abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.8. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.8. 13:00 | IT novinky

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.8. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.8. 12:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.8. 04:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    11.8. 02:44 | Komunita

    V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.

    lkocman | Komentářů: 6
    9.8. 21:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (51%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 379 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Test - volba distribuce

    Na adrese http://www.zegeniestudios.net/ldc/ se nachází test, který člověku pomůže vybrat tu jeho správnou distribuci. Zjevně mu nečiní problém úplný BFU i linuxový guru. Mě zvolil Arch, Slackware, Gentoo. Trefil se opravdu dobře. Test je v angličtině, ale zřejmě lze dodat jazykové balíčky, kdo se toho ujme?

    17.7.2006 09:26 | Zdeněk Štěpánek | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.7.2006 10:03 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    wow! archlinux - uplne presne (!)
    Kill the poor!
    Yin avatar 17.7.2006 11:36 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Mne tam vyšlo Getntoo a Slackware... Slackware som s obľubou používal a na Gentoo som prešiel lebo chcem mať systém čo najviac na mieru. Je to veľmi presné, len ma hnevá, že mi to neponúklo ďalšiu zaujímavú alternatívu.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    David Watzke avatar 18.7.2006 07:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Taky Gentoo a Slackware...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    msk avatar 17.7.2006 10:11 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    klauncher said: Unknown protocol 'javascript'. :o)
    17.7.2006 10:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    OT: ad paticka - ja taky ne, musim si je kupovat.
    17.7.2006 10:21 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    me vysla Mandriva nebo Fedora a pouzivam Mandrivu :-) takze trefa :-)
    Rezza avatar 17.7.2006 10:21 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Mepis, Kubuntu, Linspire ;) A ted jsem na Slacku, i kdyz uz se mu to moc nepodoba a na posteli mam pet CD Kubuntu :D
    17.7.2006 10:25 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Super wizard ;-). Ale imho hlavnim urcujicim faktorem je volba balickovaciho systemu. Zbytek tech otazek se da vztahnout na vsechny distribuce.

    btw. vybralo mi to Debian/Ubuntu, takze se to trefilo. A neni divu, kdyz jsem vybral, ze preferuji deb baliky. Kdybych vybral rpm, tak mi to beztak vyhodi SUSE, Fedoru a Mandrivu. A pro kompilaci ze zdrojovych kodu zase Gentoo.
    Kovář David avatar 1.8.2006 15:55 Kovář David | skóre: 2 | Telč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Taky si to myslím
    17.7.2006 10:25 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Nechcu byt morous, ale to je test ... no ... slusne receno ... "Chcete debian?" "Jiste." "Vysledek testu: Pasovalo by Vam Ubuntu, mozna Debian". No nevim, hadat se s nima nepudu. Na to co jsem odpovidal jsem doufal, ze mi ubuntu vnucovat nebudou, alespon ne jako prvni. :-/ Jeste ze se neptali na dedicne choroby v rodine a cislo bot. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    17.7.2006 10:53 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    No, mi to dalo nastesti primarne Debian, s tim, ze se mi pokusili vecpat i Ubuntu. Marna snaha :-)

    Jinak je to velice pruhledny test. Jen jsem nikdy nepochopil jejich prinos. Ptaji se tam treba na znalosti o Linuxu. Zcestne, protoze ti, kteri se v Linuxu vyznaji, maji prece jen i prehled o ostatnich distribucich. Pak se tam ptaji na oblibeny balickovaci system ci prostredi. Otazky zcela zcestne pro zacatecnika. Takze prinos?
    17.7.2006 10:37 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    to som videl aspon dva roky dozadu. a je to blbost - novacik si co ma vybrat? RPM ci DEB? ostatni si vyberu vsetko podla distrbucie co pouziva.

    takze suma summarum - 0 bodov
    17.7.2006 10:42 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    nováčkovi, co neví vůbec nic, daj mandrivu, na rpm/deb se neptaj

    a pro nikoho jiného než totálního beginnera to nemá smysl
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.7.2006 10:57 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Jenze proc tam treba nepredstavi ukazky, proc se neptaji treba na pribuznosti s pro novacky znamym prostredim? To uz rovnou muzou na zacatku napsat, ze mas uzit Ubuntu. Proste je to test, ktery clovekovi nic nerekne.
    hajma avatar 17.7.2006 10:43 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    otázky na balíčkovací systém se objeví jenom pokud na začátku prokážeš nějaké ty znalosti, jinak se neptá a cpe rovnou ubuntu :-)
    21 promarněných znaků
    17.7.2006 10:51 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    pravda. predtym bola defaultna odpoved madrake. som si to presiel este raz. kedysi mi to aj vyplulo debian ak som spravne odpovedal (teda ze som guru a vyznam sa), teraz to cpe ubuntu - a to som zvolil, ze chcem STABILNY software! je to fraska.
    Kovář David avatar 1.8.2006 15:57 Kovář David | skóre: 2 | Telč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Zase někdo kdo si dělá z linuxu náboženství...
    1.8.2006 19:49 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    predpokladam, ze by si nevedel popisat akym sposobom si taku blbost vydedukoval...
    hajma avatar 17.7.2006 10:40 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    takymi to vyšlo přesně, ale vzhledem k těm otázkém se ani není čemu divit
    21 promarněných znaků
    rincewind avatar 17.7.2006 10:57 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Tak u me se trefili Debian - 100% trefa :) ale alternativa Kubuntu je uplne mimo misu, Kubuntu opravdu nemusim...
    17.7.2006 11:39 jacobs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Hmm, tak nevim... "Sorry, we were not able to find any matches. Please come back later."
    David Watzke avatar 18.7.2006 07:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Asi si moc vymejšlíš :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.7.2006 11:46 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    No tak mne to odporúča čokoľvek, len nie to, čo používam :(
    freshmouse avatar 17.7.2006 11:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Protože jsem úmyslně zaškrtl, že se nestarám o desktopové prostředí, vyplivlo to na mě: Fedoru s Ubuntu (FC jsem používal a na Ubuntu jsem přešel; preferuji Gnome), pak Mandrivu, Kubuntu, Mepis a PCLinuxOS (takže distra s preferovaným KDE), takže se to v podstatě trefilo.
    vencour avatar 17.7.2006 12:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce

