Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Vyšla nová verze FPS hry Sauerbraten 2009 Trooper Edition. Přináší nové zbraně, spoustu nových map, boty pro multiplayer a vylepšuje engine, fyziku a grafiku. Recenze se spoustou screenshotů vyšla před pár dny na Phoronixu.
Tiskni
Sdílej:
Vypadá to nádherně, ale bohužel pro mě je Sauer (a předchudci) nehratelný, protože se postava neumí otáčet klávesnicí...
wolfa jsem hrál na 286 na klávesnici a později na myši, výhoda myši je ta, že se lze rozhlížet nahoru a dolů (ne u wolfa a dooma 1,2), což se u starších her bylo řešeno tím, že zbraň střílela nahoru a dolů automaticky a mířilo se jen do stran... např. deadmatch v multiplayeru, nebo cooperative na nightmare v doomu bych si bez myši nedokázal představit...
No, ono to totiz lepsi jak mysi ani nejde.
Zkus si dat multiplayer v Quakovi nebo cekoliv podobnem. A nemusis s profi hracema. Jakmile zacnes mirit jenom klavesnici, jsi v haji a dostane te kazdy.
Proste mys je rychlejsi a presnejsi. Pouzivani jenom klavesnice je proste blbost. Nemel bys sanci treba delat ukroky a jeste k tomu za behu mirit a palit. A uz vubec ne u toho poskakovat.
Dostal bys klepec i od slabsi AI.