abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (28%)
     (6%)
     (5%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (25%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 26.7. 20:08
    Rozcestník

    ÚČTO Tichý pro Linux

    Účetní program ÚČTO Tichý lze nyní provozovat pod Linuxem. Za tímto účelem firma Spirit System vytvořila all-in-one balíček pro snadnější instalaci. Balíček podporuje všechny funkce včetně EET.

    14.4.2017 23:57 | ZeXx86 | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 15.4.2017 00:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Je to zajímavé, jak se některé firmy drží devadesátých let zuby nehty a neinovují. Co jsem se tak díval, jde stále o dos aplikaci. Jak pro linux, tak pro windows mají dosbox součástí instalačního balíčku.
    Adobe Reader je řešen přes wine (PlayOnLinux). Adresáře toho účetního sw jsou pojmenovány ve formátu (závorky jsou součástí názvu adresáře) "{NAME}". Je tu někdo, kdo by mi toto vysvětlil?

    Na, druhou stranu, je to od takových firem úctyhodný výkon, podpora dos app skončila příchodem Win Vista (to jsme prosím v roce 2007).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 15.4.2017 00:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Je tu někdo, kdo by mi toto vysvětlil?
    Jednoduše: extrémně konzervativní uživatelé.

    Znám dvě učetní a jedna z nich mi kdysi promlouvala do duše, že když budu ten programátor, tak ať nedělám sračky, že lidi ten software potom budou používat každý den a že zrovna moderní učetnictví je příšerná sračka a že když to bylo v dosu, tak to všechno fungovalo rychle a efektivně i na úplných šunkách a ty dnešní programy v HTML a grafice jsou prostě jen nedotažené, nedomyšlené a neefektivní sračky.

    Vcelku chápu, jak to myslela. To textové rozhraní a systém klávesových zkratek je tak nějak na vrcholu efektivity - už se nedá udělat lepší. Je to trochu podobné emacsu - nováčci to moc nechápou, ale jak se to jednou naučí, tak na to nedaj dopustit. K tomu si připočítej, že ty lidi s tím často dělají od začátku, třeba 20 nebo 25 let. Pro ně by byla jakákoliv „modernizace“ krokem zpět a bodnutí kudly do zad. Často to jsou ženské 60+ let, které „počítačům nerozumí“ a zcela určitě se nechtějí učit nic nového.
    15.4.2017 01:18 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    +1 , takova pohoda, na tu taky spousta lidi nadava, ze to jejich rozhrani, WTF? Ze se to snad ani nechova jako WIN aplikace. Ono staci s tim pracovat, ne to jenom zkouset. Pak zjistis, ze to win like ovladani stoji uplne za hovno a ze kdyz bouchas stovky polozek do skladu a zapisujes stovky faktur, tak se ta pohoda ovlada z klavesnice skvele a brat do ruky mys by byla naprosta tortura.

    Ale jako UCTO tichy je uz tak 10 let hodne silne retro. To uz zaslo fakt daleko, nejde jenom o to rozhrani, to by prece slo naportovat i na moderni OS, ale co ty ovladace pro tiskarny, tiskove dialogy, podpora site, apod? To musi byt peklo.

    Vem si, ze chces treba udelat fakturu s nejakym vlozenym obrazkem, ktery mas na nejakem sdilenem disku, nebo nedej boze ji odeslat mejlem. Jak se proboha z DOSu posila email s prilohou? :-D

    Chapu ze na ciste uctovani je to v pohode, ale dneska uz ucetni system neni jen program pro zauctovani dokladu, je to CRM, sklad, kniha jizd, rozhrani pro obsluhu ecommerce, apod.

    Jo, kdyby tak rozbehali POHODU pod linuxem, to by byla bomba :-) To je jediny program, kvuli kteremu se musim denne srat s virtualboxem a winy.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Josef Kufner avatar 15.4.2017 02:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Naportovat něco takového na libovolný moderní toolkit/framework prakticky znamená to celé přepsat.

    Navíc TurboVision a podobná textová GUI jsou docela pohodlná, přehledná a efektivní. Síť se tady nejspíš neřeší. PDF s fakturou se někam uloží a otevřeš si ho vedle.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 15.4.2017 14:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Síť se tady nejspíš neřeší. PDF s fakturou se někam uloží a otevřeš si ho vedle.

    Přes soubory se to dá integrovat prakticky s jakoukoli moderní technologií – v dosboxu uložíš běžný soubor a v GNU/Linuxu poběží démon, který sleduje změny adresáře, a daný soubor třeba otevře v Okularu, předá e-mailovému klientovi, pošle po síti nebo cokoli dalšího.

    Jestliže spousta pokročilých uživatelů používá emacs, vim, mc, htop atd. i když mají GUI alternativy, tak nevidím důvod, proč by účetním nemohl vyhovovat účetní program s TUI.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    k3dAR avatar 15.4.2017 19:23 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    TUI ucetnim nebo komukoliv co pracuje s vkladanim/zpracovanim/resersi hromady txt dat bude logicky vyhovovat lepe, to jen ten kdo s tim nepracuje bude prskat ze se to musi predelat do WebGUI ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.4.2017 02:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Důležité zda to má plugin pro EET :-D
    18.4.2017 13:22 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    3. veta ze 3: "Balíček podporuje všechny funkce včetně EET."
    15.4.2017 10:39 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Chapu ze na ciste uctovani je to v pohode, ale dneska uz ucetni system neni jen program pro zauctovani dokladu, je to CRM, sklad, kniha jizd, rozhrani pro obsluhu ecommerce, apod.
    No znám celkem dost malých firem, které pořád pracují s účetníctvím tak, že jednou týdně vezmou krabici s přijatýma a vydanýma fakturama a dají ji účetní. Moc jiných rysů nepotřebují.
    26.5.2018 20:22 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    účto brzy dopadne tak, že nad všemi OS už bude provozovatelné jen díky virtualizaci nad nějakým freedosem :-) I ten dosbox jim za chvilku uteče a bude pro ně příliš moderní :-) ... na druhou stranu ale, proč ne ...
    15.4.2017 11:55 Spitzbube
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Je to trochu podobné emacsu - nováčci to moc nechápou

    To teda skutečně nechápu, jak může být emacs chválen pro efektivitu. To víš, my nováčci raději používáme VI(M), ten se nám zdá být efektivnější...

