abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    23.2.2007 09:03 dusan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    zeby som sa dockal (mam X1300) :-)
    23.2.2007 10:50 Attila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Duško, tak bysom sa netešil, môj R300 ešte ani teraz nieje poriadne dokončený a asi ani nebude bez tch špecifikácií, ved aj R200 sa všade propagje že je plne hotový a neviem prečo, potom o phrinexe, ked skušali porovnať opensource a binárný ovládač, ten binárny o tretinu rýchlosti vyhral :(
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2007 11:46 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    R200 je mozna plne dokonceny, ale kvuli licencovanym technologiim nelze tyto do opensource ovladace zaradit. Proto nikdy nemuze byt zadny free ovladac vykonnejsi ve 3D aplikacich, vyuzivajici technologickych moznosti karty.

    R200 ma RenderAccel a slusnou podporu pro EXA, jen si nejsem jisty podporou pixel a vertex shaderu v mese.
    Koupim litajiciho tucnaka
    23.2.2007 11:55 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    R200 je mozna plne dokonceny, ale kvuli licencovanym technologiim nelze tyto do opensource ovladace zaradit. Proto nikdy nemuze byt zadny free ovladac vykonnejsi ve 3D aplikacich, vyuzivajici technologickych moznosti karty.
    Můžete to nějak rozvést nejlépe i s nějakými příklady?
    Tomáš Bžatek avatar 26.2.2007 11:52 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Můžete to nějak rozvést nejlépe i s nějakými příklady?
    Priklady - S3TC rozsireni pro OpenGL. Za pouziti teto technologie se musi platit licencni poplatky firme (puvodne S3), ktera ji vymyslela a drzi prava. Je to tak samozrejme rozsireni, ze vetsina modernich her se bez nej ani nespusti (priklad UT2003 - kde pozdeji na zadost uzivatelu dodelali volitelnou SW kompresi textur, ktera je ale vyrazne pomalejsi). V binarnich ovladacich (konkretne libGL.so) od ati i nvidie je tato technologie obsazena - je videt napr. v seznamu extensions z glxinfo. Z duvodu toho, ze ovladace i GL knihovny jsou binarni a obe spolecnosti maji tuto technologii licencovanou, neni problem. S opensource ovladaci by ale nekdo musel za licenci zaplatit.

    Tech rozsireni a technologii je samozrejme vice, ale nemam tak hluboky prehled. Netyka se to jen 3D extensions, ale i HDCP/HDMI vystupy, Macrovision ochrany na TV-out apod.
    Koupim litajiciho tucnaka
    23.2.2007 10:55 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    No konecne, ATI ma narozdil od nvidia binarni ovladace skutecne mizerne.
    belisarivs avatar 23.2.2007 11:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Smutne je, ze ty OS budou jeste slabsi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.2.2007 11:30 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Nemluvim o rychlosti, ale o "zlobivosti" ovladacu, stale jsem jeste nevyresil problem, ze kdyz se prepnu do konzole a pak zpet do grafiky, ceka me cerna obrazovka a restart. Nasel jsem navody, ktere popisuji presne tu chybu, ze se musi nastavit restart grafiky v KDM, ze se musi v xorg.conf jinak nastavit AGP, ale nic z toho nepomohlo.

    A zkouset to, jestli to nahodou nepomohlo, a pak cekat nekolikrat na restart me fakt nebavi, tak pouzivam jen terminaly emulovane.

