrátory, takže tam bude počet návštěv víceméně pořád stejný a vyšší než tady. Ovšem to nic neznamená. Je to portál, co existuje dlouho, je známý a má v historii i kvalitní články, na které stále půjdou nové duše. Buďme rádi za to, že je.
    k3dAR avatar 10.4.2019 22:26 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    statistika je jednoducha z 90% nepouzitelneho_hnoje(diky Pavle za namitku ;-) je 0% nepouzitelneho_hnoje, radeji nezminuji statistiku registrovanych namyclencu co se sice tvari ze nejsou troll ale zere jim to malokdo (bohuzel redakce ano a tak promaze komentare reagujici na "radoby_slusne_vypadajiciho_ale_trotla"...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    xkucf03 avatar 10.4.2019 22:53 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Root.cz

    Aha, takže si to shrňme: už tam přispívají jen registrovaní trolové, kteří to dokáží dobře maskovat, a pak lidi, kteří píší sice nekonfliktně, ale nic moc užitečného. Zatímco dřív tam bylo sice trochu zahnojeno, ale mezi tím se vyskytovaly hodnotné komentáře lidí, kteří šli jen kolem a poznamenali něco zajímavého k věci (zatímco dneska se na to vykašlou).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    k3dAR avatar 10.4.2019 23:14 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root.cz
    otazka je kolik z tech neregistrovanejch co slo kolem drive opravdu poznamenali neco zajimaveho a zaroven "po zmene" meli "psychickej" problem se zalozenim uctu ;-) musim rict ze minimalne posledni rok-2 byl opravdu silenej, hledat v 200"hnoj/plevel"komentarich 3 kvalitni bylo horsi nez mit ted jen 1kvalitni...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    xkucf03 avatar 10.4.2019 23:25 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root.cz

    Otázka to samozřejmě je – třeba se Rootu povede (což je asi jejich cíl?) obměnit čtenářskou základnu a dostat tam jiné lidi, kteří se tam nechodí bavit, ale jen prodiskutovat odborné věci. Jenže tohle může trvat roky a těžko říct, jestli k tomu vůbec dojde. Bylo by potřeba vychovat nějakou novou generaci čtenářů/komentátorů, která bude kultivovaně a odborně diskutovat. Kdyby tenhle kurz drželi od začátku a v dobách největší slávy, tak by to asi šlo, ale teď jsem k tomu dost skeptický.

    Zpět k těm náhodným kolemjdoucím: často to byly třeba zmínky o něčem, o čem jsem nevěděl, že existuje (takže by mě to nenapadlo hledat), nebo nějaké historické zajímavosti. Stačí naťuknout, hodit nějaký pojem a člověk už si pak ověří, jestli je to pravda, a dohledá si podrobnosti.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.4.2019 23:50 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root.cz
    To mi rekni, o cem chces diskutovat pod dementnim clankem napsanym negramotem vo naprostym hovne? Logicky se tam presne vo tom hovne rozjede ta diskuse a vysledek je kupa sracek, protoze co jinyho muze vzniknou z hovna do kteryho jeste 100 lidi slapne ze?

    Bez se podivat trebas co mas na lupe ....

    Akualne PR blabol o suse, dalsi blabol o zvaneni v senatu, dalsi o dotacich, dalsi PR na jakejsi sraz, opet blabol o "startupech", .... na aktualni maipage nenajdes ani jedinej odbornej clanek, ani JEDEN.

    Bez se pak podivat na ruut, myslis ze je to lepsi? lol ...

    Zvaneni o chrozille ktera uz naprosto nikoho nezajima (http://gs.statcounter.com/browser-market-share) - cely 4,7% a porad klesa ... megalol Pak tam mas pindy o aplikacich o kterych nikdo nikdy neslysel na tema "guugl nam vylosoval tyhle" Nasleduje zvaneni na tema framework - aneb jak neco udelat tisickrat jinak blbe (a samozrejme v odbornym levelu "zaciname s pocitacem - tlacitko power").

    Mam pokracovat? V realu lupa chcipla uz davno a ruut mel tak mozna jeden clanek za 1/2 roku pod kterym byla i zajimava diskuse, ale ta ted nebude tak proc by nekdo psal ten clanek, ze.

    Nehlede na to, ze zcela libovolna diskuse je o interaktivite, a je naprosto k smichu, kdyz nekdo z internetu udela postu, horsi nez tu ceskou. I kdyz se tam regnes a napises post, tak muze cekat taky par dnu, nez ti ho nekdo milostive zverejni, a to cos do nej napsal uz nemusi byt nejen aktualni ale ani pravda ... uzasny.
    10.4.2019 23:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root.cz
    Bez si pokecat s Jirsakem, ten tam registrovanej je, a pak taky M$ lulan, ten jakbysmet. Muzete si spolecne pochvalit nejakej ten bug ve widlich, to zverejnenim urcite projde.

    k3dAR avatar 11.4.2019 00:42 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root.cz
    Ses jako obvykle dist mimo, zrovna Jirsak je exemplarni pripad tech tegisyrivanejch pripadu, ma tendenci delat z lidi blbce htomadou teotetickeho textu a kdyz prijde na radu to ze nemel pravdu tak mlci nebo se vykrucuje, nepripomiba ti to nekoho? ;-) s Lulanem je(byli kdyz byl) to jeste horsi, to je bormalni PR sasek z Mikrosoftu a pres ej priklad toho jak lze trotlivat s tim ze se tvari jako "slusnacek", holt tezka sjola PR Microsoftu... :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.4.2019 12:16 boycottsystemd | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Začal jsem používat InteliJ IDEA vývojové prostředí místo Eclipse IDE. Produktivita šla hodně nahoru
    Jake mate zkusenosti Vy ? Eclipse mi pripada mene intuitivni nez VS, Code::Blocks (pokud je to mozne srovnat).
    http://without-systemd.org/wiki/index.php/Main_Page https://twitter.com/systemdsucks
    xkucf03 avatar 10.4.2019 12:26 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše IDE, platformy

    Používal jsem všechny tři: Netbeans, Eclipse, IntelliJ… různě to střídám, někdy podle projektu, na kterém zrovna dělám, někdy podle pluginů… Moje nejoblíbenější IDE jsou stále Netbeans, ale pracovat se dá i v těch zbylých dvou. Eclipse moc nemusím, ale jsou nad ním postavené některé užitečné aplikace, kvůli kterým to člověk používá. Někdy to vypadá i tak, že mi na počítači běží tato tři IDE vedle sebe :-)

    P.S. a jinak samozřejmě ještě Qt Creator pro C/C++ a Qt (i když v něčem na Netbeans stále nemá).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.4.2019 14:12 Cal | skóre: 6 | blog: CalBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Intellij IDEA je skvela - je to jediny soft u ktereho jsem ochotny platit subscription (89E rocne) a to i presto ze to vlastne nepotrebuju ... (mam licenci od firmy a subscription potrebujes jen pro upgrady)
    11.4.2019 13:00 boycottsystemd | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    dik, zkusim
    http://without-systemd.org/wiki/index.php/Main_Page https://twitter.com/systemdsucks
    Bedňa avatar 10.4.2019 23:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Provoz www.linuxsoft.cz ukončen
    Bohužiaľ pokazil všetky linky vo všetkých vyhladávačoch a bude nejaký čas trvať až si to opravia. Osobne na PDF neklikám, takže pre mňa to mohol aj zmazať. Chujové riešenia budú proste chujové.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.