abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (66%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 172 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Desktopové aplikace
    91% (992)
    Webové aplikace v cloudu
    4% (49)
    Ani jedno
    5% (53)

    Celkem 1094 hlasů
    Vytvořeno: 5.1.2011 17:20

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 5.1.2011 17:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Rozhodně desktopové, protože cloud smrdí a člověk nikdy neví, kdy ho to zradí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.1.2011 17:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2011 19:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    A bude flejm! (Tvé tvrzení je zpochybnitelné, když se vztáhne na lamy, které zálohují podivně, bezpečnost PC neřeší atd.)

    Mně chybí čekboksy. Většinu věcí preferuju na desktopu, ale k tomu mám Google Apps (UI Gmailu FTW!), používám pár dalších věcí od Google a některé záležitosti zálohuju na webhosting skrze webové rozhraní, poznámky si píšu do wiki na webu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    David Watzke avatar 5.1.2011 19:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Moje tvrzení je jenom můj názor, pochopitelně se nesnažím mluvit za lamy, ani za nikoho jinýho :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2011 19:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Máváš tam nějakým člověkem, tak já nevím, kdo tady je člověk a kdo není... aha, lamy nejsou lidi.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    David Watzke avatar 5.1.2011 19:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ale člověk skutečně nikdy neví, kdy ho to zradí. Zrovna tahle část lze s klidem vztáhnout na všechny. Lamy i lidi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 5.1.2011 20:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Úplně stejně jako vlastní fyzické železo, jenom jinak. Řekl bych, že má data se mají dobře* v několika různých zabezpečených a z hlediska železa dobře chráněných serverovnách. Samozřejmě je otázka, jak důvěryhodný je poskytovatel a jak dobře zabezpečená je komunikace... Taky je tu závislost na konektivitě, ale to je obdobné jako u vlastního řešení (velký výpadek proudu, třeba... aby současně došlo k němu a ještě výpadku (včetně GSM) připojení k Internetu ve velkém rozsahu?).

    * něco takového si sám zařídit na takové úrovni nedokážu
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    frEon avatar 6.1.2011 14:13 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    ale kazdy, kdo o to stoji, se muze zaridit aby mu selhani zeleza tolik nevadilo. My si to umime zaridit sami, lama se muze zeptat...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 6.1.2011 15:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ty jo, tady je to pomalu jak v nějaké Zoo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    frEon avatar 7.1.2011 10:18 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    tak vsichni jsme zviratka :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 9.1.2011 15:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Nebo mniši.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2011 15:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Diakritika... neslyšeli? Nikdy?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 9.1.2011 16:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    …dle PČP Lama (tibetsky: བླ་མ་)

    Takto nabývá výraz Lama naprosto nový rozměr.

    :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 18.1.2011 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    naprosto nový rozměr.
    Takový duchovní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    frEon avatar 10.1.2011 12:24 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    ti mnisi jsou na dobre ceste stat se guru :-D
    Talking about music is like dancing to architecture.
    10.1.2011 12:32 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Vy jste z toho už úplně zmagořený :-D
    Grunt avatar 10.1.2011 13:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    No vždyť říkám. Parádní argument pro obranu u případného soudu za urážku na cti. A odedneška jste všichni lámy. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.1.2011 14:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Určitě se to skloňuje takto? :D
    otasomil avatar 6.1.2011 15:26 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    >>> poznámky si píšu do wiki na webu.

    Ma praxe ukazuje ze je to nejlepsi zpusob. Snadno se pak poznamka hleda pomoci vyhledavace.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 15:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Tak tohle je nesmysl týdne. Proč bych měl nechat své osobní* poznámky indexovat Google a navštěvovat cizí lidi? Ty soubory samozřejmě nejsou veřejné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 6.1.2011 20:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Protoze jste napsal wiki

    Nekamenujte mne za to ze jste pouzil nevhodny nazev.

    Pokud mate wiki na lokalni siti (wikimedia) tak sorry, ale mate to uvest nacez si vyprosuji pripominku "nesmysl tydne".