    Navic at je nastaveni jakekoli, melo to treba nenajet, ale ne se uplne zhroutit.
    23.2.2007 11:40 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Tohle je fakt ostuda, kdyz musim po odhlaseni uzivatele z Xek restartovat pocitac. Te se pak tezko vysvetluje ze mam "multiuzivatelskej" system a jaky vyhody ma linux oproti woknam.
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2007 11:43 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    pouzivejte vesafb, s tim mi to nikdy nedelalo problemy a mohl jsem si prepinat konzole jak jsem chtel. fglrx tusim cosi.cosi.29
    Koupim litajiciho tucnaka
    23.2.2007 13:03 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    vesafb mi funguje(tom smyslu, ze nepada), ale: 1. nestiha prehravat video
    2. pri vykresovani disabluje interupty, takze je vykon celyho PC do haje.
    23.2.2007 13:07 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Narozdil od tebe jsem pochopil, ze mam ten vesafb pouzit pro konzoli a ne pro Xka.
    23.2.2007 13:56 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    ATI jsem vyhodil, mam ji jeste v NB a muzu konstatovat ze je to SHIT. Nvidia je mnohem mensi SHIT.

    Az bude OS funkcni grafarna, jdu do ni.
    23.2.2007 14:45 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Porid si neco s integrovanym intelem a budes mit klid. Nepredpokladam, ze na linu hrajes moc 3D Her.
    23.2.2007 15:07 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Ac je to neuveritelne, nekteri lide maji na pocitaci vice OS :)
    23.2.2007 15:11 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Blázni ;)
    23.2.2007 22:03 themax | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    treba to myslel tak, ze ma primarne linux, ale nekde na disku se mu povaluje iso s wokynkama:-D
    23.2.2007 15:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Za takového předpokladu ale není nejmenší problém ani s ATi - možná kromě nejnovějších výkřiků herního průmyslu. U 7500, 8500 ani X300 jsem (se standardními open source drivery) zatím nenarazil na žádnou komplikaci…
    23.2.2007 16:49 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Já mám mobilní 7500 a ten OSS driver 'radeon', odjakživa svobodný a dokonce tehdy oficiálně podporovaný ATI, a taky to žádný zázrak není. Kvalita 2D driveru šla dolů někdy od xorg 6.7 - viditelné překreslování oken, drobné artefakty (mám připravené "hezké" screenshoty do blogu). Hlavně když používáte OOo, ale stačí jen překryvná menu v KDE nebo DnD ikonek na ploše, kdeco nechává stopu kde nemá.

    2D akceleraci (RenderAccel, XAA) je pomalu lepší vypnout úplně, některé distribuce to dělají automaticky, EXA je nepoužitelně pomalá, 2D kompozitní manažer (xcompmgr) pomalejší než ten 3D (Beryl). Alespoň se při něm neobjevují artefakty. Naopak zase škobrtá video, resize oken je tak pomalý, že se občas ani neuskuteční, strašně pomalý Firefox na některých stránkách. atd.

    Kvalita 3D driveru (DRI) je paradoxně nepoměrně lepší a dokonce se zlepšuje, podle mě DRI vytáhne z karty co jde. Nicméně True Combat si nezahraji v nejnižší kvalitě (fps pod 20), to zamrzí, holt stará karta. AIGLX/Beryl sice běží ale je to tak na hranici použitelnosti.

    Stav video driverů na Linuxu a potažmo celé xorg je obecně "nezáviděnihodný" a to je eufemismus...
    23.2.2007 17:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Předpokládal jsem, že z kontextu bude jasné, že se můj příspěvek týká situace, kdy uživatel hodlá počítač používat k práci a ne k hraní her (přičemž hořící okna, krychlové window managery a podobné ptákoviny házím s hrami do jednoho společného pytle). Pokud to někomu jasné nebylo, říkám to teď.
    23.2.2007 19:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Není-li k dané práci třeba 3D akcelerace či dual-DVI, tak člověk bohatě vystačí s integrovanou grafikou a dedikovaná je zbytečný luxus.
    27.2.2007 00:10 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Ano, bylo mi to jasné. Pokud někomu není jasné, že všechny zmiňované efekty jdou vypnout, tak to říkám teď :) Na AIGLX/Beryl je atraktivní především - konečně kvalitní kompozit, žádné artefakty, vodící čára v OOWriteru za sebou nenechává žádnou stopu - hurá! ikony mohu šoupat po ploše - a hurá žádná stopa! Menu si nepamatuje špatně překryvy jiným menu atd. atd. Začíná to skoro vypadat jako profesionální desktop vhodný pro profesionální práci. Jak vidíte, bavíme se jen a jen o pracovních věcech.

