V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
VirtualBox v poslední verzi získal počáteční podporu 3D akcelerace přes OpenGL. Nyní byla přidána i 3D akcelerace Direct3D. Akcelerace je založena na WineD3D, které překládá Direct3D požadavky na OpenGL (jedná se o stejný kód, který používá Wine).
Tiskni
Sdílej:
+1
Možná, tak kopanec do držky lol...
Ta 3D podpora je fake nefunkční nemá cenu to ani zkoušet vůbec na tom nejdou spustit 3D hry!!!
Super, to pro Wine určiě znamená hodně, dá se očekávat že popularita VBoxu tím vzroste, zájem taky a ve výsledku by mohli do Wine D3D přispět i vývojáři ze Sunu :)
a v akom stave to je? bežia tam len staršie hry alebo aj novšie? Myslím, že to bude ľudí zaujímať, nie či si zahrajú starší HL2 ale aj napr. Mirror's Edge.
Nerekla bych, ze to je tak strasne nerealne. Myslim, ze dnesni desktopy maji pro nejake jednodussi hricky (napriklad jen stary dobry counter strike) ve virtualizaci vykonu az dost.
Za prve proc nedat uzivatele moznost nepustit si to pres VirtualBox? Za druhe priste prosim ctete poradne, psala jsem o jednodussi hricce, ne o narocne hre. Nejdrive ctete a pak piste, protoze takhle ze sebe delate blbecka.
vo VMWare Workstation 6.5 (guest: XP, host: XP) mi beží C&C3 a RA3 na 1280x1024@35fps priemerne (detaily stredné (voda) -až vysoké (kvalita textúr)). C2D 6550@2.3 netaktovaný. Čiže nechápem prečo by výkon nemal stačiť aj na modernejšie hry. Už ide iba o to čo zvládne WineD3D a čo nie...
To je prave ten problem ... :
1. kdyz budes mit host: linux guest: Windows , Ati grafika, tak to sotva pojede
2. kdyz budes mit host: linux guest: Windows, nVidia - tak to pojede lepe, ale porad ne tak dobre jako ve tvojim pripade ...
ad 1) nerozumiem, s poslednými verziami catalystov (8.12) pre linux nemám žiadne problémy, skôr mi nefunguje správne zvuk (mám XFi a exper. OSS driver od Creative) a tým mi padajú hry. Ale bez zvuku mi idú svižne, minimálne na 1024x768 na nízkych detailoch. Ak nejdú tak sa jedná o regresie vo Wine, s čím majú problémy aj iní ľudia s Wine. Nechápem prečo majú ľudia stále antipatiu vočí ATI binárnym driverom. Veď niekedy nefungovalo ani AIGLX. Dnes? Pozrite sa. Myslím, že od kúpy AMD sa to zlepšuje. Aj tí vývojari sú len ľudia (napr. RadeonHD).
JA JA VUBEC NEMAM ANTIPATIE, kamarade ... Ja proste bohuzel mam jen doma HD4850ku ... Predtim , jsem klavne kvuli linuxu mel vzdy nVidia a problemy s nVidia jsem mel 0, s Ati ? Padajici desktop, nemoznost kompilace driveru (kernel ovladace) na novych jadrech, problemy s overlay (tv karta, mplayer, atd), proste humus ... Ano zlepsuji se porad, ale ... ale .. A hdradeon ovladac je dobra cesta, ale, zatim v plenkach ..
Diky za odkaz, opravdu docela pokrok, ale stale vidim, ze celkem zasadni problemy ...
No nevim, uz primo OpenGL aplikace mi ve VB bezeli dost sekane (CS 1.6, 1280*1024, 20 fps, 30 kdyz moc). A kdyz to bude jeste muset prekladat D3D -> OpenGL, tak to bude dobry tak leda pro slideshow. Ale aspon ze to pujde :)
Me na VMware fusion 2 pod Macem jede v pohode i Doom 3 a Doom 3 jede nativne i na Macu, rozdil ve vykonu tam je, ale ne nejak propastny ... Provozovano na C2D 2,4 a 8600GT - MacBook pro ...
Co mohu hodnotit je to, ze 3D optimalizace virtualnich technologii na Macu je na dost lepsi urovni nez na Linuxu ...
Ta same bude asi platit i na Windows
jde uz dlouho , ovsem narozdil od vmware MUSIS mit 64bit hosta ...
Tak nevim, co delate spatne, me to na Ubuntu64bit a Slamd64 jelo .. (WinVista64bit) ovsem, nejaky linux distro jsem na tom nezkousel ...
Mit Vitrualbox pod linuxem na vitrualizaci linuxovych guestu mi pripada trochu uchylnost ...
Jakožto úchyl bych se hned vyvitrualizoval. Ani virtualizace není vůbec špatná!
Mit Vitrualbox pod linuxem na vitrualizaci linuxovych guestu mi pripada trochu uchylnost ...Když něčemu nerozumíš nebo to nepoužíváš/neděláš, tak to prostě označíš za úchylnost?
ja mám virtualizované 2 XP na host XP, jeden development (VS2005) a jeden testovací VM (viem, že sa dá na to použiť sandboxie ale som skeptický voči takým nástrojom :))
Iste, ze ide. Minimalne, ked je host 64bitovy.
processor : 0 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 15 model name : Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2370 @ 1.73GHz stepping : 13 cpu MHz : 1729.097 cache size : 1024 KB physical id : 0 siblings : 2 core id : 0 cpu cores : 2 apicid : 0 initial apicid : 0 fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 10 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good pni dtes64 monitor ds_cpl est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm lahf_lm bogomips : 3459.28 clflush size : 64 cache_alignment : 64 address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual power management: processor : 1 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 15 model name : Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2370 @ 1.73GHz stepping : 13 cpu MHz : 1729.097 cache size : 1024 KB physical id : 0 siblings : 2 core id : 1 cpu cores : 2 apicid : 1 initial apicid : 1 fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 10 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good pni dtes64 monitor ds_cpl est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm lahf_lm bogomips : 3459.95 clflush size : 64 cache_alignment : 64 address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual power management: