abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 808 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape

    Vektorový nástroj Inkscape má velké ambice stát se srovnatelným nástrojem jako jeho konkurenti. Dotazník pro zlepšení jeho uživatelského rozhraní, jako součást výzkumu v diplomové práci studenta UK, najdete zde.

    12.9.2008 09:57 | zager | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.9.2008 14:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Tak UI rozhodne neni to hlavni, co by mel Inkscape zlepsit, aby se stal srovnatelnym nastrojem jako jeho konkurenti....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.9.2008 14:42 cecilconrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Me se v inkscape pracuje mnohem lepe nez treba v Corel Drawu. Takze ja ho uz ted povazuji za lepsi.
    13.9.2008 08:18 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    +1
    13.9.2008 14:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Tak já dodnes vzpomínám na Corel Draw, sice to není nijak kvalitní editor, ale Inkscape na něj nemá. A to nemluvím o tom, jak málo zatěžuje počítač Corel Draw v porovnání s Inkscape. A ta rychlost akcí u Corelu!

    Navíc u Inkscape musím často dělat v XML editoru, třeba řada transformací, které v Corelu udělám, neudělám v Inkscape jinak, než editací XML s kalkulačkou v ruce.

    Ač Inkscape používám, stále uvažuji o koupi Corelu, protože Inkscape prostě rozhodně má co dodělávat.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.9.2008 22:55 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    A to nemluvím o tom, jak málo zatěžuje počítač Corel Draw v porovnání s Inkscape. A ta rychlost akcí u Corelu!
    To je presne to, co jsem mel na mysli. Ze by si jadro Inkscape zaslouzilo rewrite, to vi devs sami moc dobre, ale dle jejich vlastnich slov je to moc matematiky a nikomu se do toho nechce ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.9.2008 11:26 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Nevím, která firma přišla na to, že je třeba dát programátorům slabší počítače. Sami programátoři pak vyplodí výrazně efektivnější programy.

    Jinak já to na Inkscape vidím. Objevují se v něm nové objekty, které nejsou ničím jiným, než jednoduchými makry z toho co už existuje. Nic nového a zásadního v něm nevzniká. A teď budou špatné jádro malovat na růžovo novým vzhledem. Neviděl jsem tohle už u Microsoftu?

    Čím více ptákovin si nahoře naplácají a čím více objektů, skinů, a dalších přidají, tím utopičtější je představa, že někdo sáhne do jádra a zlepší ho. Bude to jedině těžší.

    Jinak třeba já velmi rád programuji v C++ (a nejvíce low level, ani složitá matematika nevadí) a hledal jsem projekt, kde bych se připojil a nenašel. Většinou mě dostatečně odradí coding style, který zakáže 99% C++ možností (případ Mozilly), nebo zvolí nepřehledný či nedomyšlený styl (případ Inkscape s nepřehledným coding style, navíc s debilním ideologickým názorem vývojářů nepoužívat namespaces), atd..

    Jinak podle roadmap Inkscape plánuje do vydání příští verzi refactoring architektury a změnu vnitřního souřadnho systému. Nicméně podle mě jádro Inkscape hnije, a je plné červů a IMHO bez přepisu nebude dobré, natož pak rychlé.
    13.9.2008 21:10 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Me se v inkscape pracuje mnohem lepe nez treba v Corel Drawu. Takze ja ho uz ted povazuji za lepsi.
    Velky souhlas.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    zager avatar 12.9.2008 17:06 zager | skóre: 23 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    V dotaznicich jsem zahledl, ze se nekdo ptal na uvedeni vysledku. Tak odpovidam, ze o tom bude informace vyvesena na mem blogu: http://www.nikdo.org/blog.php to mozna v nasledujicich tydnech a mozna pozdeji. Podle toho jak se bude cela diplomova prace libit vedoucimu prace a komisi :-)
    Webdesign a grafika, to je můj život na vitavalka.cz
    Jardík avatar 13.9.2008 03:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Příloha:
    GUI inkscape je na Windows příšerné. Při změně velikosti okna to celé problikává a při rozšiřování to tam vykresluje černou plochu, než se to vykreslí (nepoužívá asi správně systémové fce, protože ten používá pro kreslení doublebuffer a prostě by to blikat nemělo). A pak to hnusné nesystémové GUI. Úchyty na toolbarech nesystémové, hnusné. Toolbary - ten gradient tam nemá co dělat, ten má být pouze v tom menu, nebo prvním toolbaru, pokud menu není - ale to by musely správně použít standardní ovládací prvek rebar, což nedělají. No a ta pomalost při zoomování na jednu svg ikonu 256x256 (asi 10x zoom) a potom vykreslování při posouvání ... bolest.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 13.9.2008 03:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    A ještě jsem zapomněl na ten nesystémový vzhled nabídek. Když už musí používat vlastní ovládací prvky, tak ať si je to kreslí samo všechny a né půl a půl ... pak to vypadá, jak to vypadá.
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2008 11:01 blablabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Hmm koukám, že ty jehoVisty jsou celkem porod donutit je, aby fungovaly.
    Jardík avatar 13.9.2008 12:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Ne, porod je to GTK pro Windows, protože tak, jak ho zvorali je moc.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.9.2008 22:22 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Kdyz si mi na todle nekdo stezoval, tak jsem v googlu nasel tema pro GTK, po jehoz aplikaci nebyly GTK aplikace od windowsich rozeznatelne. Tak si ho zkuste take najit.
    Jardík avatar 15.9.2008 00:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Ano, myslíte asi gtk-wimp, jenže to platí jen u pro Win <= XP. To téma (už jsem chtěl psát théma :-)) je bohužel na Vistě hnusné, nesystémové, pomalé a bliká.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.9.2008 16:17 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape

    Juj, to je příšerné... taky bych asi přemýšel o šňůře, kdybych měl něco co bliká. Dostáváš mě :-D...

