abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    thingie avatar 22.4.2008 14:31 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Tak to je výhra. Budu si to zapínat a vypínat a budu úplně šťastný.
    Růžové lži.
    22.4.2008 14:38 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Ono to totiz ukazuje,kdo ma lepe vyvinuty system ;-)

    Na slabsich PC (coz bezesporu Asus Eee je) se to pozna nejlepe.
    thingie avatar 22.4.2008 14:50 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    No, linkovat kdejakou anonymní pseudostránku s pár nicneříkajícími údaji, které klidně mohou být vycucané z prstu, to je trochu špatný.
    Růžové lži.
    22.4.2008 15:02 GEDIK | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    staci si na "kdejaké anonymní pseudostránce" kliknout na youtube odkaz a hned je clovek chytrejsi, ne?

    http://www.youtube.com/watch?v=J6oA11PFz2Y
    22.4.2008 21:29 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Tak to je maso .....
    Never give up ! Stay ATARI !
    22.4.2008 15:04 Miklik | skóre: 27 | Krnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Každý musí nějak začít, až čas a porovnáni s jinými testy ukáže, je-li autor a jeho metody důvěryhodné.
    Netvrdím to, ale možná je to pravda.
    22.4.2008 15:08 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Ono to spíš bude tak, že ten Linux je na Eee optimalizován (pokud se jedná o ten předinstalovaný Xandros - ze zdroje jsem to nevyčetl), zatímco XP na tohle železo optimalizována nejsou. Pokud by se ty XP šikovně prohnaly nLitem, tak by ty výsledky asi taky vypadaly malinko jinak. Pravda, ten rozdíl u shutdownu mě překvapil i tak.
    pol128 avatar 22.4.2008 15:47 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Ako sa optimalizuje windows?
    22.4.2008 15:54 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    vain avatar 22.4.2008 16:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    No já nevím, to bych jako optimalizaci nenazval.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.4.2008 16:25 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    A co by to jako mělo být když ne optimalizace?
    22.4.2008 16:28 lm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Že by odstranění nepotřebných součástí?
    22.4.2008 17:15 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Která vede k optimalizaci startovací doby :-P

    A toto je opravdu o ničem, srovnávají se nejspíš hrušky s jabkama a ještě to ani nikde není řečeno, co se srovnává. "I assume each with the same specifications" :-) Nehledě na to, že určitě není vůbec zajímavé, hestli je to třeba ta samá verze firefoxu...

    Řek bych, že na článek, kterej je velmi pravděpodobně založenej na tom, že autor měřil to, co viděl na videu, opravdu není až tak nutné linkovat :-D
    THIS IS SPARTA!
    22.4.2008 16:28 GEDIK | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    uspora mista na disku?
    22.4.2008 16:31 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    The popularity of nLite is the result of the computer users' wish to have a clean, light operating system that does not contain bloatware or unnecessary files.
    2lm&GEDIK: Tak buď neumíte číst vy nebo já, nebo víte něco, co já nevím. Tak sem s tím.
    22.4.2008 16:49 GEDIK | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Vim jen to, ze jsem pred lety nLite zkousel (kupodivu kvuli zvetseni mista na HDD - ne kvuli optimalizaci) Po teto diskove "optimalizaci" jsem mel vice mista na disku, ale firefox se mi opravdu nepoustel rychleji. Testovano na masinach stejne konfigurace.

    Staci to tak?
    22.4.2008 17:22 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Rychlejší spouštní Firefoxu bych taky od nLitovaných Windows neočekával. Ale ta zprávička hovoří o třech testovaných kritériích, přičemž v těch zbývajících dvou by nLite pomoci mohl.
    22.4.2008 21:56 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Muzu se zeptat je to legalni odstraňovat takhle části Windows??? Že bych si udělal jednoúčelový osekaný Wokna - pro jednu jedinou aplikaci :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.4.2008 23:43 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Nebál bych se toho. Autorský zákon vám, dává právo upravit si program pro svoje potřeby tak, aby běhal, jak potřebujete. Navíc, pokud jste legálním držitelem licence, tak takovým jednáním nemůže Microsoftu vzniknout škoda, i kdyby měli v licenčním ujednání buhvíco. BTW vy jste opravdu čekal na to, až vám někdo řekne, že je to legální? ;-)
    22.4.2008 23:50 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Ne jen mě to zajímalo. Já spíš nemám čas na instalaci Windows. Legálně mám několik licencí XP a dvě Vista ale ani jednu nepoužívám.

