abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Vydáno Ubuntu 6.10

    Dnes bylo vydáno nové Ubuntu, Kubuntu i Edubuntu 6.10 s označením "Edgy Eft". Obsahuje moderní vzhled, aktuální verze aplikací a s nimi nové, často experimentální vlastnosti. Vydání bude podporováno po dobu 18 měsíců. Oficiální oznámení (v angličtině), překlad.

    26.10.2006 12:37 | Martin Böhm | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    emorjino avatar 26.10.2006 13:40 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    přesně na tohle jsem čekal. Už to několik desítek minut stahuju :)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    alblaho avatar 26.10.2006 14:57 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    mě by spíš zajímalo, jestli si mám líznout upgrade...
    26.10.2006 15:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    nene, už tak dost nedočkavců blokuje linky :P
    26.10.2006 17:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Správná chvíle pro BitTorrent.
    Honza Balák avatar 26.10.2006 17:16 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Jen nezkousej upgrade primo ze systemu, zkusil jsem to a system je temer nepouzitelnej. Nefungujou klasicky klavesovy zkratky, XGL je rozsypany, no proste hruza. Naprosto to nechapu.
    <null>
    26.10.2006 18:03 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Skoro se nabízí otázka, kde udělali soudruzi z JAR chybu.
    26.10.2006 20:15 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    No keď čítam XGL, tak sa nedivím. XGL nebolo a nie je oficiálnou súčasťou 6.06. Ak si ho niekto experimentálne nainštaloval, tak sa nemôže čudovať, že sa mu nepodarí upgrade bez chyby. Ďalší dôvod môže byť, že sa neupgraduje podľa oficiálneho návodu...
    cezz avatar 26.10.2006 23:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Suhlas, u mna (dokonca na notebooku, kde to nezvykne byt ruzove) upgrade uplne bez problemov. XGL a podobne nepotrebujem / nepouzivam a zatial mam dojem ze to prinasa len problemy :-)

    Takze u mna zas bod k dobru :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    26.10.2006 15:18 neveceral | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    nevíte nejsou někde ke stažení binární ovladače rt2x00? či přímo ralink ovladače pro rt61? ubuntu.lupine.uk má pouze pro dapper
    26.10.2006 16:00 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    RT61 by měla mít podporu přímo v kernelu, ale jistej si nejsem.
    26.10.2006 16:23 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ja mam WiFi kartu od Sitecomu ktera se mi hlasi jako postavena na chipu rt2500, pres pimcu - od dob Dappera jede OK, primo v jadre, neni potreba zadne dalsi doinstalace. Uz delsi dobu si hraju s Edgy Eft a taky OK. Teda, pri vysokych rychlostech na domaci siti + namountovanej CIFS (Win PC) do jednou nasypalo podivne warnigy do systemoveho logu a system na par vterin zatuhnul. Takze je to OK na 99.99% :)
    26.10.2006 17:06 Daniel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    no mně právě linksys wmp54g na rt61 nejede, sice je nalezena, ale tím to končí, pro dapper je repository na deb http://ubuntu.lupine.me.uk/ dapper main ale pro edgy nic. No tak to se zase nepovedlo, přitom slibovali nápravu už pro dapper, pak že v edgy a zase nic :-/ Sice je cosi v kernelu již od dapper, ale je to stále nefunkční pro rt61
    27.10.2006 00:02 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Co znamená nefunkční? Jak se to chová?
    27.10.2006 07:12 neveceral | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    najde mi wlan0 a wlanmaster (?) to by ale mělo být normální, jak jsem se dočetl, ale již to nenačte essid a nedaří se navázat spojení i když jméno sítě zadám ručně, samozřejmě se nepokouším o žádné šifrování atd.
    27.10.2006 08:32 neveceral | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    tak přesně to označení je wlan0 a wmaster0
    27.10.2006 13:11 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Zadejte dotaz do fóra, hoďte tam relevantní informace z dmesg (zavedení modulu a hlášky při pokusu o spojení) a pošlete sem nebo mě přes profil odkaz, třeba to vyřešíme. Používám rt2400pci ze stejný větve ovladačů, tak třeba na něco přijdeme.
    27.10.2006 19:37 Daniel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    díky, sleduji jak se to řeší na ubuntuforums, až to někdo rozumně (jednoduše) vyřeší, tak to někam (asi wiki) přeložím.
    26.10.2006 16:38 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Tak zase h*. :-( Dist-upgrade -> never more! A to jsem ho použil dva dny po "fresh install"...
    26.10.2006 16:54 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Já už na takové věci nemám sílu.