    AIGLX taky konečně pročišťuje strukturu Xek, akceleraci už nedělají hacky typu XAA, vhodné tak leda pro rendering fontů nebo EXA, která pro změnu funguje zanedbatelnému počtu uživatelů. A pokud chcete desktop umožňující překryv oken tak jediný smysluplný systém je 3D kompozit. Všechno ostatní je hack.

    A co se týče her, jak jsem psal TC mi nejde a žádnou jinou hru nainstalovanou nemám. Počítač používám k práci OpenOffice, Java, programování a nějaká ta multimédia aktivně. Na desktop mám trochu větší nároky, než spuštěný terminál a v něm vim :)
    23.2.2007 19:26 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Musím bohužel naprosto souhlasit. Tu regresi pozoruju taky a netýká se rozhodně jenom ATI. Například u Matrox G400, kterou mám léta a vždycky to byl etalon excelentně podporované karty, nemůžu posledních několik měsíců spustit nic, co by používalo opengl, protože to kousne celá Xka a částečně udosuje počítač zacyklenou hláškou a nějakém problému s DMA do logu. Video v okně trpí vodorovnými černými proužky přes pětinu obrazovky. Na fullscreen je to naštěstí v pohodě. Na notebooku s S3 savage fungovala 3D akcelerace přesně jednu verzi Xorg a teď už vidím jenom černé okno. Trefil jsi i tu verzi xorg od které to jde od desíti k pěti. Podlě mě to rozbili během začleňování AIGLX a věcí kolem toho. Nejhorší na tom všem je, že to snad nikomu ani nevadí a namísto řešení se nabízejí rady typu "kup si nvidii". Jestli to takhle bude pokračovat, tak bude stačit, aby M$ v budoucnu koupil nvidii, zarazil podporu linuxu a můžeme se rovnou vrátit na stromy a užívat si VESA režimů. Nebo možná ani to ne, protože v té době už třeba tyhle režimy ani nebudou kartami podporované a bez ovládnutí GPU člověk nezobrazí ani textovou konzoli :(
    23.2.2007 19:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Na notebooku s S3 savage fungovala 3D akcelerace přesně jednu verzi Xorg a teď už vidím jenom černé okno.
    Potvrzuju
    Nejhorší na tom všem je, že to snad nikomu ani nevadí a namísto řešení se nabízejí rady typu "kup si nvidii". Jestli to takhle bude pokračovat, tak bude stačit, aby M$ v budoucnu koupil nvidii, zarazil podporu linuxu a můžeme se rovnou vrátit na stromy a užívat si VESA režimů. Nebo možná ani to ne, protože v té době už třeba tyhle režimy ani nebudou kartami podporované a bez ovládnutí GPU člověk nezobrazí ani textovou konzoli :(
    Taky to pozoruju, ale vidím záblesky světla - ohlášená výkonná GPU od Intelu, Otevřenou grafickou kartu a možná i odkoupení ATI...
    emorjino avatar 23.2.2007 20:08 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    No, hlavně ta výkoná GPU od Intelu. V to vkládám největší naděje. Protože Intel je v současnosti jediný, kdo nekecá a dělá, takže můžeme používat OS drivery pro jeho integrované grafiky. Osobně mám GMA 900, ale uznávám, že někomu výkon na úrovni GF440MX stačit nemusí
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    23.2.2007 23:32 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    No až se konečně dokopu k upgrade toho starýho athlona s matroxem, tak to bude jednoznačně intel X3000, ale bude trochu fuška sehnat slušnou desku s DVI. Bohužel, když budu chtít dva monitory, tak jsem zase tam kde jsem byl. Intel sice má nějaký rozšiřující desky s dalšími konektory, ale stojí to pomalu tolik co celá grafika a funkčnost je nejistá. Paradoxně první použitelná věc, co zatím vypdala z nouveau je podpora dualheadu, takže jseme zase zpátky u nvidie.
    23.2.2007 21:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Otevřenou grafickou kartu
    To myslíš tu desku osazenou prázdným FPGA, které zatím neumí ani VESA režim? Nevím, ohledně tohoto projektu jsem poněkud skeptický ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.2.2007 21:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    No jo s OpenSource hardware to není tak růžové jako s OpenSource software. Trochu škoda, měl by si jim jít pomoci. :-)
    24.2.2007 00:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    IMHO to časem může nahradit integrovaná low-end řešení od Via nebo SiS - pokud nebude dřív AMD Fusion. :-)
    23.2.2007 20:16 Daniel Smolik | skóre: 15 | blog: marvin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    A je to jenom s Xorg ? Nebo taky XFree takhle zlobi ? Ja mam NN s ATI Mach64 na nem SIDa tzn. Xorg a naopak musim rict, ze to chodi cim dal lepe. Update od update.
    23.2.2007 21:20 Attila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    no aj ja mam nann ATI mobility, ...ale čakal by som od toho ovladačaviac, kede vo win mi žere konkretný film len 10 % zaťaže cpu, a na linuxe 40% pri tom istom filme resp. klipe. NA notebooku je tento akt dosť dôežitý a nielen kvôli vydrže baterie ale aj životnosti a pod. Akú distribuciu používaš, aký xorg, kernel ? ..ja mám mandrivu 2007 CZ
    belisarivs avatar 24.2.2007 07:52 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Tak si dej "man mga". Nekde jsem to v diskusi resil a kolega mi poradil neco ve stylu "Option OldDMAInit" nebo tak neco. Do nedavna jsem provozoval Xorg v pohode i Blender. Vse hw akcelerovane.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 24.2.2007 07:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Tak jsem vyhrabal muj stary konfigurak. Snad ti ude k necemu tahle ukazka:

