abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (23%)
     (20%)
     (7%)
     (7%)
     (3%)
     (7%)
     (3%)
     (30%)
    Celkem 30 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník

    Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    "Mám pro vás překvapení!" Tak zněl předmět jednoho e-mailu na konferenci python-commiters. Tento e-mail představuje chystaný projekt Snakebite - zbrusu novou otevřenou síť pro vývojáře OSS, která jim zpřístupní spoustu platforem, databází nebo MSDN.

    29.1.2009 11:44 | Michal Vyskočil | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.1.2009 11:58 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Zda se, ze hlavnim sponzorem je MS. Je to dobre k necemu jinemu, nez je dalsi pokus MS o krecovite znasilneni OSS?
    29.1.2009 12:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Jo, a HPčko darovalo dva servery, je to dobré k něčemu jinému, než je další pokus HP o křečovité znásilnění já nevím čeho? Ach jo. A to ještě nevíte, že Microsoft zaměstnává pár lidí od IronPythonu! Fůůůj, sodoma gomora!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    29.1.2009 12:18 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Ja se ptal vazne, nemyslel jsem to jako kopani do MS. Stacilo normalne odpovedet. V menu vidim na prvnich mistech produkty MS, MS je hlavni sponzor - logicky to na me pusobi jako dalsi strategicka MS aktivita, tak se ptam k cemu to je dobre.
    thingie avatar 29.1.2009 12:19 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Kdo má mít chuť na tohle normálně odpovídat. MS platí kdeco a kdekoho, stačí se podívat.

    Růžové lži.
    29.1.2009 12:36 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    To je vazne tak moc tezke odpovedet na to, k cemu je to dobre? Jakou to ma pridanou hodnotu? Ze stranek jsem to nepochopil, ze zpravicky taky ne.

    Na strankach to vazne vypada, jako dalsi aktivita MS, v menu nejdrive MS produkty, pak abecedne serazene ostatni. Mezi sponzory na prvnim miste opet MS. Tak jsem se jenom zeptal.

    BTW Uz jsem se odpoved dozvedel, da se dobre pochopit z odkazovaneho mailu. Cely projekt vypada dobre a libi se mi.

    xkucf03 avatar 29.1.2009 14:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Třeba reklamy na Rootu :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.1.2009 12:28 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Když MS nepodporuje open source, tak je to špatné, "protože prostě nepodporuje open source".

    Když MS podpoří open source, tak je to taky špatné, protože to dělá pro svůj prospěch.

    Co je tedy horší? Když někdo nepodporuje open source, nebo když si někdo dovolí na open source vydělat?

    Mně se zdá, že tyhle "advokáty open source" open source vůbec nezajímá. Je zajímá, aby byl MS pokořen, a tím žijí.

    29.1.2009 12:44 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Ja nejsem zadny advokat opensource, ja jsem se jenom zeptal, protoze to na me vazne pusobilo jako nucena OSS aktivita MS a chtel jsem se o tom dozvedet vic.

    Me vubec nevadi, kdyz nekdo na OSS vydelava. Sam zasadne zverejnuji projekty pod licencemi, ktere tomu nijak nezabranuji a vyhybam se GPL. Ale protoze jsem zamestnan ve velmi velmi komercni softwarove firme, tak proste nemam k hezkym nalepkam duveru. Proto mi nestace nadsena zpravicka a ptam se, abych tu doveru bud mel a nebo nemel na zaklade dalsich informaci.

    Bylo by fajn, kdybyste mi nevkladal do ust nazory, ktere nemam.
    30.1.2009 09:23 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    No, tak zaprvé mi ta zprávička nepřišla moc nadšená. Dokonce bych řekl, že je zcela korektní a objektivní, což si mimochodem nemyslím o zprávičkách začínajících slovy jako "Před několika málo minutami oficiálně vyšlo dlouho očekávané (...)".

    A zadruhé souhlasím s tvým druhým odstavcem -- je to něco jiného, než když jsi napsal o "znásilnění OSS". Jen nevím, o jaké důvěře (a v co) mluvíš.

