abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 851 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Nova Kinománia - DRM v celé své kráse

    9.10.2006 19:56 | Přečteno: 5690× | Jen tak

    Tak jsem si náhodou někde všiml odkazu na internetovou "videopůjčovnu" televize Nova. Prý nabízí spoustu filmů, které na Nově dávali. To by mohlo být fajn. Jen mě mátlo slovo "půjčovna", když jde o stahování videosouborů... Ale vysvětloval jsem si to tím, že to tak recenzenti pojmenovali kvůli nedostatku trefnějších termínů. Chyba... je to naopak velmi trefné.

    Nova Kinománia totiž využívá formát WMV a microsoftí DRM, takže po zakoupení a stažení je soubor přehratelný jen 24 hodin. Během těchto 24 hodin je prý možné soubor přehrát, kolikrát se člověku zachce (jak šlechetné...). Pak se tzv. "zablokuje" a stane se z něj hromádka nepoužitelných bajtů. Pokud si chcete video přehrát po uplynutí lhůty, musíte zavolat na "audiotextové" číslo (co to sakra je?) firmy, která tu lumpárnu provozuje (Nova to outsourcuje...) a zakoupit autorizační kód, po jehož zadání získáte další licenci. Nezjistil už náhodou nějaký podnikavec, který se vyzná ve Windows, který klíč v registru či kýho výra je ta "licence". Sice by mi to bylo k ničemu, ale aspoň bych se usmál nad DRMáckým selháním.

    Licence pro přehrávání je ke všemu takzvaně nepřenosná, takže je v pokynech dokonce psáno: "Dobře si rozmyslete, na kterém PC si chcete film spustit." To prostě nemá chybu. Zajímalo by mě, jestli by bylo porušením licence, kdyby se na film někdo díval po síti, ke které by byl připojen počítač s platnou licencí. A co třeba nahrání obrazu z monitoru videokamerou? Dopouštěl bych se porušení licence, kdybych takovou nahrávku po 24 hodinách nesmazal? Tedy teoreticky stejnou (s odhlédnutím od kvality) nahrávku, kterou jsem si mohl pořídit třeba na VHS, DVD nebo přímo počítač, když film dávali v televizi...

    Pro otestování požadované konfigurace je nabízen videosoubor s příhodným názvem testDRM.wmv. Nemusím snad ani říkat, že pro Linux neexistuje přehrávač, který by umožňoval spolupráci s Microsoft DRM. MPlayer si s tím souborem poradí takto:

    nova kinománia

    Xine a GStreamer si ani neškrtly.

    Bylo tak naivní si myslet, že tu někdo zprovoznil užitečnou službu? Asi jo. Jsem zvědavý, kdy začnou na nátlak microsoftů, hollywoodů a nových millenium actů prodávat DVD rekordéry, které budou video automaticky ukládat se zakódovaným DRM, takže se DVD samo smaže, pokud uživatel nahrávku nechá příliš dlouho v poličce...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.10.2006 20:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Mno s DRM nevím, ale jakmile se to video pustí pod windows ve windows media playeru, nedá se ten stream chytit někde v paměti? :-) Kamerou snímat monitor netřeba. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.10.2006 20:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Možná by na ten soubor zafungovalo FairUse4WM.
    9.10.2006 20:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Někdo by to měl testnout. :-) Hlásíš se? :-)
    Max avatar 9.10.2006 23:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Nojo, ale kde vzít windows? Kdo ho tady má? :-D
    Zdar Max
    PS: já myslel, že FairUse4WM hackne DRM ve Vistě a s tímhle to nemá nic společného ...
    Měl jsem sen ... :(
    9.10.2006 20:16 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Kamerou snímat monitor netřeba. :-)
    Jasně. Uvedl jsem tak krkolomný způsob proto, abych dal najevo, jak stupidní mi to omezení připadá.
    bazil avatar 9.10.2006 20:16 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    mno jestli by to někdo donutil pod windows přehrát po sítí a na jiném PC by ten stream šel přehrát bez drm, tak není co řešit :-) takovéhle streamy už je jednoduché nahrávat ;-)
    Heron avatar 9.10.2006 20:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Mě nepřestane fascinovat fixace některých na různé boje proti DRM a proprietálním formátům zvlášť za situace, kdy je takto distribuováno něco tak špatného, jako vysílání TV NOVA. Copak se na tu hrůzu někdo inteligentní dívá?
    9.10.2006 20:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Copak se na tu hrůzu někdo inteligentní dívá?
    Nevím, jestli bych podle tvých měřítek prošel jako inteligentní, ale když někde dávají zajímavý film, rád se něj podívám, ať už je to Nova nebo jakákoliv jiná stanice.