    Měl jsem Windows XP, zkusil jsem Vistu, po dvou hodinách jsem to vzdal, smazal a nainstaloval XP a ty mi po dvou tejdnech přestaly fungovat, doteď je mám nefunkční na disku - nemám čas to instalovat znovu a ani chuť... Ale až si najdu čas, tak možná zkusím nlite. (Kdyby to bylo nelegální tak se na to vykašlu, neni to tak důležitý)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    23.4.2008 00:09 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Aha, tak to je jiná :-) Dva právníci, tři názory, znáte to, ne? :-) Ale fakt bych se toho nebál.
    23.4.2008 00:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Licence v ČR nemůže člověku odebrat práva, která má zaručena zákonem. Proto Microsoft (nebo kdokoliv jiný) nemůže v licenci zakázat třeba reverzní inženýrství (pro účely interoperability) nebo upravování si programu pro vlastní potřebu. Pokud by něco takového v licenci měli, je to neplatné.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.4.2008 09:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Dejte si ale pozor. Zákon připouští takové jednání jen, je-li to nezbytné k využití oprávněně nabyté rozmnoženiny počítačového programu, činí-li tak při zavedení a provozu počítačového programu nebo opravuje-li chyby počítačového programu.

    Nejsem si jistý, zda ořezání operačnímho systému, protože mi startuje pomalu, je krok, bez něhož by program nefungoval, nebo se jedná o odstranění chyby.
    23.4.2008 10:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Někdo může pomalost považovat za chybu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.4.2008 18:48 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    No zhruba tohle jsem měl na mysli tím "dva právníci, tři názory" :-)
    belisarivs avatar 23.4.2008 19:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    V nLite jdou prihrat i aktualizace. Cili se o opravy chyb jedna.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 22.4.2008 16:52 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Neumite cist vy.

    Volny preklad: Popularita nLite je vysledek prani uzivatelu mit cisty, lehky operacni system, ktery neobsahuje bloatware nebo nepotrebne soubory.

    Cili jasna uspora mista odstranenim nepotrebnych souboru. Ja si tak pomoci nLite odebral IE i WMP protoze jsou to kramy a podporu jazyku, ktere nepotrebuju.

    Za optimalizaci programu bych povazoval kompilaci na konkretni hardware a upravu kodu s durazem na jeho uspornost a efektivitu.