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 21:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Tfuj, česká Wikipedie. Anglická:

    A wiki is a website that allows the creation and editing of any number of interlinked web pages via a web browser using a simplified markup language or a WYSIWYG text editor. Wikis are typically powered by wiki software and are often used to create collaborative wiki websites, to power community websites, for personal note taking, in corporate intranets, and in knowledge management systems.

    První je v mém případě splněno

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 5.1.2011 22:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Musím se přidat. Jediný cloud, který já můžu je ten který si sám postavím, protože na něm funguje gdb a můžu ho rozebrat do posledního šroubku, posledního kondíku a hlavně poslední instrukce. Služby které nějak fungují, někde fungují a nějak se s nima pracuje moc nemusím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.1.2011 18:01 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Nevěřím, že máš čas se ve všem tak vrtat. Někdy prostě nezbývá než používat něco, čemu do detailu nerozumím a věřit lidem, kteří tomu rozumí. To "někdy" je hodně často.
    9.1.2011 14:05 kh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Svet neni tak jednoduchy, aby se vesel do 2 typu aplikaci. Ale kdyz uz jedeme v te dvojkove soustave tak mi tu chybi volba - oboje.

    Dal jsem hlas desktopovym, protoze tem davam prednost, kdyz muzu. Tedy - "uprednostnuju je". Duvodem je rychlost a dostupnost, sekundarnim pak ochrana osobnich dat.

    Presto vsak realne a hodne pouzivam webove aplikace - - Gmail - Google Docs - Calendar a to i na relativne soukroma data - vypocet splatek hypoteky, maily soukrome povahy, schuzky

    PS: mozna by to ani nemusel byt flejm treba by to jednou mohlo dopadnou jako proste uvedeni duvodu proc, pripadne proc ne (ktere jsou casto subjektivni), aniz by to ostatni chapali tak, ze jim lide rikaji, ze protoze voli jinak, tak jsou vlastne kokoti.

    Petr Maleček avatar 22.1.2011 13:04 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    +1
    LinMuck, WinFuck :-P
    Patrik Šíma avatar 6.1.2011 15:15 Patrik Šíma | blog: patriksima | Hlučín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Používám vlastní webové aplikace na vlastním serveru.
    Continuous improvement is better than delayed perfection. ~ Mark Twain
    13.1.2011 12:57 Ruthion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Webové aplikace na vlastním lokálu.
    16.1.2011 20:44 smartin | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    +1
    Petr Maleček avatar 22.1.2011 13:05 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    +1
    LinMuck, WinFuck :-P
    otasomil avatar 6.1.2011 15:24 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Chybi volba "dle individualni potreby"

    Hledat jen v desitkach office dokumentu na desktopu nejake slovni spojeni je naprosto beznadejne. A to je prosim jen maximalne nekolik MB

    Hledat slovni spojeni na webu pomoci vyhledavace je otazkou zlomku sekundy v ramci cele site siti.

     

    Holt vse je treba volit tak, abychom dosahli rychle a snadno cile neb IT je tu pro nas a ne my pro IT.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 6.1.2011 15:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Hledat jen v desitkach office dokumentu na desktopu nejake slovni spojeni je naprosto beznadejne.
    Proto používám plaintext v maximální možné míře. Snadno se strojově zpracovává. Poznámku v nějakém Office formátu nemám snad jedinou (ale já jsem divný celkově protože i místo Excelu nebo OOCalc používám mnohem radši LabPlot) a je potřeba počítat s tím, že i ten Google není černá kouzelná krabička a nějak to zpracování prostě musí řešit. Všechno je to prostě jen o vhodné volbě prezentačního formátu dat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 15:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Přesně tak. Pokud jsou ta data v rozumném formátu a již indexovaná, je vyhledávání i rychlejší než u Google.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 6.1.2011 21:00 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    To je sice pravda, ale pokud nejsou pristupna odkudkoli tak to trochu straci vyhody.