    Bystroushaak avatar 15.4.2017 13:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To teda skutečně nechápu, jak může být emacs chválen pro efektivitu. To víš, my nováčci raději používáme VI(M), ten se nám zdá být efektivnější...
    Já taky používám raději vim, protože pokaždé když jsem se vydal do emacsu, tak jsem tvrdě narazil na systém ovládání. Jenže co jsem viděl u lidí, kteří emacs extenzivně používají, tak je to prostě něco úplně jiného. Na každodenní práci používám Sublime text, ale i když ho mám oscriptovaný a odoplňkovaný, tak nejsem ani na 10% toho, kam se dostávají lidi s emacsem.
    15.4.2017 13:29 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Taky si říkám, že když se kdysi někdo MUSEL učit assembler (ptže nic jiného jaksi nebylo) a tak v něm dokáže rychle a efektivně udělat cokoliv, tak to ještě neznamená, že assembler je v dnešní době efektivní programovací jazyk pro většinu programátorů.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.4.2017 13:51 SF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ne. V assembleru nedokážete rychle a efektivně udělat cokoliv. (Srovnejte si rychlost programování například s Pythonem)
    15.4.2017 18:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jj rychle určitě ne a efektivně jenom pokud člověk umí lépe řadit instrukce než kompilátor (ten to může řadit i například podle toho kolik taktů trvá cache miss).
    Petr Tomášek avatar 15.4.2017 15:32 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ovšem srovnávat VI(M) s assemblerem je dost hloupé, VI(M) má prostě daleko lepší ovládání než nějakej blbej EMACS, a dnes už ani skriptovatelnost není problém...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    19.4.2017 08:55 K
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Hlavni problem je ze se tady srovnavaji 2 veci. VIM je textovy editor, emacs je operacni system.
    26.5.2018 20:24 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    nedělej z extrémní rošiřitelnosti hned definici OS ... ten tvůj comment je sice dobrý žert, ale jinak zbytečně mimo.
    Max avatar 16.4.2017 14:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Špatně pochopená otázka, myslel jsem, proč mají ty adresáře takový název, né proč prodlužují životnost té app.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.4.2017 08:56 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Dnes bys dostal javascriptovou slátaninu zabalenou s prohlížečem v jednom balíčku.

    Takže jestli dos + dosbox nebo javascript + prohlížeč, v tom nevidím velký rozdíl.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    xkucf03 avatar 15.4.2017 14:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Takže jestli dos + dosbox nebo javascript + prohlížeč, v tom nevidím velký rozdíl.

    Já ano – řešení s dosboxem bude jednodušší, bezpečnější a spolehlivější :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    little.owl avatar 15.4.2017 17:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To radsi ten Electron, nebot je to lepe integrovane s desktopem a WASM za rohem.
    A former Red Hat freeloader.
    15.4.2017 11:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Textové rozhraní alespoň podobné TurboVision je pro tento účel velmi efektivní a technicky elegantní. Není důvod to měnit jen proto, že "doba a mlamoj to žádá." Osobně jsem kdysi byl u migrace podobně efektivního softwaru vyšperkovanou klikací aplikací a dopadlo to špatně. Po roce se migrovalo zpět. Účetní a jim blízké profese jsou zpravidla, stejně jako technici, racionálně myslící lidé a na PR žvásty s pocitem "pokroku" je nedostanete.
    Pochopitelně, že by bylo dnes daleko lepší to mít jako aplikaci pro textový terminál než v emulovaném DOSu..
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 12:13 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jenže moderní účetní systémy se připojují k serverům a kontrolují třeba nespolehlivé plátce, doplňují automaticky adresy sídla firmy, předvyplňují různé formuláře, které automaticky odesílají přes datovou schránku danému úřadu. Takže se nejedná jen o nějaké PR. To všechno skutečně usnadňuje hromadu práce.
    16.4.2017 09:08 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Vždyť píšu, že by bylo ideální to mít jako aplikaci na unixovém textovém terminálu. Vše o čem píšete by šlo přidat a účetní by neotravovalo pro ně neefektivní grafické rozhraní. Ani v nejmenším netvrdím, že je skvělé, pokud takové aplikace běží v DOSu.
    16.4.2017 12:12 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Hele, zamysli se. Kolik uživatelů ÚČTA jede na linuxu? :-) Ty si myslíš, že to má smysl pro ty tři lidi řešit? Ale no tak.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 16.4.2017 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ta otázka mi vůbec nedává smysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.4.2017 12:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    No ze by nekdo musel vzit cely program a prepsat ho, ne? A to zase nedava smysl mi, prepisovat neco, co vlastne doziva na linux.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 16.4.2017 14:26 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    problem pro ucetni je prave v tom ze to doziva, kdyby se to prepsalo do terminalove aplikace a ucetni by k tomu pristupovala pres telnet (v ramci lokalni site) nebo ssh (pro vzdaleny pristup) tak to je system s budoucnosti a moznosti dodat nejergonomictejsi rozhrani ktere ucetni (a obecne referent) muze pod ruce dostat...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.4.2017 15:17 Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux

    To nemusi byt TUI ako sa tu vsetci snazia hovorit. Staci, aby to bolo GUI s ovladatelnostou na urovni TUI.

