abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (6%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Heidelberg avatar 8.10.2007 07:54 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Mám takový pocit, že ta zprávička zní jako by se snažil Novell na bankrotujícím SCO vytřískat co to dá... možná je to jen můj pocit...

    0K!AS

    PS: ne, že bych měl SCO rád...
    8.10.2007 08:24 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    A ty by ses nesnazil z firmy, ktera ti neprosto nehoraznym zpusobem marila zisky, vytriskat aspon neco nez z ni jeji akcionari vydojej poslednich par kapek a nechaj kleknou/odkoupit? Bussiness neni ferova hra protoze jde o penize. Bohuzel
    8.10.2007 09:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ... ktera ti neprosto nehoraznym zpusobem marila zisky
    nějaké důkazy o ušlých ziscích nebo je to opět ve stylu "máš na disku 500 CD v mp3, stáhlo si to 1000 lidí, zaplať 250 MKč, protože ti všichni by si určitě ta CD koupili, kdyby si je nemohli stáhnout"?
    8.10.2007 10:00 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Stačí si přečíst rozsudek onoho soudu. SCO prodávalo licence na UNIX, které patřily Novellu, ale Novellu nezaplatili ani cent.
    8.10.2007 11:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    no asi nejsem dostatečně zběhlej v termínech okolo financí, ale to, že jim dlužej, bych neoznačoval jako "maření zisku" ...
    8.10.2007 12:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    S kaVOLEM se nehadej, on ma svuj svet....
    Pavel Dobeš avatar 8.10.2007 11:53 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Asi dost dobre nejde ziskat nejaky padny dukaz. Jediny, co lze porovnat jsou hospodarske vysledky v dobe kauzy a po ni/pred ni. Pripadne zakalkulovat dohodu MS-Novell, ktera by asi bez kauzy SCO nevznikla.

    Jak chcete dukazne podlozit ztratu zpusobenou FUD.
    Windows? A kdo to ještě používá?
    8.10.2007 12:46 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Souhlas. To je presne ten problem, ztraku kterou SCO zpusobilo celimu Linux-Based bussinesu (vcetne nowellu) nejde vycislit. Ale podle nejakyho rozhodnuti tedka SCO dluzi Nowellu penize a ten je chce dostat dokud este existujou na uctech SCO.
    8.10.2007 08:25 pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Na čemž ovšem snad není nic špatného.
    8.10.2007 09:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ... pokud tak nečiní na úkor ostatních; ale jak bylo řečeno výše, byznys je byznys
    8.10.2007 09:57 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Temi ostatnimi myslis presne koho? Vyzirky ze SCO, co si bankrot zavinili vlastni nesmyslnou zalobou, na ktere prosoudili i kalhoty? No, to me teda fakt mrzi.
    8.10.2007 11:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    ne, myslím tím ty, komu SCO dluží, resp. kdo do něj vrazil peníze a už je nedostane zpátky (tím ale zase nemyslím peníze určené na podporu toho sporu ;-))
    8.10.2007 11:22 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    No, a jak by se ti libilo, kdyby nekdo zaradil do konkurzni podstaty jakesi treti firmy majetek, ktery ti ta firma ukradla - to je totiz presne to, o co se tady jedna. SCO inkasovalo penize, ktere patrily Novellu.
    8.10.2007 14:18 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Souhlas. Něco podobného se může stát i nám. Stačí, aby někdo cizí prodal za mými zády můj byt/dům. U soudu budu vystupovat jako věřitel? To je přece blbost.
    8.10.2007 17:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    pokud SCO inkasovalo peníze, které Novell neměl, pak mu je nemohlo ukrást - ale nechme slovíčkaření :-)

    samozřejmě by se mi to nelíbilo - což nic nemění na tom, že nevidím důvod aby měl při vyrovnávání dluhů Novell přednost

    když zloděj vykrade 10 sejfů, polovinu peněz stihne utratit než jej policie chytí, tak proč by jeden poškozený měl dostat zpět vše co mu bylo ukradeno, a zbylých 9 se muselo dělit o nižší částku?

    neznám detaily té kauzy - ale domnívám se, že věřitelů je více, a opravdu mi přijde nefér, aby Novell dostal možnost SCO vysát a ostatní utřeli hubu (jak zprávička vyznívá)
    8.10.2007 18:33 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    krome detailu kauzy bys mel taky nastudovat, co znamena "veritel"
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    8.10.2007 19:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "Věřitelem je účastník závazkového právního vztahu, který je z obsahu tohoto vztahu oprávněn požadovat po straně druhé - dlužníkovi - nějakou majetkovou hodnotu, označovanou jako plnění." (zdroj)