    Pro svoje poznamky pravda nepotrebuji wiki ci nejaky blog, ale staci mi adresar s txt ci html soubory, ale museji byt pristupne odkudkoli z netu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otasomil avatar 6.1.2011 20:57 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Jenze to pouzivate a nebo teda pouzivame my tady, jakopzto tak trochu jako znali problematiky a vime ze plaintext je nejsnaze strojove zpracovatelny.

    Problem je v tom, ze masam je nucen MS office jakozto jediny SW, kde si mohou psat nejake poznamky. A proto se setkavame se soubory nazvu odkazy.docx kde je jeden radek URL na nejakou stranku, maily s prilohou v doc ci docx pac stado neumi napsat text do tela mailu ......

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 21:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Problem je v tom, ze masam je nucen MS office jakozto jediny SW, kde si mohou psat nejake poznamky. A proto se setkavame se soubory nazvu odkazy.docx kde je jeden radek URL na nejakou stranku, maily s prilohou v doc ci docx pac stado neumi napsat text do tela mailu ......

    Nucen? Ale tož! (MS mimochodem dodává v rámci některých verzí MS Office OneNote, což je IMHO velmi dobrý program.)

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.1.2011 18:42 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pochopitelně jedině to nad čím mohu mít kontrolu - tedy to co běží u mě nebo na mých serverech.
    Nepoužívám ani E-mail od nějakého poskytovatele - pokud cokoliv s mými neveřejnými daty na Síti, jedině mé servery, tedy i poštovní. Není to zas takový problém.
    Ale je mně jasné, že Cool stádo už se neodvratně chystá na masový úprk k různým Chrome nesmyslům a totální ztrátě soukromí. Nevědomost a lenost jsou pro tuto populaci velice sladké. Až si ti chytřejší z nich uvědomí, že to není optimální, bude už pro ně pozdě.
    Nezbývá než doufat, že se časem ono lehkovážné nakládání se soukromím nestane normou nebo dokonce povinností - mnohým vládám i mnohým korporacím by se to náramně hodilo.
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 19:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Aha. A když do domácí serverovny vběhnou "buzerovat a otravovat", je všechno v p*. Samozřejmě, když se to hodí politicky spolehlivému poskytovateli, je to špatné, ale hosting u Pirátů bych si nechal líbit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 6.1.2011 20:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ono stačí mít těch serverů víc. U kamarádů, vzájemně duplicitní služby. Třeba. Opravdu netřeba cloudů a podobných pičovin.
    otasomil avatar 6.1.2011 21:07 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    >>> Ono stačí mít těch serverů víc

    Kolik lidi si rozjede doma server  .... Vy, ja ..... par ostanich co tady pisou  ...... par vlastovek jaro bohuzel nedela.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Heron avatar 6.1.2011 21:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Já, vy, on. To už je docela dost. Pokud je schopných IT 0.1% (bude nás víc), tak je to 1000 lidí na jeden server. Což je pořád lepší, než stovky milionů v nějakém buzword cloudu. Nevím. Jsem názoru, že je lepší, když se skupina lidí domluví a sama si zařídí co potřebuje (ten umí to a ten zas tohle), než být odkázán na nějakou službu, která zítra nemusí existovat.

    Zrovna s přibývající cenzurou Internetu opravdu bude potřeba udělat Internet 2.0, šifrované nody apod, pro svobodou výměnu informací. To bez dobrovolníků nepůjde.
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2011 22:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Tím může vzniknout opět cloud... teda záleží, jak se cloud computing chápe, já ho beru jako odpoutání se od konkrétního železa.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 6.1.2011 21:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?

    Tak nejak mi prijde ze masy to soukromi ani nepotrebuji a je jim zcela jedno zda jejich fotky z postele si prohlizi cely svet.