    Oproti "minule" šlo všechno hladce až do restartu. Tzn., že při instalaci nebyly problémy s balíky. Vše se tvářilo OK, ale pak jsem restartoval a BUM. Opět je tu rozdíl oproti minulému pokusu: systém naběhl. Minule nenaběhl vůbec, s žádným jádrem. Již klasicky nefungoval X server, ale po několika instalacích různých balíčků se nabalovalo čím dál více potíží. Tohle nemám zapotřebí.

    Naštěstí mám nyní /home na oddělené části disku (vy jste tu příhodu ještě neslyšeli? před 2 dny jsem si chtěl instalovat tehdy ještě testovací verzi U* EE: dist-upgrade -> problémy -> povedlo se -> restart -> systém vůbec nenaběhl, hláška o poškozeném FS -> strach -> zmenšení oddílu (s CELÝM /) -> do zbylého místa U* DD -> hotovo -> připojení původního oddílu jako /home -> povedlo se -> oddech), takže to snad bude bez problémů. :-)
    26.10.2006 21:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Postupoval jste podle oficiálního návodu? https://help.ubuntu.com/community/EdgyUpgrades Přechod na vyšší vydání je doporučován až po jeho oficiálním vydání, nikoliv dva dny dříve.
    26.10.2006 21:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Přechod na vyšší vydání je doporučován až po jeho oficiálním vydání, nikoliv dva dny dříve.
    Jo, až při té pravé konstelaci hvězd :D
    26.10.2006 21:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Nemusely být včas synchronizovaná zrcadla s balíky, mohly se na poslední chvíli opravit nějaké zásadní problém, uživatel nemusel postupovat podle oficiálního návodu, mohl provést různé změny v systému, které ovlivnily špatný přechod, pokud i přesto něco nefunguje, pak by měl uživatel urychleně oznámit chybu a popsat svůj neúspěšný pokus o přechod vývojářům.
    freshmouse avatar 26.10.2006 21:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ano, postupoval.

    To, že se to nepovedlo, když to byla ještě testovací verze (i když 2 dny před vydáním), chápu. Nepovedený update (vlastně upgrade) _po_ vydání mě ale namíchl (přece jen: první pokus -- ten před vydáním -- byl cca 1,6GB balíčků, druhý pokus cca 0,7GB).

    Stalo se, stalo.

    Teď tu mám čistou instalaci U* EE a musím říci... Čekal jsem víc. Ani nevím, co jsem čekal, ale tohle je pořád DD. Co je znát, je rychlejší start, jinak nic moc... Totéž Gnome. Např. Evolution je stejně pomalý atd. Prostě nic moc.

    Jediné, co je na U* znát, že je nové, je Firefox. Ten jsem ale používal už od beta verze na DD, takže... Takže EE beru jako upgradování Firefoxu. :-)

    Asi o tom napíšu zápisek do weblogu.
    26.10.2006 21:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Teď tu mám čistou instalaci U* EE a musím říci... Čekal jsem víc. Ani nevím, co jsem čekal, ale tohle je pořád DD.
    Ubuntu je holt pomalu na cestě tam, kde PR a image o míle předchází skutečnost. Ta není zas tak špatná, ale holt reklama a marketing je lepší :D
    26.10.2006 22:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Mohl byste být prosím konkrétní? Jen o pár dní dříve vydaná Fedora Core 6 narozdíl od Ubuntu neobsahuje ani ten Firefox 2...
    26.10.2006 22:14 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Mohl byste být prosím konkrétní? Jen o pár dní dříve vydaná Fedora Core 6 narozdíl od Ubuntu neobsahuje ani ten Firefox 2...
    Ehm, to není žádný útok :) To je jen legrace z toho, že všichni jsou na nové Ubuntu tak natěšení (i díky nadšenému oznamování RC), že když to konečně mají, tak jim nestačí "normální" OS - chtějí zažít nějaký zázrak... třeba aby všechny programy zlepšily výkonnost o 100%, aby z toho vyskočila 3D striptérka nebo tak něco :D
    26.10.2006 22:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    To zní dobře, pokusím se to navrhnout pro příští vydání :)
    26.10.2006 22:35 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Doufám, že to zrychlení o 100%.
    26.10.2006 22:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Neexistuje bezchybný, perfektní a ideální produkt, vždy bude možné dělatvěci lépe, rychleji... Pokud se však *Ubuntu srovná s ostatními nejpoužívanějšími významnými distribucemi (Fedora Core, Mandriva, OpenSUSE...), tak je doba jeho startu, ukončení i běžných reakcí systému a programů obvykle nerychlejší.
    26.10.2006 22:50 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Doufám, že to zrychlení o 100%.
    myslím, že striptérka bude o hodně populárnější :P
    nemo avatar 27.10.2006 00:00 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ono se spatne implementuje novy program do produktu, ktery se v te chvili uploaduje na servery ke stazeni pro uzivatele...
    "Laughter is the best tech support!"
    27.10.2006 01:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Taková "výmluva" neobstojí, když v Ubuntu mohl být finální Firefox 2 již 19. října 2006:

    http://changelogs.ubuntu.com/changelogs/pool/main/f/firefox/firefox_2.0+0dfsg-0ubuntu3/changelog