    30.1.2009 10:08 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    No, tak zaprvé mi ta zprávička nepřišla moc nadšená. Dokonce bych řekl, že je zcela korektní a objektivní, což si mimochodem nemyslím o zprávičkách začínajících slovy jako "Před několika málo minutami oficiálně vyšlo dlouho očekávané (...)".
    Nadsenou zpravickou jsem nemyslel konkretne tuto. Chtel jsem tim zduraznit, ze ani ze sebenadsenejsi zpravicky nemuzu delat zavery, kdyz z ni neziskam dostatek informaci.
    A zadruhé souhlasím s tvým druhým odstavcem -- je to něco jiného, než když jsi napsal o "znásilnění OSS". Jen nevím, o jaké důvěře (a v co) mluvíš.
    Ve sve praci se setkavam casto z obchodnikama a nasledky marketingu. Jsou schopni slibit a vymyslet cokoliv, jenom, aby z toho profitovali. Napr. se pripravuje linuxova verze jednoho systemu. Vsichni interne (chudaci vyvojari) vedi, ze to bude nepouzitelne, ze stejne bude potreba, aby u toho asistovaly win masiny, ale proste se to musi udelat. Protoze linux je "in" a obchodnici pak budou moci tvrdit, ze linux podporujeme. Kdyz nekdo napise do zpravicky, ze firma X podporuje pro svoji aplikacii Y linux, ruzne lidi to nadchne. Ja tomu verit nebudu, protoze mam dostatek informaci.
    30.1.2009 09:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    protoze to na me vazne pusobilo jako nucena OSS aktivita MS a chtel jsem se o tom dozvedet vic.
    No přitom prostě stačilo kliknout na první odkaz zprávičky ...
    Microsoft jumped on board and provided unlimited MSDN licenses in less time than it took me to write them an e-mail asking for stuff.
    Proto mi nestace nadsena zpravicka a ptam se, abych tu doveru bud mel a nebo nemel na zaklade dalsich informaci.
    A proto je lepší neptat se kdesi v ČR v diskusi lidí, kteří s projektem nemají nic společného a minimálně si odkazované zdroje prozkoumat sám. Já vím, že se opakuju, ale pokud tvrdíte, že si chcete udělat vlastní názor, tak vám v tomto případě brání jenom vlastní lenost, nic víc.

    BTW: mohl bych se zeptat, co vám na zprávičce přišlo nadšeného? Tipuju první větu, jenže ten e-mail měl skutečně takový předmět (akorát v angličtině) ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.1.2009 10:30 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Ja nekritizuji samotnou zpravicku. Ani nadsene zpravicky (myslim si, ze pro ne je misto).

    Na samotne zpravicce mi nic az tak moc nadseneho neprislo (spis je ten zacatek takovy... poeticky))). To bylo zdurazneni cele myslenky vety, ktera se netyka jenom teto konkretni zpravicky, ale plati obecne.

    Nebyl jsem liny a snazil jsem se najit info na odkazovanem webu, ze ktereho jsem byl nejprve spis rozcarovan. Ale to muze byt jenom tim, ze to jeste neni dokoncene. Chvili mi trvalo, nez mi doslo, ze poradny popis projektu bude v tom mailu, kdyz uz neni na webu (mezitim jsem se zeptal na vysvetleni v diskuzi).

    Pote, co jsem nasel mail, jsem uz svymi otravnymi dotazy v ceske diskuzi neotravoval. Od te doby se pouze pru s ostatnimi o ze jsem otazky myslel tak, jak jsem je myslel a ne tak, jak oni mysleli, ze jsem je myslel)) Me by uplne stacilo, kdyby mi na me otazky nekdo odpovedel (pripadne me nasmeroval na mail), ja bych slusne podekoval a uz bych to neresil.
    29.1.2009 13:33 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Zajímavá reakce, která obsahuje myšlenku, že ať MS vývojáře podporuje nebo ne, je vždy špatný. Je to dáno tím, že lidé v oboru této firmě nevěří. MS vždy fungoval systémem vetřít se do přízně, upravit produkt (protokol, formát) a uzavřít jej a pak následně zničit původního tvůrce coby konkurenta. MS si vybudoval pověst zákeřného a úskočného nepřítele. Tak není divu, že OSS vývojáři a uživatelé mají k této firmě nedůvěru a případný zájem MS o produkt je vnímán jako začátek boje. Bude trvat dlouho, než se této pověsti zbaví a dokáže, že došlo ke změně.
    30.1.2009 09:31 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    > že ať MS vývojáře podporuje nebo ne, je vždy špatný

    Ano, takto to bohužel v očích mnoha lidí je.

    > lidé v oboru této firmě nevěří

    Věří, nevěří... Lidé z oboru kupují produkty MS, takže jí buď věří, nebo jiným produktům věří ještě méně.

    > MS vždy fungoval systémem vetřít se do přízně, upravit produkt (protokol, formát) a uzavřít jej a pak následně zničit původního tvůrce coby konkurenta.

    Pokud při tom porušil licence nebo zákony, tak je třeba podat žalobu. Pokud ne, tak se s tím buď musímě sžít, nebo přestat poskytovat zdrojáky (pod takovými a makovými licencemi).

    > MS si vybudoval pověst zákeřného a úskočného nepřítele.

    Osobně preferuju označení "úspěšná firma". Pokud při svém působení neporuší zákony, tak ať si uskakuje. Když se najdou lidé, před kterými může uskakovat, je to jejich chyba.

    > Bude trvat dlouho, než se této pověsti zbaví

    A chce se jí vůbec zbavit? Kvůli téhle diskuzi?

    30.1.2009 12:16 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Dokud OSS používalo pár hipísáků z MIT, tak se nekompatibilita „Linuxu“ a Windows prezentovala jako chyba Linuxu. Když se teď poměr sil v podnikových sítích otáčí, tak už Microsoftu tuhle pohádku nikdo nebaští a už se docela otevřeně říká, že ten, kdo není kompatibilní, jsou Windows. Microsoft si to moc dobře uvědomuje, a tak se začal účastnit různých „konvergenčních programů“ (laboratoře s Novellem, členství v OASIS, ve W3C, standardizování OpenXML, v této zprávičce vývoj Pythonu).