    - tak mi laskavě vysvětli, jak je toto v rozporu s významem, ve kterém zde slovo "věřitel" používám, tedy jako někdo, komu SCO dluží?
    8.10.2007 20:38 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "závazkového právního vztahu"
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    9.10.2007 09:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    "V obecné poloze definuje závazkový právní vztah občanský zákoník v § 488 jako právní vztah, ze kterého věřiteli vzniká právo na plnění od dlužníka a dlužníkovi vzniká povinnost splnit závazek." (zdroj)

    "Závazky vznikají z právních úkonů, zejména ze smluv, jakož i ze způsobené škody, z bezdůvodného obohacení nebo z jiných skutečností uvedených v zákoně." (§489 40/1964)

    ... ale myslímže jsi měl vysvětlovat ty mě, ne já tobě :-p

    disclaimer: neznám pojmy amerického obchodního a trestního práva, proto na ně používám pojmy českého občanského práva, které znám - pokud má někdo problém s chápáním této analogie, nechť si to nechá vysvětlit od nějakého právníka, který má v malíku obojí, ale ať laskavě neříká, že melu píčoviny, jenom proto, že jsem si dovolil použít slovo, které se v daném kontextu nepoužívá, byť má odpovídající význam; děkuji
    8.10.2007 22:01 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Meles picoviny z hladu, tahle debata me prestava bavit. Laskave si nastuduj zakony a pak tady zacni neco plkat.
    9.10.2007 09:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    výtečný argument - teď bych ještě rád věděl, se kterým zákonem a paragrafem jsem v rozporu, ať si jej můžu nastudovat
    12.6.2009 12:57 cyklistické kalhotky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO

    nech ho, typicky troll

    ---

    quelle bankrot

    8.10.2007 22:06 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Domnívám se, že pokud nedojde k finančnímu narovnání mezi SCO - Novell, tak firmy SUN a Microsoft využívají nelegálně intelektuální vlastnictví Novellu. Mějte stále na paměti, že v USA funguje precedent.
    9.10.2007 10:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell chce dále bojovat o peníze od SCO
    Domnívám se, že pokud nedojde k finančnímu narovnání mezi SCO - Novell, tak firmy SUN a Microsoft využívají nelegálně intelektuální vlastnictví Novellu.
    to ano, ale to už jsme zase de facto u toho, jak počítat ušlý zisk ...

    nevím, jaký vztah to má k tomuto threadu ...

    ze zprávičky víme, že SCO vyhlásilo bankrot: "Bankruptcy is a legally declared inability or impairment of ability of an individual or organizations to pay their creditors."

    to znamená, že dluží peníze svým věřitelům: "Simply put, creditors are people to whom someone owes money."

    soud rozhodl, že SCO má zaplatit peníze Novellu, tím pádem Novell se stává jedním z věřitelů dlužníka SCO

    Novell chce zrušit ochranu SCO, aby od SCO mohl zíkat peníze, které mu dluží, označme dlužnou částku jako Y

    sumu, kterou SCO dluží ostatním označme jako Z

    SCO má momentálně k diposici X peněz

    platí, že Z > X, jinak by SCO mohlo dluhy splatit a nemuselo vyhlašovat bankrot

    jestliže se Novellu podaří všechny peníze od SCO získat, na ostatní věřitele zbyde k rozdělení X-Y peněz

    zaveďme pojem "dlužná jednotka" definovaný jako koeficient, kolik z dlužné částky je možno dostat zpět, tzn. jestli dluh je $2, ale dlužník má jenom $1, tak hodnota dlužné jednotky v tomto případě bude 0,5

    potom pokud by byl Novell v posici normálního věřitele, tak dlužná jednotka bude X / (Z + Y)

    pokud Novell získá všechny své peníze dříve než se bude rozdělovat ostatním, pak dlužná jednotka bude (X-Y) / Z

    základoškolskou matematikou nám vychází, že v druhém případě bude "dlužná jednotka" menší (všechna čísla kladná):
    X/(Z+Y) > (X-Y)/Z
         ZX > (X-Y)(Z+Y)
         ZX > ZX-ZY-Y^2
          0 > -ZY-Y^2
    to znamená, že v druhém případě dostanou ostatní věřitelé méně peněz

    to mi vůči nim připadá nespravedlivé

    pozn. předpokládám, že závazky SCO nemohou být pokryty ani rozprodáním majetku, jinak by SCO mohlo normálně ukončit činnost namísto bankrotování

    kde je v této úvaze chyba?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.