Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Na poli API pro akceleraci přehrávání (dekomprese) videa se začíná utvářet nepořádek. VLC bude podporovat VDPAU (API od NVIDIA), nyní FFmpeg a MPlayer získávají podporu VA-API (z dílny Intelu) a AMD dělá na svém XvBA. Připomeňme, že k hardwarové akceleraci se dosud používalo hlavně XvMC.
Tiskni
Sdílej:
A ještě nesmíme zapomenout na CUDu pro Dirac s kterou se momentálně rýpu. Také si s tím nemohl dát Schleef pokoj a musel to rozdrbat zrovna na vánoce.
Ale tak jsou i extremne pekny a rychly GUI (napr E17), ale skoro nikdo pro ne nepise (a skoro nikdo o nic nevi).
A len malokto vie pre E17 programovat a dokonale samotny GUI pozna
Nechápu, proč se divíte, že je těch rozhraní více. Bohužel zde není žádný "diktátor" ala MS, který by rozhraní stanovil a výrobci by se museli přizpůsobit. Takto každý výrobce navrhne vlastní, se kterým má nejméně starostí. Ale pevně věřím, že časem se některé prosadí do formy standardu.
Já to vidím tak, že nakonec se uchytí jedno z nich, ostatní výrobci se naštvou, ze se s tím patlali zbytečně a implementují „nový standard“ až za pár let, kdy tady bude MPEG-5 a tohle rozhraní už bude nedostačující.
PS.: Ale jinak jsem optimista.
Podle jednoho z tech clanku i pro vyrobce je asi lepsi udelat nejakou kopii DirectX akcelerace - v driverech to maji pripravene, pouzivaji ten samy kod pro Win/Linux drivery, takze mozna dokoknverguji i v Linuxu k tomu samemu...
Mplayer a xine mely podporu VDPAU driv nez VLC. Figl je ten, ze to funguj jen na kartach Nvidia 8x00 a novejsich. Naopak, od 8x00 prestala nvidia podporovat XvMC.
Akcelerace necim obecnejsim zustavaji, ale nejsou tak efektivni jako nativni pro tu kterou HW platformu.
Ja bych to jako tragedii nevidel. Mam ten ci onen HW ? muzu pouzit HW zavislou akceleraci. Nemam nic z toho nebo nechci ? pouziju HW nezavislou akceleraci (xv, gl2, .. ).
A musim rict, ze akcelerace VDPAU je hodne jinde nez xv a gl2 a ve spojeni s Intel Atom na tom pak da prehrat i Full HD video a vo vo vo tom to je
pouziju HW nezavislou akceleraci (xv, gl2, .. ).A musim rict, ze akcelerace VDPAU je hodne jinde nez xv a gl2 a ve spojeni
Jenže to není akcelerace dekódovaní videa, ale akcelerace jeho škálování, převodu barevných prostorů, atd. Takže nejde srovnávat xv a vdpau. Už ovšem existuje i platformě nezávislá možnost počítání na GPU. Jmenuje se to libglew.
s Intel Atom na tom pak da prehrat i Full HD video a vo vo vo tom to je.
Pokud to má DMA řadiče, tak stačí taková frekvence která bude stačit dodávat instrukce řadičům a sem tam kartě. Jelo mi to i na jednom jádře o 800Mhz othrottlovaném na 50%.
Asi nevite co mam na mysli. Intel Atom 1,6GHz se soucasnym intel chipsetem s G945 nezvladne HD video .. ani HD720 ..
Nvidia tvrdi, ze intel Atom 1,6GHz s jejich chipsetem s integrovanou grafarnou zvladne HD1080 ..
To je to o co mi jde ..
Co zkousite na dospelych procesorech je pro mne uplne nezajimave