    Takové "hrůzy" z nabídky Kinománie jako Indiánské léto, Rok ďábla, Saturnin nebo třeba Záhrada pak považuji za úplný vrchol nevkusu "něčeho tak špatného jako je vysílání TV NOVA".

    Mně zase přijdou komická prohlášení všech těch rádobyintelektuálů, kteří se dívají zásadně jen na ČT2, protože ten komerční hnůj nemohou vystát...
    Pavel Stárek avatar 9.10.2006 20:41 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    No tedy zrovna Saturnina bych k "hrůze" nepřirovnával, ale každý má jiný vkus.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    9.10.2006 20:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Asi to nebylo napsané dost jasně: to byl sarkasmus. Já ty jmenované filmy naopak považuji za výborné. Chtěl jsem naznačit, že archív Kinománie neobsahuje jen "hrůzy".
    9.10.2006 21:04 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Ovšem jinak se doufám všichni shodneme, že řekneme-li o vlastní produkci TV Nova, že jsou to sračky, tak jim ještě hodně hodně fandíme :-)
    Heron avatar 9.10.2006 21:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    No pozor. Já rozhodně neměl na mysli kvalitní filmy, které jsou z nějakého důvodu tak populární, že je vysílá i NOVA (kvalitní filmy mají jaksi problém, že se na ně moc lidí nedívá, resp jsou jen pro úzkou skupinu lidí). Já měl spíš na mysli běžnou produkci této televize a nedejbože její vlastní tvorbu.
    9.10.2006 21:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    V tom případě tvůj komentář nechápu, protože ty zmiňované filmy jsou všechny v nabídce té novácké Kinománie, kvůli které tento zápis vznikl.
    kvalitní filmy mají jaksi problém, že se na ně moc lidí nedívá, resp jsou jen pro úzkou skupinu lidí
    Tohle je přesně ukázka přístupu, který mi připadá směšný. Kvůli nějakému pocitu nadřazenosti nebo elitářství usuzuješ, že kvalitní film je automaticky jen pro "úzkou skupinu lidí". Jakmile se líbí tupé většině, tak je to buď výjimka jako výše jmenované nebo nekvalitní film. Nenapadlo tě, že když jsou všeobecně oblíbené s*ačky, tak to ještě neznamená, že by kvalitní filmy oblíbené být nemohly?
    Heron avatar 9.10.2006 22:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Nevím, jestli má smysl se vyadřovat k tomu "elitářství", ale přece platí implikace kvalitní film -> malá sledovanost, právě s několika výjimkami (dalo by se to zdůvodnit právě tím, že ten film je stravitelný pro několik různých skupin diváků, a televize typu NOVA z toho pak udělá "trhák"). Opačná implikace samozřejmně neplatí (malá sledovanost -> kvalitní).
    10.10.2006 08:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    platí implikace kvalitní film -> malá sledovanost
    Nesouhlasím, kvalita filmu s jeho sledovaností afaik vůbec nesouvisí. Sledovanost je otázkou marketingu, kvalita je otázkou tvůrců (a svobody, kterou dostanou od producentů a v poslední době bohužel také, jak se dokáží vyhnout speciálním efektům). Je pravda, že ty tupé filmy patří obecně k těm sledovanějším, ale nedělal bych z toho žádné pravidlo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.10.2006 09:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Nesouhlasím, kvalita filmu s jeho sledovaností afaik vůbec nesouvisí.