    Section "Device"
    Identifier "MATROX CARD 1"
    Option "RenderAccel" "true"
    Driver "mga"
    # V pripade problemu s kurzorovym tematem odkomentovat
    #Option "HWCursor" "off"
    BusID "PCI:2:0:0"
    ChipSet "mgag400"
    VendorName "Matrox"
    # Je nutne proto aby spravne fungoval Direct Rendering, aspon u me
    Option "OldDmaInit" "true"
    # Vynuceni AGP 4x pokud je to nutne
    #Option "AGPMode" "4"
    Screen 0
    EndSection

    Je to nastaveni pro moji byvalou grafickou kartu Matrox G450 16 MB pro AGP 4x.
    IRC is just multiplayer notepad.
    24.2.2007 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Díky. Bohužel ale tuším, že tohle už jsem zkoušel na základě nějakých vygoogolovaných doporučení a nepomohlo. Hlavně je orpuz, že s tím vůbec člověk musí laborovat, když to předtím léta fungovalo.
    24.2.2007 15:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Tak to bohužel opravdu nepomohlo. Změna tam ale přecejenom je, už to nedosuje počítač a v logu se neobjevují hlášky.
    belisarivs avatar 24.2.2007 21:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Tak to je vazne divne. Ja jeste donedavne na te G450ce svistel. I neco ve 3d to davalo. Blender tam slapal a tak.
    IRC is just multiplayer notepad.
    24.2.2007 12:28 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Na notebooku s S3 savage fungovala 3D akcelerace přesně jednu verzi Xorg
    Jo, taky mám ten pocit. Nicméně na ThinkPadu T23 mi funguje stále. Stačí si jen podržet xf86-video-savage ve verzi 2.1.1.
    24.2.2007 12:40 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    2.1.1 mám na T23 a nefunguje to :( Co máte za DRM moduly? Z jádra nebo externí snapshoty?
    24.2.2007 14:33 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Z jádra. Mám svoje vlastní, momentálně téměř vanilková (navíc jen Suspend2) 2.6.20.
    26.2.2007 07:51 Ruda | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    K té Savage:

    použij patch https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/attachment.cgi?id=136548