    Zensky by se podelaly aby jejich nejblizsi videli jejich fotku kde jsou rozespaly, polonahaty ... ovsem dat video jak si to delaji umelakem na pornotube je cool a to se nestydi.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 13:12 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    wtf?
    Michal Fecko avatar 6.1.2011 22:53 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Uprednoistnujem vlastne terminalove aplikacie s webovym pristupom..
    7.1.2011 17:22 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Uprednostňujem CLI aplikácie, tak som hlasoval za Ani jedno...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.1.2011 18:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    A to nejsou desktopové aplikace? Vždyť běží na desktopu.
    8.1.2011 02:08 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Popravě řešeno, nějak mi nepošlo, co by se za tím "ani jedno" bůvec mohlo skývat.
    David Watzke avatar 8.1.2011 11:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    No že neupřednostňuješ ani jedno, tzn. je ti to fuk.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.1.2011 02:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ano, to je ta varianta zastupující "Nevím/Nezajímá mě to", po které tu vždycky někdo volá :-)
    9.1.2011 03:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Měla by se automaticky ke každé anketě přidat možnost "Nemůžu hlasovat".
    By mě zajímalo, kolik lidí by se zacyklilo :-D
    vulgární Nick avatar 10.1.2011 01:16 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    To webové aplikace taky... (resp. jejich klient)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    8.1.2011 18:06 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Já mám kvůli skriptování a snadné propojitelnosti navzájem taky rád CLI aplikace. Akorát když pak člověk na ně zvyklý přijde k Windows, tak je jak bez ruky.
    8.1.2011 14:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Upřednostňuju klientské desktopové aplikace, které jako server používají cloud. Akorát takových aplikací moc není :-(
    9.1.2011 17:28 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Kdyz cloud aplikace, tak jedine vlastni na vlastnim serveru. :-)
    Max avatar 10.1.2011 09:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Cloud jedině ve firemním prostředí, tam to smysl má. V soukromém sektoru nebudu svá data svěřovat třetí straně, rozhodně by nebyla v takovém bezpečí, jako u mně doma na PC. Ale když pomineme všechny tyto věci, tak tu máme ještě jednu, tu nejdůležitější. Cloud ve veřejném sektoru umožňuje cenzuru bez překážek.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2011 09:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    V soukromém sektoru nebudu svá data svěřovat třetí straně, rozhodně by nebyla v takovém bezpečí, jako u mně doma na PC.
    Nezamyslet se nad touhle větou, to musí být hodně silná víra.
    Max avatar 11.1.2011 00:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Teď je naráženo na co? Že doma ležící PC je v horším bezpečnostním stavu, než nějaký cloud někde za zámkem v housingu?
    Protože pokud ano, tak ona je bezpečnost a bezpečnost. Pokud by člověk chtěl, tak fyzicky PC nebude v bezpečí, ale v SW bezpečí určitě (data budou šifrována a jediný klíč budu mít já).
    V cloudu bude HW za zámkem, data budou šifrována, ale k těm datům bude mít přístup více lidí a více lidí, když bude chtít, se na ty data bude moci podívat, protože správci těch cloudů. Nehledě na různé vládní organizace, kterým se na základě nějakého rozhodnutí(třeba soudního) k datům také dostanou.
    A pokud je myšleno, že mohu mít data na tom cloudu vlastnoručně šifrovaná, tak to pozbývá také účinnosti, protože velmi jednoduchý odposlech komunikace apod. (rozhodně 100x lepší, než odposlech mezi klávesnicí a hdd)
    Teď by zase mohl někdo narážet nato, co bych měl mít za data, že je to pro mně tak důležité. Hmm, tak takovou otázku bych přirovnal k otázce : k čemu je lidem v dnešní době 2TB disk. To, že je člověk bez představivosti ještě neznamená, že jiný také ne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.1.2011 08:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pravděpodobnost, že přijdete (nikoli chybou obsluhy) o data, je u domácího PC (kvůli hardware, fyzické dostupnosti, chybějící ochraně elektrické sítě, protipožární ochraně) řádově vyšší, než že přijdete o data uložená v cloudu v několika geograficky oddělených lokalitách. A když si vyberete poskytovatele, který má servery umístěné v politicky spolehlivých zemích, jako Čína, Rusko nebo KLDR, nemusíte se bát ani zlé vlády USA. Data v cloudu můžete mít šifrovaná úplně stejně, jako data na místním disku. Leda že byste uvažoval o tom, že data budou šifrovaná na serveru, ale rozšifrují se přímo tam a pak se pošlou nešifrovaně po síti – ale pokud vám jde o bezpečnost, nebudete snad volit ten nejhorší možný způsob.
    Max avatar 11.1.2011 11:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Nejde mi o fyzickou bezpčenost jako spíše o únik dat(raději přijít o data, než aby je někdo získal). Pokud bude cloud šifrovaný, tak ho stejně mají pod palcem admini, kteří ho mohou přepustit někomu jinému (třeba vládnímu orgánu, nebo za nějakou úplatu někomu jinému, jsou to jen lidi).
    Pokud bude cloud šifrovaný a na něm budu mít ještě mnou šifrovaná data, tak je otázkou velikost dat. Stahovat si k sobě veškerá data na lokál, dešifrovat je a pak s nimi pracovat, to už přeci popírá myšlenku cloudu. A pokud si je budu pro práci dešifrovat na cloudu, tak bohužel, platí první argument a bezpečnost je tatam.

