abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 884 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Klasická budovatelská strategie SimCity vyšla jako OSS, kvůli ochranným známkám byla ale přejmenována na Micropolis; stahujte. Také byly pod GNU GPL uvolněny zdrojové kódy k české RPG Brány Skeldalu; stahujte.

    21.1.2008 05:44 | Fluttershy, yay! | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.1.2008 08:13 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    na http://ufoai.sf.net/ je pro zmenu remake starickeho ufa. :-)
    A slow biker.
    21.1.2008 12:25 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Podle screenshotů to vypadá naprosto úžasně. Tohle je jedna z mála her, co mě opravdu zaujaly. Už asi vim, co bude dělat po zkouškách..
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    21.1.2008 17:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Podle screenshotů jo, ale zatím je to poněkud bugoidní a na to, že to vydávají za verzi 2.2 mi to přijde dost nedodělané* (ještě jsem třeba nepřišel na to, jak rolovat seznam věcí na prodej - buď to nejde, nebo je to příliš dobře schované) Některé věci (souboj letadel, ovládání) byly lépe udělány ve starém X-COM.

    * co se číslování verzí týče, jsou v UFOAI ještě horší, než v KDE.
    Quando omni flunkus moritati
    21.1.2008 12:53 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    jen je o malinko větší :D
    21.1.2008 10:45 Jirina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Akorát že mi to nefunguje :-( Hra se spustí do menu, ale dál nic dělat nejde, na nic nereaguje. Přitom v konzoli to chyby žádné nehlásí.
    Alík avatar 21.1.2008 11:59 Alík | Iglau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Naprosto přesně i u mě, a to sem se tak těšil...
    Kdo se nezfetuje, bude ožrán!
    vencour avatar 21.1.2008 12:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Na vyblbnutí mi stačilo lincity, styl Civilizace jako nejbližší dané hře mi vyhovuje víc.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Ježek avatar 21.1.2008 11:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    tyhle záchvěvy jsou celkem zábavné. simcity bylo fajn ... ale v roce 1994, pak už ani moc ne (o SC2000).
    21.1.2008 11:33 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    tak, a ted uz aby jenom nekdo ty brany skeldalu portoval na linux:-)
    Ilfirin avatar 21.1.2008 12:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    DosBox
    vencour avatar 21.1.2008 12:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Dosbox odmítá (This program cannot be run in DOS mode), už předtim jsem je spouštěl ve wine, ale špatně mi refreshuje "engine" ve hře, jako bych koukal na trhané video, kurzor myši mi nechává stopy na pozadí, překrývá se předchozí scéna se současnou a teprve po nějaké době se překreslí ok, stejně jako když chvíli nehýbu myší. Tedy jakobych viděl rozdílové snímky špatně a teprve full snímek mi dá úplný obraz.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Ilfirin avatar 21.1.2008 12:45 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Tak to pak jo.
    21.1.2008 17:33 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    právě, člověk musí mít originálku, aby to šlo v dosu, a navíc původní programátor na tom pracuje, takže hraním DOSové verze se člověk připraví o některá vylepšení (a nelze hrát nejnovější dobrodružství - stále se ještě nová tvoří) (a já nemám počítač, který to v DOSboxu utáhne)
    21.1.2008 22:21 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Nejnovější ne, ale já se zatím zabavím výherními ze soutěže z roku 1999 :-D
    21.1.2008 17:09 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    No, já jsem to vyřešil pod Dosboxem tak, že jsem nainstaloval starou demoverzi ze Score, pak do winem nainstalované složky jsem nakopíroval SKELDAL.EXE, SKELDAL.INI a DOS4GW.EXE z demoverze, a pro jistotu jsem aplikoval patch ze stránek Napoleon Games přepsáním hodnoty vmode na 5 ve SKELDAL.INI.