    Popis je na https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=213227 , https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=195851 .
    26.2.2007 23:55 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Musím se ohradit proti tomu obvinění AIGLX.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aiglx: The AIGLX project has been merged into X.Org and is available as of X.Org 7.1

    Já pozoruji regresi od 6.8, tedy o čtyři generace zpátky! (cca dva roky)

    ..naopak s nasazením AIGLX/GLX se konečně vývoj posouvá správnou cestou. Místo různých hacků typu XAA je tu konečně plnohodnotný 3D kompozit, správné rozdělení pravomocí mezi vrstvami X systému (o XAA a EXA se stará přímo driver! stává se z něj pak nepřetíženější komponenta) čistší architektura atd.
    24.2.2007 07:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Mám „normální“ Radeon 7500 (64 MB RAM), de-facto X.org 7.1, EXA funguje výborně (ve srovnání s XAA), problémů s překreslováním oken nebo „artefaktů“ jsem si nevšiml, xcompmgr je skutečně pomalý, z Berylu fungovala tak možná rotující koule, zbytek ani ťuk. Video funguje obstojně (xv i gl2, pokud to není moc velké rozlišení).

    2D část ujde − s EXA si zahraji třeba i Battle for Wesnoth.

    3D část je poměrně slabá. Ještě to stačí na Warzone 2100, pár jednodušších levelů v Sauerbraten, ale ve Warsow framerate klesne někam k nule ve chvíli, kdy se připojí pár hráčů. Ve Windows samozřejmě funguje Warsow poměrně obstojně.
    26.2.2007 23:47 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Vida, zkušenost téměř zcela opačná :)

    Mohl bych vidět váš xorg.conf pod kterým vám EXA tak skvěle funguje? Co máte za kernel. Prošel jsem několika distribucemi (PCLinux, Suse, Kubuntu), kernely, desktopy i verzemi xorg, všude stejný výsledek. Díval jste se do logu xorg, že vám skutečně jede EXA? Mohu se zeptat který desktop používáte? DRI vypínáte? a co backingstore? Composite extension? Jaké máte rozlišení? Já 1400x1050, to je docela dost..

    AD XAA Co se týče rychlosti, tak funguje, je to i nepatrně znát na výkonu, Ale bohužel, dělá to artefakty, drobné ale dělá. Když vypnu, ale méně.

    AD EXA Když ji spustím, tak alespoň v KDE si můžu dojít na kafe než se mi překreslí ikony, když pohnu s oknem a resize okna, no to občas vzdá kontumačně a buď ho neroztáhne, anebo skončí v půlce. Ale přeci jen pokrok, nedělá to artefakty!

    AD Beryl.

    To, že musíte povolit v DRI povolit velké textury (drirc, allow_large_textures value=2), to asi víte. Bez toho mi taky jela jen krychle a to ještě blbě. Jinak používám AIGLX, s GLX jsem chvíli bojoval, částečně vyhrál, chodilo jen jako root a pak jsem přešel na AIGLX, stačilo ji povolit v xorg.conf. Toť vše, to snad musí chodit každému s touhle kartou :) Jinak s novými xorg 7.2 je Beryl použitelný i na takto staré kartě.
    27.2.2007 01:02 Jan Olšan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři pracují na ovladači pro ATI/AMD R500
    Mimochodem, máte to blbě. Nejde o R500, ale o R520 (Radeony X1000)! R500 je v xboxu. Ty zdroje, z kterých čerpáte to zkrátak mají blbě.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.