    "Vyhrál" jsem Slacka a Gentoo. Tak je asi brzo zkusim, aspoň jedno z toho.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.7.2006 13:34 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Ten test je asi vadný, protože mi přes následující preferenční volby

    What is the primary use of this computer?

    * Server


    Please select what best fits you

    * I prefer to use perfectly stable, thoroughly tested software

    nabídl i ArchLinux a Gentoo ;-)

    In the garden sleeps a messenger ·
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.7.2006 20:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Já cpu Gentoo i na servery a stabilní Gentoo stabilní je ;-)
    18.7.2006 10:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    mno, já též provozuju Gentoo na jednom serveru, ale k té "stabilitě" bych měl jisté výhrady ...

    ten stroj jede perfektně, to všechna čest, ale občas se nějaké mušky v distru vyskytnou - např. změna stylu konfiguráků apache mi prakticky zneprovoznila web (jistě, můžu si za to sám, že jsem nevěnoval patřičnou pozornost mergování, ale procházet parametr po parametru asi 80 KB konfigurák, na který se nedá rozumě pustit diff, hm, tolik trpělivosti fakt nemám, zvlášt když proti defaultu jsem dělal jen minimum změn ...); další věc je, že občas se něco třeba nezdaří nainstalovat, velmi vtipné pak je, když člověk zjistí, že je v portage funkční opatchovaná verze, ale jako ~arch, zatímco ta nefunkční je stable ... a tak vůbec
    17.7.2006 13:37 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    lol, tak v mojom pripade to bolo uplne vedla: Fedora, Debian, Mandiva, Ubuntu :-)

    17.7.2006 17:23 vitko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    1. Debian 2. Ubuntu

    Úplně přesně.
    17.7.2006 18:42 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    No teda, nabízet mi madrivu? a fedorku nějak taky nemusím... a pak jen samé deb based :-D
    mepis, (k)ubuntu a až jako poslední debiana... milý testíku, přechod na rpm nezvažuju ;-)
    To je síla televize...
    17.7.2006 18:44 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    ale kdybych to chtěla instalovat na maca, tak to už je podle mého gusta.
    debian, ubuntu, kubuntu, mandriva
    To je síla televize...
    Mikos avatar 17.7.2006 20:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Arch Linux, Gentoo, Slackware - takže naprostá trefa (až na Slackware, který už nemůžu ani cejtit, i když na routeru ho stále ještě mám)! Ať žije Arch ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    17.7.2006 20:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    K routeru se nečichá :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.7.2006 20:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Kruci, jsem lama. Toto jsem měl u Archu, Gentoo a Slacka. :-D
    Failed these criteria:
    Appropriate for more experienced users
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.7.2006 21:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce

    Ale jo, docela to funguje, sice jsem váhal, jaký může být rozdíl mezi "Desktop / Home System" a "Home / Office Workstation", ale nakonec jsem otázkami prokličkoval správně k "OpenSuSE a Mandriva perfektní, Fedora s přimhouřením oka (kvůli KDE)". Tak holt zůstanu, co se dá dělat. Jen nevím, není to ostuda za jedenáct a půl roku jen dvě distribuce? :-)

    P.S.: docela mne pobavil výběr jazyka na začátku. Dobrá rozcvičovací otázka na zahřátí…

    17.7.2006 22:13 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    wow. po 11 rokoch stale SuSE a Mandrake?
    17.7.2006 22:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Ne, SuSE až od jara 2002, do té doby Slackware. No, Slackware, od jisté doby spíš DIY… :-)
    17.7.2006 22:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Já jsem se dozvěděl, že nejlepší je pro mne Fedora a na OpenSuSE (praštěný shiftolam) ať s mojí šunkou zapomenu :-)
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 18.7.2006 17:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Tak proč si s tím shiftem tak zbytečně hraješ? Má to být správně OpenSUSE ;-) SuSE to bylo v dobách dávno minulých (než to koupil Novell), teď je to SUSE :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.7.2006 18:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Původně to IIRC bylo dokonce "S.u.S.E."… :-)
    23.7.2006 17:08 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Software und Systems Entwicklung
    David Watzke avatar 18.7.2006 07:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Jen nevím, není to ostuda za jedenáct a půl roku jen dvě distribuce? :-)
    IMHO je ostuda spíš 5 distribucí za měsíc ;-)
    P.S.: docela mne pobavil výběr jazyka na začátku. Dobrá rozcvičovací otázka na zahřátí…
    U toho jsem se taky zasmál :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.7.2006 03:17 Leisy | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test - volba distribuce
    Fedora - a ficim na ni, skoro mi to pripada jak ta proradna vsevidouci koule.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.