    Je jasné, že takový produkt nelze do distribuce zařadit na poslední chvíli a je vhodné ho řádně testovat a odlaďovat nejméně několik týdnů, proto byly vývojové verze Firefoxu 2 ve vývojových verzích Ubuntu 6.10 již od 1. září 2006.
    nemo avatar 27.10.2006 09:28 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Je treba si uvedomit, ze FC6 byla vice nez mesic zmrazena a opravovaly se chyby. Puvodni datum nebylo 24.10., ale 6.10. A z toho duvodu je nesmyslne nadavat na Fedoru, ze nema Firefox.

    A kdyz porovnam, co prinasi noveho FC6 v porovnani s Ubuntu, inovace jsou, ostatne jako vzdy, na strane Fedory. Namatkou nejen, ze rapidne zrychlila start, ale zrychlila i cele prostredi a programy jsou ted skutecne rychlejsi. Nebo treba graficke klikatko na zapinani AIGLX a dalsi veci.

    Kdyz si Fedorista nainstaluje novou verzi Fedory, dostane vic, nez Ubuntysta s novou verzi Ubuntu.

    Tim samozrejme nerikam, ze Ubuntu je spatne, sam jsem si U DD stahnul a instaloval. Je to velice povedena distribuce, ale nemyslim si, ze je na miste v obrane "inovativnosti" Ubuntu se navazet zrovna do Fedory, ktera je snad nejinovativnejsi linuxovou distribuci vubec.
    "Laughter is the best tech support!"
    27.10.2006 12:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Je treba si uvedomit, ze FC6 byla vice nez mesic zmrazena a opravovaly se chyby. Puvodni datum nebylo 24.10., ale 6.10. A z toho duvodu je nesmyslne nadavat na Fedoru, ze nema Firefox.
    Jistě, ale realita je taková, že Fedora Core 6 vyšla až toho 24.10. nehledě na to, že i kdyby vyšla 6.10., tak již mohla obsahovat Firefox 2 RC 2 a pak se případně aktualizovat. Nicméně o to zde nejde, kdo chce, si jistě dokáže nový Firefox 2 do FC 6 doinstalovat, spíše jsem chtěl zareagovat na počátek tohoto vlákna o novém Firefoxu v Ubuntu.
    A kdyz porovnam, co prinasi noveho FC6 v porovnani s Ubuntu, inovace jsou, ostatne jako vzdy, na strane Fedory.
    Nezapomeňte, že FC 6 měla delší vývojový cyklus než Ubuntu 6.10 a jesltiže její předhcozí verze vyšla v březnu, pak logicky bude obsahovat větší množství změn než jsou ty mezi Ubuntu 6.06 (červen) a Ubuntu 6.10 (říjen). Porovnání Ubuntu 5.10 a 6.10 by také bylo o něčem jiném...
    Namatkou nejen, ze rapidne zrychlila start, ale zrychlila i cele prostredi a programy jsou ted skutecne rychlejsi.
    To se v případě Ubuntu stalo také. Otázkou je, co všechno vnímáte za inovace a co je pro Vás rozhodující. Pro někoho je to klikátko na AIGLX, pro jiné je to třeba jednoduchý instalátor z 1 spustitelného CD nebo třeba právě ten nový Firefox 2 přímo v distribuci.
    Kdyz si Fedorista nainstaluje novou verzi Fedory, dostane vic, nez Ubuntysta s novou verzi Ubuntu.
    ...protože uživatel Fedory musí na její nová vydání vždy čekat déle, než uživatel Ubuntu.

    Tim samozrejme nerikam, ze Ubuntu je spatne, sam jsem si U DD stahnul a instaloval. Je to velice povedena distribuce, ale nemyslim si, ze je na miste v obrane "inovativnosti" Ubuntu se navazet zrovna do Fedory, ktera je snad nejinovativnejsi linuxovou distribuci vubec.
    Inovují všichni a každá inovace může být různými lidmi rozdílně vnímána, protože každý může mít jiné návyky a požadavky. Soutěživost distribucí je zdravá a pro uživatele je přínosné to, že si mohou vybrat to, co chtějí (= co jim nejvíce vyhovuje).
    nemo avatar 27.10.2006 12:39 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    To, ze vyvojari Ubuntu maji jine navyky, nez vyvojari Fedory sem netahejte. Vyvoj Fedory se proste zmrazi, protoze se chystalo vydani. To, ze se cele vydani potom nekolikrat posunulo, nebylo duvodem k tomu, aby se do toho vkladaly nove verze programu. Uz to bylo nekolikrat zmineno, i vyvojari rikali, ze je mrzi, ze kvuli tomu jsou aktualizace Fedory Core 6 vice jak mesil pozadu. Ted je Fedora Core 6 na svete a nove aktualizace na sebe nenechaji dlouho cekat. A dostane se s nimi do systemu i ten Firefox 2.