    Pod Dosboxem to jede, protože původní verze hry byla dělaná pro DOS a Win9x, v roce 2004 se původní programátor hry rozhodl vydat patch pro Windows XP. Bohužel pro linux však překopal původní koncept práce s grafikou a přešel z GDI na DirectX. Teď se to, jak to tak vypadá, snaží vrátit zpátky
    21.1.2008 17:58 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    please nedalo by sa ti tu hru niekde uploadnut [ved uz je free tak co] rad by som si ju zahral a tvoj postup funguje :) ja neviem ako to mam spojazdnit.
    21.1.2008 18:08 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    http://www.napoleongames.cz/main.php?language=2§ion=10 - DOS verze asi jenom pres p2p/site jako rapidshare (doufam ze neni nepovolene tu o tom mluvit)
    21.1.2008 22:05 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    21.1.2008 12:46 pk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Dosbox bohužel hry hodně zpomaluje. Také bych dal přednost nativní binárce. A nebo alespoň kdyby to šlo ve Wine.
    21.1.2008 19:47 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    > Dosbox bohužel hry hodně zpomaluje.

    Tak pouzij Dosemu.
    21.1.2008 20:37 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    dosemu je desne slozite (zdalo se mi, ale moc jsem to nestudoval), to uz mi prijde jednodussi freedos a qemu (a to je qemu jeste pry ostatnim virtualizacim pomalejsi - predesilam, ze mam procesro bez virtualizace) - coz jsem pro rozbehnuti skeldalu na linuxu pouzil ja.
    23.1.2008 22:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Hmm, freedos v qemu se mi nepovedlo rozbehnout. Tuhnul tam pri natahovani driver mysl.

    Jak je na tom s rychlosti freedos v qemu oproti dosboxu?

    Co je sloziteho na dosemu? Nainstaluji (apt-get install dosemu), spustim xdosemu a je to vse. Oproti dosboxu mam dokonce implicitne namountovany home.
    23.1.2008 23:01 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    FreeDOS+QEMU je rychlejší, přesně tak, že při procesoru na 100% je Skeldal plynule hratelny, kdežto v DosBoxu je pomalý (ale taky hratelný). procesor 1,7GHz pentium M.

    Nevim, co je na dosemu sloziteho, zdalo se mi takove (jak jsem ostatne psal); a i ted se mi ostatne podle popisku v synapticu (a webu) zda slozite. QEMU jsem znal a FreeDOS byl ve verzi 1.0, tak jsem si rikal, ze asi bude pouzitelny - a byl.
    22.1.2008 02:23 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Tohle už dávno není pravda. Na svém obstarožním Athlonu XP 1800+ jsem byl schopen ve verzích 0.7x rozjet v slušné rychlosti i System Shock v "hi res", tj. 640x400.
    vlastikroot avatar 21.1.2008 15:49 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Kdo by se s tim delal :D ale uz stahuju z svn zdrojaky a skusim to skompilovaat proti winegcc
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    21.1.2008 20:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    tak dej vedet, jeslti se to podarilo, bylo by fajn, kdyby to fungovalo pod linuxem...
    vlastikroot avatar 21.1.2008 23:19 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Asi by to chtelo prepsat engine (obraz , zvuk) , protoze to je samy asm a primej pristup do pameti :D az budu mit chut podivam se na to
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    21.1.2008 23:21 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    jo, on na tom původní vývojář již prý pracuje (stejně jako na zbavení závislosti na directx), ale má málo času, a hledá každou volnou ruku:-)
    21.1.2008 18:03 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Funguje to Simcity někomu? Má stejný problém, jak lidi přede mnou, úvodní obrazovka a šlus...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    21.1.2008 20:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Funguje, ale je takové divné: Kompiloval jsem ze zdrojáků Tk verzi pomocí tohoto ebulidu. Ten navíc používá jakýsi patch pro Mac OS X.