    Vyvijal som aplikaciu, ktora musela byt kvoli starsej obsluhe funkcne ekvivalentna. Okrem ineho sa testuje aj to, co sa stane pri stlaceni alt+s, s, F2, ako skace Tab a testy vykonu. Stare pani si hned zvykli a pochvaluju si novu funkcnost.

    Ak niekto zanedba takuto pouzitelnost alebo uci obsluhu pouzivat mys bez spominania alternativy, tak vykon obsluhy nebude stat za vela.

    26.5.2018 20:29 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    tos řekl přesně, celé je to jen o tom nezapomenout na důkladné testování KEYBOARD ONLY OVLADANI, logickych zkratek, funkcnosti vsech obvyklych a ocekavatelnych povelu z klavesnice. Autori GUI aplikaci na to casto zapominaji a efektivita jde s myší do kopru. Ze vzdáleného textového terminálu se nám tak může v pohodě vyklubat klientská ANGULAR aplikace pro internetový prohlížeč s vyladěným ovládáním přes klávenici a viditelnými klávesovými zkratkami třeba v rozích tlačítek apod....
    16.4.2017 15:48 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ja ti nevim, ale pouzivam pohodu denne a neumim si predstavit, ze by behala v terminalu. Uvedom si, ze to, co firmam a zivnostnikum stacilo pred 15ti lety dnes uz zdaleka nesplnuje naroky. UCTO je program ryze pro ucetni, ale tak jako dneska uz klasicka ucetni, co umi jenom zauctovavat polozky je prezitek, tak je prezitkem i tenhle jednoucelovy program.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    xkucf03 avatar 16.4.2017 15:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Kolik uživatelů ÚČTA jede na linuxu?

    Ti lidé potřebují účtovat – ne mít na počítači konkrétní operační systém (MS Windows/DOS). Zbavit se zastaralého OS jim může ušetřit různé starosti.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4.2017 15:58 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Já myslím že starosti si ušetří hlavně zbavením se zastaralého SW :-) Že přepsání toho dinousaura na linux k ničemu nevede a je to moře zbytečné práce. Vem si, že stačí koupit si pohodu, W10 a mohou účtovat doaleluja, na moderním OS v moderním programu. Proč by proboha někdo reinkarnoval ÚČTO na linuxu v konzoli.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    26.5.2018 20:32 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    souhlasím že je terminál zbytečné omezení, účto má smysl přepsat do multiplatformní webové podoby s volitelně vlastním serverem k uložení dat či garantovaným cloudovým úložištěm ... tak by to mělo být.
    15.4.2017 02:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tyjo DOS, to se dneska už nevidí ... no teda dneska jsem pouštěl ten athelp ale to je vyjímka :-D.

    BTW To by šlo emulovat někde perlem ne? :-D

    Škoda i dneska můžou použít třeba ncurses, pokud se nechtěj vzdát textovýho režimu.
    26.5.2018 20:34 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    on by ten dos až tolik nevadil kdyby alespoň nepoužívali ty absurdní kombinace s jednoúčelovými windows servisami (tisk, eet aspol) založenými na všem možném od javy až po visual basic, podle toho jak jim to chodilo pod ruku, učto je jako celek neskutečný bordel. - tedy po technologické stránce, uživatelé to samozřejmě vidí jinak
    26.5.2018 20:37 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    přece dnes když začínám psát aplikaci jako první se zamyslím nad tím jakou abstrakci zvolit aby byla platformě nezávislá a provozovatelná prakticky na všem včetně mobilů a tabletů :-) není to nic nereálného ty možnosti tu přece jsou tak proč se ty firmy stále rozhodují tak blbě a váží to nevhodně na jedinou platformu bez možnosti úniku - to je záhada. Přisuzuji to tomu že není programátor jako programátor, a vývojář účetního systému je zřejmě zkostnatělejší líná kůže než vývojář nějakého originálního startupu a prostě mu to v té hlavě šrotuje po staru a na tyhle věci nedohlédne, jede na setrvačnost.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 10:59 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To jsem si takhle jednou naběhl, když mi volala zákaznice, že potřebuje nový počítač, že jí současný už výkonově nestačí. Inu postavil jsem 3GHz potvoru se 16GB Ram a 256GB SSD. Přijel jsem k zákaznici a ona mi přinesla CD s ÚČTEM. Ta konfigurace byla fakt peklo. Nebyla to ani účetní, jen OSVČ. Ale emulovat ve Windows DOS, jen aby se spustilo účetnictví (mimochodem komunikujíc s internetem), tak to je fakt žrádlo. Obzvláště nastavení tisku v dosboxu byla obrovská pakárna. Účetní programy mají specifické ovládání a je to myslím v pořádku, ale emulovat dos ve windows, tak to je degradací obou systémů. Účetní jsou zvláštní sortou lidí, stejně asi jako ajťáci. Avšak nedělá jim problém přechod k lepšímu i když se musí učit. S tím, jak se neustále na ně zvyšují nároky, kdy pomalu nemohou jet ani na dovolenou, a to díky nesmyslně narůstající byrokracii, pak jsou za každé usnadnění v programu rádi. Pochopitelně, že neradi mění účetní program, ale pokud jejich účetní program zamrzne ve vývoji, tak jej změní, už jen kvůli té úspoře času. Sleduji třeba flexibee, proč, tak to je snad každému jasné. Ale na pohodu prostě nedosáhne. No a pohoda zase nebude pod Linuxem nikdy dobře fungovat, pokud bude natolik svázaná s technologiemy Microsoftu, tak jako je doposud. I když Access je mi silně proti srsti, tak při závažné chybě účetní jednotky otevřít databázi v accessu a opravit ji není nikterak složité.
    15.4.2017 12:36 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Instaloval ( a aktualizoval ) jsem, účto už na nevím kolika počítačích ( evidentně je velmi oblíbené) a nikdy jsem nenarazil na problémy, a to ani při tisku. Nejasnosti vyřešila zabudovaná nápověda. Má zcela elegantně vyřešenou komunikaci s windows částí systému.