    K tomu delsimu vyvojovemu cyklu. Fedoru 5 a 6 od sebe deli cca sedm mesicu. Z pohledu vyvojare to take neni dlouha doba. Pokud vyvojari Ubuntu citi, ze jejich vyvojovy cyklus je prilis kratky, mohou ho prodlouzit.

    A k tem vychytavkam. Psal jsem napriklad. Mohl jsem zminit spoustu dalsich, ale nepovazoval jsem to za nutne. Navic Fedora ma rovnez velice uzivatelsky pritulny instalator. Navic od soucasne verze se nabizi i Live CD. Cili opet nevidim, jakou "prevahu" ma Ubuntu. O Firefoxu jsme mluvili.

    Navic to, ze ma Ubuntu jen jedno CD, je rozhodnuti Ubuntu. Ten, kdo ma pripojeni na to, aby stahnul 1CD, ma i pripojeni na to stahnout 1DVD. V tom jednom DVD je spousta programu navic. Je to rozhodnuti Fedory, ze to tak bude, takze argumentovat tim, ze Ubuntu je na 1CD je divne. Kdyby Fedora prestala nabizet spoustu software navic, urcite by se na 1CD take vmestnala. To si musi uzivatel rozhodnout sam.

    Ad inovace. Ano, kazda distribuce inovuje. Nektere ale vic, nektere mene. V pripade Ubuntu to netvrdim jenom ja, ze se prilis inovaci v EE nekona. Tvrdi to i mnozi zdejsi uzivatele, tvrdi to i zahranicni servery. A kdyz to tvrdi tolik lidi, "neco" na tom bude, ne? Nebo se budeme opet hadat o Firefoxu?

    Mezi ty distribuce, ktere prilis inovativni nejsou, patri napriklad Debian, ktery prinasi az teprve overena reseni. Naopak Fedora se neboji, uz napriklad v minule verzi byla pripravena na jiz zminovane AIGLX (mela testovaci repozitar s AIGLX). Fedora Core 5 byla v te dobe napred. Fedora 6 jde dale.
    "Laughter is the best tech support!"
    27.10.2006 17:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    To, ze vyvojari Ubuntu maji jine navyky, nez vyvojari Fedory sem netahejte.
    To sem taháte vy, já uzavíral svůj příspěvek návyky užiavtelů.
    Vyvoj Fedory se proste zmrazi, protoze se chystalo vydani. To, ze se cele vydani potom nekolikrat posunulo, nebylo duvodem k tomu, aby se do toho vkladaly nove verze programu. Uz to bylo nekolikrat zmineno, i vyvojari rikali, ze je mrzi, ze kvuli tomu jsou aktualizace Fedory Core 6 vice jak mesil pozadu. Ted je Fedora Core 6 na svete a nove aktualizace na sebe nenechaji dlouho cekat. A dostane se s nimi do systemu i ten Firefox 2.