    Je pravda, že ty tupé filmy patří obecně k těm sledovanějším
    Tak jak? :D
    10.10.2006 09:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    To, že jsou sledovanější filmy typu kameňák ještě neznamená, že platí implikace kvalitní film -> nízká sledovanost. Sledovanost je v současné době také věcí marketingu a ten se samotnou (ne)kvalitou filmu vůbec nemusí souviset :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.10.2006 10:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    To, že jsou sledovanější filmy typu kameňák ještě neznamená, že platí implikace kvalitní film -> nízká sledovanost.
    Ale obvykle platí (= pravidlo). Kvalitní umělecké dílo je totiž náročnější na vnímání, naproti tomu kýč svou prvoplanovitostí osloví masy ihned.
    Sledovanost je v současné době také věcí marketingu a ten se samotnou (ne)kvalitou filmu vůbec nemusí souviset :-)
    Ale obvykle souvisí. Agresivní marketing se provozuje u filmů, které cílí na výdělek a které jsou už dopředu natáčeny tak, aby nezbytnou mírou kýče oslovily masy.

    Je možné, že se občas svět zvrtne naruby a nějaké kvalitní dílo získá velkou popularitu (zpravidla až poté co se stane "klasikou"), ale to je pak ona příslovečná výjimka pravidlo potvrzující.

    Jinak samozřejmě, striktně vzato, implikace neplatí - jenomže, striktně vzato, nebudete schopen definovat pojem "kvalitní film", takže tím se jakýkoli striktní přístup v těchto úvahách předem diskvalifikuje ;)
    vencour avatar 9.10.2006 21:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse

    Svět je tak propletený a je to poznat i v tv vysílání. Takže už mne nějaké opovrhování nafoukaných intelektuálů nechává chladným, nezavírám si dveře před tím, kde najdu něco pěkného či zajímavého.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.10.2006 12:38 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Mně zase přijdou komická prohlášení všech těch rádobyintelektuálů, kteří se dívají zásadně jen na ČT2, protože ten komerční hnůj nemohou vystát...

    Paní Švandová, zachránila jste mi život))))

    10.10.2006 16:09 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Nejspis jde o to, ze kdyby to sirili bez DRM, tak by ta sluzba byla i pouzitelna.
    9.10.2006 21:16 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    takže se DVD samo smaže, pokud uživatel nahrávku nechá příliš dlouho v poličce...

    Mlíko se ti taky zkazí, když si ho necháš moc dlouho a nevypiješ ho. Copak to není nespravedlivé že si nemůžeš počkat třeba dva měsíce po zakoupení, než budeš mít chuť?

    Tohle je přece logické pokračování argumentů, že kopírování je krádež a podobných, které staví "duchovní" díla na roveň jiným věcem, jinému zboží. Tak proč ne zboží podléhajícím rychlé zkáze?

    Vůbec nechápu, že se to někomu nelíbí, vždyť je to tak správně. Přece nechcete producenty ožebračovat tím, že si dílo zakoupíte jednou provždy a budete se na něj dívat jen tak kdy se vám zachce, aniž budete platit za jednotku užití příslušný poplatek. Chleba taky nemůžete sníst dvakrát nebo třikrát... musíte si koupit pokaždé nový. Tak co.

    :D
    vencour avatar 9.10.2006 21:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse

    Občas nevim, kdy to myslíš vážně a kdy ne.