    Toto nLite rozhodne nedela.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.4.2008 17:17 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Budu se hádat, číst neumíte vy ;-) Reagoval jsem na příspěvky, podle kterých _je_ optimalizací odstranění nepotřebných souborů a úspora místa na disku. Taky jsem si chtěl nejdřív ujasnit pojem optimalizace. Ale IMHO pokud apriorně nepotřebuji definici typu "je to něco, co s windousama nejde dělat, zatímco s Linuxem jo", tak bych za optimalizaci (na úrovni OS) v širším smyslu slova považoval jakoukoli úpravu, která mi umožní na daném HW provozovat OS (+ aplikace pod ním) efektivnějí, než by se dalo bez té úpravy. A v tom by měl AFAIK nLite poněkud pomoci. Dovoluji si odkázat na můj první příspěvek v tomto vláknu + příspěvek, na který jsem reagoval a v jejichž kontextu tuhle debatu vedu.
    22.4.2008 17:21 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Reagoval jsem na příspěvky, podle kterých _je_ optimalizací odstranění nepotřebných souborů a úspora místa na disku.
    Sorry, tak fakt neumím číst já :-D Trochu jsem se do té debaty zapletl.
    22.4.2008 18:38 mrkva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    rozpor vznikol nad pojmom 'optimalizace'. niektorí ho chápali ako optimalizácia kódu iní ako zoptimálnenie
    Jan Drábek avatar 22.4.2008 16:53 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    ořezání, osekání, ale rozhodně ne optimalizace ;)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    pol128 avatar 22.4.2008 16:31 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    To je len lepší inštalátor windows.
    22.4.2008 16:39 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    No když vás to slovíčkaření baví...
    pol128 avatar 22.4.2008 16:48 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Chcel som len poukázať, že optimalizovať windows môže len MS. Nejaké nainštalovanie/nenainštalovanie niečoho nie je optimalizácia. Gentooisti optimalizujú.
    22.4.2008 17:38 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Já bych se termínu "optimalizace" v širším smyslu nebránil. Že se dá provádět na různých kvalitativních úrovních a že gentooista má kvalitativně úplně jiné možnosti než windowsák s nLite, to je mi taky jasné. Pokud to nechcete nazývat optimalizací, tak to nazývejme třeba "úpravou", ok? Takže ten můj původní post byl o tom, že zatímco Xandros byl zřejmě pro Eee dost dobře upraven (a nevím, zda i zoptimalizován ;-)), tak XP se (zřejmě) testovala v plné kráse. A pokud rychlost startu a shutdownu má být projevem lépe navrženého systému, tak IMHO ty XP neměly tak úplně spravedlivé podmínky. Pokud jsem zmátl pojmy, tak se omlouvám.
    22.4.2008 19:58 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    mno.. tipnul bych, že tady vám nepomůže ani nlite. Nebo snad chcete říct, že NTFS má problém s počtem souborů? Totiž při startu jde primárně o spouštěné služby a ty se většinou řežou dost blbě. Zkoušel někdo třeba vypnout RPC? já jo... nedopadlo to dobře. No a na start firefoxu by nlite vliv neměl mít už vůbec. Je vidět, že to distro optimalizovali.
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    22.4.2008 23:24 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Určitě se (už z podstaty) řežou blbě, ale zčásti by to mělo jít. IMHO ohledně rychlosti startu by mělo pomoct už jen vyhození Internet Exploreru, ten se, tuším, při startu natahuje do paměti. Ale ne, že bych na to byl expert. Mě spíš přišlo, že poctivější než srovnávat optimalizovaný Xandros s out of the box xpéčkama, by bylo srovnat out of the box xpéčka třeba s Mandrivou bootující do KDE, a nLitovaný xpéčka zkusit srovnat s tím předinstalovaným Xandrosem. Asi by to vyhrál i tak ten Xandros, ale už asi ne s tak výrazným náskokem (ačkoli jsem teď trochu googlil a narazil na tenhle post v diskusi - jestli chlapec nekecá, tak tomu pomohl dost brutálně); že to rychlost startu firefoxu neovlivní, si myslím taky, už jsem to psal výše. A v každém případě si myslím, že instalit XP do Eee je pro normálního uživatele blbost. Ale windows geekové to samozřejmě udělají (a náležitě si ten systém i vytuní).
    22.4.2008 16:12 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    doba startu/vypnuti je naprosto nezajimava, protoze v xp lze pouzit standby, prip. hibernaci, probuzeni je pak otazkou par sekund a diky obnoveni stavu desktopu mam moznost hned pokracovat ve drive spustenych programech.
    22.4.2008 16:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Eh? A v linuxu to snad nejde nebo co?
    Baník pyčo!
    22.4.2008 16:28 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Jinými slovy říkáte, že doba startu/vypnutí v Linuxu je _také_ nezajímavá? ;-)
    22.4.2008 18:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Ano, mě to třeba startuje brutálně dlouho, xpčka po čistém reinstalu najedou naopak jedním dechem... ale to není důvod pro to abych je použival (po půlroce jsou na tom stejně ;)). Zase jiné distribuce (arch) startují rychleji (ale to taky není důvod proč na něj přesedlat z gentoo)... Tedy, při mém uptime kolikrat 25 dní (pak vypadne většinou proud ;-)) je mi doba startu systému u ř*ti :-), mezi distribucemi jsou velké rozdíly a na notebooku mi hibernace funguje.
    Baník pyčo!
    22.4.2008 18:41 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    PS: není to chyba ani tak gentoo jak spíše služeb co se mi spouštějí (včetně webserveru, atd..)
    Baník pyčo!
    22.4.2008 21:59 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Přesně, mám Gentoo a startuje mi rychle. Na notebooku mám Archlinux a Debian oba stejně nastavený a Arch je o 20 sekund rychlejší, ale to je celkem detail.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.4.2008 19:20 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Já to psal proto, že pj netvrdil, že to ve win jde a v lin nejde, ale proto, že kvůli možnosti hibernace doba startu a vypínání není zajímavá obecně (osobně s tím tak úplně nesouhlasím, jsem konzervativní člověk zvyklý počítač zpravidla vypínat a zapínat, nikoli uspávat a probouzet, ale to už je jiná story).
    22.4.2008 16:34 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    ano, nejde.