    K tomu delsimu vyvojovemu cyklu. Fedoru 5 a 6 od sebe deli cca sedm mesicu. Z pohledu vyvojare to take neni dlouha doba. Pokud vyvojari Ubuntu citi, ze jejich vyvojovy cyklus je prilis kratky, mohou ho prodlouzit.
    Necítí, on je už 5 verzí prakticky stejný a snadno předvídatelný (a plánovatelný): 6 měsíců
    A k tem vychytavkam. Psal jsem napriklad. Mohl jsem zminit spoustu dalsich, ale nepovazoval jsem to za nutne. Navic Fedora ma rovnez velice uzivatelsky pritulny instalator. Navic od soucasne verze se nabizi i Live CD. Cili opet nevidim, jakou "prevahu" ma Ubuntu.
    No právě v těch inovacích. Takový instalátor měly již vývojové verze Ubuntu 6.06 v zimě.
    Navic to, ze ma Ubuntu jen jedno CD, je rozhodnuti Ubuntu. Ten, kdo ma pripojeni na to, aby stahnul 1CD, ma i pripojeni na to stahnout 1DVD.
    ...což si vyžaduje více nároků na stažení a vypálení (a tedy i čas) a na nákladnější médium.
    V tom jednom DVD je spousta programu navic.
    ...a většinu z něj většina uživatelů nikdy nenainstaluje. Naopak se standardních instalací *Ubuntu ubírá věci jen málokdo, protože většina užiavtelů potřebuje většinu obsažených balíků a pak už si většinou jen nahrají několik desítek/stovek MB přesně toho a jen toho, co skutečně chtějí.
    Ad inovace. Ano, kazda distribuce inovuje. Nektere ale vic, nektere mene. V pripade Ubuntu to netvrdim jenom ja, ze se prilis inovaci v EE nekona. Tvrdi to i mnozi zdejsi uzivatele, tvrdi to i zahranicni servery. A kdyz to tvrdi tolik lidi, "neco" na tom bude, ne? Nebo se budeme opet hadat o Firefoxu?
    Sám jste psal, že vývoj FC 6 trval přes 7 měsíců. Vývoj Ubuntu 6.10 trval 4,5 měsíce, a proto jde jasně o neseriozní a zavádějící porovnání objemu inovací v těchto distribucích oproti jejich předchozím vydáním.
    Mezi ty distribuce, ktere prilis inovativni nejsou, patri napriklad Debian, ktery prinasi az teprve overena reseni. Naopak Fedora se neboji, uz napriklad v minule verzi byla pripravena na jiz zminovane AIGLX (mela testovaci repozitar s AIGLX). Fedora Core 5 byla v te dobe napred. Fedora 6 jde dale.
    Také v Ubuntu 6.06 bylo možné zprovoznit AIGLX: https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/AIGLXOnDapper, takže FC 5 moc napřed nebyla...
    nemo avatar 27.10.2006 21:14 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Achjo. Jste ignorant.

    Vezmu to od konce. Kecy o tom, ze Fedora v AIGLX moc napred nebyla si strcte nekam. Jelikoz AIGLX pochazi od vyvojoveho tymu Fedory, byla Fedora prvni a tak vase reci o tom, ze v cervnu nebo kdy bylo mozne AIGLX zprovoznit i v Ubuntu. Takze ano, Fedory BYLA napred.

    Ad tech 4,5 mesice. Kdyz na zacatku tvrdite, ze vyvojovy cyklus Ubuntu trva 6 mesicu, proc trval vyvojovy cyklus soucasne verze 4,5 mesice? Ehm... Celou dobu se tu uzivatele bavi o tom, ze nova verze Ubuntu NENI prilis inovativni. A NAPROSTO NEZALEZI na tom, jak dlouho vyvoj trval. Kdyz vyvojari za tu dobu nepridali dostatecne mnozstvi inovaci, neni produkt inovativni. Tecka. Zadne rozebirani toho, ze za tu dobu se inovaci moc stihnout nedalo. A navic to, ze Ubuntu neni prilis inovativni VUBEC neni nadavka. Je to fakt. Tecka. Tecka. Tecka.

    Pojem BFU, tedy "bezny uzivatel", je stejne zavadejici, jako pojem "bezny praci prasek". Vyjadruje presne to, co clovek, ktery se pokousi o argumentaci, potrebuje, aby ukazal, o kolik (nebo jak) je jim propagovany produkt lepsi, nez ostatni. Navic jsem tim minil fakt, ze jste si opet bral do ust Fedoru, ze se nevejde na CD. Uz jsem zminoval, ze ZALEZI NA UZIVATELI, co zvoli. Tak nechte Bezneho Frantu Uzivatele spat v rakvi a ostatni nechte vybrat si podle vlastnich potreb.

    Medium. Tim jste me naprosto dostal a zaroven tak prokazal, jaky jste ignorant. Tedn, kdo ma na to vlastnit pocitac, pripojeni k internetu, platit elektrinu, najem, dane aj., ma zajiste dost penez, aby investoval 18 korun do jednoho media. Navic je CD v porovnani s DVD neumerne drazsi! Navic kdyz uzivatel zvladne kliknout na ISO CDcka, zvladne bezpochyby kliknout i na ISO DVDcka. Nepodcenujte uzivatele.

    Vyvojovy cyklus. Uz jsem to tu zminil a myslim, ze jsem vase nesmyslne zvasty vyvratil.

    A na zaver navyky vyvojaru. Zacal jste s tim vy. Vyvojarum Ubuntu stalo za to implementovat tesne pred vydanim distribuce novy Firefox. Vyvojarum Fedory ne. Vyvojari 6. 10. planovali vydat Fedoru Core 6. Protoze uz predem vedeli, ze Firefox 2 bude vydany az po tomto datu, rozhodli se zustat u starsi verze. A KDE JE PROBLEM? Degraduje snad Fedoru chybejici Firefox 2? Umi Firefox 2 neco tak prevratneho, co starsi verze neumi, nebo bez ceho nelze zit? Tak se tam dostane az s dalsi aktualizaci. To ale neznamena, ze se budete poustet do bezhlave kritiky teto distribuce v zajmu hajeni Ubuntu pred uzivately Ubuntu! Tedy temi vlastnimi!. Uklidnete se, z hluboka se nadechnete a jdete se projit.

