Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.11.1. Přehled novinek v Changelogu.
Byla vydána nová verze 15.0 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04 1.1 a 20.04 OTA-11. Vedle oprav chyb a drobných vylepšení je řešen také středně závažný bezpečnostní problém.
Společnost Valve představila prototyp herní konzole Steam Machine. Novináři z několika periodik byli pozvání do sídla společnosti, aby si herní konzoli Steam Machine, operační systém SteamOS a herní ovládač Steam Controller vyzkoušeli. První dojmy a fotogalerie například na stránkách The Verge.
Tiskni
Sdílej:
3D tisk například technologií Objet je téměř dokonalý a někdy dokonalejší než sériový kus.
3D tisk nejběžnější metodou nanášení tenkého vlákna termoplastu (FDM, tak jako RepRap), při použití síly vrstvy např. 0.127mm generuje také už velmi dobré výsledky.
3D tisk (S)LS (zpékání prášku laserem) umí taky vytvořit hezký semišový povrch (pokud se snaží).
Samozřejmě jsou tu ještě další technologie…
Odlévání do měkkých forem (silikon) ve „vakuu“ (Vacuum casting) nebo s použitím technologie RIM může generovat už i finální výrobky, tedy kvalita je velmi dobrá a co se týče rozměrů, je to věc zkušeností a správného odhadu případného smrštění. Za určitých okolností je dokonce jak (správný) 3D tisk, tak vakuové lití přesnější než sériová výroba. Ale u malých věcí se často smrštění ignoruje, protože 1. výtisk rovnou odzkoušíte a až následně ho zaléváte a tím pádem může být odlitek „menší“
Zmiňovaný master model (první výrobek vyrobený třeba 3D tiskem a vyhlazený - plně dokončený) lze použít opakovaně a pokud není někdo prase, tak de-facto neomezeně, tvorba měkké (silikonové) formy mu neubližuje. Když forma vydrží třeba 20ks (nebo se to tak odhadne) a je třeba 60ks tak se rovnou vyrobí 3 formy podle stejného master modelu a odlévá se buď seriově, ale těsne za sebou nebo paralelně (3 kusy naráz).
Obecně lze říct, že vakuové lití je vhodné na menší počet kusů (do 30) a technologie RIM je vhodná i na 100 kusů (i RIM lze použít na jeden kus, nebo VC na 200, ale je to o vhodnosti, čase a ceně).
K té „profi“ ceně 3D tisku, je to hodně o tom co se započítává a kolik to opravdu stojí a kolik opravdu stojí „běžná“ technologie (ač by se to zdálo jasné, tak stále si to většina lidí co s 3D tiskem začíná, neumí spočítat). Neříkám, že je to za pusu, ale profi tisk oproti jiným možnostem je často to nejlevnější. Také hodné záleží na minimálních požadavcích, nějaký díl může být vytištěn třeba v rozmezí ceny 2 000 - 80 000, podle toho čím, z čeho a jak…, ale i ta nejvyšší cena, může být stále velmi levná…
tedy má stále stejnou výstupní frekvenci.Frekvence DC vystupu?
se stejnou frekvencí sítě.Mel asi na mysli frekvenci spinaneho zdroje, ta ma vliv na velikost konstrukce. Pro lidi, co nemeli stesti studovat elektroniku, lze nalezt par hints zde.
...Z toho mala co je vidno na ty jediny fotce ... bych si tak dovolit strelit nejakej ntb zdroj, kterej pri dany velikosti muze mit MAX nekde kolem 150W...Kua chlapi vyserme se na to, podle fotek fakt nic nepozname.
ale nechapu proc ty?Nenavazim, neberte to osobne, tento typ utoku [temer] neprovadim. Spise jsem se snazil dohledat, co jste vlastne chtel rici, nebot puvodne jsem si skutecne myslel, ze mluvite o spinaci frekvenci, nikoliv vstupni. Tam je ten vliv next to nothing, IMHO ma vliv jen na vstupni filtr za usmernovacim mustkem a PFC. Podle obrazku je max 150W je skutecne velmi podcenene.
teplota a hlucnost oproti xbox360/ps3/xbox one/ps4 me zajimaji nejvic.Take. A hlavne zdali to pujde hacknout a nebo to bude nejak lockle.
Frekvence je stále stejná, jedná se o frekvenci sítě 220V. Takže nazad do školy.Právěže spínané zdroje převádějí interně vstup na mnohem vyšší frekvenci (Kilohertzy? Nebo dokonce desítky khz? Kdyžtak mě někdo opravte...), než co je v síti, protože trafo pak může být mnohem menší...
a nikdy ne pod 195VNo, vzhledem k tomu, že existují obce u hranic na konci vedení, bych s tímhle tvrzením byl taky dost opatrný. Asi tak o 15V, když zrovna někomu zapne lednička
Ještě by to mohlo po výměně HW nabídnou rekompilaci jádra, enginu a ostatně všeho, co je k hraní potřeba 