Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
Společnost Valve představila prototyp herní konzole Steam Machine. Novináři z několika periodik byli pozvání do sídla společnosti, aby si herní konzoli Steam Machine, operační systém SteamOS a herní ovládač Steam Controller vyzkoušeli. První dojmy a fotogalerie například na stránkách The Verge.
Tiskni
Sdílej:
3D tisk například technologií Objet je téměř dokonalý a někdy dokonalejší než sériový kus.
3D tisk nejběžnější metodou nanášení tenkého vlákna termoplastu (FDM, tak jako RepRap), při použití síly vrstvy např. 0.127mm generuje také už velmi dobré výsledky.
3D tisk (S)LS (zpékání prášku laserem) umí taky vytvořit hezký semišový povrch (pokud se snaží).
Samozřejmě jsou tu ještě další technologie…
Odlévání do měkkých forem (silikon) ve „vakuu“ (Vacuum casting) nebo s použitím technologie RIM může generovat už i finální výrobky, tedy kvalita je velmi dobrá a co se týče rozměrů, je to věc zkušeností a správného odhadu případného smrštění. Za určitých okolností je dokonce jak (správný) 3D tisk, tak vakuové lití přesnější než sériová výroba. Ale u malých věcí se často smrštění ignoruje, protože 1. výtisk rovnou odzkoušíte a až následně ho zaléváte a tím pádem může být odlitek „menší“
Zmiňovaný master model (první výrobek vyrobený třeba 3D tiskem a vyhlazený - plně dokončený) lze použít opakovaně a pokud není někdo prase, tak de-facto neomezeně, tvorba měkké (silikonové) formy mu neubližuje. Když forma vydrží třeba 20ks (nebo se to tak odhadne) a je třeba 60ks tak se rovnou vyrobí 3 formy podle stejného master modelu a odlévá se buď seriově, ale těsne za sebou nebo paralelně (3 kusy naráz).
Obecně lze říct, že vakuové lití je vhodné na menší počet kusů (do 30) a technologie RIM je vhodná i na 100 kusů (i RIM lze použít na jeden kus, nebo VC na 200, ale je to o vhodnosti, čase a ceně).
K té „profi“ ceně 3D tisku, je to hodně o tom co se započítává a kolik to opravdu stojí a kolik opravdu stojí „běžná“ technologie (ač by se to zdálo jasné, tak stále si to většina lidí co s 3D tiskem začíná, neumí spočítat). Neříkám, že je to za pusu, ale profi tisk oproti jiným možnostem je často to nejlevnější. Také hodné záleží na minimálních požadavcích, nějaký díl může být vytištěn třeba v rozmezí ceny 2 000 - 80 000, podle toho čím, z čeho a jak…, ale i ta nejvyšší cena, může být stále velmi levná…
tedy má stále stejnou výstupní frekvenci.Frekvence DC vystupu?
se stejnou frekvencí sítě.Mel asi na mysli frekvenci spinaneho zdroje, ta ma vliv na velikost konstrukce. Pro lidi, co nemeli stesti studovat elektroniku, lze nalezt par hints zde.
...Z toho mala co je vidno na ty jediny fotce ... bych si tak dovolit strelit nejakej ntb zdroj, kterej pri dany velikosti muze mit MAX nekde kolem 150W...Kua chlapi vyserme se na to, podle fotek fakt nic nepozname.
ale nechapu proc ty?Nenavazim, neberte to osobne, tento typ utoku [temer] neprovadim. Spise jsem se snazil dohledat, co jste vlastne chtel rici, nebot puvodne jsem si skutecne myslel, ze mluvite o spinaci frekvenci, nikoliv vstupni. Tam je ten vliv next to nothing, IMHO ma vliv jen na vstupni filtr za usmernovacim mustkem a PFC. Podle obrazku je max 150W je skutecne velmi podcenene.
teplota a hlucnost oproti xbox360/ps3/xbox one/ps4 me zajimaji nejvic.Take. A hlavne zdali to pujde hacknout a nebo to bude nejak lockle.
Frekvence je stále stejná, jedná se o frekvenci sítě 220V. Takže nazad do školy.Právěže spínané zdroje převádějí interně vstup na mnohem vyšší frekvenci (Kilohertzy? Nebo dokonce desítky khz? Kdyžtak mě někdo opravte...), než co je v síti, protože trafo pak může být mnohem menší...
a nikdy ne pod 195VNo, vzhledem k tomu, že existují obce u hranic na konci vedení, bych s tímhle tvrzením byl taky dost opatrný. Asi tak o 15V, když zrovna někomu zapne lednička
Ještě by to mohlo po výměně HW nabídnou rekompilaci jádra, enginu a ostatně všeho, co je k hraní potřeba