    Když bych měl data na cloudu, tak bude útočníkovi stačit, když bude adminem a počká si na moje přihlášení a bude mít přístup k datům(známe v dnešní době různé pěkné útoky na navázání šifrovaných spojení). Já se o ničem nedovím. Pokud budu mít data lokálně, tak má útočník mnohem menší šanci získat dešifrovací údaje a také má mnohem menší šanci to předemnou utajit.

    Dalším problémem je bezpečnost samotného cloudu (aplikace). Nic není dokonalého a cloud je vystaven celému světu. Možností útoků je na cloud více, jak na lokální PC.
    Ale třeba se pletu, třeba mám jen falešné představy. Cloudu prostě zatím nevěřím :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.1.2011 11:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Data uložená v úložišti cloudu jsou vám k ničemu vždycky, vždycky je musíte nejprve stáhnout do aplikace, která s nima bude pracovat. V tomhle směru není rozdíl, zda budou šifrovaná nebo nešifrovaná. Nikdo vás nenutí zašifrovat ta data celá najednou, můžete je šifrovat po blocích nebo třeba šifrovat jednotlivé údaje v databázi.
    Nejde mi o fyzickou bezpčenost jako spíše o únik dat(raději přijít o data, než aby je někdo získal).
    Tak ta data rovnou smažte, a máte to vyřešené.
    Možností útoků je na cloud více, jak na lokální PC.
    Linku domácího PC zahltíte mnohem snáz, než linky do několika datových center, cloud bude taky asi lépe síťově zabezpečen, než běžné domácí PC. Pokud domácí PC odpojíte od sítě úplně, pak je samozřejmě síťově bezpečnější. Ale když ho ani nezapojíte do proudu, bude to ještě bezpečnější…
    Ale třeba se pletu, třeba mám jen falešné představy. Cloudu prostě zatím nevěřím :-/.
    Představa, že když si něco udělám sám nebo to mám víc pod kontrolou, je to automaticky lepší, bezpečnější a spolehlivější, je celkem častá. Ale píšete správně, že je to víra, fakta většinou mluví ve prospěch profesionálního řešení.

    11.1.2011 10:04 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Překvapuje mě, že se tu několikrát zmiňuje profláklé téma bezpečnosti (se stále stejnými a nikdy neověřenými argumenty), ale nikdo nepíše o svobodě takových aplikací. Na abclinuxu je to docela zarážející. To fakt nikoho nenapadlo, že když používá webové aplikace, tak nejen že nikdy neuvidí zdrojové kódy on, ale ani nikdo jiný mimo vlastníka cloudu? A že tudíž nikdo jiný nemůže vydat novou verzi? A naopak - když mi nová verze nevyhovuje, tak ani nemám jak zůstat na té staré?! Prostě totální otročina.