    Tato verze se v pořádku přeloží, avšak po spouštění jen vypíše na stdout, že jsem štastný člověk, protože funguje sdílená paměť s X serverem, a pak zůstane viset na select(2), kde čeká data od X serveru.

    Pokud hru pustím na X serveru bez správce oken (v mém případě Blackbox), tak se hra rozjede (zobrazi se X okno atd.).

    Podle zápisku na wiki XO laptopu hra funguje jen na 8 nebo 16bpp visualu.

    To je pravda, protože jinak je hrací plocha prázdná (jen barva pozadí), ačkoliv ostatní prvky rozhraní včetně orientačního šoupátka po mapě fungují.

    Takže když jsem si pustil nový X server v 16b hloubce (proč to nelze s Xnestem?), tak byl ještě problém s rozlišením: Hra natvrdo kreslí do okna o rozměrech 1200×900 (asi nativní rozlišení XO). Takže ještě jsem zvolit nejbližší větší rozlišení monitoru, a teď už to jede.

    (Zvuk jsem neřešil, asi ho blokuje můj hudební přehávač v ALSE.)
    vencour avatar 21.1.2008 20:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Tak drobet chaosu do diskuse ... Skeldal má k.o. grafiku, takže stáh jsem z abandonware Ishara 2, nerozběh jsem ho, zato Simona (Sorcerera) jo, takže už si lebedim ... fakt boží muzika a nápaditá zábava.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.1.2008 20:35 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    ishary vsechny v dosboxu bezproblemu funguji (aspon mne).
    vencour avatar 21.1.2008 20:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Věřim, já mam schovanou verzi, co tvrdili známí, že "chce heslo" asi ve dvou třetinách ... tak jsem stahoval jinou a s ní zatim smůla.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Fluttershy, yay! avatar 21.1.2008 22:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Mám všechny ze Score. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Drom avatar 23.1.2008 23:24 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Ja original :)
    21.1.2008 23:20 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Ja stahnul odsud: http://www.bestoldgames.net a funguji
    vencour avatar 21.1.2008 23:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Ty jo, i Street tam je ;-), dík.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.1.2008 21:33 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Ó, Simon kouzelníkem... myslím, že si oblíbíš sovu :-D
    vencour avatar 23.1.2008 16:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL

    Na sovu si pamatuju, kdysi jsem skončil cca ve třetině až půlce.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.1.2008 15:06 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Brány Skeldalu je jedna z mála her, které jsem opravdu hrál.

    Nicméně k čemu GPL pro zdrojáky, když u toho nejsou data. Kdo by se namáhal s portací, když výsledek nepůjde samostatně šířit a používat?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    22.1.2008 15:15 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Data jsou volne nekomercne siritelna - je to freeware. Takze se to da udelat podobne jako s flashem nebo msttcrefonts - pri instalaci by se volne stahla z webu. A ja si dokonce myslim, ze i to by bylo moc a normalne by sli dat od non-free repozitaru.
    22.1.2008 16:26 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Lze to samostatně šířit a používat, ale nesmíš si za to účtovat peníze; ledaže by ti to povolil Napoleon.

    Spíš by mne zajímalo, jak je to s licencováním starých rozšiřujících dobrodružství. Původně měla být šířena pod public domain, teď se to změnilo na freeware. Platí to i pro dobrodružství před touto změnou?
    22.1.2008 16:38 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    Kde jsi slysel to o te public domain? Ja mel vzdy za, ze jsou jenom freeware...
    22.1.2008 21:28 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    No kde... přece v dokumentaci mapeditu :-)(tenkrát to přeškrtlé nebylo)
    22.1.2008 21:40 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SimCity a Brány Skeldalu pod GNU GPL
    aaha:-). Myslim, ze dobrodruzstvi pred tou zmenou musi but v public domain, a co v ni jednou uz je, tak z ni nemuze jit pryc. Az na to, ze se obavam, ze v nasem pravnim prostredi to nic neznamena (public domain nemame, bohuzel)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.