    http://cdr.cz/a/23581/2 Úsporný režim je ostatně rizikem sám o sobě, mnohdy můžeme považovat za zázrak, že se z něj notebook s tímto operačním systémem probudí do původního a plně použitelného stavu.
    22.4.2008 17:00 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    v eee pokud vim funguje bez problemu, na mem (desktop) pocitaci take.
    22.4.2008 17:00 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Jak "můžeme"? Mluv za sebe :)
    22.4.2008 17:00 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    ja notebook uspavam a nepovazujem za zazrak, ze sa prebudi... ale je pravda, ze mam debian
    Jakub Lucký avatar 22.4.2008 17:27 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Já notebook uspávám a považuju za zázrak, když se neprobudí... A taky mám Debian, ale nechápu, co to s tím má co do činění...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    22.4.2008 17:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    vo vseobecnosti, ze debian je najlepsi. v tomto pripade, ze to nie je OS xandrosu.
    22.4.2008 19:31 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    panove, jste nejak offtopic, zpravicka se tyka eee, takze vase tlachani typu "me to na pc s ubuntu/debianu/archu/suse funguje" je irelevantni, podrobna recenze eee na cdr.cz dokazuje, ze suspend/hibernace je na linuxovym eee nepouzitelna.
    22.4.2008 20:08 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    tak potom to je smejd a asusu by som za to nedal ani 5 korun
    23.4.2008 08:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    cdr.cz dokazuje, ze suspend/hibernace je na linuxovym eee nepouzitelna.
    V tom případě to mám rozbité, protože mě funguje, jenom je trochu pomalá. Nicméně Pavel Machek má taky jeden, takže je možné, že bude líp.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.4.2008 16:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Nicméně Pavel Machek má taky jeden, takže je možné, že bude líp.
    To zní jako reklama. :-)
    22.4.2008 17:15 PY.gn.EI | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Na Archu s tim nemám problém a myslím že v Ubuntu taky chodil.
    22.4.2008 17:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    A já s tím v opensuse problém mám. Je to vina opensuse, je to zásluha archu, debianu? Těžko, přetěžko... Dost možná je ale zásluhou suse, že vám to v debianu na vašem hw, funguje :-P
    THIS IS SPARTA!
    22.4.2008 18:40 mrkva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    mne uspávanie ide ale z hibernácie sa neviem prečo neprebúdza :(
    22.4.2008 18:59 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    hibernacia ma nejake implementacne problemy, ale mne funguje
    23.4.2008 14:13 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Nechce se mi věřit, že by se věnovali optimalizaci systému pro rychlost a tak důležitou funkci jako je uspávání by nechali nefunkční. Zatím jsem na eee slyšel jen chválu, tohle vidím porpvé...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.4.2008 19:50 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Eee PC asi nemas, ze? Potom by si vedel, ze ked mas 512MB RAM a 4GB flash, tak z tych 4GB nezahodis 512MB na hibernaciu. Suspend-to-RAM mozes pouzit aj v Linuxe, co defaultne na Eee PC je - funguje to pekne a rychlo, ale nie je to nahrada za vypnutie.
    pushkin avatar 22.4.2008 17:23 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Jenom k tomu spouštění Firefoxu - osobně bych to nepovažoval za dobrý benchmark. Z videa není vidět, zda dotyčný nepoužil GNOME - pak by byly knihovny GTK již nahrány do paměti při startu systému a Firefox by se tak spouštěl mnohem rychleji...
    22.4.2008 17:28 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    No... tohle jsem vyhrabal z nejakyho clanku o Asus EEE:
    The version of Xandros on the Eee PC 4G uses the KDE environment. The desktop has been customized to make it as easy as possible to use. For instance, the initial screen consists of a set of four tabbed pages: Internet, Work, Learn, and Play. On each page you'll find the appropriate icons for that page's set of applications.
    Navic, kdyz by se GTK knihovny tahaly do pameti, prodlouzi to zase oproti windows boot.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    22.4.2008 17:52 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    Navic, kdyz by se GTK knihovny tahaly do pameti, prodlouzi to zase oproti windows boot.
    Což by tolik nevadilo, neb Xandros má v disciplíně "startup" dostatečný náskok. :-)
    22.4.2008 17:29 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    a vo windowse je uz naloadovane win32 api...
    Michal Fecko avatar 22.4.2008 19:39 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu OS na ASUS Eee PC
    :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.