    Jasně, chápu argument, že u něčeho to může být (pro někoho) jedno a výhody webové aplikace pro nějaké konkrétní použití převáží. Když chce parta lidí sepsat dohromady jednoduchý a jednorázový text, tak na google docs využije asi tak malé procento funkcí, že ty tam budou vždy. A otázkou tak zůstávají maximálně změny GUI a "ty se nějak překousnou". Ale celkově preferovat webové aplikace?!
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2011 10:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Jsou "cloudové" služby, k nimž zdrojáky jsou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.1.2011 11:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pro někoho jsou zdrojové kódy to nejdůležitější, pro někoho je nejdůležitější, co aplikace dělá, a přístup ke zdrojovým kódům je bonus.
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2011 11:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Tak ono je to docela příjemné. Pak je vyšší pravděpodobnost nalezení vládního backdooru nebo jiné díry, v případě slušné licence je možné forknutí (viz vývoj SourceForge) a může se taky hodit možnost rozjet si to na vlastním serveru, když se člověku nelíbí poskytoval, ale aplikace mu vyhovuje furt.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 11.1.2011 19:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pak je vyšší pravděpodobnost nalezení vládního backdooru
    Ne, to není. Nikdy si nemůžeš být jistý, že ta aplikace, která běží na serveru, vznikla z těch zdrojových kódů, které poskytovatel nabízí ke stažení. Nicméně pokud je cloud udělaný inteligentně, jak píše pan Jirsák výše, tedy všechna data se šifrují na klientovi a cloud je jenom ukládá, nemusí tě backdoor na serveru trápit.
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2011 19:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pořád platí bod, že stejnou aplikaci můžu (z těch zdrojáků) provozovat jinde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 11.1.2011 19:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ano, vždyť proto jsem ten bod o provozování aplikace jinde ve svém komentáři nepopíral…
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2011 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Záleží na návrhu té aplikace. Někde může být backdoor jen těžko.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 11.1.2011 19:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Někde může být backdoor jen těžko.
    Samozřejmě, například umístění backdooru do aplikace, jejíž cloud udělaný inteligentně, jak píše pan Jirsák výše, že se všechna data šifrují na klientovi a cloud je jenom ukládá tak, aby se na to nepřišlo, bude nepochybně mnohem obtížnější. (to je diskuze…)
    Jakub Lucký avatar 12.1.2011 15:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Pokud ovšem šifrující klient nešifruje tak, aby si to server mohl hezky přečíst... (předpokládá asi closed-source klienta nebo OpenBSD+CIA)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 12.1.2011 17:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ale v tom případě je riziko v podstatě stejné, ať už je tímto upraveným software zabezpečen domácí počítač nebo data v cloudu.
    Jakub Lucký avatar 12.1.2011 18:23 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Není, protože u domácího počítače je přeci jen problém se k tomu počítači dostat, kdežto pokud někdo "superzlý" cíleně vyrobí aplikaci slabě šifrující do cloudu, tak mu rovnou o ty data jde a rovnou je taky dostává. Do domácího počítače by si musel ještě vedle šifrovacího software ještě udělat backdoor, což je o riziko odhalení navíc...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    gtz avatar 14.1.2011 21:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Jak jsem četl nějaké povídání o ChromeOS pak si tento systém bez netu málem ani neprdne. Takže žádný cloud, ale normální desktopové aplikace.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    D.A.Tiger avatar 30.1.2011 18:12 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    +1 Naprostý souhlas
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    pushkin avatar 19.1.2011 13:29 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Uživatelsky přívětivé, stabilní a pokud možno open source :-)
    tomboytom-deviant avatar 26.1.2011 09:28 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    Ve Vašem příspěvku jsem našel navzájem si odporující tvrzení, ale pozor, asi jsem troll a neměl by jste mně krmit :-D
    pavlix avatar 26.1.2011 16:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký typ aplikací upřednostňujete?
    To bysme tě asi, trolle, krmit neměli :), ale my si nemůžeme pomoct a musíme každému jeho nepravdu vyvrátit :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.