    Baník pyčo!
    13.9.2008 12:06 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    proč to používáte když se vám to nelíbí? já inkscape miluji a funguje, ale mám normální GTK;)
    Jardík avatar 13.9.2008 12:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Protože je to snad jediný SVG editor (jak na Win, tan na Lin), který má nějakou funkčnost. Když mi najdete alespoň stejně funkční a hezčí a rychlejší, budu rád.
    Věřím v jednoho Boha.
    otula avatar 13.9.2008 12:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Adobe Illustrator.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.9.2008 16:07 goha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Umí vůbec Inkscape ukládat kompatibilní EPS, který by přečetl třeba Adobe Illustrator? g.
    13.9.2008 19:21 Airborn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Umí, sám to běžně používám.
    13.9.2008 23:37 Airborn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Nejsem si úplně jist, Illustrator je velmi dobrý program, ale trochu těžká váha. Je to víc obecně vektorový editor než SVG editor, což někomu může vyhovovat, někomu zase ne. Osobně mám radši Inkscape, který je pomalejší a náročnější na výkon, ale jednodušší na ovládání a jeho funkce hodně vycházejí ze SVG. Vztah Illustratoru k SVG je dost... macešský. SVG umí načíst i uložit, ale vkládá do něj vlastní nestandardní data (Inkscape to děla taky, ale jeho data jsou tak nějak human-readable, není to jako u Illustratoru binární blob), v podstatě celý dokument ještě jednou, ale v podobě milejší Illustratoru.
    otula avatar 14.9.2008 01:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Jarda se ptal na minimálně stejně funkční, hezčí a rychlejší editor - myslím, že AI tyto vlastnosti splňuje všechny. Sám jsem měl velké tendence Inkscape používat, ale narážel jsem na problémy, že mi půlku svg souborů odmítnul vůbec otevřít :-/ S vektorovými obrázky je to v Linuxu celkem bída - kdybych vektorovou grafiku nutně potřeboval, asi bych byl docela nešťastný. Na to málo, co potřebuji, naštěstí Inkscape vystačí. Největší problém je ve výměně souborů mezi různými programy - není svg jako svg, což je smutné. Přitom zmíněný Illustrator mi toho dokázal přečíst asi nejvíc.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jardík avatar 14.9.2008 11:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Až by mohl být rychlejší a hezčí: http://www.abclinuxu.cz/blog/jarda_bloguje/2008/9/gtk-pro-win64. Jenom ho musím zkompilovat pro Win x64. S tím clearlooks enginem je to gtk-demo na Win rychlý hodně, tak by mohl i inkscape.
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 13.9.2008 12:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Xara.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    13.9.2008 14:27 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Hlavně by Inkscape měl zlepšit XML editor, neboť bez něj se spousta věcí jinak rozumně udělat nedá. Osobně bych byl pro, aby Inkscape se soustředil na funkčnost, a ne na vzhled.
    13.9.2008 19:24 Airborn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Já integrovaný XML editor moc nepoužívám, radši si daný soubor otevřu ve Vimu. Výhoda: výrazně výkonnější prostředí. Nevýhoda: musím soubor pokaždé zavřít a po provedení úprav ve Vimu zase načíst.
    15.9.2008 11:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Někdy edituji XML ve vimu, někdy v Inkscape XML editoru. On je přeci jenom vim hloupý na editaci XML souboru, bere ho jako prostý text, a je to často daleko těžkopádnější. Až bude mít vim stejnou podporu pro XML jako emacs, možná to bude lepší. Ale Inkspace XML editor určitě daleko rychleji a jistěji přesune objekty mezi skupinami, změní prioritu, apod..

    Sám používám vim od rána do večera, ale vim má také své vady. Například špatná podpora Unicode a UTF-8 obecně (stejně vnitřně namapuje UTF-8 do nějaké 256 znakové sady, a znaky mimo jsou problém zobrazit). Špatná podpora velmi dlouhých řádků a práce s nimi.
    15.9.2008 11:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    256 znakové sady, a znaky mimo jsou problém zobrazit
    Například jaké znaky? Já na něco takového nikdy nenarazil...
    15.9.2008 11:49 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Já v gvimu zobrazím pouze 256 znaků. Když jsem začal používat texty, kde se míchá normální text a různé speciální symboly, pak mi začal gvim prošpikovávat editaci různými hexa kódy znaků, které nedovede zobrazit. Takže přemýšlím o používání nějakého vhodného multiplatformního editoru pro UTF-8 texty, který nebude mít problémy zobrazit znaky, když se v textu bude vyskytovat najednou třeba 3 tisíce různých odlišných znaků. Vim rozhodně problémy má. Na český Unicode text vim stačí, ale na náročnější věci už začíná skřípat. Vim je sice super editor, ale editor, kde namísto znaků si začínám připadat jako u sálových počítačů s hexa dumpem se užitečnost ztrácí.
    belisarivs avatar 15.9.2008 16:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Zkus Kate z kde4 s vim pluginem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    15.9.2008 16:52 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    No nevím. Ale mě gvim bez problému zobrazí v jednom souboru kus česky, rusky, čínsky i japonsky. Takže tam žádné omezení na 256 znaků nepozoruji.
    16.9.2008 01:26 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    A nemel jste treba jenom spatne zvolene pismo v terminalu? Mne vicejazycne texty funguji.
    zager avatar 19.9.2008 15:24 zager | skóre: 23 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlepšete rozhraní grafického programu Inkscape
    Tak jsem ty vysledky umistil na blog v ramci cele diplomky: http://www.nikdo.org/blog.php
    Webdesign a grafika, to je můj život na vitavalka.cz

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.