    Fedora, narozdil od Ubuntu, neproziva zadny raketovy boom. O to vice ale ma VERNYCH uzivatelu, ktere jen tak nelze presvedcit k prechodu k distribuci jine. Netvrdim, ze Ubuntu skalni uzivatele nema, vy jste prikladem, ale tech vernych uzivatelu ma proste Fedora vice. I pres tento fakt ale uzivatele Fedory prilis ve forech nekrici. Nemyslete si ale, ze se neozvou, kdyz nekdo urazi naprosto nesmyslnymi argumenty tuto distribuci.

    Ubuntu proste tentokrat melo stesti a podarilo se mu nabidnout Firefox 2. Fedora ze zjevnych duvodu toto stesti nemela. Priste Ubuntu takove stesti treba mit nebude. Nikdo ale nebude kricet, ze treba Fedora bude mit o den drive Firefox 3. Na Firefoxu Ubuntu, ani zadna jina distribuce, nestoji. Z vasi prezentace spis ziskavam opacny dojem. Tedy ze kdyby nove Ubuntu nemelo Firefox 2, nebylo by rozdilu v porovnani s tou predchozi. A to si snad nemyslite...
    "Laughter is the best tech support!"
    freshmouse avatar 27.10.2006 21:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Jen k těm médiím. Nezapomeň, že Ubuntu je rozesíláno zdarma -- to taky něco stojí.
    nemo avatar 27.10.2006 21:40 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ano, to je konecne nazor, o kterem stoji za to premyslet.

    Treba na ceske Fedore se ted hleda nekdo, kdo by byl ochotny sponzorovat, ci rovnou posilat Fedoru.

    A ted je otazkou k zamysleni, jestli clovek, ktery si nemuze sosnout 700MB z internetu oceni moznost, ze si muze pridavne programy stahnout...

    Ale kazdopadne je posilani CD zasluzna cinnost. Ale nemam predstavu, kolik lidi treba mesicne tuto "sluzbu" vyuzije.
    "Laughter is the best tech support!"
    freshmouse avatar 27.10.2006 21:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Já si obvykle nechám poslat 5 kousků, a ty pak rozdám.

    Sám pro sebe si ale Ubuntu stahuji, protože je to rychlejší (doručovací doba je tak 14 dní až měsíc).

    FC bych si ale nestahoval -- cokoli víc než 3 CD / měsíc je pro mě moc. Když jsem FC používal (verze 4 a 5), tak jsem si je šel koupit do Linuxoftu, kde se za pár korun prodávají.

    Mám ADSL s reálnou stahovací rychlostí okolo 200kB za sekundu, 10GB měsíční limit. Vždy, když jsou updaty, tak je stahuji + dost často stahuji různé programy, abych si je jen tak vyzkoušel. Dále stahuji hudební klipy, pokud jsou nějaké volně ke stažení.

    Stáhnout 1 CD pro mě není problém, ale více než 3 CD ano.

    Je ale fakt, že jsem si koupil třeba tu FC 4 několik měsíců po vydání a updaty měly stejně několik stovek MB...
    nemo avatar 27.10.2006 22:22 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ja mel do nedavna neomezene ADSL. Za velice slusnou cenu. Pak jsem ale v dusledku politiky O2 dostal dopis, kde mi vesele oznamili, ze ma limit 10GB. Vzhledem k tomu, ze to ADSL nebylo jen na jednom PC, a ze kdyz jsem prakticky vubec nic nestahoval, a i presto jsem za posledni neomezeny mesic stahnul 17GB, musel jsem prejit u meho operatora na vyssi tarif, kde mam limit 20GB, abych aspon mohl dychat.

    Je to ale pekne na h*vno. Driv to bylo uplne supr, mohl jsem stahovat, co jsem chtel, nemusel jsem porad myslet na to, jestli se vejdu. Ted to musim porad v duchu propocitavat. Nemuzu ani pouzit zadna meridla, protoze to mam rozvedene pres ethernetovy kabel, kterym tecou i data mezi pocitaci ve vnitrni siti a muj modem to nedokaze pocitat. Na internetu samozrejme zadne pocitadlo neni. Proto je moje nenavist k O2 nezmerna. V mem bydlisti totiz pochopitelne nic jineho neni.