    Umí to nejen EET, ale i odesílat hlášení přes datovou schránku, daňové a další formuláře přes e-portál, co ti lidi dokázali vyždímat z jinak skvělé databáze PC-Fand to je uplně k nevíře.

    Bohužel, projekt přechodu PC-Fand na win GUI se zadrhnul, a tak Tichý vše drátuje v tom DOSu .. ale je to borec...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 13:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    S tou oblíbeností to nebude zas tak horké. Co objíždím firmy, tak převládá Pohoda, nebo speciální systémy, které už jsou propojené s e-shopem atp. Doklad z účta mezi doklady je spíše raritou. Když se podívám na cenu Pohody mini + Taxu Mini a cenu Účta, měl bych hned jasno.
    GothiqueNoir avatar 15.4.2017 16:38 GothiqueNoir | skóre: 3 | blog: Blog De Noir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Borec? Ked sa nevie naucit programovat vo Windowse a stale bezi na DBFkach a DOSe ? :D LOL
    Agent avatar 15.4.2017 19:42 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    U mě je borec, že i dnes lze pod DOSem vytvářet použitelné aplikace, které třeba nejsou tak rozežrané, dobře se ovládají a umí co je třeba jako jejich nabobtnalí současníci spatlaný v bůhví čem.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    26.5.2018 20:41 mark1615616
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    rozumím co myslíš, UX designeři účetních programů nejsou zrovna z nejlepších. Kdyz jim dáš jen textový interface a základní prvky TurboVision dají dohromady snadno předvídatelnou rychle použitelnou aplikaci, kdyz jim dáš možnost navrhovat grafické GUI končí to bohužel často nepředvídatelnou slátaninou, nemuselo by to tak nutně být, ale bohužel příliš mnoho možností jim dává současně velký prostor rozhranní naprosto zbytečně zkomplikovat a přeplácat.
    pavlix avatar 15.4.2017 12:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To bych si to zase odvezl, pokud to byla OSVČ, neplynou z ní další zajímavé kšefty a nezaplatí každou hodinu práce, což asi typicky nezaplatí, že.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 13:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tak víš, jak to chodí, občas se člověk nechá ukecat k jednorázovkám.
    pavlix avatar 15.4.2017 13:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Já to moc dobře znám. Ale řešil jsem to tak, že jsem tomu dal předem omezený čas a když to nevedlo k úspěchu, tak jsem odjížděl sice bez platby, ale taky bez ztráty většího množství času.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 13:31 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tak já ten čas řeším nad rámec objednávky, tedy pokud to nebylo součástí objednávky, řeknu cenu a buď se dohodneme, nebo ne. Většinou, ale ano.
    k3dAR avatar 15.4.2017 19:20 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    chudak zakaznik, kdyz mu stavis nove PC a nezjistis si predem jaky SW na tom provozuje a divis se az kdyz s tim resenim prijedes na misto ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.4.2017 13:32 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To je gól. Takže ona měla 486ku a chtěla přejít na pentium, ideálně nějakýho celerona, aby to nebylo zbytečně rychlé :-) No jo, ale jestli ta 3GHz potvora nakonec nevyšla levněji, než shánět Pentium I :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.4.2017 18:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Hlavně dosbox snižuje výkon protože emulace. Na duronu 666MHz to jelo asi jako na 486 66MHz :-D.
    Agent avatar 15.4.2017 19:31 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Nebylo by nakonec méně náročné nahodit do virtuálu DOS nebo FreeDOS a jet na něm? Ale ono je to jedno. Dnešní PC to utáhnou tak jako tak.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    k3dAR avatar 15.4.2017 19:41 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    kdyz tak spis dosemu...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    15.4.2017 21:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jj dosemu určitě jo vypadá to že i funguje na 64bit OS (ale já kompiluju kernel dost zpětně kompatibilní). On taky Duron neměl skoro žádné možnosti virtualizace :-D.
    xkucf03 avatar 15.4.2017 14:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    I když Access je mi silně proti srsti, tak při závažné chybě účetní jednotky otevřít databázi v accessu a opravit ji není nikterak složité.

    A jinde to snad nejde? To by to účetnictví muselo používat nějaký svůj proprietární nezdokumentovaný formát souborů, ale to nikdo svéprávný nedělá, ne? Data jsou buď v nějaké SQL databázi (PostgreSQL atd.) nebo spravované nějakou knihovnou typu sqlite. Tak jako tak se někam připojíš nebo otevřeš soubor a zadáš pár SQL příkazů.