    To je ta pověst, která podle vás neexistuje.

    31.1.2009 01:09 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Eh? Fakt je to reakce na mě, nebo je to omyl?

    stativ avatar 30.1.2009 09:53 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    To víte, nikdo nechce být kousnutý hadem ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    29.1.2009 18:41 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Zapomnel jste treti moznost, 'MS predstira ze podporuje open source, aby mu mohl skodit'. Nemusite tehle moznosti verit, ale nedivte se pripadne neduvere vuci Microsoftu, OSS komunita ma s jeho praktikami velmi spatne zkusenosti.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    thingie avatar 29.1.2009 18:54 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Dobře.

    Takže třeba tohohle chlapa platí proto, aby zničil Linux a open source a ovládl celou západní poloukouli?

    http://research.microsoft.com/en-us/people/simonpj/default.aspx

    Růžové lži.
    29.1.2009 18:58 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Jo, a Neala Gaftera taky :-) Ovšem Microsoft Research, to je prostě komerční výzkum, no.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    thingie avatar 29.1.2009 19:21 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    No, z většiny věcí co se tam dělá profituje asi jenom Microsoft, ale jinak MS Research představuje docela slušný příspěvek celému světu. Víc než když IBM nebo Sun uvolní zdrojáky nějaké kokotiny :-)

    Růžové lži.
    29.1.2009 19:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Možná kdyby MS uvolnil občas zdrojáky nějaké kokotiny…

    Jinak doufám nechceš tvrdit, že výzkum MS přináší světu víc, než výzkum Sunu nebo IBM. Nebo třeba Google. To by byla, řekněme, monstrlež :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    thingie avatar 29.1.2009 19:54 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Chci říct, že publicita není vždy zcela vyvážená :-)

    Růžové lži.
    30.1.2009 09:16 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    > Zapomnel jste treti moznost, 'MS predstira ze podporuje open source, aby mu mohl skodit'.

    Nezapomněl, ale je to irelevantní.

    Pokud je podle tebe open source tak snadno zranitelné (že ho někdo poškodí tím, že jej podpoří!), tak je možná na čase přehodnotit licence nebo celou myšlenku open source. A to myslím zcela vážně.

    30.1.2009 14:13 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Pokud je podle tebe open source tak snadno zranitelné (že ho někdo poškodí tím, že jej podpoří!), tak je možná na čase přehodnotit licence nebo celou myšlenku open source. A to myslím zcela vážně.
    Ja jsem napsal, ze Microsoft by mohl 'predstirat podporu aby poskodil', ty jsi mi ovsem pripsal 'poskodi tim ze podpori'. Pokud nejsi schopen videt zasadni rozdil, je nacase prehodnotit smysluplnost teto diskuse. A to myslim zcela vazne.

    Mimochodem, pripsat oponentovi nejakou nesmyslnou tezi, kterou vubec nezastava, a tim ho shodit - tomu se rika diskusni faul.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    31.1.2009 01:17 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Jo ták, MS se naoko stane hodným strejdou open source a až se nikdo nebude dívat (nebo až všichni), tak udělá zlý úskok a všechny buď povraždí nebo koupí... Už tomu rozumím. A nestane se to v tom roce, jak Spojené státy vydají pitvaného mimozemšťana, židozednáři ovládnou svět a Aštar Šeran přiletí ve svém kosmiském bouráku?

    "Říkaj, že jste ztracenej, protože jste rafinovanej!"

    Jo, tohle je taky diskuzní faul.

    30.1.2009 14:10 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    docela dlouho ti trvalo nezs na to prisel:) ms musi umrit! a ostatni je jen tresnicka na dortu;)

    29.1.2009 12:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Že se vůbec divím. Jistě, MS má zájem na tom, aby open-source produkty bezvadně fungovaly na jeho Windows a s jeho SQL Serverem a s jeho IISkem a já nevím s čím ještě. Tak poskytli nějaké MSDN licence. Totiž rozumějte: MS si hýčká vývojáře pro svou platformu. Že asi nikdo nemá tak kvalitní programátorskou dokumentaci, jako je MSDN, je celkem beze sporu. Tohle je prostě další ze způsobů.

    A z druhé strany, pokud chcete postavit síť pro testování softwaru na různých platformách, MS prostě opomenout nemůžete, taková je realita.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    31.1.2009 01:18 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Jo.

    29.1.2009 13:14 Almad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS
    Přečet sis to? MS daroval licence na to, aby Python mohl být testován na Widlích.

    Vidím to jako dost dobrou pomoc a no strings attached.
    29.1.2009 12:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snakebite - otevřená síť pro vývoj OSS

    Schválně kdy tam budou mít nějaké zetko od IBM...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.