    Spíš bych to popsal tak, že máte možnost brát nebo nechat bejt a poradit si, brát z jiných zdrojů (třeba si to nahrát). Dokud vám to ještě zákon umožňuje.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.10.2006 21:28 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    no ja si hlavne myslim, ze by u kazdeho komentare mely byt zatrzitka ironie/sarkasmus pro autora.
    9.10.2006 21:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    no ja si hlavne myslim, ze by u kazdeho komentare mely byt zatrzitka ironie/sarkasmus pro autora.
    copak, to dutý kulatý na krku neslouží? :P
    12.10.2006 13:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Myslis kafomlynek?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.10.2006 21:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Tohle je přece logické pokračování argumentů, že kopírování je krádež a podobných, které staví "duchovní" díla na roveň jiným věcem, jinému zboží.
    U "obsahu" tohoto typy mi to přijde nesmyslné. Ale například nemám nic proti licenci programu, která vyžaduje, aby uživatel před další distribucí obětoval prvorozeného syna. Já takový software používat nebudu (nemám syna...), ale když to autor chce, ať je po jeho.
    9.10.2006 21:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Já takový software používat nebudu (nemám syna...), ale když to autor chce, ať je po jeho.
    Ve skutečnosti jde o tajný strategický plán, jak zlikvidovat celý ten zábavní průmysl kšeftující s konzervami duchovních děl. Jednoho krásného dne se všechny nosiče samy zničí a lidi si radši budou doma sedět u krbu (elektřina taky nebude) hrát a zpívat naživo a vyprávět historky o tom, jak kdysi celý večery koukali jak hypnotizovaní do jakési bedny s oživlými obrázky. A když už pošlou děti spát, budou si šeptat tajemné tradice o plamenných válkách mezi kmeny kdeů a gnomů...
    9.10.2006 22:12 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    U akeho krbu ? Vsak nebude drevo.
    9.10.2006 22:21 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Proč by nebylo. Dřevo nemusí nikdo vyrábět.
    xxx avatar 9.10.2006 22:44 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Ale na vybetonovaném place jsem ho zatím růst neviděl. :)
    Please rise for the Futurama theme song.
    10.10.2006 09:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    to jste teda viděl ještě málo :D
    11.12.2006 14:59 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    ... a lidi si radši budou doma sedět u krbu (elektřina taky nebude) hrát a zpívat naživo a vyprávět historky o tom, jak kdysi celý večery koukali jak hypnotizovaní do jakési bedny s oživlými obrázky. A když už pošlou děti spát, budou si šeptat tajemné tradice o plamenných válkách mezi kmeny kdeů a gnomů...
    a pak prijde nekdo z OSA a vybere oblazky. Penize totiz taky nebudou :-)
    9.10.2006 21:30 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Nevím, jakou používají verzi/implementaci toho DRM... Pokud nejsou blbí, tak asi nějakou novější. :)
    brozkeff avatar 9.10.2006 23:41 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Corruptibles
    Mikos avatar 10.10.2006 02:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Jone Lechu Johansene, kdepak se flákáš? Nějak si nám v té emerice zpohodlněl :-/ Asi budou potřeba další noví hrdinové digitálního věku lámající DRM a jiné "ochrany"...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.10.2006 11:20 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Dalibor Smolík avatar 10.10.2006 09:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    No, použití Windows a IE je přímo v podmínkách, včetně Javascriptu a ActiveX.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.10.2006 09:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Však se také nerozčiluji kvůli nutnosti používat Windows. Ta je totiž implikována použitím DRM. Kdyby nepoužívali DRM, nebylo by nutné mít Windows.
    Dalibor Smolík avatar 11.10.2006 12:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Já vím. Ale přesto narážím na fakt, že kdybych akceptoval ty všechny podmínky, které pro stahování filmů platí, bych snad jednou nemusel jenkvůli tomu kupovat Windows :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.10.2006 14:00 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Na druhou stranu, jak by to mělo fungovat, abyste si z netu za pár desetikorun mohl stáhnout film a podívat se na něj?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    10.10.2006 15:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Že by (v ideálním případě) úplně stejně, jak jsi teď napsal?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.10.2006 16:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Tak nějak jsem to myslel. Je mi celkem fuk, jakou cenu by na to nastavili - časem by se ukázalo, kolik jsou lidi ochotní platit - ale hlavně aby tu byla možnost si film ponechat (funkční) i po 24 hodinách. Pokud by k tomu chtěli nabízet i levnější variantu s expirací - budiž.
    10.10.2006 17:23 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Aha, pak snad není viníkem DRM. Je to jako jít do knihovny a rozčilovat se, že si tam ty knihy nemůžu koupit :-D Nebo si stále nerozumíme?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    10.10.2006 18:22 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    V podstatě si asi rozumíme. Viníkem skutečně není DRM samo o sobě. Viníky jsou lidi, kteří ho nasazují.
    11.10.2006 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Zapomněl jsem upozornit na jeden detail: na rozdíl od knihovny (nebo klasické videopůjčovny), kde je vracení knih nutností, aby si je mohli přečíst i ostatní, není u stahovaných filmů žádné omezení počtu. Všichni si můžou stáhnout svoji kopii, takže odpadá potřeba filmy "vracet".
    11.10.2006 09:21 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Všichni si můžou stáhnout svoji kopii, takže odpadá potřeba filmy "vracet".
    A to je právě ta do nebe volající nespravedlnost. Jak k tomu chudáci producenti přijdou, když každá má svou kopii a dívá se na ni, kdy se mu zachce. A nikomu nic nechybí... To prostě snižuje zisky. Takový člověk, co si koupí svoji kopii (jednou!) za 600 Kč a pak se na ni dívá třeba 100x, okrádá autora díla, producenta a vůbec všechny ostatní. Protože kdyby platil za každé podívání 10 Kč, zaplatil by o 400 kč víc! Vezměmě třeba DVD s prodejem 10.000 ks, to máme 6 miliónů reálného zisku vs. 10 miliónů možného, kdyby v tomto státě nebylo možné tak snadno okrádat.