    Nicméně dělat v účetnictví takové ruční zásahy a přepisovat historii je prasárna – buď by se měl vydat opravný doklad, storno nebo by opravu chyby měl podporovat účetní program (třeba s kontrolou čtyř očí).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 15:19 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Psal jsem snad o účetní chybě? Účetní jednotka firmy je jedna databáze mdb, nikoliv účetní úkon. To ať si účetní dělají, jak nejlépe umí. Ale typyckou chybou je, když při převodu databáze na novější účetní program naruší tabulku a místo písmene s diakritikou dá jiný znak, resp. z jiné znakové sady. Tabulku opravím, uložím, spustím kontrolu z účetního programu a jede se dál. Jinak bych to řešil s technickou podporou. Což by spočívalo v kompresi databáze, odeslání emailem podpoře, oni to opraví, zkompresují a pošlou zpět. Svým zásahem jsem ušetřil nejen technickou podporu, ale i nějaký ten čas po který by se čekalo, než podpora požadavek zpracuje.
    15.4.2017 16:23 trevor12 | skóre: 4 | blog: prvni_kroky_zacatecnika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    bylo by zajimave porovnt pocet aktivnich licenci UCTO 2000 a Pohoda a jine "moderni systemy""

    pokud to plni pozadavky uzivatelu nevidim duvod proc nepouzivat DOS aplikaci (maj tam i verzi s dosboxem pro 64 bit win), maji vybornou zpetnou vazbu a i help linku ...

    mimochodem stejne tak existuje DOSova verze podvojneho ucetnictvi STEREO, take stale je aktivne pouzivana
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 16:57 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Účto má počet instalací 24200, stereo má 7700 aktivních uživatelů, no a u pohody se uvádí přes 150000 zákazníků.
    Agent avatar 15.4.2017 18:28 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tu sexuli dávaj k tý Pohodě jako bonus nebo jak?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 18:35 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Nevím, ublock mi asi nezobrazuje to, co ty vidíš. :)
    Agent avatar 15.4.2017 19:26 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 15.4.2017 19:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jo tuhle, domníval jsem se, že si to bral z té statistické stránky. O téhle vím. Tu nedávaj, tu prodávaj, inu jsou komerční. ;-)
    15.4.2017 18:36 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ta jezdí na servis :-D Takže ji nikdy nikdo neviděl :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    xkucf03 avatar 15.4.2017 19:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Psal jsem snad o účetní chybě? Účetní jednotka firmy je jedna databáze mdb, nikoliv účetní úkon. To ať si účetní dělají, jak nejlépe umí.

    OK

    Ale typyckou chybou je, když při převodu databáze na novější účetní program naruší tabulku a místo písmene s diakritikou dá jiný znak, resp. z jiné znakové sady. Tabulku opravím, uložím, spustím kontrolu z účetního programu a jede se dál.

    Takže ta technologie umožňuje opravit chyby, které sama způsobila? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4.2017 01:03 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    LOL :-) +1

    Za 10 let na pohode se mi nestalo, aby se prevodem DB do novejsi verze programu neco rozbilo. Sice to taky povazuju za uspech, ale je to tak, vzdycky jsem se tak nejak bal, kdyz jsem klikal prevest data - a zbytecne.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.4.2017 18:38 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ja si myslim, ze kdyby to ucto predelali na win, tak

    1) prijdou o stavajici zakazniky, kteri se vyzivaji v retru a nechteji se uz nic jineho ucit - typicky ucetni pred duchodem

    2) nove zakazniky neziskaji, ptze je tu X dalsich progrmau, ktere jsou 10x lepsi nez UCTO a na win behaji uz desitky let, takze kdo chtel, davno uz presel
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Max avatar 16.4.2017 14:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Mno, asi takhle, stále to jde přepsat tak, aby to bylo stejný, ale přitom už rozumně napsaný s rozumným db backendem a lepšími možnostmi kooperace s jiným sw (např. exportovat faktury rovnou do mailu, načítat údaje od firem z netu a spousta dalších věcí) + při zachování klávesových zkratek.
    Každopádně je myslím jasné, že jim už dávno ujel vlak. Drží si současné uživatele, kteří asi postupně budou utíkat jinam. Firmy, kterým to dřív stačilo, to už třeba stačit nebude, protože více uživatelů atd.

    Kolega kdysi napsal jedno IS v php a prodával formou služby + řešil support. Toto pořád žije, po hafec letech. Nechce to už moc řešit, ale stále to vynáší a klienti stále nikam neodcházejí a občas si zažádají o úpravy apod. Celý tento systém se i tak rozhodl přepsat, aby si ulehčil správu a úpravy. Proto mně zaráží, že autor zmíněného účetního sw ne, naopak si držením starého kódu jen nabaluje problémy pro finální řešení nových požadavků.

    Dále chápu, když to používá jedna zarytá osoba, ale pokud to začne používat více osob najednou, je to hned průser.
    Další věcí je, že podobné sw nemají propojení s jinými systémy. Typicky dnes eshopy a spousta věcí okolo a vše je u takového sw stavěno na předatlování údajů. Ano, sice to umí uživatel předatlovat rychle, ale stále je to pomalé oproti tomu, kdy to ten systém umí vytáhnout z jiných systémů bez interakce uživatele. Ať jde o eshopy, či sync s nějakým IS, dms systémem apod.
    My jsme kdysi měli ve firmě něco podobného, možná to byl přesně tento systém, už si to nepamatuji. Kromě tu a tam posratému dbf to jelo, uživatelé si nějak moc nestěžovali. Přechod na SAP stál pár milionů, ale místo 12 účetních jsme pak potřebovali dvě !!!. Tak si spočítejte, za jak dlouho se těch pár míčů vrátí na 10 platech lidí.
    A to jsme u SAPu, který jsme nasadili v rámci sjednocování s matkou. Existuje spousta mnohem levnějšího sw, který by plně dostačoval taktéž.
    Pokud někdo namítne nutnost přeškolit uživatele, tak nechť si prosím ona osoba nejdříve všechno spočítá (kolik práce to usnadní / zrychlý a potažmo kolik lidí přechodem ušetří).
    Mně z toho prostě vychází to, že přepsáním pomůže nejen autor uživatelům, ale i sobě.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.4.2017 18:24 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    ... jen doplním, že dnes už se ani předatlovávat tolik nemusí, protože se objevují QR kódy. Byla by sranda vidět implementaci do Dosu. :)
    xkucf03 avatar 16.4.2017 19:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux

    Vzhledem k tomu, že v DOSu fungovaly i scannery nebo čtečky čárových kódů, tak by to asi problém nebyl. Implementace QR dekodéru v céčku bude, tak ji stačí zkompilovat pro DOS.