    Ale zpet k tematu. Ja samozrejme souhlasim, ze stahovat DVD je pri limitu moc. Ale prave pro takove lidi to Ubuntu nabizi. Navic to opet podkopava pseudo-argument pana Tomese.

    Ale zase pokud si vyberu nejakou distribuci a mam zajem ji provozovat, nemam pripojeni na stazeni, potom nevaham si ji za prakticky symbolickou cenu si to nechat polat z Linuxsoftu. Pokud uzivatel skutecne chce pouzivat Linux, cestu si najde. Linux nemusi lezt uzivatelum do p*dele. Kdyz si clovek predstavi, kolik mu to nabizi, je myslim si nejakych 100 korun rozumna investice...
    "Laughter is the best tech support!"
    freshmouse avatar 26.10.2006 22:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ubuntu je pořád super pro ty, co třeba nikdy neviděli Linux -- a nejen pro ně (přešlo na to dost Slackwaristů :-)). Já už jsem ale Linux viděl, a tak mám nějaká očekávání.

    Problémem je, že tahle verze podle mě nepřinesla naprosto nic. Chápu, že chtějí vydávat pravidelně (s tím souhlasím, mně se to líbí), ale když už nebylo co dělat, mohli alespoň vypilovávat maličkosti...

    Jasně, třeba zamakali na "vnitřnostech" U* (třeba ten rychlejší start), ale udělat něco, co uživatel vidí (viz stále pomalý Evolution), je také potřeba -- jinak uživatelé odejdou...

    Jak říkám: zdá se mi, že mám pořád DD s novým Firefoxem...

    Možná ale moc očekávám. U* je totiž stále velmi použitelná a příjemná distribuce.
    26.10.2006 22:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Problémem je, že tahle verze podle mě nepřinesla naprosto nic.
    Sám jste jmenoval například rychlejší start a ukončení, to se projeví všem uživatelům i Vám a těžko to někdo neocení. Jinak rozumím tomu, že třeba právě pro Vás s konkrétními potřebami a návyky nemusí nové vydání znamenat výrazný rozdíl. *Ubuntu oproti jiným významným dsitribucím vychází častěji a pravidelně (2x ročně), takže Vás již za půl roku může příjemně překvapit Ubuntu 7.04.
    Chápu, že chtějí vydávat pravidelně (s tím souhlasím, mně se to líbí), ale když už nebylo co dělat, mohli alespoň vypilovávat maličkosti...
    Ale pilovali, renesancí (obnovou) prošla velká část grafických prvků celé distribuce (hlavně Ubuntu i Kubuntu, ale také Xubuntu), přibyly nové ikony apod.
    Jasně, třeba zamakali na "vnitřnostech" U* (třeba ten rychlejší start), ale udělat něco, co uživatel vidí (viz stále pomalý Evolution), je také potřeba -- jinak uživatelé odejdou...
    Vzhled je pro uživatele nejvíce patrný, ale došlo i na jiné věci (aktualizace většiny balíků), zařazení nových aplikací (F-Spot) apod.