    4 milióny zisku navíc, který by se mohl dát třeba na dobročinné účely! Díky kterému by autoři populárních filmů dost o nějaký ten tisíc víc! Díky kterému by mohli producenti investovat do lepších technologií budoucnosti jako je DRM a samozničující se nosiče!

    A to vůbec nemluvím o tom, že někteří vykutálenci klidně svoje DVD někomu půjčí! Pak už se ukradená částka zvyšuje! Bylo by na čase zavést provoz konzervovaných uměleckých děl pouze na biometrické údaje kupce, např. otisk prstu, strukturu oční duhovky atd.

    Zkrátka, už jste si připadali při druhém čtení knihy nebo při druhém dívání se na DVD, které jste si zakoupili jen jednou(!), jako zloději? Ne!? Měli byste něco dělat se svou morálkou! Kvůli vám třeba hladovějí děti v Africe!!! To chcete???

    :D
    belisarivs avatar 10.10.2006 16:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Hm, s tema klicema by to slo ochcat. Mam programek ktery se jmenuje Total Uninstaller a umi proscanovat system pred instalaci (spustenim) programu a pote a zaznamena zmeny. Je celkem sranda jak ty M$ registry jsou takovy bordel zamerne aby si tam mohly aplikace schovavat sve veci.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.10.2006 22:17 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nova Kinománia - DRM v celé své kráse
    Oni si ich tam nielenze schovavaju, ale ich aj zamerne dodkazia aby sa to nedalo vymazat. Tiez zapis do boot sektora, alebo tam niekde bol istu dobu velmi popularny.
    31.10.2007 01:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Fsck off DRM!
    Jak už jsem psal v novější diskuzi, všem doporučuji stáhnout si a používat program FreeMe2, což je svobodný opensource program na odstraňování DRM z Windows Media souborů (audio i video), který je navíc multiplatformní (měl by fungovat i pod Linuxem). Smrt veškerému DRM!
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.