Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Planet Quake informuje o novém pre-alpha sestavení hry XreaL. Jde o hru založenou na upraveném ioquake3 engine, jejíž vývojáři si dávají za cíl zlepšit grafiku, aby byla srovnatelná se současnými herními tituly a zároveň zachovat jednoduchost a hratelnost původní hry. Podívejte se na screenshoty.
Tiskni
Sdílej:
když se ti nelíbí OpenArenaProč?
postavyA ty tak moc vadí? Vždyť v té rychlosti ty postavičky o velikosti 10x10 pixelů stejně moc nevnímám.
a poněkud jiný objektyO čem to je řeč?
ps. zkoušeli jste někdo novou verzi ioquake3 (angst-build)?
Prý má podporovat IPV6 , VOIP a stereoscopic rendering. Každopádně,já IPV6 nemám a VOIP jsem nějak nedokázal aktivovat (asi musí být podpora VOIP na serveru,či co).
cp build/base/ui/libui.so base/uix86_64.so cp build/base/game/libgame.so base/qagamex86_64.so cp build/base/ui/libui.so base/uix86_64.so ln -s build/xreal/xrealpoprvé sem to musel udělat ručně, ale pak napodruhý to z nějakýho důvodu šlo samo... tohle platí pokud máš 64bit, jinak x86_64 nahraď za i386. Teď je třeba stáhnout ten snapshot (velkej 7z balík), vzít z něj base/*.pk3 a přesunout je do adresáře base/ v trunku. Pak už by mělo stačit
./xreal
cp build/base/cgame/libcgame.so base/cgamex86_64.so
ps. zkoušeli jste někdo novou verzi ioquake3 (angst-build)?Slint! Teď jen zjistit, kde sehnat Red/Cyan brýle. Ale jestli to bude dobře fungovat, tak to bude mazec, zvlášť když člověk odněkud spadne
.
Dechberoucí mi přijde spíš Nexuiz na upraveným Quake 1 engine (darkplaces). To je fakt maraz, co z toho udělaliAni bych neřekl.
jsou placaty jak ve hre z minulyho stoletiAno, naopak hry z budoucího století se vyznačují tím, že květiny jsou složeny z milionu polygonů, 3x otexturované všelijakými bump-mappingy a offset-mappingy a svítí všemi barvami duhy. Na to si dovolím jednu citaci:Dobře rozmyšlená dynamika pohybu v dynamických akcích dokáže zásadním způsobem zlepšit dojem z virtuálního světa. Obecně platí, že kvalitní animace potlačí špatný dojem z nekvalitního vzhledu modelovaného tělesa, avšak obráceně to neplatí.
http://crysis-game.ru/screenshots/31.jpg
Ten screenshot vypadá stokrát líp než ten nexuiz i tahle věc ve zprávičce dohromady, teda.Ano, a o screenshoty jde až v první řadě.