    Ale je otázka, do jaké míry dává smysl ten software rozvíjet. Spíš bych to přepsal a udělal to vícevrstvé – aby nad jedním jádrem šlo vytvořit více UI (TUI/SSH, GTK, Qt, web…) a aby to mělo API a možnost psaní rozšíření a skriptů. Nebo nevynalézat kolo, vzít GnuCash a dodělat si jen to, co chybí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4.2017 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ovšem je otázka zda jsou v DOSu drivery pro usb UVC kameru :-D.
    xkucf03 avatar 16.4.2017 21:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux

    To by bylo jednodušší použít normálně V4L2 a do DOSBoxu to protlačit už dekódované třeba přes emulaci sériového portu :-)

    Nějaký prototyp by se dal udělat za odpoledne a pak bys mohl říct: „máme DOSové účetnictví s podporou QR kódů“ :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.4.2017 22:07 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ono nikdo tu netvrdí, že realizace je nemožná, spíše je absurdně úsměvná.
    16.4.2017 22:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Akorát budeš muset udělat jednak komunikaci s himem, protože 16bpp 640x480 má přes 600kB (realmode umí jen 1MB) a jednak nevím zda DOS umí vyšší UART rychlosti než 115200baudů. Každopádně práce na hodně dní jestli to účto píšou ještě v původním borland softu :-D.

    BTW mass storage pro DOS myslím existuje.
    xkucf03 avatar 16.4.2017 23:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Akorát budeš muset udělat jednak komunikaci s himem, protože 16bpp 640x480 má přes 600kB (realmode umí jen 1MB)

    Dekódoval bych to právě v GNU/Linuxu v nějakém vyšším/modernějším jazyce a do DOSu poslal jen výsledek (text z QR kódu).

    a jednak nevím zda DOS umí vyšší UART rychlosti než 115200baudů

    Je to čuňárna, ale mohl by sis udělat FUSE souborový systém se dvěma soubory, jeden pro vstup, jeden pro výstup a používat to jako rouru, IPC – ten FUSE FS na druhém konci by zápisy dekódoval jako zprávy z DOSu a do čtecí fronty by sypal zase zprávy pro DOS. Nebo použít IPX :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.4.2017 00:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jo FUSE by šlo. Pokud by se posílal jen ten QR text, tak stačí i 9600. Jinak DOS umí síťovat i TCP. Ale nikdy se mě nepovedlo rozchodit nějakej TSR server i na blbej ping. Fungovalo to jen pokud DOS s tou sítí zrovna něco dělal :-/.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.4.2017 22:03 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Když já bych to raději posílal z mobilu, nelépe přes WiFi. :)
    xkucf03 avatar 16.4.2017 23:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux

    Pokud to běží v DOSBoxu a nějakém moderním systému, tak bych tyhle věci řešil tam v nějakém vyšším programovacím jazyce a do DOSového programu posílal jen výsledek (v tomto případě dekódovaný text z QR kódu) přes sériový port případně primitivněji vložením souboru do nějaké složky (v tmpfs nebo FUSE, ať to pořád nehobluje disk). Pak si dovedu představit, že skloubíš ty tři věci: a) uživatelé budou mít rozhraní, na které jsou zvyklí b) dostaneš do programu některé moderní funkce c) nestrávíš implementací nesmyslně moc času.

    To tedy nemění nic na tom, že je to dožívající produkt a návrhově/architektonicky žádná krása – ale takto může dožívat ještě celkem dlouho a když se dá do programu dostat zajímavá nová funkce s rozumnou pracností, tak proč ne? :-) Lidi dělají různé hobby projekty jen proto, že to jde – a tohle může dokonce vydělat i nějakou tu korunu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4.2017 22:39 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Typický zákazník toho programu je teta účetní, která má cca 20 klientů, což jsou většinou lidé jako zedníci, topenáři, pak nějaký člověk, který chodí dělat třeba revize hromosvodů, bezpečnostní agentura a tak. Tihle lidé nepotřebují ke své činnost rozvahu a výsledovku ani rozbor závazků a pohledávek, potřebují jen někoho, komu donesou faktury a paragony a on jim udělá to dépéhá. Žádné další napojení na íšop, kontroly insolvencí, správa oběhu dokladů a takové věci.

    Nějaká spolupráce v síti nebo databázový stroj a "moderní" operační systém tady celkem nemají význam, účetní je jedna (jeden), ten PC FAND funguje pořád stejně, není potřeba spravovat věci, co nejsou rozbité.

    Potřeba je jen nějaký PDF výstup pro daňové přiznání, což už mají nějaký čas vyřešeno, xml pro souhrnné hlášení a případné další věci, které si vymyslí finační správa.

    Proč si komplikovat situaci?