    Pokud jde o poštovní program, osobně bych se přimlouval za to, aby byl do dalších vydání zařazen Thunderbird jako logický doplněk Firefoxu - podobně pojatá aplikace, s podobným ovládáním od stejného výrobce jako Firefox, a navíc může být mnoha uživatelům důvěrně známý také z Windows... Ti uživatelé, kteří potřebují rozsáhlejší a náročnější nástroj typu Evolution, si jej jistě dovedou přidat pomocí rozhraní pro přidávání aplikací. Většina uživatelů stejně žádný poštovní program nepoužívá.
    freshmouse avatar 27.10.2006 11:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    *Ubuntu oproti jiným významným dsitribucím vychází častěji a pravidelně (2x ročně), takže Vás již za půl roku může příjemně překvapit Ubuntu 7.04.
    + mám vždy nejnovější balíčky, co jsou v repozitářích. (A nabízím tykání; jsme stejný ročník. :-))
    Ale pilovali, renesancí (obnovou) prošla velká část grafických prvků celé distribuce (hlavně Ubuntu i Kubuntu, ale také Xubuntu), přibyly nové ikony apod.
    Konkrétně tohle mi přijde, že nepilovali, resp. pilovali málo. (Ale čert vem ikonky.)
    Vzhled je pro uživatele nejvíce patrný, ale došlo i na jiné věci (aktualizace většiny balíků), zařazení nových aplikací (F-Spot) apod.
    Aktualizace balíků je samozřejmá. A F-Spot? Ubuntu je na jednom CD, a proto nevím, proč by se tam měly vyskytovat aplikace gThumb a zároveň F-Spot, a ne třeba program na vypalování (Nautilus je spíše na takové to domácí žvýkání)...
    Pokud jde o poštovní program, osobně bych se přimlouval za to, aby byl do dalších vydání zařazen Thunderbird jako logický doplněk Firefoxu - podobně pojatá aplikace, s podobným ovládáním od stejného výrobce jako Firefox, a navíc může být mnoha uživatelům důvěrně známý také z Windows... Ti uživatelé, kteří potřebují rozsáhlejší a náročnější nástroj typu Evolution, si jej jistě dovedou přidat pomocí rozhraní pro přidávání aplikací. Většina uživatelů stejně žádný poštovní program nepoužívá.
    Nevím, jestli je fakt, že Ff a Tb vyrábí stejná společnost, logickým důvodem pro zařazení obou aplikací, každopádně v tomto se mi líbí KDEčkovský Kontact -- přidám si jen ty aplikace, jaké potřebuji. Evolution se mi moc líbí svým stylem, ale je neuvěřitelně náročný na HW (vývojáři slibovali zlepšení) + se nezlepšila ani rychlost rozhraní (což také slibovali).
    27.10.2006 08:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Problémem je, že tahle verze podle mě nepřinesla naprosto nic.
    Nic? Xorg 7.1, vim 7.0, nebo novější jádro není nic?
    ale udělat něco, co uživatel vidí (viz stále pomalý Evolution), je také potřeba -- jinak uživatelé odejdou...
    A co pak má Ubuntu společného s Evolution? Pokud vím, tak evolution tvoří primárně Novell (po koupi Ximianu). Anebo je v jiných distrech nějak zázračně rychlejší?
    Možná ale moc očekávám. U* je totiž stále velmi použitelná a příjemná distribuce.
    To rozhodně. Vždyť je to upgrade z 6.04 na 6.10. Co myslíš, že je možné během cca půl roku od vydání dappera změnit?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    freshmouse avatar 27.10.2006 11:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    1) S novějším jádrem se tak nějak počítá... Jak jsem řekl výše, nemělo by se myslet jen na "vnitřnosti", ale i na to, co uživatel vidí přímo na monitoru. Ty si myslíš, že většinu uživatelů Mandrivy nebo Ubuntu zajímá, že jedou na X.org 7.1?

    2) Špatně jsem se vyjádřil. Ten Evo* jsem připisoval GNOME, které mě taky zklamalo.

    3) Může se změnit dost těch drobností, které uživatele potěší.
    27.10.2006 14:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ty si myslíš, že většinu uživatelů Mandrivy nebo Ubuntu zajímá, že jedou na X.org 7.1?
    Já dostal vylepšené ovladače pro grafickou kartu, takže jistou část určitě :-)

    BTW: já furt nechápu, co řešíš. Udělal se poměrně malý upgrade z verze 6.04 na 6.10. Zprávičkami se sice vyvolal dojem, že jde o něco velkého, ale ve skutečnosti se víceméně pouze povýšilo pár balíků.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    nemo avatar 27.10.2006 14:31 nemo | skóre: 12 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Tak tak.
    "Laughter is the best tech support!"
    26.10.2006 22:04 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vydáno Ubuntu 6.10
    Ano, postupoval.

    To, že se to nepovedlo, když to byla ještě testovací verze (i když 2 dny před vydáním), chápu. Nepovedený update (vlastně upgrade) _po_ vydání mě ale namíchl (přece jen: první pokus -- ten před vydáním -- byl cca 1,6GB balíčků, druhý pokus cca 0,7GB).
    To mě mrzí, ale nechápu, proč jste neaktualizoval Ubuntu 6.06 až po vydání Ubuntu 6.10, během přechodu na vývojovou verzi se mohly vyskytnout problémy, které systém aktualizací již nedokázal vyřešit ani po vydání finální verze...
    Teď tu mám čistou instalaci U* EE a musím říci... Čekal jsem víc. Ani nevím, co jsem čekal, ale tohle je pořád DD. Co je znát, je rychlejší start, jinak nic moc... Totéž Gnome. Např. Evolution je stejně pomalý atd. Prostě nic moc.

    Jediné, co je na U* znát, že je nové, je Firefox. Ten jsem ale používal už od beta verze na DD, takže... Takže EE beru jako upgradování Firefoxu. :-)
    Musím s vámi nesouhlasit, přestože byl vývojový cyklus Ubuntu 6.10 o 6 týdnů kratší než je u běžných vydání běžné, bylo na něm provedeno mnoho práce a zjednodušovat jeho novinky pouze na nový Firefox není seriozní:

    https://features.launchpad.net/distros/ubuntu/edgy

    https://wiki.ubuntu.com/EdgyReleaseNotes

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.