    16.4.2017 22:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    což jsou většinou lidé jako zedníci, topenáři, pak nějaký člověk, který chodí dělat třeba revize hromosvodů,
    Nebudou muset tihle lidi časem používat taky EET?
    k3dAR avatar 16.4.2017 23:07 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    podpora EET je zminena ve zpravicce ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.4.2017 00:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jo já jsem to vzal tak, že se ti lidi nemuseli starat o elektroniku, ale teďka možná budou muset ssebou nosit registrační EET pokladnu, což elektronika je.
    17.4.2017 11:07 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    JJ, ale ti lidé nemají problém s elektronikou, oni mají problém s účetnictvím, tedy s výkazy, které po nich chce stát. EET je jen další přílepek, který tam je navíc.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.4.2017 13:53 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Já tedy osovně znám dost řemeslníků, kteří mají problém s elektronikou, tedy i s EET a vůbec se jim nedivím. Obávám se, aby EET nemělo opačný efekt. Dříve řemeslník vypsal účtenku a odvedl daň. Dnes se raději domluví bez účtu, protože se s technikou prostě nekamarádí.
    Jendа avatar 17.4.2017 20:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Budou, a kvůli tomu popisované účetnictví už nebude potřeba - na konci roku se řemeslník přihlásí do rozhraní EET, klikne na tlačítko „Neměl jsem žádné jiné příjmy než ty, co jsou zde zaevidované“, a EET ze zaevidovaných čísel automaticky vygeneruje a odešle všechny potřebné dokumenty pro finančák, sociálku a zdravotní pojišťovnu, a podnikateli zobrazí „Děkujeme, vaše daň činí XXXXX Kč, zaplaťte ji na účet U VS V.“ Peklo s účetnictvím se tak proměnilo ve zmáčknutí jediného tlačítka, přesně, jak se na moderní stát ve 21. století sluší.

    …a pak jsem se probudil.

    17.4.2017 23:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    :-D Hlavně si nějak nedokážu představit jak s sebou třeba kominík nosí registrační pokladnu a předává upatlané papírky zákazníkovi.
    18.4.2017 09:49 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ja mam asi lepsi predstavivost. Ptze kominik ma vetsinou jednu sazbu za komin, tak mu staci neco, co ma cervene tlacitko a po stisku z toho vyjede uctenka, kterou si zakaznik sam vezme. Nemusi krome toho tlacitka na nic sahat. I to tlacitko si muze stisknout zakaznik pri placeni. EET terminal nemusi byt jen mobil, tablet, nebo pokladna.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Bystroushaak avatar 18.4.2017 11:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ja mam asi lepsi predstavivost. Ptze kominik ma vetsinou jednu sazbu za komin, tak mu staci neco, co ma cervene tlacitko a po stisku z toho vyjede uctenka, kterou si zakaznik sam vezme. Nemusi krome toho tlacitka na nic sahat. I to tlacitko si muze stisknout zakaznik pri placeni. EET terminal nemusi byt jen mobil, tablet, nebo pokladna.
    Jenže to by pak musel na jedné zakázce na čištění pěti komínů dávat pět účtenek, což je kapku nepraktické. Takže už to musí mít číselník. Pak taky třeba dojde baterka, nebo nebude mobilní signál, takže to nebude moct vystavit a bude to chtít vystavovat zpětně a už to musí mít číselník na výběr datumů. Pak se ukáže, že komín bude vyžadovat nadstandardní péči a potřebuje ..
    18.4.2017 12:43 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Proc? jednim tlacitkem namacka pocet kominu, druhym vyjede uctenku. Kdyz dojde baterka nebo neni signal, predpokladam, ze si to zarizeni poradi samo, stejne jako dneska podkladny pro EET, normalne uctenka vyjede, jenom on ta data odesle az doma, jak si umeje ruce :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    18.4.2017 09:47 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    A jak si remeslnik v eet uplatni dph na vstupu, napr. z dodaneho materialu, nebo z faktur za mobil, kancelar, benzin... proste nakladove polozky? To co popisujes je realne pouze u remeslnikum, kteri uctuji pausalne. A takovy remeslnik ani dnes ucetni nepotrebuje, protoze tech 50 uctenek si na kalkulacce secte sam.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 18.4.2017 10:59 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    DPH na vstupu se zruší, protože stát potřebuje jen kasírovat a nikoliv něco vydávat. :-D
    Jendа avatar 19.4.2017 01:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    A takovy remeslnik ani dnes ucetni nepotrebuje, protoze tech 50 uctenek si na kalkulacce secte sam.
    Nepotřebuje, ale musí strávit dva večery vyplňováním zmíněných papírů. Zatímco díky EET stačí jednou kliknout!
    pavlix avatar 19.4.2017 08:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Zatímco díky EET stačí jednou kliknout!
    Ale jen hypoteticky, že?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.4.2017 23:44 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Co chceš na DPFO vyplňovat dva večery? Tohle musí mít i trotl se základkou za hodinu hotové. Stačilo by vyrobit webovou aplikaci, kam napíšeš kolik sis vydělal a ona ti těch 150 políček vyplní a proškrtá sama. Myslím, že něco takového na netu beztak bude.

    Páč sorry jako, ale EET pokud vím neřeší pohyby na bankovním účtu, takže pokud má řemeslník účet a někdo mu platí převodem, tak by to stejně zase musel ručně zadávat do toho tvého vysněného EET rozhraní :-)

    Samozřejmě můžeš se zasnít ještě jednou a může se ti zdát o tom, jak si finanční správa načíta data i z tvého běžného účtu. Což už dnes teda dělá, ale neúčtuje o tom :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 20.4.2017 00:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tak vyplnit DPFO není problém, vyplnit ji tak, aby ji přijal finančák je už o trochu hořší, protože se tam dělají různé čachry, jak tam započítat různé věci. Třeba nejvíc mě nadchlo, že se zaměstnanecké akcie vydané mateřskou firmou nikam do DP nepíšou a namísto toho se „nenápadně“ o tu částu navýší částka přepisovaná z přehledu příjmů od zaměstnavatele a ono to nakonec „vyjde“.
    tak by to stejně zase musel ručně zadávat do toho tvého vysněného EET rozhraní
    Tak sesbírat data z faktur a třeba z Fio Banky a poslat je dál, je triviální.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.4.2017 11:06 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ale uz to nebude na ten jeden klik. Stejne tak secist na kalkulacce nebo v excelu vydane faktury je trivialni. Mimochodem rec byla o zivnostnikovi, ten asi akcie firmy nedani, ten si secte prijmy, odecte vydaje a napise to do prilohy, prace na 5 minut, urcite ne 2 vecery, jak kdosi podotkl.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 21.4.2017 14:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    prace na 5 minut
    Říkám si, že je něco špatně. Už jsem si přečetl, že rozchodit EET je prý na 10 minut, a teď zase že vyplnění daňového přiznání a přehledu pro pojišťovnu je na 5 minut. Přitom třeba když programuju, tak mi srovnatelné úkoly netrvají o řád dýl než kolegům.
    21.4.2017 22:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jo, mám sklony přehánět. Ale DPFO vyplníš za 5 minut, když máš před sebou to loňské, tak fakt není co řešit. Přehledy jsou tak po deseti minutách. Takže celkem půl hodinky max.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    22.4.2017 13:25 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Nevíš o čem píšeš, tak možná s 10 fakturama do roku.
    pavlix avatar 22.4.2017 15:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tobě trvá přepsání jednoho čísla různě dlouho v závislosti na počtu faktur, ze kterých to číslo vzniklo? Mně teda vyplnění daňového přiznání trvá nezávisle na počtu faktur.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 22.4.2017 15:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Vyplnění je sice super, jenže se pak vždycky ukáže, jaký je DPFO nedodělek a člověk musí dodatečně dodávat různé třeba i vlastnoručně psané doklady. Měl jsem co dělat, abych se nevysmál tuposti úřednice, která mi opakovaně tvrdila, že musím doložit příjmy manželky potvrzením od zaměstnavatele, přestože jsem ji jasně řekl, že žádný zaměstnavatel není. Podobný problém nastal u příjmu akcií od mateřské společnosti zaměstnavatele. A jsem si jistý, že jiní narazili na jiné problémy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 16.4.2017 23:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tak to samozřejmě nerozporuji, já rozporuji to, zda to není pro toho programátora jednoduší to přepsat do něčeho jiného, než hledat obezličky na to, co si vláda vymyslí? A nejen na to.
    Ukončení podpory dosu vyřešil pomocí dosboxu (asi doteď někde klečí a děkuje bohu za jeho existenci). EET vyřešil bůh ví jak. Samotný tisk také nevím, jak řeší, protože dosbox umí k tisku generovat jen obrázky. Buď tedy dosbox nějak patchuje, nebo to řeší jiným způsobem (my to řešíme tak, že jsme app přepsali, aby generovala txt a ten pak přes win app, co checkuje adresář, pushujeme na přednastavenou tiskárnu. Tisk je pak okamžitý a na cokoli).
    Podpora exportu do pdf v dosu také nebyla. Buď si koupil nějaké knihovny a řeší to přes ně, nebo zase využívá něco přes ruku.
    Já nevím, mně by to takto moc nebavilo, vyloženě cílěně bastlit a strachovat se, jaká překážka přijde příště.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.4.2017 10:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Tak ono se může rozbít i volání z emulátoru (dosboxu) do systému a většinou v tu nejnevhodnější dobu. Na druhou stranu, když to nějak prodrádrátuje i pro android, tak má multiplatformní účetnictví, ale v úplně jiném slova smyslu. :-)
    17.4.2017 16:10 trevor12 | skóre: 4 | blog: prvni_kroky_zacatecnika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    urcite uvazovali a uvazuji to prepsat 1:1 do "modernejsiho" jazyka, ale zrejme uzivatee jsou na to ovladani a rychlou odezvu za tech 25 let zvykli a pokud umej resit jejich pozadavky dnesni doby, zatim to asi nebylo potreba ...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.4.2017 16:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    O rychlé odezvě můžeme mluvit v případě msdos, ale teď, kdy to emulují a posílají si požadavky mezi systémy, tak to už bych byl o rychlé odezvě zdrženlivější. O rychlém startu programu též nemůže být řeč.
    Max avatar 17.4.2017 19:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    A ještě dodám, že práce s takovým 100MiB dbf není také úplně nejrychlejší, navíc to sežere hodně ram.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.4.2017 13:36 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Proč by to řešili tak složitě, když to mají vyřešené elegantně přes souborovou rouru a můžou komunikovat s jakýmkoli systémem. PS dbf to nepoužívá.
    18.4.2017 10:57 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To je dobrá zpráva.
    22.4.2017 13:54 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To je jedno z nejlepších účetnictví na trhu.

    U velké části win účetnictví/aplikací programátor neřeší ergonomii ovládání, množství zobrazených dat a efektivitu postupů pro obsluhu programu, která s ním bude stovky hodin pracovat, ale řeší nejmodernější technologie aby se mohl prezentovat. Potom vznikají nepoužitelné klikací a blikací win sračky.
    24.4.2017 16:56 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Jak se říká, mezi slepýma jednooký králem. Když je na trhu vlastně cca 4 nebo 5 účetních programů, je asi poměrně easy, stát se jedním z nejlepších :-D
    To je jedno z nejlepších účetnictví na trhu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    24.4.2017 16:56 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    Ale taky se dá říct, že do nejlepšího má hodně daleko... :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    24.4.2017 22:14 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    To je ale malý rozhled, na našem trhu je kolem 100 účetních programů. Tak to je pěkný houf slepců. :-)
    27.4.2017 00:37 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÚČTO Tichý pro Linux
    No tak jasně, když zítra vydám šablonu v excelu a nazvu ji účetní program pro zpracování daňové evidence, bude jich 101. Ale kolik je jich reálně použitelných, resp. kolik z nich má třeba 1000+ uživatelů?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.